GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 26 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1492

Aihe: Canyon Spectral:ON

Meikäläinen on 178 / 85cm ja M-koko tuli hankittua viime kesän korvalla ja olen ollut tuohon tyytyväinen.
    Pelkäsin L:n jäävän korkeaksi, mutta ehkä isompi huoli oli pituus. Itsellä ollut aina luomu XC-pyörät L-kokoisia, mutta mielestäni tämän luonteinen pyörä sopii oleen lyhyempi.
    Jos mitenkään mahtuu budjettiin niin ilman muuta 7.o malli. Keula ja osasarja nyt ainakin eroa, joiden merkitys tuntuu käytössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M-I Katso viesti
    Minkä kokosia Spectraleita porukalla on? Itse olen 176/83 Ja meinasin L-kokoo tuosta 2019 mallista.

Mulla oli 2019 CF 8.0 Neuron ja koko oli M, mutta tuntu vähän pieneltä, tai nyt ostasin kyllä samasta pyörästä L koon , jos tuollaisen vielä hankkisin.

Canoyoilla on tarjolla 2019 mallista tällä hetkellä 7.0 ja 6.0..onko tuo 7.0 oleellisesti paremi kuin 6.0?
    Aika kiikunkaakun koon suhteen, minulla pituutta 174 ja inseam 81. pyörä oli kokoa M koska satulaputki aika pitkä enkä olisi varmaan saanut satulaa tarpeeksi alas L koossa, muiden mittojen puolesta olsi kyllä sopinut. Toisaalta ei M nyt varsinaisesti pieneltäkään tuntunut.

Minulla oli myös tuo 6.0 ja minusta siinä ei ole mitään huonoa, ainoastaan NX vaihtaja on vähän halvalla tehty ja kuluu sohloksi suht nopeasti. tämä on kuitenkin halpa päivittää paremmaksi ja laitoinkin loppuajaksi Shimanon SLX vaihtajan joka toimii moitteetta alkuperäisellä Sramin liipasimella.

Mulla on jalkamitta 84cm ja L koossa satulaputki on reilusti ylhäällä. Varmasti menee vielä 81cm mitoilla. Pituutta muuten 186cm ja pyörän mitoitus on aivan täydellinen
    Toi NX vaihtaja on tosiaan vuoden turhake. Siihen GX tilalle kun rupee temppuilemaan. Canyoneissa on hyvä muistaa säätää B-gap ja muut vaihteiden säädöt heti kohdalleen. Niitä tuntuu tehtaalla kasailevan aika sekalainen sakki

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Onko miten paljon kokemuksia Spectralilla työmatkan ajosta ja vastaavasta. Ja häviääkö paljon helpoilla poluilla nopeudessa Neuronille. Arvon Neuronin ja tämän välillä, pääkäyttö kuitenkin lenkit maastossa ja metsissä.

Ja onko tuossa 7.0 oikeasti 400€ lisäarvo 6.0 verrattuna?

Työmatkalle voisi moni luomupyörä olla ripeämpi, jos vaan on tasaista. Meillä Neuronn 5.0 on välityksiltään Spectraln 6.0 nopeampi, joten rivakammin pääsee ainakin hiekkateillä.

Eikö kummassakin ole sama välitys isoimmalla vaihteella 34/11?

Joo pari luomupyörää löytyy joilla tarkoitus ajaa varsinkin sulan maan aikana työmatkat, lähinnä talvella satunnaisesti ja tuo on toissijainen käyttötarkoitus. Lähinnä jos haluaa joku aamu päästä ilman hikeä perille lumisateen jäljiltä. Pääkäyttö mm. Puijon mtb-reitit ja vastaavat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Eikö kummassakin ole sama välitys isoimmalla vaihteella 34/11?
    Jep, mutta Neuronissa 29" rengas

Viimeiset arvonnat, onko Spectral 6 ja 7 noissa kiekoissa Axelrims vs Raceface jotain käytännön eroa mm. tubelisoinnin kannalta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Viimeiset arvonnat, onko Spectral 6 ja 7 noissa kiekoissa Axelrims vs Raceface jotain käytännön eroa mm. tubelisoinnin kannalta?
    Kun vaan muistaa, että tubeless ready tarkoittaa, että ne pitää kuitenkin twipata ennekuin pitää.

Eli ei ole käytännön eroa ja molemmat saa teippaamalla tubelessiksi? Huomasin myös että tuossa 7.0 on nykyään 10-51 takapakka.

^Sellainen kokemus itsellä noista Spectarlonissa olevista alexrimsseistä että, 2 kpl takakumeja on rikkoontunut vanteelta irroituksessa kun on niin tiukka sovitus. 1,5kierrosta gorillaa tubelesoidussa kiekossa.
    Maxis minion dhr2 piti leikata reunalangat poikki että suostui liikkumaan. Misukan e-wild reuna rikkoontui niin että narut näkyy vaikka irroituksessa käytössä ihan oikeat työkalut yms. On vaan se takavanne sen verran iso.
    Ja vuoden ajoilla takakiekko on muutenkin niin pehmeä että hommasin tilalle DT:n H1700-kiekon.

7.0 lähti illalla tilaukseen. Pitäis varmaan sopivat lokarit vielä tuohon etsiä ja laittaa tilaukseen sekä Biltemasta kiveniskuteippiä hakea.

Mä oottelen täällä kuumeisesti pyörää saapuvaksi DHL:ltä.. seurantakoodi näyttää että olisi jo Helsingissä,mut pariin päivään ei oo tapahtunut mitään..
    Odottavan aika on toooosi pitkä tässä Korona tilanteessa varsinkin.
    Te ketkä olette saaneet jo uuden Spectralin,niin tuoko DHL sen kotiovelle asti vai joku alihankkija tms?

Taisi olla Oy Posti Ab.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Larppa73 Katso viesti
    Mä oottelen täällä kuumeisesti pyörää saapuvaksi DHL:ltä.. seurantakoodi näyttää että olisi jo Helsingissä,mut pariin päivään ei oo tapahtunut mitään..
    Odottavan aika on toooosi pitkä tässä Korona tilanteessa varsinkin.
    Te ketkä olette saaneet jo uuden Spectralin,niin tuoko DHL sen kotiovelle asti vai joku alihankkija tms?
    Minun 8.0 saapui postin jakelu autolla, eli posti hoitaa Päijät-hämeen maaseutu alueilla. Maanantai aamuna 16.3. soitettettiin Postin Lahden logistiikkakeskuksesta ja kysyttiin sopiiko toimitus seuraavalla jakeluvuorolla, joka oli 18.3. Aikahaarukaksi annettiin 9:00-13:00 ja kysyttiin vielä, että haluanko kuljettajan soittavan puoli tuntia ennen kuin saapuu.

Tilaus Canyonille 9.3. ja loppu aikataulu oli seuraava :

Status Terminal Status date
    Consignment created DE-KOBLENZ 10.03.2020
    Collected DE-KOBLENZ 10.03.2020
    Received at terminal DE-KOBLENZ 10.03.2020 17:43
    Shipped from terminal DE-KOBLENZ 11.03.2020 14:11
    Shipped from terminal DE-KOBLENZ 11.03.2020 17:12
    Received at terminal DE-HAMBURG 12.03.2020 03:57
    Shipped from terminal DE-HAMBURG 12.03.2020 05:26
    Shipped from terminal DE-HAMBURG 12.03.2020 08:42
    Received at terminal FI-HELSINKI 14.03.2020 14:47
    Received at terminal FI-HELSINKI 14.03.2020 16:10
    Shipped from terminal FI-HELSINKI 15.03.2020 20:10
    Received at terminal FI-LAHTI 16.03.2020 02:18
    Shipment in warehouse - delivery only on appointment FI-HELSINKI 16.03.2020 10:06
    Shipment in warehouse - delivery only on appointment FI-LAHTI 16.03.2020 12:21
    Out for Delivery FI-LAHTI 18.03.2020 04:20
    Shipped from terminal FI-HELSINKI 18.03.2020 04:23
    Delivered FI-HELSINKI 18.03.2020 09:44

Noi loppupään Lahti-Helsinki siirtymät aiheuttivat ensin muutaman perkeleen, mutta osoittautuivat ATK järjestelmien kuittauluiksi. Ja toimitus saapui Orimattilaan.

Mulla meni kaikki nappiin ja olin todella tyytyväinen kaikkien osapuolten toimintaan ja toimitus nopeuteen. Toivottavasti tämä helpottaa odottamisen tuskaa ja toivotaan, että korona hässäkkä ei sotke toimituksia.

Spectral ON 7.0 tulossa ja ensi talveksi nastarenkaat tarvitsee, eikä ole kuin cyclocrossin renkaista kokemuksia.

Mitkä renkaat olisi leveät ja hyvät?
    Onko kukaan vaihtanut eteen 26" vannetta vai meneekö talvellakin isommalla?
    Nyt luulisi olevan hyviä tarjouksia nastarenkaista niin voisi ostaa varastoon valmiiksi...

Mites tubeless hommat? Onnistuuko samontein orkkis vanteille ja tarviiko kummempia virityksiä?

No niinhän se munkin Cajakki saapui sitte kuitenkin tänään ja taisi olla postin jakeluauto millä tuli,ja tosiaan puolta tuntia ennen soitettiin et ootko maisemissa ja koronan takia ei olla ns:face to face! On muuten todella siististi ja fiksusti Gyntherit pakanneet laatikon ja kaikki selkeetä ja fiksua siitä pisteet.
    Mulla oi ennen Kotarin sähkö ja ei ihan samaan yllä siis paketointi ja kasaus vaikka ei sekään mitään avaruustiedettä ollu.

Tässä odottelen et akku ois latautunut ja pääsis ottaa savut! alko Vaan just tulee lunta Tikkurilassa prkl:/

Terve!
    Minulla on ollut toiset 27,5" kiekot nastarenkailla. On kätevä vaihdella kelien mukaan. Spectral On mahtuu taakse Suomi renkaan 3,0 Fat Freddie. Edessä oli siis myös 27,5" kiekko. Juuri vaihdoin alkuperäiset kesäpyörät takaisin ja mietiskelin, että kummat ovat ajettavuudeltaan paremmat. Täytyy sanoa, että pidin leveästä 3,0 renkaasta, joka sopii hyvin hitaaseen polkujumppaan. Jos ostat uusia kiekkoja, niin muista ostaa Boost-kiekot (vähän leveämmät navat).

Muuttuuko pyörän ominaisuudet paljon jos edessä on 27,5" 3,0 rengas? Pieneneekö maavara oleellisesti? Miten jyrkkien ylämäkien nousu ja keulimisherkkyys?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    7.0 lähti illalla tilaukseen. Pitäis varmaan sopivat lokarit vielä tuohon etsiä
    Vahva suositus MudHuggerille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kup0 Katso viesti
    Vahva suositus MudHuggerille.
    Tämäkö?
    https://www.themudhugger.co.uk/colle...rear-mudhugger

Canyon Spectral:ON

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makehan Katso viesti
    Itsellä takana kokoa M, joka oli aiemmalta kooltaan ”29er” ja Mudhuggerin suositus Spectralniin, kun kysyin. Minusta sopivan kokoinen, vielä kun yltäisi edessä pidemmälle, niin suojaisi linkut ja moottorin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Toi on hyvä voi käyttää myös pöytänä

Oliskos tuossa hyvät nastarenkaat Spectral ON pyörään?
    Vai onko jotain leveämpää ja/tai parempaa tarjolla?

SCHWALBE
    Ice Spiker Pro Taitettava rengas 27,5" LiteSkin Evolution, black
    Renkaan leveys: 65-584 | 27.5x2.60"
    89,95 €

SCHWALBE
    Ice Spiker Pro Rengas Performance, 29 x 2,25, talvirengas, vaijeri
    Renkaan leveys: 57-622 | 29 x 2.25
    67,95 €

Terrenen Cake Eatereisä oli jossain puhetta. Haku auttaa. Ja Suomi Fat Freddi 3.0" mahtuu kuulemma taakse.

Tämän ketjun sivu 2: https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...ctral-ON/page2

Oliskos tuossa hyvät nastarenkaat Spectral ON pyörään?
    Vai onko jotain leveämpää ja/tai parempaa tarjolla?
    Jos hyvät haluaa niin tässä eteen: https://45nrth.com/products/wrathchild_29

Ja taakse: https://45nrth.com/products/wrathchildplus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esabbi Katso viesti
    Toi on hyvä voi käyttää myös pöytänä
    Kovemmassa vauhdissa tuokaan ei auta, pyörteilevä ilmavirta nostaa renkaasta irtoavan kuran kypärään saakka.

Viittiskö joku mittaa maasta keskiön keskelle korkeuden orkkis m-koon spectralista.

Canyon Spectral:ON

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Komppaan osittain. Edessä tämän ”talvea” mainittu rengas ja se on toiminut hyvin, pitoa jäälläkin todella hyvin. Ainakin minun kappaleesta on lähtenyt jo n. 50 nastaa, kun samaan aikaan takana olleesta läskireetusta ei yhtään. Toki osalla reissuista on ollut myös kiveä vähäisestä lumesta johtuen. Läskireetu on puolet halvempi ja pito ok. Aiemmassa viestissä joku mainitsi pitäneensä läskireetua myös edessä. Kiinnostaisi kommentit miten aavistuksen pienempi rengas vaikutti ajettavuuteen. Keulakulma taitaa jo loiventua hieman, kun takaiskarin kiinnityspaikkaa tuli muutettua.

Edit: tosiaan läskireetu kiinnostaisi myös eteen, kun ei näytä säikähtävän kivikoista. Tiedä millaisia nämä talvet ovat jatkossa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 15.45
  2. Canyon Spectral al vs. cf
    By titu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 28.02.2018, 13.40
  3. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 17.36