HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 199 / 512 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 99 149 189 197 198 199 200 201 209 249 299 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.941 - 5.970 / 15342

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5941
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Mua epäilytti tuo Venturen kuvio jo kaupassa, en ole kokeillut. Ilmeisesti kivien keruu vähenee iän myötä. 2019 Sutran esiasennus-Riddler ehkä parempi, mutta ei se(kään) tappajasepeliä tunnu kestävän.

  2. #5942
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylva Hubatsa Katso viesti
    Konalla ajettu noin 50 km.
    Renkaat on täyttä kuraa, kuvio kerää hiekkaa ihan simona. Mulla ei oo vuosikymmeniin puhjennu renkaita, nyt puhkee.
    Etukiekossa yli 3 milliä heittoa. Rihtasin heiton alle milliin ja kiristin kaikki pinnat, edelleen on kiekko vetelä kuin löysä m....u.
    Videolla ongelma ja ratkaisu.
    Jos tubeless renkaat eivät tuppaa kestämään sepeliä, niin kannattaa hommata tubeless-paikkoja, joiden avulla tuollaiset hieman isommat reijät paikkaa parissa sekunnissa ilman renkaan irroittamista.

    Esim jotain tän tyylisiä:
    https://www.bike24.com/p2352633.html?q=%20DART%20Repair
    https://www.bike24.com/p2141826.html...eless%20repair
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  3. #5943
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Jos tubeless renkaat eivät tuppaa kestämään sepeliä, niin kannattaa hommata tubeless-paikkoja, joiden avulla tuollaiset hieman isommat reijät paikkaa parissa sekunnissa ilman renkaan irroittamista.

    Esim jotain tän tyylisiä:
    https://www.bike24.com/p2352633.html?q=%20DART%20Repair
    https://www.bike24.com/p2141826.html...eless%20repair
    Onko joku onnistunut paikkaamaan gravell renkaita dartilla nyt? G-onen kanssa en ainakaan minä onnistunut. Joko ei saa muovipäätä renkaan läpi, tai jos se onnistuu, niin se prkleen kankaan pala jää ulkopuolelle. Tosin en onnistunut 60tpi ramblereiden kanssa lezynenkään setillä. Lopputuloksena oli renkaassa 4mm reikä ja se paksu langanpätkä ei mene tasan mitenkään renkaan sisään. Kusetusta.

  4. #5944
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko joku onnistunut paikkaamaan gravell renkaita dartilla nyt? G-onen kanssa en ainakaan minä onnistunut. Joko ei saa muovipäätä renkaan läpi, tai jos se onnistuu, niin se prkleen kankaan pala jää ulkopuolelle. Tosin en onnistunut 60tpi ramblereiden kanssa lezynenkään setillä. Lopputuloksena oli renkaassa 4mm reikä ja se paksu langanpätkä ei mene tasan mitenkään renkaan sisään. Kusetusta.
    Juuri sain itse vasta käsiini tuon Dart-setin, joten varsinaista käyttökokemuksia ei noista vielä ole. Itse ajattelisin, että Dart on ainakin teoriassa parempi kuin perus "kamelinpaska", koska sen "suomut" ovat joustavammat. Toki jotta tuo toimii, niin koko paketti pitää saada tuupattu luotettavasti renkaan kuorenläpi, tästä minulle ei vielä ole kokemuksia.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  5. #5945
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Juuri sain itse vasta käsiini tuon Dart-setin, joten varsinaista käyttökokemuksia ei noista vielä ole. Itse ajattelisin, että Dart on ainakin teoriassa parempi kuin perus "kamelinpaska", koska sen "suomut" ovat joustavammat. Toki jotta tuo toimii, niin koko paketti pitää saada tuupattu luotettavasti renkaan kuorenläpi, tästä minulle ei vielä ole kokemuksia.
    Minäkin olin aika vakuuttunut dartista. Mutta tosiaan ensimmäien kokeilu tienvarressa päättyi kahteen katkenneeseen kärkeen ja kotona, kun ensin laajensin reikää suuremmaksi lezynen piikillä, sain kyllä kärjen läpi, mutta kangas jäi ulkopuolle... Alan olla kohtuullisen vakuuttunut, että toimivat vain renkaissa, joissa ei ole kummoistakaan pistosuojausta...

    Lezynen setin ongelma oli tosiaan liian iso kamelinpaska. Ainakin maxxalamilla on kahta eri paksuutta. Kannattaa valita se ohuempi gravelliin.

  6. #5946
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.529
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Mua epäilytti tuo Venturen kuvio jo kaupassa, en ole kokeillut. Ilmeisesti kivien keruu vähenee iän myötä. 2019 Sutran esiasennus-Riddler ehkä parempi, mutta ei se(kään) tappajasepeliä tunnu kestävän.
    Eikö Riddleri kestä sepeliä? Joulu-synttärilahjassaon ne kanssa ensirenkaina mutta en ole vielä ottanut fillaria käyttöön (!) .. Cyclossa on edessä Contin 35 mm Cyclocross Race joka on kestänyt *knock knock*

  7. #5947
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Kesti aika Riddler aika monta viikkoa sepeliä, mutta sitten yhden viikon aikana tuli kolme reikää Riddleriin, kahdessa eri pyörässä ja rengaskoossa. Olisiko vaihtunut sepelierä hiekottajilla Sitten vaihdoin nastoihin.

    Riddlerin kuvio ilmeisesti nappaa tosi näppärästi tappajasepelinpalan kiinni väleihinsä ja siitä se sitten jauhaa läpi, itse rengashan on varain notkea rimpula.

  8. #5948
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Mua epäilytti tuo Venturen kuvio jo kaupassa, en ole kokeillut. Ilmeisesti kivien keruu vähenee iän myötä. 2019 Sutran esiasennus-Riddler ehkä parempi, mutta ei se(kään) tappajasepeliä tunnu kestävän.
    Täytyipä mennä tarkistamaan onko Ventureissa kiviä aamuisen hiekkatielenkin jälkeen: no oli siellä tosiaan pari. Tai oikeastaan noin neljä kumia kohti. Tosiaan jos nyt metallilokareilla ajaan niin kuuluu kun kivit irtoaa vasteen lokasuojojaa mutta en ole kokenut sitä epämiellyttäväks.
    Ostin Venturet juuri kuvion takia koska se muistutti kitkarenkasta ja voi sanoa, että pito liukkaalla on erittäin hyvä. Ei flättejä etelätalven 2000 km jälkeen, tubelessinä ajan 650x47 versiota.

  9. #5949
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    1.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Jos tubeless renkaat eivät tuppaa kestämään sepeliä, niin kannattaa hommata tubeless-paikkoja, joiden avulla tuollaiset hieman isommat reijät paikkaa parissa sekunnissa ilman renkaan irroittamista.

    Esim jotain tän tyylisiä:
    https://www.bike24.com/p2352633.html?q=%20DART%20Repair
    https://www.bike24.com/p2141826.html...eless%20repair
    En ala leikkimään näitten kanssa. En ole tottunu, että kumit puhkeaa, pistosuojattu rengas on se ratkaisu.

  10. #5950
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    1.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Mua epäilytti tuo Venturen kuvio jo kaupassa, en ole kokeillut. Ilmeisesti kivien keruu vähenee iän myötä. 2019 Sutran esiasennus-Riddler ehkä parempi, mutta ei se(kään) tappajasepeliä tunnu kestävän.
    Jep. Myyjäkin tästä mainitsi ja neuvoi laittamaan litkut sisälle. Ei jatkoon, roskiin lähtivät.

  11. #5951
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Eikö Riddleri kestä sepeliä? Joulu-synttärilahjassaon ne kanssa ensirenkaina mutta en ole vielä ottanut fillaria käyttöön (!) .. Cyclossa on edessä Contin 35 mm Cyclocross Race joka on kestänyt *knock knock*
    Joulukuun puolivälistä 600km takana nyt Riddlerillä 37c. Ei yhtäkään rengasrikkoa pk-seudun kelveillä, puistoissa tai Kirkkonummen sorateillä.
    Ehkä ne jotain kestää

    Mielestäni mukava ja kuviolleen suht äänetön rengas ajaa, käytän yleensä paineina 2,5-2,8 bar ja kuski painaa 83kg.

    Edelliset 34c Exposuret antautui vain kerran 1000km sisällä keskelle kulutuspintaa tulleeseen lasinpalaan, paikkautui litkulla.
    Sotki hienosti kuskin ja rungon muttei olisi tarvinnut edes pysähtyä.

  12. #5952
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Vähän mysteerio miten yhteen viikkoon tuli niin monta puhkeamista kun sitä ennen meni ihan hyvin. Pidän kyllä Riddleristä silti, enkä vaihtanut vanteelta pois vaan vaihdoin ajot toiseen pyörään. Sepelitkin lakaistu pois jo monin paikoin..

  13. #5953
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Täällä kestivät Riddlerit pk-seudun sepelikelvejä yli 3000 km ilman yhtäkään rengasrikkoa, Ventureita on paikattu nyt kahdesti muutaman sadan kilometrin aikana. Venture kerää uutena ihan eri tavalla kiviä jotka sitten saattavat jyrsiä tiensä läpi jos huono säkä käy. Tubeless on käynyt mielessä, mutta enpä taida viitsiä kun katujen harjauskin on jo alkanut. Muuten oikein mainio rengas.

  14. #5954
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    43
    Minulla myös hyvät kokemukset Riddleristä. Rullaa hyvin ja pitoa on sopivasti. Olen ajanut niillä talven työmatkat ja gravel lenkit ja yhtään puhkeamista ei ole tapahtunut. Sisureista luovuin kuukausi sitten. Erittäin helposti litkutettava rengas.

  15. #5955
    Rene Herse -kokemuksia langassa? Itsellä krossariin kaksi kiekkoparia, joista toiseen asennan taas useamman vuoden hyvin palvelleet Gravelkingit, mutta maantiekiekoille tuli nyt tilattua Renen 35mm Bon Jon Passit. Viime kesänä ajoin jonkin verran lenkkejä, joissa oli sekä maantietä, että greiveliä sopivassa suhteessa. Sellaisiin noi olisivat toivottavasti ideaalit. Vähän leveyttä ja mukavuutta kuitenkaan kauheasti rullaavuudesta tinkimättä. Otin kyllä endurance-seoksella, suotavaa olisi ettei siinä kauheasti häviäisi tuo Rene Hersen kuuluisa ajotuntuma.

  16. #5956
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ Jatkan gg-rengaskeskustelujen puolella.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #5957
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Googlatkaapa stan dart refill plug. Niitä kangaspaloja on erillaisia. Nämä nyt myytävät eivät mene renkaan läpi. Esittelyvideossa näkyvä plugi on paljon monimutkaisempi. Kusetusta. Laitoin stanille jo mailia.

  18. #5958
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Tsiisus tämä nykyinen mattavillitys on idiotismia varsinkin gravelleissa. Ninerin runko on maalattu hienosti, mutta lakattu vain puolittain.
    Nyt hiekka pieksää lakkaamattomista kohdista tarrat ja maalit pois. Olisivat edes lakanneet alaputken alaosan ja jättäneet yläosan mataksi, mutta ei, just väärinpäin.

    Ja minä nyt en todellakaan ole tarkka kalustosta, mutta jos muutaman kuukauden ikäisestä pyörästä alkaa maalit ja tarrat lähtemään, niin eihän tuo oikein ole.
    Vanha trekki on vieläkin maalipinnaltaan suht virheetön.

  19. #5959
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    ^sitä luvattua kuvaa Ninerista vielä odotellaan.


  20. #5960
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^sitä luvattua kuvaa Ninerista vielä odotellaan.
    Se on aina kurainen ja makaa tuolla varastossa. Lenkilläkään ei ehdi jostain syystä kuvia ottelemaan. Tämä on ainoa puhdas kuva minkä löysin ja siinäkin on rengas puhki


  21. #5961
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Taustalla masiina, jolla Hyundaista puristellaan Kia ("Hyundai-Kia machine"). Laatikkoon "HUOM! Kaatuu helposti" laitetaan kaikki Windows 10 -käyttöjärjestelmällä varustetut tietokoneet.

    Niin, ja hieno Niner Onko Shimppanjan hydro-mekaani-kahvat?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #5962
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tämä on ainoa puhdas kuva minkä löysin ja siinäkin on rengas puhki
    Hieno pyörä kyllä, ja mahtavasti sopii teemaan. Minullakin nimittäin Exploro on korjaustelineellä roikkumassa. Keskiö alkoi taas narista, vasen laakeri on entinen. Marraskuussa laitoin uuden, mikä perkule näissä gravel-pyörissä mättää

    Entisellä krossarilla (Specialized) ajoin sentään kymmenen vuotta ilman mitään vikoja. Siinä on kaikki alkuperäiset laakerit paikallaan vielä. Nyt tämä "italialainen" vaatii huolenpitoa jatkuvasti, mutta on ehkä sen arvoista, onhan tässä sielu

    Laita 3M kiveniskuteippiä.
    Pyöräily on kivaa!

  23. #5963
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Loppuu 3m teippi. Olen kohta vuorannut koko pyörän sillä.

    Laita vaan se yhteen puristuva keskiöadapteri exoloroon. Selkeästi joko huono suojaus tai linjaus laakereissa.
    Ninerissa on toiminut hienosti shimanon bsa, jonka asensin näillä tokenin holkeilla.

    https://m.bikester.fi/token-press-th...ta-685352.html

    Ei ahdista keskiömurheet, jos vaan holkit pysyvät paikallaan.

  24. #5964
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Joo, kierrettävän keskiön viimeksi laitoinkin: https://wheelsmfg.com/386evo-abec-3-bb-black.html

    Onneksi tuossa voi sentään vaihtaa pelkän laakerin. Vähän ihmetyttää, kun jo meni huonoksi.

    Nyt suunnitelmissa on hankkia pomminvarma varapyörä, vaikka teräsrunkoinen gravelsinkula. Design-ihmeellä voi ajella juhlapyhinä aurinkoisella säällä
    Pyöräily on kivaa!

  25. #5965
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Joo, kierrettävän keskiön viimeksi laitoinkin: https://wheelsmfg.com/386evo-abec-3-bb-black.html

    Onneksi tuossa voi sentään vaihtaa pelkän laakerin. Vähän ihmetyttää, kun jo meni huonoksi.

    Nyt suunnitelmissa on hankkia pomminvarma varapyörä, vaikka teräsrunkoinen gravelsinkula. Design-ihmeellä voi ajella juhlapyhinä aurinkoisella säällä
    Tuo on se syy, miksi en itse laittanut mfg:n keskiötä nineriin. Normaalit kuulalaakerit ovat aika heikosti suojattuja kosteudelle.
    Vaihda ihmeessä skf:n uudet polymeeri täytetyt laakerit nyt tilalle. Äkkiä luulisi, ettei tuonne ihan heti hiekkapaska sisään pääse.

    https://www.bike24.com/brands/skf

  26. #5966
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Joo, kierrettävän keskiön viimeksi laitoinkin: https://wheelsmfg.com/386evo-abec-3-bb-black.html

    Onneksi tuossa voi sentään vaihtaa pelkän laakerin. Vähän ihmetyttää, kun jo meni huonoksi.

    Nyt suunnitelmissa on hankkia pomminvarma varapyörä, vaikka teräsrunkoinen gravelsinkula. Design-ihmeellä voi ajella juhlapyhinä aurinkoisella säällä
    Tää alkaa kuulostaa siltä, että laakereiden päittäisvälyksen esijännitys on ollut liian suuri.

  27. #5967
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Tää alkaa kuulostaa siltä, että laakereiden päittäisvälyksen esijännitys on ollut liian suuri.
    Tai liian pieni, jos angular laakerit. Näin minä sain näppärästi omasta beehoosta toisen laakerin kesään rikki.
    Crossarissa tuo hiekan ja veden sisään päätyminen on kuitenkin todennäköisempää. Aika huonostihhan nuo ovat suojattuja.

  28. #5968
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tai liian pieni, jos angular laakerit. Näin minä sain näppärästi omasta beehoosta toisen laakerin kesään rikki.
    Crossarissa tuo hiekan ja veden sisään päätyminen on kuitenkin todennäköisempää. Aika huonostihhan nuo ovat suojattuja.
    Huonoissa olosuhteissa olisi tietenkin hyvä käyttää laakereita full contact-tiivistein. Näitä harvoin kuitenkaan on keskiöissä koska joku kuitenkin tekee spindown-videon YouTubeen ja kaikki tarjolla olevat watit häviää tiivistekontaktiin

  29. #5969
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Jep. Rospuuttoajan krossariin on tosiaan hyvä valita keskiöta suojauksen perusteella. Onhan noita aika monenlaista ratkaisua, jossa ennen laakeria on vielä erillisiä kunnollisia suojia. MFG taitaa käyttää vastaavaa ohutta levyä laakerin edessä, mitä rotorikin. Se ei paljoa vettä pidättele.

    Mutta noista SKF:n solid oil laakereista olisi kiva saada kokemuksia. Siis miten rullaavat normaaleihin verrattuna ja ovatko oikeasti kestäviä.

  30. #5970
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep. Rospuuttoajan krossariin on tosiaan hyvä valita keskiöta suojauksen perusteella. Onhan noita aika monenlaista ratkaisua, jossa ennen laakeria on vielä erillisiä kunnollisia suojia. MFG taitaa käyttää vastaavaa ohutta levyä laakerin edessä, mitä rotorikin. Se ei paljoa vettä pidättele.

    Mutta noista SKF:n solid oil laakereista olisi kiva saada kokemuksia. Siis miten rullaavat normaaleihin verrattuna ja ovatko oikeasti kestäviä.
    Tuo levyhän on bearing shield eikä sen ole tarkoituskaan pidätellä vettä. Itse tapaan laittaa vähäisen määrän sopivaa rasvaa suojan ja laakerin väliin edes vähän helpottamaan kevyesti kontaktoivan tiivisteen työtä.

    Skf:n MTRX sarjan laakerit vaikuttavat ihan kiinnostavilta, tosin en usko noiden tuovan kovinkaan suurta eroa paitsi ihan ääriolosuhteissa, eli jos tykkäät pestä keskiön seutua painepesurilla. Huokoinen häkki säilyttää voiteluaineen paremmin tilanteissa joissa laakeri joutuu alttiiksi huuhtelulle. Rullaavuuteen en usko polymeerihäkillä olevan oikeastaan mitään merkitystä ja laakeri todennäköisesti on vierintävastukseltaan samalla tasolla muiden vastaavalla tiivistekonfiguraatiolla olevien laakerien kanssa.

    Mutta oikeita kokemuksia odotellessa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •