Fenix-pyörä a.k.a banaani.
Uuden sauman saaminen niin leveäksi, että ratkeama peittyi kokonaan vaati sen verran reippaasti lämpöä, että heat sink veti ohutseinämäisen emäputken vähän mutkalle. Näkyy kuvasta ehkä jotenkuten. Emäputken alapää on feissattu uudelleen. Kun vertaa alapään vahvistusrenkulan takareunan leveyttä etureunaan, niin huomaa kierouden viimeistään. Samaten emäputki turpos jonkun millin keskeltä, kun katsoo edestä päin. Todellinen custom-muotoilu siis 
Muutosten laatu on lähinnä kosmeettinen ja rakenteellisia ongelmia tosta ei pitäisi aiheutua, mutta varmistuu jahka saan ohjainlaakerin asennettua paikoilleen ja testattua haarukan kanssa. Ohjauskulma saattaa olla muuttunut marginaalisesti johonkin suuntaan, mutta en jaksanut pähkäillä, että mihin suuntaan, jos mihinkään.
Jos näyttää etuhaarukan kanssa jotakuinkin järkevältä, niin sitten vaan maalia pintaan ja ajoon. Ehkäpä ei uutta tartte hommata ollenkaan, jos ei siltä tunnu. Toisaalta, jos tulee sellainen olo, että tarvii, niin on ainakin joku syy.
Ja kyllä kai sitä sielua ainakin alkaa olla fillarissa viimeistään siinä vaiheessa, kun runko on kertaalleen ajettu ratki ja herätetty henkiin uudelleen..
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit