BikeshopElectrobikeLostInLaplandGiant
Sivu 119 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 69 109 117 118 119 120 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.541 - 3.570 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Näin vähän arvelinkin, että joku sepitys on kehiteltävä kiinnitykseen. Laita toki kertomusta, kuinka asian ratkaisit. Kiinnostaa sikäli, että voisi itsellekin laittaa. Miulla veturina 2 alaskanmalamuuttia.
    Hei, katselin tällaista tuotetta ja kyselin valmistajalta, onko jotain ongelmia kun pyörä on hiilikuiturunkoinen? Tätä on saatavilla myös Traildog Finlandilla, josta tilasin tuommoisen. Katsotaan, jos ei käy tuohon pyörään, on muita laitteita,
    mihin sen voi kiinnittää..

https://www.inlandsis.fr/en/inlandsi...-cani-vtt.html

Itse en ehkä kuituiseen laittaisi, joku muu voi tietää paremmin. Muutenhan tuo on fiksu systeemi, kävis toiseen pyörään miullakin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Litkutus kiinnostaa, mutta sisureilla meinasin aloittaa. Koska en ole ennen litkuttanut yhtään rengasta.
    Tässä viikko takaperin fattystripperillä laitettiin ja stanin paremmat litkut sisään niin voi että tuli hyvä

Joku joskus aiemmin tässä ketjussa aikoi kokeilla 29x3 renkaita Dudeen. Miten tässä kokeilussa kävi? Mielessä kaihertaa 29 jäykkäperämaasturin hankinta kaveriksi, mutta ajaiskohan pelkkä kiekkosetti saman? Pyörien painossahan ei hirmuista eroa olis..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tokera Katso viesti
    Joku joskus aiemmin tässä ketjussa aikoi kokeilla 29x3 renkaita Dudeen. Miten tässä kokeilussa kävi? Mielessä kaihertaa 29 jäykkäperämaasturin hankinta kaveriksi, mutta ajaiskohan pelkkä kiekkosetti saman? Pyörien painossahan ei hirmuista eroa olis..
    Todella hyvä lisä. Tuo runsaasti lisää käyttöarvoa pyörälle 29+ kiekkosetti

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

Lähtiskö e13 kammet tällä kalulla irti? Kärsiikö välyksen poisto rinkula

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Aivan varmasti menee aps hajalle, jos tuo sorkka edes mahtuu sen väliin (ei ainakaan mulla mahtuisi). Pelkäisin jo laakerien ja rungonkin puolesta tuollaisella operoidessa.

Rälläkällä ja kaupasta kunnon kammet tilalle. Ominaisuus, ei vika.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    Rälläkällä ja kaupasta kunnon kammet tilalle. Ominaisuus, ei vika.

Joo tiedetään mutta puntaroidaan vaihtoehtoja irrottamiselle. Jonkinlaisia täältä on rakennettu niin pitää semmonen väsäillä. Kesä kyllä hyvin aikaa laittaa uudet kammet tilaukseen.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Moro. Itse tuli kirrattua tuo kammen kiinnitys tosi tiukalle kun aikanaan pyörän kokosin. Piti ottaa ihan tosissaan tuo eka irroitus kun oli aika tarkistaa keskiölaakerien kunto, joka olikin ihan ok. Mielestäni
    kannatti hieman satsata tuohon; ostin toisen ulosvetimen, jonka toleranssi halkaisijan suhteen oli hieman aiempaa tarkempi, kun digitönärillä noita vertailin. Motonetistä löytyi, lienee bbb merkkinen. Tuosta sitten sorvissa pois n. 3 mm pituudesta, jolla matkalla kierre oli alimittainen halkaisijaltaan. Pää suoraksi ja kierteen aloituksen viimeistely mikroviilalla. Nyt oli käytettävissä 2,4 kierrosta ulosvetimen ja kammen kontaktia.. Tuohon sitten tippa loctiten 243:sta ja seuraavana aamuna liitteenä olevan videolinkin mukaan irroitus. Kylmäspray on bilteman ja kuuma vesi keittimestä..Jos vaihdat kampia niin olen kiinnostunut entisistä..https://youtu.be/VR1SN2_WfUo

Dude 8.0 ja Sram NX Eagle. Jos vaihdan 11spd voimansiirron niin oliko näin, että takavaihtajan korvakko pitää vaihtaa myös? Ettei tuo NX Eaglen kanssa oleva korvakko käy 11spd takavaihtajan kanssa

Ahneella on kehno loppu.

Srammin vaihtajat menee peruskorvakkoon. Shimanon direct-mount -vaihtajat tarvitsevat joko sopivan korvakon tai b-linkin väliin.

https://wheelsmfg.com/blog/standard-...r-hangers.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Srammin vaihtajat menee peruskorvakkoon. Shimanon direct-mount -vaihtajat tarvitsevat joko sopivan korvakon tai b-linkin väliin.

https://wheelsmfg.com/blog/standard-...r-hangers.html
    Taitaa kaikki vaihtajat olla ns. peruskorvakkovaihtajia, kunnes niistä Shimanoista irrotetaan se b-linkki... ei kai noita nyt ole pelkästään direct mounttina myyty? eri asia, jos jonkun käytetyn vaihtajan jostain irrotat. Mutta samaan korvakkoon menevät yleensä.

Kiitos vastauksista

Ahneella on kehno loppu.

Kaverille tuli Dude ja tollaset kuulemma jäi ylimääräiseksi. Mitähän mahtavat olla? Itselle tuli mieleen keskiön prikat, mutta keskiöhän oli jo paikallaan..

^Tietty kammen ja polkimen väliin prikat. Ei keskiössä ole noin pieniä prikkoja.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

No tietty

tähän jotain tekstiä ettei viesti ole liian lyhyt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Taitaa kaikki vaihtajat olla ns. peruskorvakkovaihtajia, kunnes niistä Shimanoista irrotetaan se b-linkki... ei kai noita nyt ole pelkästään direct mounttina myyty?
    Ilmeisesti pääasiassa myydään linkin kanssa, mutta vahingossa saattaa osua directmounttikin ostoskoriin jos myyjä myy esim. OEM-tavaraa (mikä lienee Shimanon ohjeistuksen vastaista). Kun oikein varta vasten kaiveli, niin kyllä niitä linkittömiäkin voi löytää kaupan.

Millaset noi Sramin NX Eagle osasarjat on?

Toiseksi huonoimmat.

Kuulostaa hyvältä��

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jurpu Katso viesti
    Ihan toimivat tuntuisi olevan.

NX vs. GX vaihteiden ainoat erot ovat vaihdevivun kotelon toinen puolisko sekä vaihtajan häkin toinen metallikylki. Käytännössä vaihteet ovat siis täsmälleen samat. Takavaihtajien hinnassakin on eroa huimat 12 €. Dude 9.0:ssa oleva pakka on todennäköisesti selkeästi parempi kuin 8.0:n NX:n jatkeena oleva. Se on paitsi kevyempi, niin merkittävimpänä erona se myös mahdollistaa ratchetin vapaarattaan.

Laatuun kannattaa yleisesti ottaen panostaa, mutta jos haluaa NX:ää paremman ja päivittää ainoastaan vaihteet, niin kyllä silloin on hankittava X01. Olen nyt itse ajanut Dudella (ja NX:llä) 1,5 vuotta, eikä ole valittamista. X01:ssä tai XX1:ssä vaihtamisnopeus olisi todennäköisesti parempi.

Ps. Jos Dude 8.0:ssa jotain pitäisi päivittää, niin kyllä ennen vaihteita listalla olisivat satulatolppa, ohjaustanko ja jarrut.

Kiitos vastauksista.Vähän kiinnostaisi tuo dude. Kuullut vähän huonoa noista Sramin maastovaihteista ni sillä kyselin.

Minä vaihdoin omaani WTB satulan. Ja voisin ehkä jarrut vaihtaa, mutta ei silläkään mikään kiire ole. Eli kaikin puolin 8.0 on ihan toimiva laite.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minä vaihdoin omaani WTB satulan. Ja voisin ehkä jarrut vaihtaa, mutta ei silläkään mikään kiire ole. Eli kaikin puolin 8.0 on ihan toimiva laite.
    Onko noi etuiskarit mielestäsi tarpeelliset?

Riippuu kuinka lujaa ajat, millaisessa maastossa, mihin vuodenaikaan ja milladilla renkailla.

Jos ajat helppoja polkuja rauhallisesti isolla renkaalla niin et tarvi. Jos ajat vain talvella lumisilla poluilla niin ei ole välttämätön.

Jos tykkäät ajaa lujaa möykkysiä polkuja ja täysiä alamäet niin joustava keula on hyvinkin asiallinen. Erityisesti hyöty korostuu mitä kapeemmilla renkailla ajat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visa_äs Katso viesti
    Riippuu kuinka lujaa ajat, millaisessa maastossa, mihin vuodenaikaan ja milladilla renkailla.

Jos ajat helppoja polkuja rauhallisesti isolla renkaalla niin et tarvi. Jos ajat vain talvella lumisilla poluilla niin ei ole välttämätön.

Jos tykkäät ajaa lujaa möykkysiä polkuja ja täysiä alamäet niin joustava keula on hyvinkin asiallinen. Erityisesti hyöty korostuu mitä kapeemmilla renkailla ajat.

Mulla on jo jäykkäperä.Jos haluun ajaa kovaa on täpäri myös vaihtoehto .

Kuten tuossa mainittiin, talvella joustolle ei yleensä ole tarvetta, kesällä taas riippuu ajotyylistä. Itse pääsen suunnilleen samoista teknisistä paikoista (jäykällä) läskillä ja täpärillä, erona vain se että täpärillä täytyy pitää vauhtia ja läskillä taas ryömiä rauhassa. Kovemmassa vauhdissa juurakossa/kivikossa eturengas alkaa pomppia kuin koripallo, tai sitten aivan pienillä paineilla on riski että iskee vanteelle. Alamäissä jäykkäperäkin on nopeampi kuin täysjäykkä läski. Itselleni ei läskillä tule kesällä juuri ajoa. 29+ -renkailla ja joustokeulalla voisi tullakin, mutta silti valinta kohdistuisi luultavasti useammin täpäriin. Tämän takia läski saa pysyä jäykkäkeulaisena ja talvipyöränä. Silti en aio siitä luopua juuri sen takia, että talvella se ylivertainen kapeampiin verrattuna.

^ varmasti näin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •