HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 205 / 512 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 105 155 195 203 204 205 206 207 215 255 305 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.121 - 6.150 / 15342

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #6121
    Liittynyt
    04/2020
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    26
    Off topi: Olin yllättynyt, että nöösin tittelillä kirjoittavan henkilön omatoimisen apumoderoinnin tulos ei ole se että nöösi nakataan pihamaalle analysoimaan, vaan että 3k viestin jäsen poistaa harmissaan hehkutuksiaan topikista.

  2. #6122
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiski Läpsteri Katso viesti
    Off topi: Olin yllättynyt, että nöösin tittelillä kirjoittavan henkilön omatoimisen apumoderoinnin tulos ei ole se että nöösi nakataan pihamaalle analysoimaan, vaan että 3k viestin jäsen poistaa harmissaan hehkutuksiaan topikista.
    Onko tämä nöösi juttu joku ala-asteella opittu keino lokeroida muita? Vai onko ehkä pidempään vanhainkodissa eläneet kovempia? Uudet asukit saavat putsata wc-pöntöt ja nuolla kengät puhtaaksi.

  3. #6123
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Silloin, kun speksaaminen ja pyörien arviointi pysyy osien vertailussa, ollaan melko tylsällä alueella. Geometria on kuitenkin ehkä tärkein ja samalla myös vaikein osa-alue. Jokainen voi valita saksalaisesta nettikaupasta sopivat komponentit, se ei vaadi kuin riittävän paksua kukkaroa. Mutta että löytää rungon, joka toimii kuten haluaa + muut vaatimukset (riittävän nopea, mauton tai tyylikäs väri tai sopiva materiaali laadukkaasti toteutettuna yms.), sepä ei pelkästään nettishoppailemalla onnistukaan.

    Toki gravel-hengen mukaisesti tähtyy myös muistaa herrasmiesmäiset tavat ja hyväksyä sekin, että muut arvostaa erilaisia asioita pyörissä, eikä oma näkemys saa heijastua ylimielisyytenä muita kohtaan.

    Jos jonkun mielestä käsitellään liikaa vääriä asioita, siitä vain rohkeasti ottamaan esille sopivia. Täällä ei perinteinen käytösmalli, jossa toisen keskustelun keskeyttäminen on epäkohteliasta, ei päde.

  4. #6124
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mihinköhän kannattaisi päivittää sorarouskuttimen Sram Rival 2x10 settiä. Tietysti 1x11 systeemi varmaan pitäisi olla, eikä viitsisi maksaa itseään kipeäksi budjetti pyörän vaihteista. Kona Rove siis on itse pyörä. Vaihdevivut on ihan soivat vielä mutta ei taida olla 11 vaihteisen kanssa yhteensopivat.
    Itse ajan tyytyväisenä 2x10:llä, joten mitä haluat saavuttaa tuon päivittämisellä?

  5. #6125
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Itse ajan tyytyväisenä 2x10:llä, joten mitä haluat saavuttaa tuon päivittämisellä?
    Voimansiirto on orkkis ja alkaa olla osittain lopussa. Etuleipä on 36/46 ja takana 11-32. Tyhmät välitykset suoraan sanottuna omaan käyttöön. Isompaa eturatasta en käytä koskaan, edessä 36 ja takana 11 riittää mun soratouhuissa helposti asfaltillakin. Mutta edessä 36, takana 32 on vähän hapokas jossain jyrkissä polku/metsäautotie ylämäissä. Sitten kun tuolla ravassa ajaa niin yksi mikä sitä kuraa kerää on etuvaihtajan häkki. Ompa aiheuttanut pari kertaa teknisiä haasteita vaikkei ole ollut edes käytössä. Toki pääsyy on se että maasturit on 1x systeemillä mulla ja tykkään.

    Eteen 36 ja taakse esim 10-36, 11 lehtisenä vois olla todella hyvä omaan käyttöön. Tosin eilen illalla katselin hintoja ja oli sen verran kallista että taidan putsailla paikat ja jos taakse vaihteisi uuden pakan sekä uudet ketjut. Tietysti jos eteen laittaisi 34/48 esimerkiksi niin saisi samalla takapakalla hieman enemmän aluetta.

  6. #6126
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Itselläni on takana 36-12.

  7. #6127
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Inflite lähti aiemmin tällä viikolla uuteen kotiin, oli kyllä hyvä vekotin eikä painoakaan ollut kuin 7.6kg polkimineen.
    Edessä 44t ja takana 11-40t, hyvin toimi. Luovuin 46t-eturattaasta sen jälkeen kun ajoin kehä3 kupeesta Pirttimäkeen ekaa kertaa ns.täysiä


  8. #6128
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kannata tuollaisista välittää. Kotleburgihan on vanha riidanhaastaja. Kotona kun menee heikosti, niin netissä on helppo kettuilla muille.
    Minä en taaskaan aloittanut tai puhunut henkilöstä mitään. Sinä taas kerran hyökkäsit heti henkilöön

  9. #6129
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    No voi nyt uuh. Suomalainen ei näemmä mahdu samaan intternettiinkään jos naapuri puhuu muusta kuin siitä mitä itse vähäisillä hoksottimillaan voi ymmärtää. Typerykset voivat siis laittaa silmät kiinni jos ei kiinnosta lukea tai painua takaisin hiekkalaatikolle syömään soraa.

    I support Stenu!

  10. #6130
    F. Kotlerburg Guest
    Jotenkin myös koomista vetää herneet nenään, kun itse aloitti nimittelyn nimittämällä kommentin heittäjää Nöösiksi

  11. #6131
    Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mihinköhän kannattaisi päivittää sorarouskuttimen Sram Rival 2x10 settiä. Tietysti 1x11 systeemi varmaan pitäisi olla, eikä viitsisi maksaa itseään kipeäksi budjetti pyörän vaihteista. Kona Rove siis on itse pyörä. Vaihdevivut on ihan soivat vielä mutta ei taida olla 11 vaihteisen kanssa yhteensopivat.
    Sikäli että kukaan "nöösin" kommenttia kaipaa, mutta jos haluat halvalla päästä niin miksi pitää saada 11v takapakka, eikö 10v riittäisi niin menisi vielä vanhoilla kahvoilla?
    Onko sillä yhdellä lisävaihteella merkitystä, vaikka enhän minä niin tämän hifistelyn päälle ymmärrä kun ajankin 1x5 vaihteistolla tuolla minun "maantie/cyclo/gravel/kaupunki/kauppa-pyörällä"

  12. #6132
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Voimansiirto on orkkis ja alkaa olla osittain lopussa. Etuleipä on 36/46 ja takana 11-32. Tyhmät välitykset suoraan sanottuna omaan käyttöön. Isompaa eturatasta en käytä koskaan, edessä 36 ja takana 11 riittää mun soratouhuissa helposti asfaltillakin. Mutta edessä 36, takana 32 on vähän hapokas jossain jyrkissä polku/metsäautotie ylämäissä. Sitten kun tuolla ravassa ajaa niin yksi mikä sitä kuraa kerää on etuvaihtajan häkki. Ompa aiheuttanut pari kertaa teknisiä haasteita vaikkei ole ollut edes käytössä. Toki pääsyy on se että maasturit on 1x systeemillä mulla ja tykkään.

    Eteen 36 ja taakse esim 10-36, 11 lehtisenä vois olla todella hyvä omaan käyttöön. Tosin eilen illalla katselin hintoja ja oli sen verran kallista että taidan putsailla paikat ja jos taakse vaihteisi uuden pakan sekä uudet ketjut. Tietysti jos eteen laittaisi 34/48 esimerkiksi niin saisi samalla takapakalla hieman enemmän aluetta.
    Entä jos tuunaisi eturattaita, jos sellaisia olisi saatavana -vaikka 44/34, tai vaihtaisi vain pienemmän. Välttämättä ei toimi kunnolla ja vaatii ainakin etuvaihtajan uudelleen asennusta.

    Työmatkafillarissa itsellä on 46/34, sora-ajokissa 44/36 ja maantiepyörässä 48/34.

  13. #6133
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    ...Etuleipä on 36/46 ja takana 11-32. Tyhmät välitykset suoraan sanottuna omaan käyttöön. Isompaa eturatasta en käytä koskaan, edessä 36 .....

    Tietysti jos eteen laittaisi 34/48 esimerkiksi niin saisi samalla takapakalla hieman enemmän aluetta.
    Et koskaan käytä isoa eturatasta ja laittaisit vielä isomman? Mikä järki siinä on?

    Itsellä edessä 38 ovaali ja takana fiiliksen ja kiekkojen mukaan 11-32 tai 11-36. Kaikkeen on toistaiseksi riittänyt.


  14. #6134
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    ^ no sitäkin olen miettinyt. Toisessa maasturissa 1x10 ja toisessa 1x11 ja kun molemmissa isoin ja pienin ratas saman kokoinen niin mitään käytännön eroa ei huomaa.

    Täytyy katella mitä takarattaita löytyy. Maastureiden voimansiirtoja olen ropannut paljon ja maantiellä simpan ultegra on tuttu mutta sramin maantiepuoli on aika outoa. Ei muista ulkoa mikä toimii minkäkin kanssa. Esim takapakka. Toimiiko maastopakka tuon Rivalin vaihtajan kanssa. Ja mihin asti Rivalin häkissä riittää toimintaa, kuinka isoa ratasta voi taakse laittaa...

  15. #6135
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Et koskaan käytä isoa eturatasta ja laittaisit vielä isomman? Mikä järki siinä on?

    Itsellä edessä 38 ovaali ja takana fiiliksen ja kiekkojen mukaan 11-32 tai 11-36. Kaikkeen on toistaiseksi riittänyt.
    Ei tietysti mitään

    Joo kyllä tuollakin takavälityksellä pärjää mikä nyt on. Mutta jos takapakka on ostettava anyway niin vähän voisi säätää. Ja eturattaan purku 1x systeemiksi olisi kosmeettinen kaunistus pois rapaa keräämästä.

  16. #6136
    En vaivautuisi/vaivautunut kommentoimaan pyörän speksailusta sellaisen henkilön kanssa, joka vakavissaan kertoo erottavansa kolmen millin korkeuseron keskiön korkeudessa (bottom bracket height) selvästi. Tähän kun yhdistetään vielä ylivertainen käsitys tietystä materiaalista "oikeana". Tuossa kohtaa alkaa jo olla speksausapuna käyttöä Juhan af Grannille yms.

  17. #6137
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Ei tietysti mitään

    Joo kyllä tuollakin takavälityksellä pärjää mikä nyt on. Mutta jos takapakka on ostettava anyway niin vähän voisi säätää. Ja eturattaan purku 1x systeemiksi olisi kosmeettinen kaunistus pois rapaa keräämästä.
    Toimisikohan Sram 1x vaihtajat vanhojen kahvojen kanssa? Ainakin tiedoissa väitetään, että 10/11s yhteensopivat: https://www.bike24.com/p2167767.html. Tuohon vaan sopiva 10s takapakka, eli 11-36 tai 11-42 (Shimano, 30€), eteen NW ratas ja uudet ketjut. Hintaa tulisi ehkä 150€? Sitten jos haluaa uudet kahvat hydraulisilla jarruilla niin alkaa hintaa kertymään.

  18. #6138
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    ^ no sitäkin olen miettinyt. Toisessa maasturissa 1x10 ja toisessa 1x11 ja kun molemmissa isoin ja pienin ratas saman kokoinen niin mitään käytännön eroa ei huomaa.

    Täytyy katella mitä takarattaita löytyy. Maastureiden voimansiirtoja olen ropannut paljon ja maantiellä simpan ultegra on tuttu mutta sramin maantiepuoli on aika outoa. Ei muista ulkoa mikä toimii minkäkin kanssa. Esim takapakka. Toimiiko maastopakka tuon Rivalin vaihtajan kanssa. Ja mihin asti Rivalin häkissä riittää toimintaa, kuinka isoa ratasta voi taakse laittaa...
    SRAMilla 10-v setissä toimii kaikki ristiin. Rivalin kapasiteetista en osaa sanoa, mutta omasta Rovesta (takavaihtaja X9) hajosi vasen kahva pari vuotta sitten ja ostin tilalle pelkän jarrukahvan. Taakse 11-36 (10v) pakka ja eteen 42. Nyt kun pitää vetää kärryä perässä, voisi eteen vaihtaa varastossa odottavan 38-rattaan jos sillä nuo 10% nousut eivät olisi ihan niin raastavia. Jos kahva ja takavaihtaja toimivat vielä, ei 11 vaihteeseen siirtymällä taida saavuttaa paljoa.

  19. #6139
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Jotenkin myös koomista vetää herneet nenään, kun itse aloitti nimittelyn nimittämällä kommentin heittäjää Nöösiksi
    Fyi: tällä foorumilla tuoreiden tulokkaiden virallinen titteli on "Nöösi". Vertauksen vuoksi itselläsi se on "Aktiivijäsen". Titteli lukee heti siinä nimimerkin alapuolella ja se on riippuvainen kirjoitettujen viestien lukumäärästä. Jotkut ovat saaneet myös enemmän tai vähemmän koomisia erikoistitteleitä. Siihen en ota kantaa, onko "Nöösiksi" tituleeraaminen korrektia vai ei, mutta se vasta on todella koomista, jos joku siitä tittelistään loukkaantuu ja siinä tapauksessa kannattanee kääntyä moderaattoreiden puoleen ja aloittaa keskustelu siitä, että pitäisikö tulokkaille keksiä joku muu titteli.

    Noin muuten täällä on nykyään aika koulukiusaamismeno. Jos joku ei taivu mieltymyksineen samaan muottiin enemmistön kanssa, joutuu henkilökohtaisen hyökkäyksen kohteeksi. Eikä se koske nyt ainoastaan tätä keskustelua.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #6140
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    700x43mm Gravelking Exploron takana...


    vaihtui 700c kiekot takaisin...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  21. #6141
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ja kiitos metakeskustelusta kaikille osapuolille, sitten voidaan siirtyä siihen speksaamiseen eli ainakin allekirjoittanutta paljon enemmän kiinnostavaan puheenaiheeseen.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #6142
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    700x43mm Gravelking Exploron takana...
    Vähän hirvittää clearance... Mulla oli tullut Exploroon jo 40mm kumeilla grindaamisesta satulaputkeen ikävä naarmu. Taidan pysytellä suosiolla 38mm kokoluokassa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #6143
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ai että kun karkealla sepelillä ajaessa tuonne väliin singataa yläkautta kivi väliin. On ehkä himassa hymy herkässä.

    Vanhassa ninerin rungossa on aika jännä tuo clearance. Tila rajoittuu sivuille, mutta satulputken kohdalle jää julmasti rakoa.

  24. #6144
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Vähän tiukkaa exploron keulastakin? Ehkä tämä on tarkoituksellista gravel-aerosuunnittelua saada renkaat mahdollisimman lähelle runkoa.

    Sinänsä erikoista, että dropatussa chainstay rungossa tekee tiukkaa 700 x 43, mitä onkaan sit todellisuudessa leveys.

  25. #6145
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Sinänsä erikoista, että dropatussa chainstay rungossa tekee tiukkaa jo 700 x 43, mitä onkaan sit todellisuudessa leveys.
    Exploro on lyhyellä perällä. Tuon vuoksi se onkin niin loistava ajaa.

  26. #6146
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Eikös tuo kuitenkin aika halpa runko ole niin vaihtaa sitten aina keväällä uuteen

    Eilen ajelin asfaltti-muta-jää-lumi teitä noilla 700x40 gravelkingeillä ja on se vaan aika hyvä yleisrengas kaikkeen. Niin kauan kun ei ihan peilijää ole alla niin pito noissa vaaleissakin elementeissä kohtuullinen.

    Mitä tulee omaan speksaamiseen niin jos nyt katsoisi jonku kymppi pakan taakse ja purkaa edestä 1x systeemiin jos siltä tuntuu.

  27. #6147
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Toi on mitattuna 44mm. Sivuilla on hyvin tilaa ja edessäkään ei ongelmaa. Hieman itseäkin ahistaa tuo seattuben clearance joten taitaa vaihtua alle 38mm samanlaiset kumet.
    Explöröönhan luvataan mahtuvan 40mm kumi...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  28. #6148
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Exploro on lyhyellä perällä. Tuon vuoksi se onkin niin loistava ajaa.
    Totta. Trendi vie pitkiin periin, mutta kyllä tuon ketteryyden ja mäkikiipeemisen huomaa siltikin lyhyen perän hyväksi.

  29. #6149
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Totta. Trendi vie pitkiin periin, mutta kyllä tuon ketteryyden ja mäkikiipeemisen huomaa siltikin lyhyen perän hyväksi.
    Kyllä. Explorossa on 415mm perä, joka on täsmälleen sama, mitä esimerkisi 2019 mallin izalco max discissä. Omassa "lyhyt" peräisessä vanhemmassa ninerissakin on 430mm. Uudemmassa tuo taisi olla vielä 20mm pidempi.

  30. #6150
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hei mitäs nyt on tapahtunut, kun tämä ketju oli tipahtanut 2. sivulle? Kenties ekaa kertaa sitten vuoden..? Eli siirretääs takas etusivulle...

    Yksivaihteen puolelta bongattu, DIY-tuunattu Tuntsa:

    Tästä postauksesta innostuneena kaivoin vanhan 80-luvun lopun Crescentin ”maasturin” tallin perukoilta. Tarkoitus olis väsätä siitä joku budjetti monstercross/gravel tyyppinen droppitanko. Mitoitus tossa on haastavan pitkä, mutta purkamisen jälkeen mallailin tuohon osia ja 6-7 cm stemmillä saattais onnistua. Setback tolppa on mahdollista vaihtaa vielä 0-tolpaksi. Muutoin kaikki osat löytyy tallusta, mutta Ahead -adapteri pitää hankkia ja sopivan kokoinen eturatas sekä uudet renkaat. Onko suosituksia lähinnä asfaltti/soratielle sopivista 26 tuumasista? Panaraceria taitaa saada myös tuossa koossa?

    Tämmönen fillari siis kyseessä:

    http://www.cykelhobby.com/crescent92018.html

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •