Nyt on haussa uusi hybridi vanhan Inseran reflexin tilalle lähinnä työmatka ja pyöräretkeilyajeluun. Olen selaillut lähes kaikki tarjolla olevat mallit (ja niitä on paljon!) ja osa merkeistä on minulle täysin tuntemattomia. Onko ehdottaa hyviä (tai ehdottomasti vältettäviä) malleja jossa tulisi olla pystympi/rennompi asento kuin maantiepyörissä, etuhaarukka mieluiten kiinteä tai vähintään lukittava, laadukkaat osat, hydrauliset jarrut ja vaihteiden määrä ei ole niin tärkeä. Mahdollisimman kevyt ja pitävät renkaat. Takatelinettä en kaipaa, mutta lokasuojat olisi hyvä saada kiinni. Hinnaltaan ehkä max 1kEur.
Suurinpana ongelmana pidän oikean runkokoon löytämistä. Olen 169cm mies ja suurimmalla osalla valmistajista menee S- ja M- koon väli ns tasan 170cm kohdalla, eli onko suositeltavaa ottaa pienempirunkoinen vai suurempirunkoinen (yleensä 170-180cm). Veikkaisin, että 50 tai 51cm runko olisi optimaalinen mutta sitä ei kaikki mallit tarjoa (alkavat usein esim. M-koosta ja 170+). Joitakin malleja on toki jäljellä olevissa kivijalkakaupoissa, mutta läheskään kaikkia kiinnostavia malleja (tai just kokoa) ei ole joten arvauksen varaan nettikaupassa menee.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä. Tiedän, että näitä on kyselty tällä foorumilla usein, mutta mallejakin on taas 2020 tullut lisää.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit