Mulla on kaikki r2:n paketit tulleet Suomen päässä Postin toimittamana, en nyt muista onko se DHL Express vai ei. Ja hyvä niin, koska jos/kun kuriiritoimitus kusahtaa, paketti menee asiamiespostiin josta sen voi hakea milloin vain.
Mulla on kaikki r2:n paketit tulleet Suomen päässä Postin toimittamana, en nyt muista onko se DHL Express vai ei. Ja hyvä niin, koska jos/kun kuriiritoimitus kusahtaa, paketti menee asiamiespostiin josta sen voi hakea milloin vain.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Postillakin on sitten eri tasoja toimituksessa, osa tuodaan kotiin ja jos ei toimitus onnistu niin sitten postiin ja osa menee suoraan postiin. Osa menee vielä sittten pakettiautomaattiin. Joku pieni paketti tainnut tulla ihan luukkuunkin. Pitääkin yrittää pitää kirjaa kuka vie mihinkin, voi riippua myös paketin koosta. Ainakin Best-bike-partsilta tuli kotiin postin tuomana.
Seurannan mukaan postihenkilö on käynyt toteamassa ulko-oven lukituksi ja toimittanut 8.9. tilatun paketin lähimmälle R-kioskille. Tämä taisi olla toistaiseksi hitain toimitus ulkoisilta mailta..
Kiire tulee vielä päivitysosien asennuksen kanssa..
Tämä oli nopea. Keskiviikkoiltana tilaus sisään ja maanantaina paketti perillä. Edes Posti ei viivytellyt.
^unohdit tärkeimmän: saitko nallekarkit?
Mulla meni su-ma eli reilu viikko. Ilmaisen juomapullon sieltä nyt saa, nallekarkkeja ei ollut.
Piti vielä käydä penkomassa laatikot läpi. Ei nallekarkkeja! Ei edes sen kylkiäisjuomapullon sisällä!
Jäänytkin muuten kirjuuttamatta muutama viiko sitten tehty reklamaatiorosessi tästä puljusta.
Ei minkään näköistä ongelmaa viime talveksi ostettujen ISPien reklamaation kanssa. Homma hoitui nopeasti ja asiallisesti. Ei kielimuuria. Vanhoista renkaista kuvat ja parissa tunnissa renkaat olisivat olleet lähetysvalmiit. Ystävällisesi vielä kysyttiin, haluanko samaan pakettiin renkuloiden kanssa muuta roinaa, ilman toimituskuluja. Tottahan toki. Vanhoja ISPejä ei tarvinnut edes palauttaa. Edelleen parin vuoden yhteiselon jälkeen jatkoon.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kanuuna muokkasi tätä : 21.12.2018 at 01.20
^joo vaihtelee ihan satunnaisesti. Kerranhan mä sain kaks settiä karkkeja. Parempi olisi, että olisi joku yhtenäinen linja, karkkeja joko on tai ei ole. Ja mielummin kyllä.
Huolestuttava kehitys on kyllä tuo viime aikojen karkittomuus. Onkohan Saksassa huomattu, että nallekarkeissa on karsinogeeneja tjsp?
Kyllä mun eilen kotiutuneessa paketissa oli karkkia.
Tilasin kesällä läskiin kammet, ei tullu karkkeja mukana. Pullon sain ja se on ollut ihan toimiva. Ehkä ne antaa niitä karkkeja vaan kalliimpien tilauksien kanssa?
Täältä tuli paketti, ei ollut nallekarkkeja. Mutta paketti oli tosi nopsaan laitettu liikkeelle joten ei valittamista (tilaus tehty tapanina, paketti lähetetty 27. päivä ennen aamukasia Saksan aikaa).
Pitäisi tehdä takuupalautus. On vuosi 2019, mutta R2:lle pitää tulostaa ensin palautustietolomake-pdf, täyttää se käsin, mennä linkistä DHL:n sivulle, täyttää erikseen heidän lomake, odottaa sähköpostia, tulostaa sähköpostista DHL:n palautuslomake ja liimata lappu pakettiin. Tosin, sähköpostia ei tule. Onhan tämä nyt aika perseestä.
Ilmeisesti palautuskuponkitilaussysteemi ei ole yhteensopiva Gmailin kanssa, vaan viestit blokataan. No, eipä noita Gmail-käyttäjiä niin montaa ole, joten mitä välii.
Viimeisimmässä tilauksessa lähestyivät he minua kaksin pussein. Kuten myös ilmaispullolla.
Takuupalautus maleksi viikonlopun Postin hellässä huomassa, joten yhtä rengasta vajaana ollaan edelleen. Ensi kertaa varten: asenna ensin edellisen tilauksen kamat ja tee uusi tilaus vasta sitten, tilaa uudessa tilauksessa rikkinäiset kamat ja hoida normipalautuksena rikkinäisten kamojen takuuasiat. Tjsp.
Nallekarkit oli mukana.
EDIT: se unohtui sanoa, että tällä kertaa "1-3 days" ei pitänyt paikkaansa. Peräti viisi arkipäivää (viikonloppu välissä) kului ennenkuin paketti liikahti.
JackOja muokkasi tätä : 03.09.2019 at 08.13
Tänään tuli paketti, mutta ei nallekarkkeja mukana.![]()
Rule #1: Obey The Rules
Tilaus torstaina, maksu pankkisiirrolla perjantaina. Maanantaina ilmoitus, että tilausta on alettu käsitellä ja perjantaina posti kiikutti nallekarkkeja sisältävän paketin.
Paketti lähetetty alle 2h tilauksesta. Melko nopeaa. Nyt vain odotellaan.
Itseä on alkanut ärsyttämään R2 toiminta viimeisen parin tilauksen kohdalla niin, että tulee vaihdettua johonkin toiseen puljuun. Nyt R2 on ollut se pääasiallinen tilauspaikka. Viimeisessä kahdessa tilauksessa tämän vuoden puolella on ollut sama ongelm. Olen tilannut läjän tavaraa, ja kaikkia on ollut järjestelmän mukaan varastossa tilaushetkellä. No ei kun maksua paypallilla, ja odottelemaan shippausta. Tuleekin viesti, että joku tuote loppu ja pitäisi odetella viikko pari, ja kun tavaraa saapuu lisää lähtee paketti liikkeelle. No tässä vaiheessa olen ilmoittanut, että hitot odotella, vaan rahat palautukseen puuttuvista tuotteista ja loput liikkeelle asap.
Vuonna 2020 pitäsi kyllä nettikauppojen varastohallinta olla sillä tasolla, ettei noin vain tapahdu. Eli ne varastosaldot pitäisi olla jatkuvasti päivittyviä ja aina ajantasalla. Siihen on syy miksi tilataan tietystä paikasta. Ja jos kaikkea ei löydy heti varastosta niin tilaus lähtee toiseen paikkaan. On siis väärin valehdella asiakkaalle, että joo kaikkea löytyy, mutta kun rahat sisässä ja pitäisi lähettää niin, oho eipäs olekkaan.
Niinhän saldojen pitäisi olla automaattisesti päivittyviä, mutta asiassa on aika monta muuttujaa minkä takia varastosaldot saattaa heitellä. Inhimillisiä virheitä sattuu. Esimerkiksi yksinkertaisesti tavaran toimittajalta tulee eri määrä tavaraa mitä rahtikirjassa lukee tai johonkin tilaukseen mennyt kiireessä väärää tavaraa mikä sotkee varastosaldon. R2 on jo melko iso kauppa, että tavaraa menee varmasti reilusti läpi niin näiden mahdollisuus kasvaa jos varastoa ei pidetä isona.
Ärsyttäviä tietenkin, mutta ei mitään ennenkuulumatonta muiltakaan isoilta kaupoilta. Sentään ilmoittavat loppuneesta tuotteesta. Kerran joku isompi kauppa lähetti muuten kaikki tilauksen tuotteet, mutta yksi tuote olikin loppu eivätkä ilmoittaneet tästä. Paketin sisällä olleeseen kuittiin oli käsin kirjoitettu out of stock ja hyvitys tuli perästä päin. Kiva odotella viikko pakettia ja huomata siinä vaiheessa ettei kaikki tullukkaan perille.
Juuri viikko sitten paketti ja kaikki meni taas onnistuneesti.
Välillä on ärsyttävästä-kakkosesta tilatessa käynyt noin, että jotakin joka näytti in-stock ei olekaan heti. Niin on käynyt muissakin kaupoissa. Ei odottelusta yleensä mitään vahinkoja ole aiheutunut, ja jos sellainen riski olisi niin se on yksi sähköposti ja ärsyttävän-kakkosen asiakaspalvelu kyllä tsekkaa pyynnöstä onko tavara hyllyssä vai ei.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Paras kauppa tää on silti.
Tilasin pari viikkoa sitten kasan osia. Joidenkin kohdalla luki, että ei ole varastossa, mutta pitäisi tämän kuun aikana tulla. Ei ollut mikään kiire, joten tilausta sisään. Nyt parin viikon odottelun jälkeen päättivät ihan oma-aloitteisesti lähettää etukäteen varastossa olevat osat ja loput jälkitoimituksella myöhemmin, kunhan tavaraa saapuu varastoon. Tässä odotelessa otin jo yhteyttä sähköpostilla jos voisin muutaman tuotteen lisätä tilaukseen ja sekin onnistui.
Katsotaan nyt mitä sieltä tulee ja milloin, mutta tähän mennessä ei voi taas muuta sanoa, kun peukkua nostaa.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kirjanmerkit