FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 11 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 1088

Aihe: Continental GP 5000

  1. #301
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    ^ Lienee teippiongelma tuo suhina?

  2. #302
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Ajattelin itsekin sen olevan teipistä kiinni ja teippasin vanteen uudelleen käyttäen gorillateippiä ja venttiilin kohdalle leikkasin vielä sisurin palaa kaveriksi.

    Sitten ku oot saanu jumpattua 5000sen vanteelle, niin pieni epätoivo iskee suhinaa kuunnellessa 😣😣

  3. #303
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    ^^ Haistelisin samaa. Uutta teippausta vaan. Taitolaji

  4. #304
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Helmikuussa tein kolmeen läskipyörään tubelesskumit aloittelijan tuurilla kerrasta kuntoon, mutta ilmeisesti maantiepyörän kovat rengangaspaineet vaatii enemmän taitoa. 🤔 Onkohan gorillateippi edes sopivaa maantiepaineisiin?

    Jos joku haluaa Oulussa tuoreet gp5000 tubelesskumit ja antaa tilalle avoversiot, vaihdan kyllä heti 😇 Toki voishan noihinkin sisurit survoa, mutta lievästi ilmaistuna tympii jo koko rengastouhu...

  5. #305
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Ostin eilen GP5000-avorenkaan 32 milliä leveän version. Fulcrum Racing 4 DB -kiekoille asennettuna renkaan todellinen leveys on 31 mm. Vanteen sisäleveys on 17 mm. Hauska yksityiskohta on, että 28 mm GP4000 S2 on samalla vanteella täsmälleen yhtä leveä eli 31 mm.

  6. #306
    Joo, 4 -> 5 tonniseen siirryttäessä kannattaa valita pykälää isompi koko, jos haluaa saman kokoisen tai hiukan isomman renkaan.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  7. #307
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    Ajattelin itsekin sen olevan teipistä kiinni ja teippasin vanteen uudelleen käyttäen gorillateippiä ja venttiilin kohdalle leikkasin vielä sisurin palaa kaveriksi.

    Sitten ku oot saanu jumpattua 5000sen vanteelle, niin pieni epätoivo iskee suhinaa kuunnellessa
    Gorillateippi toimii hienosti maastureissa alle 2 baarin paineissa. Kyllä maantierenkaaseen pitää nöyrtyä ja hakea oikea tubeles teippi.

  8. #308
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Tesan 4289 Toimii.

  9. #309
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Kyllä toimii gp5000tl oikealla tubelessteipillä 💪 Kiitos Jyri K!!! Stanin teipin nykäisin vanteeseen. 19mm sisäleveys vanteessa, niin 21mm teippi todella hyvä 👍 😊😊

  10. #310
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Ihmeen hyvin pitää ilmaa vielä toi takakumi vaikka kankaat paistaa koko kehältä läpi. Ei tyhjene sen enempää kuin uutenakaan. Pari kertaa viikossa pumppaan.
    Noin 4500km takana tolla renkaalla.

    edit. Vaihdoin nyt uuden ton kuluneen tilalle. Taas jalkapumpulla nousi hyvin hyllylle ja yön yli oli pitänyt ilmat hyvin sisällä.
    jone1 muokkasi tätä : 02.09.2019 at 07.02

  11. #311
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Olin tyytyväinen pitkän sadelenkin jälkeen siitä, että Contin 5tonninen TL(25) oli kerännyt itseensä todella vähän kivensiruja.

  12. #312
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.529
    Mitenkä tällainen takarenkaana ajelee hiekkatiepätkiä?

  13. #313
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Hyvin huomaa että vanteissa on suuria eroja. Onko kukaan muu vääntänyt näitä aksium kiekoille? Itsellä oli nämä cyclossa jossain shimanon kiekoissa aikasemmin, meni paikalleen ilman mitään ongelmia ilman rengastyökaluja. Eilen laitoin samat käytetyt contit aksium vanteelle, meinas usko loppua kun kahteen mieheen ja kolmella rengasraudalla sai vääntää ihan tosissaan jotta sai menemään päälle, jossain kohtaa jopa mietin että ei näitä voi yksinkertaisesti kyseisille vanteille edes saada.

    Eipähän tarvi lenkille ainakaan sisuria+pumppua raahata kun ei noita oo mitää saumaa saada yhteen mieheen paikalleen. Pitää huolen vaan että luurissa on akkua jotta saa taksin, emännän, mummon, kaiman tai naapurin paikalle rengasrikon sattuessa.
    Pelkäsin, että miten menee GP 5000 TL Mavicin Aksium Elite UST:n päälle, kun tubeless-contien ja Mavicin yhteensopivuudesta on kaikeanlaisia kauhutarinoita. Lykkäsin vaihtoa pitkään, mutta litkusuihkuja alkoi tulla sen verran usein, että oli parasta käydä hommaan.

    Rengas ja sen rengasvalli (bead) ovat tosi jämäkköjä ja jotenkin isoja verrattuna vaikka Mavicin omaan tubeless-kumiin.

    Eka 5 minuutin vääntö eikä kumi mennyt vanteelle sitten millään ja homma näytti hieman epätoivoiselta. Henkäsin hetken ja yritin rauhassa uudestaan kunnon tekniikalla (vetäen rengasvallin vanteen uraan ja hivuttaen ylimääräiset pois kunnolla) ja rengas meni vanteelle minuutissa. Vähän piti lopussa rengasrautaa(muovia) näyttää.

    Otin jalkapumpun ja aloin pumppaamaan: rengas nousi miltei heti ja täyttyi ilmatiiviiksi – vähän kuin olisi sisuri sisällä. Siis nopeammin kuin Mavicin oma UST kumi. Toi näyttää pitävän ilman ihan hyvin ilman litkuja UST-vanteella. Olen vieläkin hieman "WTF – miten tämä oli näin helppoa". Pointti oli, että ehkä puheet GP 5000 TL:n asennuksen vaikeudesta ovat hieman liioiteltuja tai sitten olen vain onnekas. Ja jos on ongelmia, niin pistää vain rauhassa tekniikalla eikä voimalla vääntäen, niin menee ihan hyvin aksiumiin.

  14. #314
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 003 Katso viesti
    ...pistää vain rauhassa tekniikalla eikä voimalla vääntäen, niin menee ihan hyvin aksiumiin.
    Tässä on se syy, josta kaikki tarinat tulevat riippumatta renkaasta

  15. #315
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Onko ehdotuksia miten saisi pien (ei hien, pien) irti renkaiden pinnasta? Viime kesänä ajot GP5000:lla päättyi siihen, kun ajoin vahingossa sivureitiltä katkaistulle kelville johon oli just laskettu uusi asfaltti mallia vielä upottava. Maailman uskomattomimpaan kivitöhkään meni molemmat kumit. Ei oikein mitään kemikaaleja viitsisi ainakaan tietämättä kokeilla, jos seos vaikka ns. skyivähtää, eikä hiekkapaperia. Ideoita? Muuten olisin heittänyt renkaat jo mereen mutta kun olivat niin mainiot työmatkalla.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #316
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Onko ehdotuksia miten saisi pien (ei hien, pien) irti renkaiden pinnasta? Viime kesänä ajot GP5000:lla päättyi siihen, kun ajoin vahingossa sivureitiltä katkaistulle kelville johon oli just laskettu uusi asfaltti mallia vielä upottava. Maailman uskomattomimpaan kivitöhkään meni molemmat kumit. Ei oikein mitään kemikaaleja viitsisi ainakaan tietämättä kokeilla, jos seos vaikka ns. skyivähtää, eikä hiekkapaperia. Ideoita? Muuten olisin heittänyt renkaat jo mereen mutta kun olivat niin mainiot työmatkalla.
    Esim. tuolla AutoGlymin ITR:lla lähtee (https://www.motonet.fi/fi/tuote/6027...Remover-325-ml) ja aine soveltuu myös kumille. Tuote toimii siten, että ainetta annostellaan liinalle/rätille, jolla pyyhitään piki/liimatahra pinnalta pois. Joitakin kohtia voi joutua liottamaan hetken aikaa eli kostuttaa reilusti aineella rätin ja laittaa sen kyseisen kohdan päälle hetkeksi "hautumaan". Toki muitakin aineita pienpoistoon löytyy, mutta tuota AG:n ainetta pitäisi löytyä lähes jokaisesta marketista.

  17. #317
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Ajoin joskus vastaavaan tuoreeseen asfalttiin maantiepyörällä ja renkaisiin tarttui aivan uskomaton määrä pikeä ja pikkukiviä. Noin kymmenen kilometrin ajon jälkeen kulutuspinta alkoi olla taas melko normaalin näköinen ja rengas tuntua sileältä. En muista jäikö kylkiin jotakin töhnää vai lähtikö sekin pois ajamalla. Onneksi ei tullut rengasrikkoja, koska siinä olisi ollut kohtalaista sotkemista renkaan vaihto.

  18. #318
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Ajoin joskus vastaavaan tuoreeseen asfalttiin maantiepyörällä ja renkaisiin tarttui aivan uskomaton määrä pikeä ja pikkukiviä. Noin kymmenen kilometrin ajon jälkeen kulutuspinta alkoi olla taas melko normaalin näköinen ja rengas tuntua sileältä. En muista jäikö kylkiin jotakin töhnää vai lähtikö sekin pois ajamalla. Onneksi ei tullut rengasrikkoja, koska siinä olisi ollut kohtalaista sotkemista renkaan vaihto.
    Mulla on tällänen vastaava kokemus. Olin lenkin alussa ja jatkoin vaan ja kyl ne lähti. Lähinnä toki hirvitti että tuleeko rengasrikko ennen kuin puhdistuu.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  19. #319
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Itsekin olen huomannut uudella viistonnisella saman ominaisuuden. Aluksi rengas on rahiseva, siihen tarttuneesta pölystä, pikkukivistä, ym. Veikkaanpa, että kyse on valmistusvaiheessa jääneestä aineesta, koska pidemmän ajon jälkeen renkaat ovat "normalisoituneet" siltä osin. Parissa kiekkoparissa nuo ovat ja alun jälkeen toimineet siltäkin osin normaalisti.

  20. #320
    Samassa tilanteessa ollut minäkin. Sen verran kaukana kotoa olin että ajoa oli pakko jatkaa mutta piki heikkouteen lähti ihan itsestään pois.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #321
    Päivitin takarenkaan. GP5000TL asettui sormin vanteelle ja nousi vielä jalkapumpulla. Huomenna katsotaan onko siinä vielä ilmaa ja laitan sitten litkut joka tapauksessa. Niin, uusi nakki 32 millinen.

  22. #322
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lapanen007 Katso viesti
    Esim. tuolla AutoGlymin ITR:lla lähtee (https://www.motonet.fi/fi/tuote/6027...Remover-325-ml) ja aine soveltuu myös kumille. Tuote toimii siten, että ainetta annostellaan liinalle/rätille, jolla pyyhitään piki/liimatahra pinnalta pois. Joitakin kohtia voi joutua liottamaan hetken aikaa eli kostuttaa reilusti aineella rätin ja laittaa sen kyseisen kohdan päälle hetkeksi "hautumaan". Toki muitakin aineita pienpoistoon löytyy, mutta tuota AG:n ainetta pitäisi löytyä lähes jokaisesta marketista.
    Olin unohtanut koko topiikan, täällähän oli loistava vinkki!! Kiitos ja kumarrus
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #323
    GP5000 TL 25mm ei mennyt Primen vanhemman mallin kuitukiekolle. Reunanauha oll sen verran leveä, että se täytti keskiuran, tehden toisen reunan saamiseksi keskiuraan mahdottomaksi. Pitäisi saada ensin nostettua toinen reuna kokonaan ylös, että homma voisi onnistua.

  24. #324
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haral Katso viesti
    GP5000 TL 25mm ei mennyt Primen vanhemman mallin kuitukiekolle. Reunanauha oll sen verran leveä, että se täytti keskiuran, tehden toisen reunan saamiseksi keskiuraan mahdottomaksi. Pitäisi saada ensin nostettua toinen reuna kokonaan ylös, että homma voisi onnistua.
    Mulla on 2 vuotta sitten ostetut Prime:t ja 25mm gp5000 tubeleksena. En tiedä et onko nuo uudemmat vai vanhemmat... Tiukat oli saada vanteelle ja liinalla piti vetää renkaan kehän ympäri, että sai nousemaan vanteelle.

  25. #325
    Uuden ja vanhan sisäleveyden ero on näköjään 2.5mm. Pari vuotta sitten näytti tulleen tuo uusi blackedition. Itsellä sitä edeltävä. Mutta uusi tai vanha, jos kuormaliinoja tarvitaan, niin ehkä ei ole ihan sen arvoista jatkaa virittelyä.

  26. #326
    mulla on noi molemmat primen kiekot ja tuolle kapeammalle ei tosiaan millään järjellisellä voimalla GP5000 TL asennus onnistu (keskiuran kapeuden ja GP5000 TL kumin paksun reunan takia).
    paksummalle eli i19 versiolle asentelin eilen pari tonnia ajetut GP5000 TL kumit takaisin. ensimmäinen nousi välittömästi normi jalkapumpulla mutta toiseen piti hakea terassilta järeämpi läskipumppu (joskin syypää taisi olla hieman tukkoinen tubeless venttiili)

  27. #327
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Tähän asti olen ajellut 25 mm Conti GP4000S II:lla, mutta nyt voi olla neljän vuoden ajon jälkeen hyvä harkita muutakin... kuten vaikka 25 mm GP5000. Vanteet ovat Mavicin Ksyrium Elite S (2015), mutta nuo ongelmat Mavicin vanteiden kanssa taitavat koskea vain tubeleksia?
    *

    La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie



  28. #328
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Tähän asti olen ajellut 25 mm Conti GP4000S II:lla, mutta nyt voi olla neljän vuoden ajon jälkeen hyvä harkita muutakin... kuten vaikka 25 mm GP5000. Vanteet ovat Mavicin Ksyrium Elite S (2015), mutta nuo ongelmat Mavicin vanteiden kanssa taitavat koskea vain tubeleksia?
    Jep. TL oli ihan mahdoton Open Pro UST:llä, TOSI tiukka asentaa, ja kun oli vanteella niin ei asettunut kunnolla paikalleen vaikka oli maksimipaineet yön yli. Epä-tubeless GP5000 oli täysin ongelmaton asentaa samoille kiekoille.

  29. #329
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mitenkä tällainen takarenkaana ajelee hiekkatiepätkiä?
    Ajelen Trekin Domanella polkuja ja hiekkateitä aina välillä. Sellaiset oikopolut ja yhdistävät hiekkapätkät ovat ihan huippuja ajaa. Esimerkiksi ajan Oulun Koiteliin, niin valitsen soratien. 28milliset g5000 tubeless setti alla ja viime kesä meni ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Tänä kesänä ei edelleenkään ongelmia. 6 bar tai 6.5 bar paineena. Pari kertaa ajoin rikkonaiseen pulloon viime kesänä - vielä nuita näköjään löytää. On kyllä mahtava rengas! Pito on aivan uskomaton ja toimii jopa mutaisellakin pinnalla. Esimerkiksi yksi lempipätkä on Oulussa kiertää Nallikarin kautta ja sieltä lintutornille Hietasaaren pätkän kautta ympäri. Domane on ihan huikea pyörä ajaa siellä olevalla polku, sora ja hiekkapohjalla, mutta sateen jäljiltä osa pätkää mutaista. Ajovarmuus, kohtuullinen rullaus ja huikean pehmeä ajo. Kestävyys ainakin minun ajoissa erittäin tärkeä ominaisuus! Otetaanpa scwalben sammy slick, joka oli krossarissa. Sillä sammylla puhkesi joka kerta kumi Nallikarin reissulla (G-One ihan samaa heikkoa laatua ja nykyään alla contin all season). Kaupungin lähellä oleva sorapätkä sisältää talven sepeliä ja se sammy oli huonoin kumi mitä koskaan ollut. Mikään ei tympäse enempää ku puhjennut rengas! Meni luotto siihen renkaaseen ja joka lenkillä piti alkaa miettimään, uskoltaako johonkin ajaa. Kerran piti kaveri soittaa hakeen, ku jäi varakumet kämpille. Sammyllä ajaessa piti olla varakumeja repullinen.

    Domane + gp5000 tubeless versiona on ainakin minulla vapauden tunnetta huikeasti. Ei tarvi miettiä alkaako sorapätkiä vältteleen tms. Rokeasti vaan polulle jne :-)

  30. #330
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Jeps GP4000 tullut ajettua satoja kilometrejä sorateitä kun täällä päin jos haluaa ympyrälenkin ajaa alle 100 km:iin on pakko poiketa välillä soralle. Eikä ensimmäistäkään rengasrikkoa. Ei se siitä huolimatta kylla aina hauskaa ole

Samanlaisia aiheita

  1. Continental Gatorskin
    By kmw in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 14.55
  2. Continental Mud King
    By MK79 in forum Renkaat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 19.05.2018, 11.42
  3. Merida cyclocross 5000
    By Seniori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.12.2017, 21.13
  4. Continental Racesport litkutus?
    By T.K. in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 07.06.2017, 20.22
  5. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 16.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •