ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 149 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 99 139 147 148 149 150 151 159 199 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.441 - 4.470 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4441
    ^Hmm, minä ostin Terra trail ja Terra speed paketin R2:stä, ja se trail edestä kyllä meni laakista pitäväksi aivan kuten ehti jo tottua useamman Schwalben ja Maxxiksen kanssakin, mutta takana se Speed ei ala pitämään.
    Epäilin syyksi että saatoin käyttää silikonia liukasteena aiemmin kun laitoin ne sisurille ja jokin kohta ei millään alkanut nousemaan hyllylle. Mutta käytin tuon pois jo putsasin kevyesti asetonilla reunat eikä se siitä kummentunut, tosin laitoin samat litkut kun ajattelin että pari viikkoa ja sliksit alle.

  2. #4442
    Liittynyt
    01/2019
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    17
    Vaikka pitäisi rengasta sellaisessa asennossa että kuplivan kohdan sisäpuolella on litkua noin 80ml niin ei vaan tiivisty. Ja tosiaan kaikki aiemmat tubeless asennukset (schwalbe, wtb, 45nrth) on tiivistynyt heti.
    niklasso muokkasi tätä : 16.04.2020 at 18.25 Syy: vähän lisää.

  3. #4443
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Onko kokemusta Continental GP4000s II -renkaiden tubeless-asennuksesta, onko järkeä?

  4. #4444
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Onko kokemusta Continental GP4000s II -renkaiden tubeless-asennuksesta, onko järkeä?
    Ei ole. Järkeä eikä kokemusta.

  5. #4445
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Hienoa, kun täällä saa aina nopeasti asiallisen ja hyödyllisen vastauksen kysymyksiin.

  6. #4446
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Hienoa, kun täällä saa aina nopeasti asiallisen ja hyödyllisen vastauksen kysymyksiin.
    No mutta siinähän ne tärkeimmät oli. Tosiaan gp4000 ei varmastikkaan toimi tubeleksena, eikä muutenkaan maantiepuolelen ghettotubeleksissa oikein järkeä ole. Riski blurbbamiselle ja oikeasti pahalle lipalle on olemassa.

  7. #4447
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Onko kokemusta Continental GP4000s II -renkaiden tubeless-asennuksesta, onko järkeä?
    On. Ei ole. Paraniko vastauksen laatu?

    Edellisellä tai sitä edellisellä sivulla taitaa olla kommenttini. Tosiaan viime kesänä litkuttelin Grandsport racen ja gp4ks2 ei-tubeless vanteille. Piti ilmat parisen tuntia ~ajopaineissa, joskin tihkui tosi paljon Stanin racella. En uskaltanut ajaa lenksua. Tulee meinaan pahaa jälkeä, jos lähtee vanteelta kovemmassa vauhdissa. Ei mulla muuta.

  8. #4448
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Viime syksynä / loppukesästä vaihdoin sähkäriin uuden DHF/DHR-kombon (3C Maxxterra Exo+ jne) ja litkut tietysti sisään. Talven aikana mulla oli sitten toiset kiekot ja nastarenkaat. Nyt n. kk sitten kun vaihdoin kesäkiekot ja lisäsin litkua, huomasin ekan ajon jälkeen, että litkua oli roiskunut pitkin etu- ja takarenkaan kylkiä. Sitten vielä onnistuin reilu viikko sitten ajamaan takarenkaaseen snakebiten, mitä mulla ei ollut aiemmin käynyt, vaikka olin ajanut pienemmilläkin paineilla. Kulutuspintaan tuli kaksi reikää, joista toinen piti paikata kamelinpaskalla ja toinen umpeutui litkulla.
    Voihan vitun viikset tai jotkuu. Taas antautui sama rengas lenkillä. Onneksi "vain" 3 km talutusmatkaa, kun sitä olisi voinut olla 15 km ja Sipoonkorvessa. Kumma juttu, metsässä en saanut käsipumpulla oikein mitään paineita renkaaseen vaan se tyhjeni saman tien. Kotona kun runttasin pystypupulla 40 PSI, niin tuntui paineet pysyvän sisässä.

    En kyllä tiedä mikä tuota vaivaa, mutta taidan nyt kyllä heittää tuon roskiin ja uutta rengasta tilaukseen. Olisko 27.5/2.8 DHR II:n tilalle mitä ehdokkaita? Rouhea kuvio ja pistosuojattu. Tulee sähkäriin, niin rullaavuus ei ole se valintakriteeri.

  9. #4449
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Voihan vitun viikset tai jotkuu. Taas antautui sama rengas lenkillä. Onneksi "vain" 3 km talutusmatkaa, kun sitä olisi voinut olla 15 km ja Sipoonkorvessa. Kumma juttu, metsässä en saanut käsipumpulla oikein mitään paineita renkaaseen vaan se tyhjeni saman tien. Kotona kun runttasin pystypupulla 40 PSI, niin tuntui paineet pysyvän sisässä.

    En kyllä tiedä mikä tuota vaivaa, mutta taidan nyt kyllä heittää tuon roskiin ja uutta rengasta tilaukseen. Olisko 27.5/2.8 DHR II:n tilalle mitä ehdokkaita? Rouhea kuvio ja pistosuojattu. Tulee sähkäriin, niin rullaavuus ei ole se valintakriteeri.
    Et ole kuullut sellaisesta ihme keksinnöstä, kuin sisuri? Eihän nyt oikeasti uskalla lähteä minnekkään sipoonkorpeen ilman sisuria. Siellä voi tulla vilu.

  10. #4450
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    ^Joo, no kun mulla on ollut se luulo ja käsitys, että sen litkun pitäisi paikata. Miksi sitten laittaa koko litkua? Ilmeisesti pitää ruveta sisuri-linjalle. Alkaa näyttämään mun pyörä pikkuhijlaa katu-uskottavalta enska-vehkeeltä, kun runkoon on jo teipattuna kamelinpaskavermeet ja pumppu. Nyt sitten vielä sisuri ja ilmeisesti se banaani.

    Ja korjaus edelliseen tiedotteeseen. Ei pysy ilmat. Pitää tutkia paremmalla ajalla, että mistä vuotaa. Mutta luulen että tuon renkaan seuraava pysäkki on Vantaan jätteenpolttolaitos. Oppiipahan olemaan vittuilematta.

  11. #4451
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Joo, no kun mulla on ollut se luulo ja käsitys, että sen litkun pitäisi paikata. Miksi sitten laittaa koko litkua? Ilmeisesti pitää ruveta sisuri-linjalle. Alkaa näyttämään mun pyörä pikkuhijlaa katu-uskottavalta enska-vehkeeltä, kun runkoon on jo teipattuna kamelinpaskavermeet ja pumppu. Nyt sitten vielä sisuri ja ilmeisesti se banaani.

    Ja korjaus edelliseen tiedotteeseen. Ei pysy ilmat. Pitää tutkia paremmalla ajalla, että mistä vuotaa. Mutta luulen että tuon renkaan seuraava pysäkki on Vantaan jätteenpolttolaitos. Oppiipahan olemaan vittuilematta.
    Litkun pitäisi paikata ja paikkaakin pienet reiät, mutta renkaalle voi sattua paljon muutakin. Varsinkaan kylmän kelin aikana en lähtisi ikinä ilman sisuria liikenteeseen. Tietysti maxalamit ja muutkin vaihtoehdot voi testata, mutta monasti se sisuri on se viimeinen ja varmin keino. Pikapaikat vielä taskuun, jos säheltää sisurin rikki.

  12. #4452
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Joku vaahtokumipötkäle takarenkaan sisällä voisi olla hyvä idea?

  13. #4453
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    ^Jotkut taas sanoo, että noi vaahtomuovit litkujen kanssa on aika jäätävä kombinaatio sitten kun niitä aletaan purkamaan. Vaahtomuoveilla pääsisi kyllä metsästä pois.

  14. #4454
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ja sisärenkaalla voi ajaa vaikka seuraavan viikon. Anteeksi vaan, mutta hirveän kauas on kyllä vieraannuttu pyöräilystä, jos ei sisärenkaan vaihto onnistu.

  15. #4455
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Nää on just niitä pahoja tubeless ongelmia. Kieltämättä räntäsateessa nollakelillä kun pyörä on hirveässä kurassa ja ulkokumi pirun tiukasti vanteella, näpit jäässä, niin ei ole helppoa eikä herkkua sisurin laitto.

  16. #4456
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Nää on just niitä pahoja tubeless ongelmia. Kieltämättä räntäsateessa nollakelillä kun pyörä on hirveässä kurassa ja ulkokumi pirun tiukasti vanteella, näpit jäässä, niin ei ole helppoa eikä herkkua sisurin laitto.
    Ei se herkkua ole, mutta tuollaista pskaa se vaan on. Aina ensin voi kokeilla tosiaan muita paikkaiskeinoja, mutta sinne kylmään ja märkään metsään on aika hazardia lähteä ilman sisuria. Taksin soittokaan ei oikein ole vaihtoehto, kuten maantiepyöräilyssä.

  17. #4457
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Jep. Kerran sisurin vaihtanut ja kerran soittanut kyydin, kun tuli etukumiin neljä vekkiä kerrasta ja sisuri ei ollutkaan repussa.

    Sähkärissä lähtisin siitä, että kumi pitää ilmat lähtökohtaiseti ilman litkuja. Litkut on vaan tilanteisiin, joissa kumiin tulee pieniä reikiä.

    Luomulla on tullut leikittyä ei tubeless nakinkuori hitusvinkilakumeilla, jotka mehii monta viikkoa kupeista ennen kuin tiivistyy. Ja käytännössä vähän itkee litkua joka lenkillä sieltä täältä. Mutta kepeitä olivat ja hyvin rullasi. Kerran ajoin Tahkon niin kuluneella renkaalla, että muistaakseni eturengas oli tunti maaliin saapumisen jälkeen märkä kulutuspinnalta nappuloiden välistä koko kierrokselta, kun oli niin kankaille hiertynyt.

  18. #4458
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Anteeksi vaan, mutta hirveän kauas on kyllä vieraannuttu pyöräilystä, jos ei sisärenkaan vaihto onnistu.
    Missähän kohtaa ja mitä kautta tuollaiseen johtopäätelmään ajautuu? On mulla vielä 29'erissa sisurit eikä ole aikomustakaan vaihtaa niitä pois. Vaikka vanteet on Crankbrothersin TLR-vehkeet, että ei tarvitsisi kuin venttiili laittaa.

    Mutta kun näitä tubeless-konversioita aina välillä tupataan mainostamaan sillä, että ei tule rengasrikkoja. Tuleehan.

    Kävin sitten yläfemmasta hakemassa uuden DHR II MaxxTerra 3C Exo+ janiinedelleen-renkulan ja heitin sen alle. Katsoin samalla, että miltä se edellinen näyttää, niin ilmeisesti oli se reuna"vaijeri" mennyt poikki ja rengas fuskasi vanteen välistä. Täytyy nyt ajella varmaan kovemmilla paineilla. Suositushan tuolle on kai joku 17 PSI alarajan kohdalla ja muistaakseni edellisellä vetelin iloisesti n. 10 PSI:n paineilla, hyvin kesti. Siis se nyt hajonnutta edellinen. Tosin tuo reunavaijerin katkeaminen ei nyt voi paineista tai niiden puutteesta johtua. Valmistusvirhe?

  19. #4459
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Nää on just niitä pahoja tubeless ongelmia. Kieltämättä räntäsateessa nollakelillä kun pyörä on hirveässä kurassa ja ulkokumi pirun tiukasti vanteella, näpit jäässä, niin ei ole helppoa eikä herkkua sisurin laitto.
    Eritoten vielä sitten sellaista 25 kilon sähkäriä koittaa jotenkin kannatella siinä kun kiekkoa rassaa irti. Tietysti voi sen ympärikin heittää, mutta siinäkin pitää katsoa ettei näytöt ja muut hajoa.

    Kyllä tuon 3km käveli ennenkuin olisi alkanut minkään sisurin kanssa leikkimään. Mutta eihän se sisuri tietysti huono idea ole. Varsinkin jos lähtee johonkin oikeaan metsään. Toisaalta taas läskin kanssa ollaan lähtöpisteessä. Tuskin kukaan jaksaa raahata jotain 4.8 renkaalle sopivaa sisuria mukanaan. Ensin kevennellään sisurit pois ja sitten ne otetaan mukaan.

  20. #4460
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Vedin suoraan kuivana. Olisi pitänyt käyttää liukastetta. Voin sanoa että tuon höyrysulkuteipin liima on sitten *erittäin* jytyä. Riekaleena irtosi kynnenkokoisina paloina.

    Teippasin uudestaan, kaksi kierrosta tällä kertaa. Ja tulen laittamaan saippualiuosta.

    Kerroinko jo että tuo liima on todella vahva, eikä sen irrottaminen ole herkkua?

    Vissiin kestäny hyvin käytössä tuo höyrysulkuteippi?

  21. #4461
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    On kyllä kestänyt. Stanin litkut. En ole kokeillut vaihtaa renkaita vielä, joten en osaa sanoa että kestääkö poisottamisen ja päällelaiton.

  22. #4462
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tuskin kukaan jaksaa raahata jotain 4.8 renkaalle sopivaa sisuria mukanaan. Ensin kevennellään sisurit pois ja sitten ne otetaan mukaan.
    Siellä se repussa muiden kamojen mukana kulkee. Sen verran weightweenie olen, että vain yksi varasisuri on mukana.

  23. #4463
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Toisaalta taas läskin kanssa ollaan lähtöpisteessä. Tuskin kukaan jaksaa raahata jotain 4.8 renkaalle sopivaa sisuria mukanaan. Ensin kevennellään sisurit pois ja sitten ne otetaan mukaan.
    Mulla on tällainen läskin runkolaukussa mukana, pitäisi kuulema toimia 4,8” kuminkin kanssa. Ei ole onneksi vielä tarvinnut kokeilla toimiiko. Ja onhan se renkaasta poistetun sisurin paino pois pyörivästä massasta.

  24. #4464
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Mulla on Ortliebin satulalaukussa yksi täysikokoinen fat-sisuri. Ja muut tykötarpeet.

  25. #4465
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683

  26. #4466
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Ensikertalainen tässä tekemässä tubelessointia.. Pro one tl renkaat , Dt swiss p1750 kiekot.. töissä napsautin paineilmalla ja hyvin pysyi paineet ja nyt kotona, ennen litkun kaatamista kokeilin tyhjentää renkaan ja pumpata, katsoa saanko renkaat täytettyä ilmalla. No kun rengas tyhjeni venttiilin kautta, kuului naps, renkaan reuna irtosi vanteen reunalta. En saanu pumpattua rengasta uudelleen täyteen. Vaikka kuinka pumppaa nii aina ilmaa menee renkaan välistä ulos. Ei ole paineilmaa täällä. Konstit vähissä. Onko normaalia? Olisiko renkaan pitänyt pysyä vanteen reunoissa kiinni edes sen aikaa et litkuja voi kaataa venttiilistä sisälle?

  27. #4467
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Kuormansidontahihnaa nyt laitettu ympäri rengasta ja ei vaan täyty .. jos uudelleennapsauttamisen tekee litkut jo valmiiksi sisällä, nii lähteekö litkut voimalla ruikkimaan ulos renkaan ja vanteen välistä?

  28. #4468
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    ^^ Olisi pitänyt pysyä paikallaan. Toki riippuu vanteesta, mutta näin mulla on pysynyt. Viimeeksi 3km matkan kun talutin pyörän pois metsästä. Ja kyseessä vielä sähköpyörä. Ja vaikka vanne otti siitä hiukka nokkiinsa, edelleen pitää ja pysyy.

  29. #4469
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Kokeilin kiristää sidonta hihnaa tiukemmalle, parin yrityksen jälkeen kiristin hampaat irvessä hihnaa vielä kireämmälle, sitten rupes toimimaan. Litkutkin sisällä jo. Paineet pysyy jo monta minuuttia tossa eikä missään näy litkuvuotoja. Ens viikolla sit lähden ajamaan. No, pysyiskö renkaat paremmin kiinni seuraavalla kerralla kun pitäisi tehdä litkutäydennys?

  30. #4470
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Kyllä sen renkaan pitäisi olla niin tiukasti hyllyllä että sitä saa tyhjänä polkea kengällä sivusta ennen kuin hyppää hyllyltä. Irtoaako se nyt matalemmilla paineilla ajaessa kovassa mutkassa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •