ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 212 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 112 162 202 210 211 212 213 214 222 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.331 - 6.360 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #6331
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ibis Ripley LS (gen 3)

    - Runko Ibis Ripley LS gen 3 (2770g takaiskarilla)
    - Etukiekko Mcarbon 29” 28mm sisäleveys, 28 pinnaa, i9 napa (800g)
    - Takakiekko Mcarbon 29” 35mm sisäleveys, 32 pinnaa, i9 Torch (1000g)
    - Eturengas Maxxis Ardent 2.4
    - Takarengas Maxxis Forekaster 2.6 WT
    - Keula RS Revelation Debonair 130mm
    - Takapumppu Fox Float DPS Performance
    - Shimano XT Di2 1x11
    - SunRace 11-46 -takapakka
    - SRAM XX1 BUB -kuitukammet
    - Quarq -wattimittari
    - XTR nelimäntäjarrut (BR-M9120)
    - Jagwire Elite CR1 jäähdytetyt levyt 180/160
    - RS Reverb 125-millinen hissitolppa
    - polkimet RF Chester
    - Satula mallia jellona...

    Paino 13.58 kg ajokuntoisena polkimilla, litkutettuna ja työkaluilla.
    Unohdit mainita spekseissä että älyttömän hieno!

  2. #6332
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Erotiikkaa vähän samaan tapaan kuin sinun rannekelloista jos näitä kahta aluetta nyt kannattaa tämän enempää toisiinsa verrata.
    Kyllä mun mielestä naiset, fillarit, autot ja kellot on tietyllä tavalla vertailukelpoisia - kaikkia on olemassa paljon upeita ja eri tavalla eroottisia. Ja sitten on Johanna Tukiainen.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #6333
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    719
    ibiksestä ei ainakaan takavaihtajan perusteella pysty päättelemään setin laatua, ymmärrystä on ollut minne kannattaa panostaa. Isot peukut

  4. #6334
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    Kiitos kommenteista. Varmaan menee kuukausi, ennen kuin tuota viitsii ottaa ajoon. Saa maastot kuivua ensin ja rynkytän muilla siihen asti. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...

  5. #6335
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kiitos kommenteista. Varmaan menee kuukausi, ennen kuin tuota viitsii ottaa ajoon. Saa maastot kuivua ensin ja rynkytän muilla siihen asti. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...
    Mites XT DI2 triggerit asemoituu tangossa XTR jarrukahvojen kanssa? Sram Code kanssa tuntuu että jää vähän turhan ”ylös” eli että pitäis saada kierrettyä inan alaspäin tangossa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ride and Smile!

  6. #6336
    Liittynyt
    07/2019
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    41
    Projekti etenee, vaihdevivut, takavaihtaja yms. tuli ja sain tehtyä holkit kampiakselille. Nyt ei oikeastaan puutu kuin ketjut ja vaijerit.

    Polkimet ovat myös vasta tulossa, nuo fatbiken mukana tulleet kammotukset ovat kiinni ainoastaan satulan ja ohjaustangon paikkojen mallausta varten.

    Värien kanssa kävi todella hyvä tuuri, navat ja pinnojen nippelit ovat samanlaista eloksoitua punaista kuin rungon pikkuruuvit ja vaihdevipujen akselit. Samoin Sramin kampien harmaat grafiikat istuvat kohtalaisen mukavasti rungon kuvioiden kanssa.

  7. #6337
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Mites XT DI2 triggerit asemoituu tangossa XTR jarrukahvojen kanssa? Sram Code kanssa tuntuu että jää vähän turhan ”ylös” eli että pitäis saada kierrettyä inan alaspäin tangossa.
    Vähän heikosti. Se juuri oli mulle pieni yllätys. Varsinkin kun noissa uusissa XTR-kahvoissa se vaihajan panta pitäisi mennä sielät jarrun "välistä". Sain kuitenkin ne nyt viriteltyä kohtuullisen hyväksyttävään asentoon, vaikka jarrukahva jää sivusuunnassa aika kauas. Onneksi noissa on tosi hyvä yhden sormen kahva, eli jarrutuntuma on hyvä, vaikka kahva onkin hiukka etäällä.

    Täytyy toivoa, että Shimano toisi jossain vaiheessa uudet, paremmin muotoillut Di2-kahvat. Niiden vaihtohan sitten käy minuutissa.

  8. #6338
    Liittynyt
    07/2019
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    41
    Nuo holkit sorvasin alumiinista, ensin 3D-tulostin protokappaleet oikean mitoituksen varmistamiseksi. Nyt on kehitteillä TPU:sta tulostetut pölysuojat hokkien ympärille keskiön molemmin puolin.

  9. #6339
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Vähän heikosti. Se juuri oli mulle pieni yllätys. Varsinkin kun noissa uusissa XTR-kahvoissa se vaihajan panta pitäisi mennä sielät jarrun "välistä". Sain kuitenkin ne nyt viriteltyä kohtuullisen hyväksyttävään asentoon, vaikka jarrukahva jää sivusuunnassa aika kauas. Onneksi noissa on tosi hyvä yhden sormen kahva, eli jarrutuntuma on hyvä, vaikka kahva onkin hiukka etäällä.

    Täytyy toivoa, että Shimano toisi jossain vaiheessa uudet, paremmin muotoillut Di2-kahvat. Niiden vaihtohan sitten käy minuutissa.
    Ok. Kiitos tiedosta. Tosi harmi jos tosiaan noin. Vois kyllä kuvitella että tuon vivun uudelleenmuotoilu ei olisi kovin vaikeaa koska noissa kuitenkin vähemmän mekaniikkaaa kuin analogisissa. Pitää jäädä odottelemaan enkä siis taida saada tekosyytä vaihtaa jarruja
    Ride and Smile!

  10. #6340
    Liittynyt
    07/2019
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    41
    Nyt olisi molemmat vaihtajat ja vaijerit takavaihtajan vaijeria lukuunottamatta asennettu. Shimanon vaijerikitissä ei ollut tarpeeksi kuorta eikä tarpeeksi pitkää pätkää kun takavaihtajalle tarvitsisi 2 metrin pätkän. Vaijerien vetämiseksi rungon sisään tein magneettityökalun jolla sain ujutettua langan runkoon.

  11. #6341
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    San Jose
    Viestit
    37
    Pitkaan mielessa jo poltteli tyomatkapyoran paivittaminen kamalasta ilmaiseksi saadusta etujoustollisesta hybridiankkurista johonkin toiseen, jolla olisi jopa mukava ajaa. Myos gravel-ajaminen yhdistettyna bike packingiin on kutkutellut takaraivossa tovin verran, joten kaikki karpaset oli tarkoitus niitata samalla iskulla. Todella paljon tuli selailtua pyorakauppoja pahkaillen mika malli olisi sopiva. Toisaalta hieman kireammat ja kevyemmat kisamallin gravelit kiinnosti, mutta akkia hinta karkasi liian korkealle. Tyomatkaa ja mahdollisesti bike packingia ajatellen valinnassa painoi myos mahdollisuus pultata tellinkeja pyoraan, jotta esim. lapparin saisi toihin mukavasti.

    Alkoi nayttaa, etta valinta kohdistuu johonkin terasrunkoiseen retkeilypyoraan, kisakelpoisuuden sijaan. Niner RLT 9 Steel jo vaikutti hyvalta, mutta enemman budjettiratkaisuna oli Specialized Sequoia. Kuinka sattuikaan, kaveri ilmoitti, etta haluaa luopua Specialized Sequoia pro model -runkosetistaan kohuuhintaan. Erikoisuutena normaaliin Sequoiaan verrattuna on osa rungosta rosteriputkea, S-worksin joustotolppa ja heijastavat logot. Ilmeisesti runko ei kokonaan ole rosterista tehty, mutta takakolmio ainakin.

    Rungon kunnossa oli hieman sanottavaa, ilmeisesti liian leveilla renkailla oli ajettu mudassa ja se oli syonyt maalia pois etuhaarukasta ja takakolmiosta. Eipa tuo nyt haittaa, kun kuitenkin tasta oli tarkoitus tehda kayttopyora kohtuullisella budjetilla.




    Osasarjaa miettiessa, paadyin hydrauliseen 1x toteutukseen. Syksylla ei viela GRXaa oikein kunnolla ollut saatavilla, niin kaytannossa piti katsella Sramin suuntaan. Aiempaa kokemusta ei Sramista ollut, joten kiinnosti vertailla eroja milta vaikuttaa Ultegraan ja Dura-aceen mita muissa pyorissa on. eBaysta loytyi taysi setti Rivalia kampineen todella kohtuulliseen hintaan. Kiekoiksi valitsin Huntin leveahkot 4 Season gravelit, koska rengastilaa on melko levealle kumille myos. Ensimmaiseksi rengassetiksi tuli 43mm GravelKing SK litkutettuna.




    Tarakalla ja kahdella Ortliebin laukulla tuli tehtya pari pitempaa viikonloppureissua ja normaalia tyomatkaa, mutta niilla pyoran paino ja ilmanvastus nousee vahan turhan korkealle. Tyomatkaa ajelin 32mm Contin 4Seasoneilla, jotka tuntui todella kovilta ja epamukavilta.

    Nyt jatkojalostuksen ja bikefitin jalkeen, satulatolppa vaihtui suoraan, seka renkaat kompromissiin paallystettya tieta ja gravelia ajatellen. Nyt alla semislicksit GravelKingit 38mm leveana ja litkuilla. Kyyti tuntuu todella mukavalta ja pyora taas huomattavasti leikkisammalta. Myos rullaavuus on ok. Laukkusetuppia on nyt tullut pahkailtya bike packing reissuja varten. Tarvinnee viela runkolaukun, ja jos telttailla meinaa, niin reilun tankolaukun. Nykyinen satula ei ole kovin mukava, eika sovi pyoran tyyliin, joten se saattaa menna myos vaihtoon.


  12. #6342
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Asiakkaan Cicli B:hen pientä muutosleikkiä.
    Tästä lähdettiin







  13. #6343
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    172


    Pojalle rakentelin talven aikana alamäkipyörän vanhasta 09 vuoden Iron Horse Sunday World cupista, Sam Hill aikaan taisi DH mailman mestaruuden vastaavalla aikanaan voittaa. Vanha retro vehje, mutta kuitenkin ihan siedettävän näköinen ja eiköhän tälläisella alkuun pääse.

    Pyörä hiekkapuhallettiin ja pulverimaalattiin mustaksi, sitten repullinen tarroja. Keula huollettiin täydellisesti, jarrut käytiin läpi ja ilmailtiin, grippien ja satulan päivittelyä ja kevyin jousi vividin pariksi (250lbs). Vanteet tuli myös rakennettua, vain navat uusio käytettiin, Lisäksi keulakulmaa loivennettiin -2 astetta superstarcomponentsin anglesetillä.

    kuvasta poiketen poistin bashguardin ja vaihdoin tilalle 36t nw rattaan, katsotaan pysyykö ketju, uskoisin kyllä...Myös polkimet on vaihdettu erilaisiin.

    Painoa taitaa edelleen olla reilut 16.5 kg, katsotaan miten 12 vuotias jaksaa tuolla ajella, tosin eipä se alamäessä niin justiinsa ole.

    Kaiken kaikkiaan mukavaa näpräilyä talvella

  14. #6344
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    ^Huh-huh. Toimii kyllä mulle.

  15. #6345
    piti pitkästä aikaa oikein kirjautua sisään kehuman Iron Horsea, mutten muistanutkaan enää tunnuksia tai salasanaa

    Hieno on! Uusien maalien ja siistien osien kanssa näyttää ihan upouudelta. Yleensä kun on tottunut siihen, että tuon ikäiset pyörät näyttävät aika ajetuilta. Vaikkei sekään tietty paha asia ole.
    Onko vaihteisto 9-vaihteinen X0? Jos on niin mistä löytyi vaihdevipu? En meinaa itse löytää X0:n muuta versiota kuin gripshiftiä.

  16. #6346
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uusitunnus Katso viesti
    piti pitkästä aikaa oikein kirjautua sisään kehuman Iron Horsea, mutten muistanutkaan enää tunnuksia tai salasanaa

    Hieno on! Uusien maalien ja siistien osien kanssa näyttää ihan upouudelta. Yleensä kun on tottunut siihen, että tuon ikäiset pyörät näyttävät aika ajetuilta. Vaikkei sekään tietty paha asia ole.
    Onko vaihteisto 9-vaihteinen X0? Jos on niin mistä löytyi vaihdevipu? En meinaa itse löytää X0:n muuta versiota kuin gripshiftiä.
    En nyt satavarma ole oliko tuo 8 vai 9 lehtinen pakka, alkuperäiset jokatapauksessa millä tuo on tehtaalta lähtenyt. Vipu siis myös orkkis. Aika hyvässä kunnossa tuo alunperinkin oli. Jarrujen kanssa eniten säätöä, mutta nyt pitäis toimia. Keulankin tiivisteet ihan hyvässä kunnossa vaikka ikää jo on 10v. Uusin silti kaikki varmuuden vuoksi. Vielä kun on ilmajousella saa kevyemmälle kuskille säädeltyä helpommin.

  17. #6347
    Liittynyt
    07/2019
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    41
    Tänään kävin jo pienellä säätö- ja totuttelulenkillä. Nopealta tuntuu.

  18. #6348
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tison neitseelliset rattaanpultit pääsivät noin 8 vuoden laatikossa lojumisen päätteeksi ansaitsemalleen paikalle, juuri sinne minne pitääkin. Muutenkin BMC-täysjoustoprojekti on iskarihuoltoja ja voimansiirron kiinnipulttaamista vaille valmis. This is erotiik

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #6349
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533


    Eräänlainen semi-ikuisuusprojekti on lähes valmis. Elikkä XT Di2:n akun siirto satulaputkesta emäputkeen. Samalla ohjaustanko ja kannatin vaihtui "Di2-yhteensopiviin". Keulaan täytyy suorittaa vielä öljyhuolto. Sitten (kait) se olisi vain kovaa ajoa vaille

  20. #6350
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    ^Mä upotin omani kaulaputkeen. Noi Tharsis-komponentit on aika järkyttävän hintaisia, saitko omasi RCZ:sta?

  21. #6351
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Mä upotin omani kaulaputkeen. Noi Tharsis-komponentit on aika järkyttävän hintaisia, saitko omasi RCZ:sta?
    Niin no, no niin. Kyllähän se keulan kaulaputkessa on jos tarkkoja ollaan Ihan LBS hankittu noi Pron palikat. Tanko ei IMHO ollut mikään överi, mutta stemmi oli yllättävän arvokas.

  22. #6352
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Mä upotin omani kaulaputkeen. Noi Tharsis-komponentit on aika järkyttävän hintaisia, saitko omasi RCZ:sta?
    Piti oikeen tarkistaa paljonko on järkyttävän hintainen. Kuitutanko pikkasen päälle satanen ja alu stemmi titaanipulteilla toisen satasen. Suhteellista mitä tottunut ostamaan, mutta en puhuisi vielä järkyttävän hintaisesta yhdistelmästä jos nyt edes katsoin oikeita tuotteita...

    Siistin näköinen paketti tuolla tulee vaikka aikaseimpaa en ollutkaan tutustunut.

  23. #6353
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    ^Itse lähinnä itse olin hämmästynyt stemmin hinnasta. Kuitustonga nyt on sen, mitä ne maksaa muutenkin. Stongan osalta päädyin alumiiniseen.

  24. #6354
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    Nyt on jollain hienoa projektia, olispa autotalli ja taidot.

    https://i.imgur.com/NVueHqt.gif


  25. #6355
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Hiljaa hyvä *huono* hyvä *huono, haaa*, kröhöm tulee (helkkarin Jopen sivupersoona).

    Tähän mennessä BMC-täpäriprojektista saatu iskarit huollatettua (Fillariosa/Eppu, lyx), kaikki linkun laakerit rasvattu huolella (yllättävän kuivat oli tehtaan jäljiltä), Quarqin wattikammet tuunailtua ja asennettua, ohjainlaakerin korkin probleemat selätettyä (liian matala ylälaakerin compression ring, orkkis puuttui kyydistä).

    Jäljellä vielä muutamien edellisestä pyörästä siirtyvien osien eli jarrujen ja kiekkojen putsailu ja vaijerien asennus. Tulee siis mekaaninen lockout takaiskarille ja takavaihtajan vaijeri. Ei pitäisi mennä kauhean kauan että pääsee ajamaan, kaikki komponentit kuitenkin jo on.

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #6356
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.390
    Komia aihio LJL:llä. Näyttää nopealta vaikka löhöileekin vielä sohvalla.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  27. #6357
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    En oikein edes tiedä mikä noissa Bmc pyörissä viehättää, mutta hienoja ne on

  28. #6358
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    90
    Edellisestä pyöränkasausprojektista ennätti kulua 14 vuotta, joten pientä piristystä kaivattiin.




  29. #6359
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Uh-huh. Noista osista ja rungosta kelpaa alkaa rakentelemaan! t. kateellinen

  30. #6360
    tutun naköinen vaneri boksi
    yksi kalemistä juomapulloista jai pois kuvasta

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •