GiantElectrobikeGarmin
Sivu 123 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 73 113 121 122 123 124 125 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.661 - 3.690 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Saldovaraus näkyi tilillä heti, ja sain myös tilausvahvistuksen samalla. Nyt jo nettisivuilla statuksesi vaihtunut "pyörä keräilyssä" ja toimitusajaksi ilmoittavat myös 20-24.1. Eli vaikuttaisi siltä, että pahimmat ongelmat hoidettu ja toimitukset alkavat normalisoitumaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rapareino Katso viesti
    Saldovaraus näkyi tilillä heti, ja sain myös tilausvahvistuksen samalla. Nyt jo nettisivuilla statuksesi vaihtunut "pyörä keräilyssä" ja toimitusajaksi ilmoittavat myös 20-24.1. Eli vaikuttaisi siltä, että pahimmat ongelmat hoidettu ja toimitukset alkavat normalisoitumaan
    Ensimmäinen pyörä matkalla ja UPS:n mukaan perillä tiistaina. Toisen toimitusaika-arvio on ens viikon alussa, eli hyvällä tuurilla sekin kotiutuu viikon sisällä.

Pyörä saapui eilen 😎 Kesä saa tulla 😎

Huhu toisensa perään on osoittautunut vääräksi, eikä uutta Aeroadia ole näkynyt. Zwift:n mainoksessa se näkyi MVDP:n alla ja UCI:n listaltakin joku uusi malli löytyy mutta Rotkolla ollaan hiljaa. Liekö tullut jotain ongelmia vai mistä puristaa. Vanhojakaan malleja levyjarruilla ja sähkövaihteillla ei juuri tilattvissa ole.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Osa Canyonin Ultimaten malleista saatavuus joskus Heinäkuussa, vaihteleeko noi saatavuudet vai myydäänkö osa malleista loppuun jo talvella?

Terve kaikille! Jos olet saanut -5% alekoodin Canyonille ja se jää itseltäsi käyttämättä, niin mielelläni ottaisin koodin. Laita YV jos haluat omasta koodistasi luopua, kiitos.

Jaa, onkos tuollaisia koodeja ollut yleisemminkin jaossa? Tännekin kelpaisi, ennen kuin klikkaa koria toimitukseen.

^En ole kuullutkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    Jaa, onkos tuollaisia koodeja ollut yleisemminkin jaossa? Tännekin kelpaisi, ennen kuin klikkaa koria toimitukseen.
    Itse olin tämmöisen saanut sähköpostiin, koska vuosi sitten tilannut pyörän heiltä. Oma koodi on jo käytetty ja uudelle olisi myös ollut käyttöä.

^Jahas, kohta pitäisi sitten kilahtaa sposti

Jaahas, jotain tuollaista ajattelinkin siinä olleen takana. Tilasin viime kesänä tyttärelle Roadliten, mutta ei tänne kyllä mitään koodia tullut. Perus postituslistan viestejä vain. No, joka tapauksessa eilen lähti tilaukseen Endurace, joten sinne meni tuokin etu.
    Seuraako Canyon Finland tätä palstaa? Miten tuo oikein menee?

Tilasin Ultimate CF SL 8.0 di2:n 23.3. Nettisivu näyttää toimitusaikaa (valmistuminen tehtaalta, siis) 13.-17.4. Tilausvahvistuksessa toimitusaika 8.-12.6. Netissä edelleen toimitusaika tuo 13.-17.4. En ymmärrä mikseivät nuo ajat voi olla synkassa, niin ei tule tällaisia pettymyksiä (toki voin ajella - ja ajelenkin - vanhalla pyörällä, mutta malttamaton on ihmisen mieli...). Pikkuisen huono alku toivottavasti muuten hyvän pyörän ja minun yhteiselle taipaleelle.

Pyörän koko mietityttää kuten monia muitakin. Endurace AL Disc kiinnostaa ja omat mitat on 188 cm pituus ja suhteessa lyhyt 86 cm jalan sisämitta. Canyonin laskurin mukaan koko olisi M mutta pituustaulukon mukaan L. Kumpaa raati suosittelee?

Kumpikin käy, haaramitta riittää isommallekin, mutta emäputken pituuteen kannattaa kiinnittää huomiota, se voi olla ylikorkea isommassa. Kun tietää omien mittojen sattuvan kokojen väliin on jo vahvoilla, kummaltakin puolelta käy, mittailemaan kropan yläosaa, onko atleeetti, normaali, vai rimpula. Minulla jäkimmäinen ja valinta aina pienemmältä puolelta, muutoinkin olen numeroa pari pienempi, joten tämä ei ole vakavasti otettava kommentti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Pyörän koko mietityttää kuten monia muitakin. Endurace AL Disc kiinnostaa ja omat mitat on 188 cm pituus ja suhteessa lyhyt 86 cm jalan sisämitta. Canyonin laskurin mukaan koko olisi M mutta pituustaulukon mukaan L. Kumpaa raati suosittelee?
    No L ilman muuta noilla mitoilla, säähän olet pitkä poika. Mittaa väkisin jalka sentin pidemmäksi niin laskurikin antaa sun ottaa ällän.

EDIT: Itse asiassa mun koneella laskuri kertoo L:n olevan oikea tuollakin jalanmitalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No L ilman muuta noilla mitoilla, säähän olet pitkä poika. Mittaa väkisin jalka sentin pidemmäksi niin laskurikin antaa sun ottaa ällän.

EDIT: Itse asiassa mun koneella laskuri kertoo L:n olevan oikea tuollakin jalanmitalla.
    Aika jännä, näköjään laskuri antaa samoilla mitoilla AL Disc 6.0 sivulla kooksi M ja AL Disc 7.0 sivulla L. Sama geometriahan noissa on.

Mutta sinun ja TERUn kommentti vahvisti omat ajatukset, L tilaukseen.

En ole löytänyt Googlella tietoa ja Canyonin aspa ei vaivaudu vastaamaan, mutta ehkä joku täällä tietäisi:

Onko Endurace AL Disc -mallien DT Swiss E1850 Spline -kiekot tubeless ready?

Sattukohan oikei, jos tämä niin on

https://www.theproscloset.com/produc...-700c-wheelset

L tosiaan ilman muuta, oikean valinnan teit. Oman L-kokoisen tuommoisen purin viikko sitten paketista. En ole ehtinyt vielä koeajolle, mutta ei tuosta mitenkään sellaista fiilistä saa että olisi yhtään liian iso. Olen sinua pikkuisen lyhyempi mutta jalka taas hieman pitempi, ja laskuri sanoi oikeaksi kooksi L:n. Viime syksynä kun edellisen kerran harkitsin fillarin ostoa, antoi Canyonin laskuri mullekin M:n mikä tuntui jo silloin ihan geometriataulukkojenkin perusteella kummalliselta. Sitten kun keväällä asia tuli uudelleen ajankohtaiseksi, olikin samoilla mitoilla oikea koko Canyonin mielestä L. Nämä 7.0 ja 8.0 mallien laskureita kokeilemalla.

En ole löytänyt Googlella tietoa ja Canyonin aspa ei vaivaudu vastaamaan, mutta ehkä joku täällä tietäisi:

Onko Endurace AL Disc -mallien DT Swiss E1850 Spline -kiekot tubeless ready?
    Pyörä saapui joten vastaan itselleni: on ne ja vieläpä valmiiksi teipattu.

Tänään tuli postissa 2kpl aliexpressistä tilaamaani vaihtajankorvaketta endurace cf 8:siin(17$). Canyonilta 1kpl olisi ollut kotiin kannettuna n. 30€

Sopii ja toimii

Aika jännä, näköjään laskuri antaa samoilla mitoilla AL Disc 6.0 sivulla kooksi M ja AL Disc 7.0 sivulla L. Sama geometriahan noissa on.

Mutta sinun ja TERUn kommentti vahvisti omat ajatukset, L tilaukseen.
    Kuvan näin ja siitä näkee oikeaan osuneen koon puolesta. Tanko alimmassa asennossa jo aluksi, alemmaksi pääsee miinuskulmaa lisäämällä stemmiin, jos alkaa kaivata pidempiä taipaleta ajettuaan.
    Hyvä pelkistetty perusväline, noista minä pidän!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Kuvan näin ja siitä näkee oikeaan osuneen koon puolesta. Tanko alimmassa asennossa jo aluksi, alemmaksi pääsee miinuskulmaa lisäämällä stemmiin, jos alkaa kaivata pidempiä taipaleta ajettuaan.
    Hyvä pelkistetty perusväline, noista minä pidän!
    Kuvassa on itse asiassa 5 mm prikka stemmin alla. Tuo oli sellainen silmämääräisesti arvattu ajoasento ennen testilenkkiä. Testilenkin jälkeen jouduin luopumaan Tour de France -unelmista ja vaihtamaan 10 mm prikan stemmin alle. Säätövaraa on siis mukavasti nyt molempiin suuntiin, ja tanko meneekin varmaan alemmas kun tottuu taas maantiepyörällä ajeluun. Mutta L on tosiaan ehdottomasti oikea koko ja pyörä tuntuu ajaessa tosi hyvältä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0802905 Katso viesti
    Tänään tuli postissa 2kpl aliexpressistä tilaamaani vaihtajankorvaketta endurace cf 8:siin(17$). Canyonilta 1kpl olisi ollut kotiin kannettuna n. 30€

Sopii ja toimii
    Unohdin tilata pyörää ostaessani vaihtajankorvakkeen varaosaksi. Jos tämä sopii endurace CF SL 8.0:aan niin voitko laittaa linkkiä

Sent from my iPad using Tapatalk

Tervehdys!

Olen hankkimassa ensimmäistä ns. kunnon fillaria pääosin asvalttipinnalla tapahtuvaan kuntoilu-/lenkkikäyttöön. Eniten kiinnostaa tällä hetkellä Canyonin Endurace AL Disc 7.0 malli. Toinen vaihtoehto voisi olla Roadlite 7 tai 8. Erityisempää tuntemusta pyöristä minulla ei ole.

Varsinainen kysymykseni liittyy pyörän sopivuuteen kokoiselleni. Olen noin 200 cm pitkä. Jalan sisäpituus on 97 cm. Canyonin geometriataulukon mukaan Endurancen 2 xl koko sopisi kuljettajalle >196 cm. Myös sivuston laskuriin syöttämäni mitat huomioon ottaen 2 xl näyttäisi sopivan. Mitä väki arvelee, riittäisikö tuon "jättikoon" säädöt siihen, että meikäläiselle saisi säällisen ajoasennon? uskaltaako tuota sokkona tilata?

Endurace olisi ensimmäinen kippuratankoinen pyörä sitten nuoruusvuosien useamman kymmenen vuoden takaa. Roadliten ja Enduracen mitat eivät käsittääkseni suuresti poikkea toisistaan. Näkisin kuitenkin, että droppitangolla varustettu pyörä olisi useamman otevaihtoehdon mahdollistavana monikäyttöisempi.

Vai olisiko kokonaan joku muu malli käyttötarkoitukseeni sopivampi? Katselin kotimaista Stavangeriakin, jota löytyy 65 cm runkoon asti. Siinä kuitenkin tökkii Canyoneihin verrattuna paino, mekaaniset levarit ja se, että se on hintaansa nähden muutenkin ilmeisesti kasattu huonommista osista.

Mielelläni kuulisin kommentteja. Onko näihin kysymiini seikkoihin liittyen jotakin sellaista, jota erityisesti pitäisi ottaa huomioon?

Kiitokset jo etukäteen.

Noin numeroiden pohjalta tuo Canyonin Endurance 2xl saattaisi olla sulle tosi oikean kokoinen. Itse 201/101 kokoisena käytän hiukan korkeampaa ja lyhyempää pyörää mutta sinä olekin juuri tuon verran pidempiselkäinen/lyhyempijalkainen. Toki jokaisella on omat mieltymyksensä ja ajoasentonsa. Ei tuo joka tapauksessa pahasti voi mielestäni pieleen mennä.

Ja Rotkolla on tuo palautusoikeus, jos ei sovi. ”Koska haluamme, että olet 100 % tyytyväinen ostokseesi, voit palauttaa käyttämättömät pyörät ja varusteet 30 päivän kuluessa vastaanottamisesta.”

Oikeasti isoille miehille ei ihan määrättömästi edes ole maantiepyörävaihtoehtoja. Trek Emonda ALR 5 isoin malli 64cm kokovertailussa Canyonin kanssa: stack parin millin erolla liki sama, reach 1,6 cm lyhyempi ja efektiivinen vaakaputki sama. Cannondale CAAD13 taas stack on 1,7 cm matalampi, reach 1,1 cm lyhkäisempi ja vaakaputki millin pitempi. Hyvin karkeasti ajatellen ajoasennoltan Cannondale ja Canyon olisivat aika samanlaisia ja Trek menisi tuossa koossa jo sitten pykälän verran pystymmäksi. Paria luokkaa pienemmässä koossa asetelmat olisivat toisenlaiset, näissä malleissa kuten kaikissa muissakin on eri kokoisissa rungoissa vähän erilaiset mittasuhteet koosta riippuen. Tämän vertailun anti on varmaankin melko lailla nolla, mutta ainakin voi sen nähdä, että Enduracea isompaa fillaria ei ihan niin vain löydä, esim. Radonilta ja Roselta en ainakaan itse löytänyt edes näisn suuria. Eikä omastanikaan mielestä tarvetta edes olisi tuota suurempaa hankkia vaan tuo 2XL Canyon vaikuttaisi sopivalta. Kysyjä vielä omilta mittasuhteiltaan sillä tavalla standardi, että jalkojen suhteellista pituutta toki on enemmän kuin keskimäärin ilmeisesti on, mutta ei kuitenkaan mitenkään valtavasti.

e. Se nyt vielä piti, että Pelago Stavanger ei ole luultavasti nyt se pyörä mitä etsit vaikka se muuten sattuisikin kiinnostamaan. Se on selvästikin enemmän retkipyörä ja siinä lajissa eri kategoriaa kuin keveät maantiepyörät. Stavangerilla ajetaan pystypäin työmatkaa tai mukavasti retkeillään pitempää reissua kamat satulalaukussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teeässä Katso viesti
    Unohdin tilata pyörää ostaessani vaihtajankorvakkeen varaosaksi. Jos tämä sopii endurace CF SL 8.0:aan niin voitko laittaa linkkiä

Sent from my iPad using Tapatalk

https://www.aliexpress.com/item/3294...50454c4d5DBOe0

Kiitokset opadudelle ja Kollinjoelle hyvistä huomioista.

Eipä noita isoja runkokokoja tosiaan liiemmälti taida olla. Toisaalta omiin tarpeisiin riittää yksikin vaikeukistta saatavilla oleva laite. Nuo Trekin ja Cannondalen mallit, joita en muuten ollut huomannutkaan, olisivat varmasti käypäsiä nekin.

Todennäköisesti päädyn tuohon Enduraceen. Harmittavasti näyttäisi vaan toimitusaika menevän kesä-heinäkuun taitteeseen (sininen) ja elokuulle (harmaa). Jos nuo ilmoitetut ajat nyt sitten miten hyvin kutinsa pitävät.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •