GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 204 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 104 154 194 202 203 204 205 206 214 254 304 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.091 - 6.120 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #6091
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    rahanpesua tai jotain
    Epäilen enemmänkin selänpesua
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #6092
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Ei millään pahalla, mutta laittakaa uusi topikki pähkäilemään toto yhden miehen pyörää...
    Nyt ollaan juuri asian ytimessä. Joko moderaattorihakemus Liitiälle tai turpa kii.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #6093
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Pääsiäisenä kuuluu asiaan vaikerrus levyjarruista ja teräsrungoista.

    Onhan minullakin maantiepyörässä tietysti vielä vannejarrut. Sydäntä aina riistää, kun sinne Campagnolon hiilikuitupinnan ja jarrupalan väliin menee pienikin hiekanmurunen. Onneksi graveloidessa ei riistä mikään. Tai riistää siinä monikin juttu, viimeksi vuotava tubeless-teippi. Sitä nimittäin korjailin eilen pyhän kolminaisuuden nimissä, eli kolme kertaa. Nyt toivottavasti pitää ja pääsen huomenna lenkille.

    Vaijerit on hyvä vetää rungon sisällä. Poissa silmistä, poissa mielestä
    Pyöräily on kivaa!

  4. #6094
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Exploro on pyörähuoneen lattialla atomeina. Se riistää. Täysjoustoprojekti on pahvilaatikossa atomeina. Sekin riistää.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #6095
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jos täällä mainittu 1550 gramman paino pitää paikansa, niin mä en oikein usko, että hiilikuiturunkoon mielletyt ominaisuudet realisoituu avaruusrunkojen kanssa ja levareilla siitä tulis luultavasti painavampi kuin mun kokoteräksinen vannejarrupyörä, joten ei mahdu mun arvomaailmaan kyllä se.
    Niin no, se tietty tuossa on... Käytännössä puhutaan (halvan) alurungon painosta tuossa tapauksessa. Ei kaikki kevyttä mikä karbonina myydään. Mutta se väritys ja rengastila olis perfect.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  6. #6096
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Joo kyllä Stenun pyöräspeksaamista mieluummin lukee kuin montaa muuta asiaa täällä.

    Täältä ääni Reillylle

  7. #6097
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Olihan tuo Kepsun kommentti tökkäsy kylkiluiden väliin, mutta älä tuosta enempi välitä.

    Tarvitaan syvällisempää keskustelua kuin ihan pelkistä massapyöristä, paljonhan noillekin on tilaa täällä. Kepsunkaan ei pidä nolona nurkkaan vetäytyä.

    Rauhaa kaikille muulloinkin kuin pääsiäisenä!

  8. #6098
    Sori, mutta ei mitenkään ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä. Poistun myös sorateille, en kuitenkaan sinkuloimaan vaan ihan vaihteden kera. Rauhaa Stenulle ja kaikille muillekin...

  9. #6099
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Aattelin tässä vaan soitella semmosella asialla, että Santa Cruz Stigmata olisi aika täydellinen kaikkine geometriöineen ja keskiöineen.

  10. #6100
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Ei millään pahalla, mutta laittakaa uusi topikki pähkäilemään toto yhden miehen pyörää...
    Samaa mieltä. Hylkylistalle vaan ko. kirjoittaja niin langan laatu paranee heti. Iso mies vailla käytöstapoja ja koko homma on menny jo yliyrittämisen puolelle.

  11. #6101
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Hyvä topicci. Pyöristä tässä puhutaan eikä miehistä.

  12. #6102
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kyllä tähän topikkii mahtuu Pancho sunkin pohdinnat jos ne koskee gravel pyöriä.

    Herkkää mielenpahottamista.

  13. #6103
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Sori, mutta ei mitenkään ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä. Poistun myös sorateille, en kuitenkaan sinkuloimaan vaan ihan vaihteden kera. Rauhaa Stenulle ja kaikille muillekin...
    Hyvä asenne, jatketaan kampienpyöritystä!

  14. #6104
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Ei millään pahalla, mutta laittakaa uusi topikki pähkäilemään toto yhden miehen pyörää...
    Sama. Ei tässä oo mitään kiinnostavaa, että kaikki ehdotukset haukutaan paskaksi ja huonoiksi. Ihan turhaa.

  15. #6105
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Muutama tosi huono kuva yrjiksestä, joka sai vähän päivitystä tälle kaudelle. Täytyy ottaa sitten kesempänä jossain idyllisessä maalaismaisemissa paremmat kuvat

    Voimansiirrossa palasin 2x11 systeemiin Ultegran kammilla ja AB:n 46/30t ovaaleilla sekä 11-30t pakalla. Stagesin kampi tuli mittaamaan voimattomuutta. Koska #aeroiseverything, niin tangoksi löytyi Eastonin EC70 Aero 40cm leveänä. Sai ainakin ohjaamossa kaapelit nyt nätisti ja mukavuutta tuli pieni annos lisää. Kokeiluun tulee lisäksi Maxxiksen Velocita AR:t, että olisiko niistä GK 40mm sliksien kukistajaksi. Revoltin paino on nyt 8,11kg (XTR:n polkimilla).



  16. #6106
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Mainiota yrjistelyä! Stagesista olen alustavasti kateellinen, Exploroon kun ei mene mitkään Shimppanjan wattikammet Quarq onnistuisi, mutta en ole toistaiseksi innostunut kun haluan Shimanon omat 50/34-limput... Hommasin just Quarqin 1x-kammet maasturiin, saa nähdä innostuuko siitä lisää vai ei. Ajattelin ajaa wattitreenit maasturilla.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #6107
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Kommentteja sitten maxxiksen slikseistä. Menet pakuttamaan ensin jotain junaradan pohjaa muutaman kilometrin ja sen jälkeen vertaat rullausta 10-tempossa gravell kingin slikseihin.

  18. #6108
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Joo, laitetaan. Oma veikkaus, että asfaltilla liki sama mitä GK, mutta soralla parempi. Jos siis osoittautuu suuremmaksi kooltaan, mitä GK. Ainakin Rambler oli muhkumpi ja väittäisin, että myös mukavampi karkeamalla alustalla. Niin kuin kyljet olisivat ohuemmat ja "pehmeämmät", mitä GK:ssä.

  19. #6109
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    cracked aluminium frame" mullon tuossa 30t ajettu halvemman hintaluokan crossari, Poison Opium. 30t ajettu ja vielä ehjänä. Mieluinen pyörä ollut mutta levyjarruun ja carboniin..... Toki Opium on tallissa ja oottaa lasteni kyläilyä kun kuutta nousevaa jotta pääsee maantielle.

    Toki Opiumille ei tavarateline mitenkään outo ole.... Nyt vastaavaa kuormaa saa kärsiä rahtiruunani tai tänään jopa Space Chicken. Ja rahtiruuna on toki Cross Chicken kera levarikeulan jossa surkea jarru, Avid BB7.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #6110
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Gravel-juttuja tullut ajettu nyt keväällä enemmänkin ja alla tuorein gravel-kulkine jolla hoidetaan myös maantiekurvailut. Joskus ajetaan sähköavuilla, toisinaan ilman. Melko kevyt kampe kokonaisuutena, joten kulkee virrattomana todella hyvin! Ajoltaan upea ja tuo uusi Futureshockki tuntuu toimivan mukavasti.


  21. #6111
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    FutureShockia kokeilin pikaiseen viime vuoden puolella. Tykkäsin kovasti kun tärinä on pienoinen ongelma käsilleni. Harmi vaan että Divergen ja Roubaixin geometria on niin pysty ettei sovi lyhytjalkaiselle ollenkaan.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  22. #6112
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Kiitos vaan teille muutamalle tyypille, jolla jostain omituisesta syystä oli tarve mennä henkilökohtaisuuksiin ja arvostella miestä fillareiden sijaan. Multa meni teidän ansiosta into speksata yhtään mitään, joten säästyipä nekin rahat.

    Poistelin speksaamiseen liittyvät pohdintani niin pitkälle kuin se oli mahdollista, niin ei mene ketju pilalle teiltä. Aikamoista touhua täällä, mutta jatkakaa rauhassa, olkaa hyvät.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #6113
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Minusta on paljon kiinnostavampaa speksata yksittäistä jollekin tietylle ajajalle sopivaa pyörää kuin vain jotakin geneeristä gravel-pyörää. Jokaisessa yksittäisessä pyörässä otetaan huomioon kuskin mieltymykset ja samalla tulee nähtyä eroja pyörissä ja niiden osissa. Toivottavasti stenu ja muut jaksavat speksata niitä ääneen ja tämähän on juuri oikea paikka tuolle keskustelulle!

  24. #6114
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Just näin. Mukava lukea näiden oman maun mukaisten gravel-pyörien omistajien tarinoita/speksauksia.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  25. #6115
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    FutureShockia kokeilin pikaiseen viime vuoden puolella. Tykkäsin kovasti kun tärinä on pienoinen ongelma käsilleni. Harmi vaan että Divergen ja Roubaixin geometria on niin pysty ettei sovi lyhytjalkaiselle ollenkaan.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
    Roubaixin runkosettiä saa pro-versiona, joka on matalammalla ajoasennolla.

  26. #6116
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Minusta on paljon kiinnostavampaa speksata yksittäistä jollekin tietylle ajajalle sopivaa pyörää kuin vain jotakin geneeristä gravel-pyörää. Jokaisessa yksittäisessä pyörässä otetaan huomioon kuskin mieltymykset ja samalla tulee nähtyä eroja pyörissä ja niiden osissa. Toivottavasti stenu ja muut jaksavat speksata niitä ääneen ja tämähän on juuri oikea paikka tuolle keskustelulle!
    Juuri näin. Lisäisin vielä, että kun stenun speksauksissa on vahvasti mukana se tärkein elementti eli fillarointi, niin mukava noita juttua on lukea.

  27. #6117
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Kannata tuollaisista välittää. Kotleburgihan on vanha riidanhaastaja. Kotona kun menee heikosti, niin netissä on helppo kettuilla muille.

    Sitä paitsi nuo ruosteiset teräsrungot ja halkeilevat titksut ovat parasta tässä ketjussa. Toisten epäonnelle on vaan kivaa nauraa, vaikka tietysti sekin on vähän ilkeää... No mutta pyöriä kuitenkin, eikä kuskeja. Tosin nauran mä kyllä lenkilläkin kaatuneelle kaverille. höh.

  28. #6118
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Multa meni teidän ansiosta into speksata yhtään mitään, joten säästyipä nekin rahat.
    No älähän nyt, mielensäpahoittaminen on nynnyille! Nyt hyvällä asenteella joku uskomaton ja ennalta-arvaamaton speksaus, mielellään budjettia törkeällä tavalla tunnesyistä ylittäen!! Se jos mikä piristää korona-ajan keskellä riutuvaa harrastajayhteisöä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #6119
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Mihinköhän kannattaisi päivittää sorarouskuttimen Sram Rival 2x10 settiä. Tietysti 1x11 systeemi varmaan pitäisi olla, eikä viitsisi maksaa itseään kipeäksi budjetti pyörän vaihteista. Kona Rove siis on itse pyörä. Vaihdevivut on ihan soivat vielä mutta ei taida olla 11 vaihteisen kanssa yhteensopivat.

  30. #6120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mihinköhän kannattaisi päivittää sorarouskuttimen Sram Rival 2x10 settiä. Tietysti 1x11 systeemi varmaan pitäisi olla, eikä viitsisi maksaa itseään kipeäksi budjetti pyörän vaihteista. Kona Rove siis on itse pyörä. Vaihdevivut on ihan soivat vielä mutta ei taida olla 11 vaihteisen kanssa yhteensopivat.
    Mun Rovellahan kävi tässä uskomaton tuuri kun Ribble kauppasi 11x Forcea satuloineen satkulla. Laitoin siihen Apex vaihtajan, SLX 11-40 pakan ja 48t eturattaan. Onhan se kyllä mukavasti toimiva systeemi. Maastureissakin taitaa kaikissa olla vipu pykälän pari parempi kuin vaihtaja, muistaakseni vaihtajissa on yleensä erona häkki teräs vs alu ja rissat liuku vs kuulat, niin tuossa minusta persaukinen säästää ihan kohtuuvella.

    Mutta, vaikka tuohon Roveen oleen mahottoman tyytyväinen, niin kun siinä ei ole yhtään alkuperäistä 2015 osaa, on alkanut mahottomasti persottaan semmonen Cervelo Aspero. Aivan hypnoottisen hyvän näköinen, onko tuolle Exploron lisäksi vaihtoehtoja? Tai Asperosta tiedossa mitään pahaa jos aerohtavaa kevyttä pyörää ainakin 40mm rengastilalla etsii soralle ja kadulle? ..eipä silti Asperon runkosetti maksaa melkein saman kuin koko pyörä, kuten kaikissa muissakin, niin tälle kaudelle ja kaiken koronan keskellä Rovella mennään ainakin tämä kesä.

    Edit: Ja joo, parasta mitä forumilla näkee on oman pyörän speksaaminen, se kai se tämän keskustelun perimmäinen tarkoitus onkin ja samalla saa ideoita itselleen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •