ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 403 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 303 353 393 401 402 403 404 405 413 453 503 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.061 - 12.090 / 15291

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #12061
    Miten pitäisi suhtautua peesaamiseen pyörätiellä?

    En löytänyt äkkiseltään ketjua tai keskustelua aiheesta ja kysyisin kokeneemmilta mielipidettä.

    Itse koen takarenkaassa roikkumisen vastenmielisenä. Ensinnäkin se on turvallisuusriski. Pieni ajotemmon muutos saattaa aiheuttaa peräänajon. Niskaan puuskuttaminen ja jatkuva rapina takana tekee myös omasta ajosta epämiellyttävää. Toki ymmärrän, että esim. kovassa vastatuulessa on mukavampi loisia tuulenhalkojan takana. Tämä olisi ok, jos asiasta olisi ennalta sovittu ja vetovuoroa vaihdettaisiin reitin aikana. Työmatka-ajossa tämä ei valitettavasti toteudu kun jokaisella on oma tulkinta asiallisesta ajokäytöksestä ja kanssa pyöräilijöiden kunnioituksesta.

    On tullut tilanteita, jolloin on tehnyt mieli tehdä lukkojarrutus kun joku mielii ajaa koko baanan läpi parinkymmenen sentin etäisyydellä (peesaajan ajotekniikkaa voisi toki kehittää valtauskoukulla, jolla voisi ottaa kiinni edellä ajavan tavaratelineestä). Olen tähän asti yrittänyt olla provosoitumatta tilanteista ja pari kertaa vain lopettanut polkemisen ja antanut roikkujan mennä ohi.

  2. #12062
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti R&M Katso viesti
    Miten pitäisi suhtautua peesaamiseen pyörätiellä?...
    Salapeesaajat on perseestä. Aiheesta on keskusteltu aiemminkin. Pitää vain ajaa kovempaa tai hitaammin tai tehdä yllättävä äkkikäännös. Ei niihin muu auta.


  3. #12063
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti R&M Katso viesti
    Miten pitäisi suhtautua peesaamiseen pyörätiellä?

    En löytänyt äkkiseltään ketjua tai keskustelua aiheesta ja kysyisin kokeneemmilta mielipidettä.
    Mikä on salapeesaamisen ja normaalin (ruuhkassa) jonossa ajamisen ero? Vilkkaimmilla työmatkareiteillä syntyy väkisinkin tilanteita joissa kaksi tai useampi pyöräilijä ajaa perätysten. Ovatko Kehä I:llä aamuruuhkassa ajavat autoilijat salapeesaamassa vai ajamassa jonossa?

  4. #12064
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Jononmuodostuksen nyt ymmärtää aivan hyvin, mutta sitä tapahtuu vain keskustoissa eikä sitäkään kuin isoimpien kaupunkien kelveillä. Peesaaminen antaa ainakin minulle heti kuvan lähes tyhjästä kelvistä, jota ajaessasi joku iskeytyy kantaan milloin minkäkin syyn takia. Joskus teen niin, että hidastan niin, että toinen on pakotettu menemään ohi ja sen jälkeen peesaan ihan vain esimerkin vuoksi jonkin matkaa kunnes menen sen sortin vauhdilla ohi, että peesaaja jää. Itselleni ongelma on kaverit, jotka eivät selvästikään ole harjoitelleet ylämäkiajoa kun tasaisella painuvat ohi, mutta tulevat selkä edellä vastaan ensimmäisessä ylämäessä. Ei viitsisi mennä ohi tullakseen taas ohitetuksi (TMT), toisaalta ei viitsisi jäädä toisen takarenkaaseen junnaamaankaan.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  5. #12065
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Jos oma vauhti sattuu olemaan sama kuin edelle ilmestyneen, vaihtoehdot ovat:

    (1) lisätä vauhtia ja ohittaa ja kun väli ohitettuun on riittävä, palata normaaliin matkavauhtiinsa
    (2) hidastaa vauhtia kunnes väli on kunniallinen ja palata sitten normaaliin matkavauhtiinsa
    (3) jatkaa samaa vauhtia, mutta pyrkii pitämään koko ajan vähintään fillarin mittaisen välin ja tarvittaessa ajamaan hieman sivussa edelläolevan ajolinjasta
    (4) peesaaminen, kunhan siihen kysyy ensiksi luvan ja ottaen huomioon sen ettei yhtä tiivis peesaaminen kuin maantiellä aina ole kelvillä paras mahdollinen toimintatapa


    Automaailmaan siirrettynä salapeesaaminen olisi kai sitä takapuskurissa roikkumiseksi joskus sanottua,


    Ehkä senkin vuoksi että pyrin ajamaan vilkkailla työmatkareiteillä mahdollisimman vähän, en ole joutunut montakaan kertaa salapeesauksen kohteeksi. mutta ellei muisti kaunistele niin salapeesaaja on ollut jonkin sortin työmatkapyöräilijä eikä toinen maantiepyöräilyn harrastaja. Olen selvinnyt tilanteista yksinkertaisesti pitämällä tasaista vauhtia ja kääntymällä seuraavasta ja jatkamalla rinnakkaistielle. (Olen arvellut että vauhdin lisäys vain innostaisi salapeesaajaa.)

  6. #12066
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    334
    On teillä ongelmat Kunnon kananmunapieru niin lähtee peesaajat samantien.

  7. #12067
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    On teillä ongelmat Kunnon kananmunapieru niin lähtee peesaajat samantien.
    Jotkut myös räkäisee sopivalle korkeudelle vai hieman sivulle päin.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  8. #12068
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Jononmuodostuksen nyt ymmärtää aivan hyvin, mutta sitä tapahtuu vain keskustoissa eikä sitäkään kuin isoimpien kaupunkien kelveillä.
    Toki otantani on vähäinen ja rajoittunut, mutta omilla työmatkoillani tuota näyttää aamun ja illan ruuhkatunteina tapahtuvan varsin säännönmukaisesti. Huopalahden aseman seutu, Pasila ja Sörnäisten rantatie nyt esimerkkeinä ja havaintopisteinä. Rantatiellä liikennevalot niputtavat pyöräilijät, jolloin muodostuu yksilön henkilökohtaisesta liikennesilmästä johtuen joko epämääräinen härdelli tai jono tai jotain siltä väliltä.

  9. #12069
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Kai ne peesaajat yrittää hyötyä vauhdikkaan ja voimakkaan näköisestä pyöräilijästä. Ehkä ongelma on vain heidänkaltaisillaan? Tuskin kukaan hidasta läskiä peesaisi?


  10. #12070
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Mikä on salapeesaamisen ja normaalin (ruuhkassa) jonossa ajamisen ero?
    TLL 10 pykälä.


    Vilkkaimmilla työmatkareiteillä syntyy väkisinkin tilanteita joissa kaksi tai useampi pyöräilijä ajaa perätysten.
    Oletan, että peesaaja koittaa saada etummaiselta jotain apua omaan etenemiseen, käytännössä kai jotain tuulen halkaisua. Ruuhkassa tuskin tuo on tavoitteena eli kyse on liian lähellä ajamisesta ilman, että siitä hyötyy millään tavalla. Melko tyhmää ja vaatii sellaista uhkarohkeutta, jota ainakaan minulla ei ole.

    Ovatko Kehä I:llä aamuruuhkassa ajavat autoilijat salapeesaamassa vai ajamassa jonossa?
    Jonossa usein alimittaisin turvavälein. Jonossa tosin voi kohtuullista turvaväliäkin käyttää, joten jonossa ajamista ei pidä kytkeä peesaamiseen.

  11. #12071
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Eli vaikkapa triathlon-sääntöjä pitäisi soveltaa myös TMT:ssä:

    Peesikieltoalue on kotimaan kilpailuissa 3 m sivusuuntaan x 10 m edellä ajavan takapyörän takareunasta takana ajavan etupyörän etureunaan. Kilpailijan ohitus katsotaan tapahtuneeksi, kun ohittavan etupyörän taso ylittää ohitettavan vastaavan tason. Ohituksen jälkeen ohitetun on 30 metrin matkalla jättäydyttävä 10 metrin päähän ohittajan takapyörän reunasta. Jättäytymisen aikana ajolinjan muuttaminen vasemmalle katsotaan peesaukseksi.

    Rinnakkain ajaminen on kielletty ja se tulkitaan peesaukseksi. Peesikieltomatka muihin ajoneuvoihin on 35 m. Peesirangaistukset määritellään kilpailukohtaisesti

  12. #12072
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti R&M Katso viesti
    Itse koen takarenkaassa roikkumisen vastenmielisenä. Ensinnäkin se on turvallisuusriski. Pieni ajotemmon muutos saattaa aiheuttaa peräänajon.
    Ajattelen ihan samoin.

    Jos minulle tulee peesaaja, niin alan rullailla niin, että joutuu ajamaan ohitse. En pidä noita peesaajia mieleltään täysin terveinä. Ei ole normaalia käytöstä, että jonkun tuntemattoman takarenkaassa kiinni ajaa, kun kyse ei ole mistään kilpailusta, jossa pitäisi päästä imuun.

  13. #12073
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ...Tuskin kukaan hidasta läskiä peesaisi?
    Nenän niistolla moiset salapeesarit ovat jättäneet ihan kunnon välimatkan tähän hitaaseen läskiin
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  14. #12074
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Eli vaikkapa triathlon-sääntöjä pitäisi soveltaa myös TMT:ssä
    TMT:n säännöt kannattaa tarkastaa aihetta käsittelevästi viestiketjusta.

  15. #12075
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiilikuitumies Katso viesti
    Jos minulle tulee peesaaja, niin alan rullailla niin, että joutuu ajamaan ohitse. En pidä noita peesaajia mieleltään täysin terveinä. Ei ole normaalia käytöstä, että jonkun tuntemattoman takarenkaassa kiinni ajaa, kun kyse ei ole mistään kilpailusta, jossa pitäisi päästä imuun.
    Onko niitä takarenkaassa kiinni ajajia todella olemassa? Vähän hankalahan sitä on vetomiehenä ollessa kovin tarkkaan arvioida, mutta jonkinlaisen fiilistuntuman väittäisin silti kehittyneen vuosien saatossa eikä yksikään minua peesannut ole tullut sen maantiepyöräilijöiden kahdenkymmenen sentin päähän. Veikkaisin tyypilliseksi peesietäisyydeksi metriä. Mutta eihän se luvattomasta peesauksesta sen fiksumpaa tee...

    Minä puolestani arvelen että kyseessä on osin samasta ilmiöstä kuin hiihtoladulla (ja joskus harvemmin juostessakin): pikkaisen omaa vauhtia kovempaa menevä innostaa lähtemään perään ja katsomaan miten pysyy mukana tai miltä meno tuntuu. Se on sitten lähinnä pelkkää ajattelemattomuutta ettei ymmärrä etteivät läheskään kaikki tykkää että heitä peesataan. Suksilla ehkä hoksataan olla hiihtämättä suksen kannoille, mutta käsitys siitä miten fillarilla ajetaan tiiviisti lähekkäin ja peräkkäin on saatu televisiosta tai joskus nähdystä maantielenkkiporukasta ilman että samalla olisi tajuttu mitä riskejä siihen liittyy. Käsitys omasta reaktiokyvystä ja pyörän hallinnasta äkkitilanteissa voi myös olla epärealistinen.


    PS Tähän voisi liittää tunnustuksen ensimmäiselta maantiepyöräilykesältäni: Uuden Porvoontien kelvillä ohitseni ajoi rauhallista siirtymävauhtia neljän-viiden ajajan porukka. Oma vauhti parani huomaamatta ja väli alkoi pian kaveta niin että kohta olin letkan viimeinen eli kutsumaton peesaaja. Keskityin pitämään riittävää väliä edelläajavan takapyörään enkä siksi huomannut edempää näytettyä merkkiä eikä viimeinen sitä tietenkän toistanut koska oli viimeinen.
    Siksi kävikin niin että porukan pysähtyessä kelvin reunaan, yllätyin, en ehtinyt jarruttaa tarpeeksi vaan jäin väärälle puolelle eli kun en voinut väistää keskemmälle, jouduin ojanpohjalle. Se oli tietenkin parempi vaihtoehto kuin edelläajaneeseen törmääminen eikä aiheuttanut muuta kuin nolostumiseni - ja aivan asiaankuuluneen läksytyksen jonka sain porukan vanhimmalta.

  16. #12076
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Minä pyrin keskittymään omaan ajooni / ajatuksiini. Mitä takafillarin takana tapahtuu - ei oikeasti kiinnosta. Menköön ohi tai jos /Ceeni tuijottelu kiinnostaa, niin nauttikoon. Jaksan myös ohittaa / tulla ohitetuksi, jos jostain syystä Hemmo/Hertta hyytyy toistuvasti ylämäessä. Lähinnä huvittaa.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  17. #12077
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Ei se peesaaja sinun persettäsi tuijota. Takarengasta jos on uuno ja hartioita (ja katselee sen lomassa edemmäksikin) jos ei ole.

    Se mikä minua kutsumattomissa peesajissa rasittaa, ärsyttää tai hieman pelottaakin on se mahdollisuus että mokoma tyyppi onnistuu syystä tai toisesta ajamaan perääni. Ei voi aina luottaa siihen että se on takarenkaaseen osunut joka menee nurin ja jolle tai jonka pyörälle käy jollain lailla ikävästi. Muutenhan se on minulle - niin kuin luullakseni kaikille tai ainakin useimmille - aivan yhdentekevää miten muut ajavat, kunhan eivät aiheuta onnettomuuksia tai nosta niiden riskiä.

    Itse asiassa ihmettelen suuresti miten tähänastisesta keskustelusta on voinut vetää sellaisen johtopäätöksen että syynä siihen miksi salapeesaamisesta ei tykätä olisikin varsinaisesti se että peesauksen kohteeksi joutuneet antavat toisten ajamisen vaikuttaa aivan liikaa itseensä.

  18. #12078
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Eikös sormet kurkkuun ja yrjöt olan yli ole enää muodissa? Tehoaa laaja-alaisempaankin peesailija määrään.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  19. #12079
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Ei se peesaaja sinun persettäsi tuijota. Takarengasta jos on uuno ja hartioita (ja katselee sen lomassa edemmäksikin) jos ei ole.
    Kai minä oman /Cni tiedän ja sen, että kukaan tuota halua tuijotella. Mutta jos joku on niin typerä, että haluaa takafillarini tuijotella. Senkun tuijottelee sydämensä kyllyydestä. Hanuria tai takarengasta. Itseäni lähinnä huvittaa se, että mitä moisen peesaajan päässä liikkuu (toivottavasti ärsyttää) kun miettii "meniskö ohi vai ei, miksi tuo ei voi ajaa vähän kovempaa..." jos satun huomaamaan jonkun roikkuvan perässä.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  20. #12080
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Huomaan nyt olleeni turhan hätäinen eli et kommentoinutkaan muiden kommentteja - kuten yleensä tehdään - esittämällä miten sinä, toisin kuin muut, suhtaudut. Yksinkertaisesti kerroit - täysin aiemmista kommenteista riippumatta ja mitenkään niihin edes epäsuorasti viitaten miten itse suhtaudut.

    My bad, Menee sitä näköjään vanhakin vipuun, etenkin huonona päivänä (ja hyvä ajopäivä jolloin ei ole päässyt ajamaan on aina huono.). Vilpitön pahoitteluni.

  21. #12081
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Huomaan nyt olleeni turhan hätäinen eli et kommentoinutkaan muiden kommentteja - kuten yleensä tehdään - esittämällä miten sinä, toisin kuin muut, suhtaudut. Yksinkertaisesti kerroit - täysin aiemmista kommenteista riippumatta ja mitenkään niihin edes epäsuorasti viitaten miten itse suhtaudut.

    My bad, Menee sitä näköjään vanhakin vipuun, etenkin huonona päivänä (ja hyvä ajopäivä jolloin ei ole päässyt ajamaan on aina huono.). Vilpitön pahoitteluni.
    No Problem! Tää "peesauskeskustelu" menee vaan meikäläisen kokemus- / reagointihorisontin ulkopuolelle niin vankasti, että en edes jaksa yrittää ymmärtää. TMT-ketjussa ymmärrän (huumorilla/läpällä) näitä. Minulle vaan on niiiiiin sama missä / miten kukakin ajelee, kunhan ei suoraan ja välittömästi haittaa kulke-/polkemistani.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  22. #12082
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    En kuulu Hepon ryhmiin (enkä Hepoon), mut kyllähän nuo ihmetyttää. Niin kauan ne ei haittaa pätkääkään, kun ne näkee. Mut talvella noi on välillä ikäviä ylläreitä, kun lumipeitteen alla on jäinen kasa tai kuulalaakereita, jotka huomaa just sillä hetkellä, kun niihin osuu. Tässä kohtaa tietenkin jonkun täytyy kommentoida, että voihan siellä olla jotain muutakin. Niin voikin, mut en silti kaipaa tielle yhtään ylimääräistä estettä.

    Ite väittäisin, että tämä tieliikennelain kohta kieltää tuollaisen ansoittamisen, mut olen tietenkin väärässä:
    "Tielle ei saa panna eikä jättää mitään, mikä voi vaarantaa tai haitata liikennettä."

    Erityisesti ihmetyttää, koska asiahan on jo ratkaistu, mutta sitä ei vaan haluta käyttää Suomessa:
    https://www.google.com/search?q=hors...=lnms&tbm=isch
    Jatketaan hevonp*skalla Velvoite kerätä koirankakat tulee järjestyslain 14 pykälästä
    https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...20030612#L4P14

    Korostin olennaiset osat. Kuten viimeiseltä riviltä huomataan, 1 momentin 3 kohta ei koske hevosia eli lantaa ei tarvitse siivota.

    Koirakuri

    Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

    1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

    2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

    3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

    Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

    Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

    Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.

  23. #12083
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    585
    Hieman asian vierestä, sori, mutta tuosta poliisihevosten sonnasta kelveillä tuli mieleeni koko tuon poliisihevostoiminnan mielekkyys. Mikähän tuon sirkuspatsastelun kustannushyötysuhde mahtaa olla? Montako pyörävarkautta tai kellarimurtoa tuohon haaskatuilla rahoilla tutkittaisiin?

  24. #12084
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    1.026
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
    Hieman asian vierestä, sori, mutta tuosta poliisihevosten sonnasta kelveillä tuli mieleeni koko tuon poliisihevostoiminnan mielekkyys. Mikähän tuon sirkuspatsastelun kustannushyötysuhde mahtaa olla? Montako pyörävarkautta tai kellarimurtoa tuohon haaskatuilla rahoilla tutkittaisiin?

    Älä oo tollanen.

    Hyötysuhde sata koska -pollarin julkisuuskuva (oletan) erityisesti ulkomaalaisten silmissä kasvaa, -pollari voi karauttaa turvallisin mielin mielenosoitusjoukkoon ja usein ei edes tarvitse karauttaa, koska kun ja jos pollari partioi ratsukollaan lähettyvillä nin jo se luo "pelotteen", - pollari voi karauttaa mahdollisen käsilaukkurosmon tai muun huligaanin perään sellaisiin paikkoihin, mihin ei muulla kulkuvälineellä pääse, - pollarin ratsun lanttaa voi joku kerätä ja käyttää kukkien tai oman pikku kasvihuoneensa lannoitteena, - edelliseen jos pollari on ratsukollaan puistossa tulee luomulannoite samalla. Noi on sellasia juttuja joita ei kantsi eikä voi taloudellisesti euromääräisesti laskea

    Yleisesti noi kellarimurrot ja fillarivarkaudet, niin ikäviä kuin ovatkin sellaisen kokeneelle ovat usein hankalasti selvitettävissä olevia ja todennäköisesti siksi niihin ei pollarit niin paljon resursseja laita koska pollareita muutenkin liian vähän. imo

  25. #12085
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    582
    Eilen Poliisit-ohjelmassa ratsupoliisi veti hepoa.
    No rain - no gain.

  26. #12086
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    callahan kirjoitti osuvasti. Kun poliisi näkyy kunnolla niin se on hyvä asia.

    ####offtopicalkaa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti
    pollarin ratsun lanttaa voi joku kerätä ja käyttää kukkien tai oman pikku kasvihuoneensa lannoitteena,
    NIMENOMAAN!!!

    Oisko joku viikko sitten kun ajelin Linnunlaulun sillalle niin siinä oli vanhempi rouvashenkilö rollaattorin kanssa pysähdyksissä ja sillä oli pari muovipussia maassa. Mietin, että mikä homma ja pysähdyin kysymään tarviiko mahollisesti apua.
    Rouva vastas, että ei hän mitään apua tartte, hän tässä kerää tätä hyvää lannoitetta kukilleen (se olis siis sitä hevosen jaskaa).
    ####offtopicloppuu

    Jatketaan. Eilen lenkillä kohtasin pari hemmoa, jotka oli pyöräväylällä. Toinen siitä siirtyikin pois kävelijöiden puolelle. En tiedä kuulivatko kellonkilahduksen kun oli niin vaimea, mutta siirty se toinenkin ns. pois alta. Katsekontakti hänellä oli minuun. Ja mitä teki hän. Otti askeleen takas ja tuli suoraan mun ajolinjalle. Varsinaista vaaraa tuosta ei aiheutnut, mutta parilla sanalla kyllä kommentoin hälle ja hetihän sieltä tuli tekstiä takas. Aika sairasta touhua.

  27. #12087
    Kiitos vastauksista. Sain paljon hyviä vinkkejä takana ajavan hätyyttelyyn.

    Siis rupean syömään huomattavasti enemmän, että saavutan riittävän elopainon enkä houkuttele atleettisella ahterillani peesaajia kannoilleni. Elimistön tottuminen liialliseen syömiseen vie aikansa, joten siitä seuraa ilmavaivoja ja kananmunapierut onnistuvat ilman ylimääräisiä etukäteisjärjestelyjä. Valmistaudun myös ajamaan epätasaisella temmolla tehden kovia irtiottoja ja jarrutuksia ja pyrin harhauttamaan takana tulevia äkkikäännöksillä ja erikoisilla ajolinjoilla.

    Jos edellä mainitut keinot eivät tuota tulosta niin räin, oksennan ja levitän eritteitä ympäri kelviä, jotta saan sääntöjen mukaisen 3x10 m kokoisen häiriöistä vapaan ajoalueen. Saavun onnellisena perille kurat housussa, räkä poskella ja ykät olkapäällä, mutta ilman yhtäkään peesaajaa.

  28. #12088
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Mun mielestä on vain mukavaa, kun joku peesaa. Siinähän säästää myös pari wattia itsekin. Joskus on jopa vaihdettu vetovuoroja tai pari sanaa työmatkan pidemmällä vastatuulipätkällä. On peesaamisessa toki pieni riski kolariin, mutta selkeästi suuremman riskin kantaa kuitenkin peesaaja. Esimerkiksi eturenkaan osuminen edellä ajavan takarenkaaseen kaataa peesaajan helposti nurin, mutta edellä ajava tuskin edes huomaa osumaa. Toki olisi hyvä huomata, jos joku ajaa takana, niin voi varoittaa käsimerkein esim. hidastamisesta tai kuopista.

  29. #12089
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Peesaus ja salapeesaus ovatkin kaksi täysin eri asiaa. Eivät minuakaan peesaajat haittaa, kunhan eivät liimaudu taakse tietämättäni. (Tosin yritän yksinkin - eli silloin kun kenties erehdyn luulevani olemaan "ainoa liikkeelläoleva fillaristi koko Euroopassa" - ajaessani aina muistaa että olen yleisellä liikenneväylällä enkä omalla takapihallani tai umpimetsässä.)

    Eihän tässä keskustelussa kai kovin moni ole ilmoittanut että peesaus jo sellaisenaan, pelkkänä ajatuksena ja tietona ja takaa kuuluvina ääninä, olisi hänestä vastenmielistä tai ärsyttävää? Minusta on aivan kohtuullista edellyttää peesaajalta jonkinlaisia pyöräilijän käytöstapoja.

    (Hiilikuitumies tosin kirjoitti jotain siihen tyyliin että hänestä peesaaja ei voi olla mieleltään terve, mutta ehkä hän tarkoitti yksinomaan salapeesaajia jotka kaiken lisäksi ajavat "takarenkaassa kiinni" eli tilanteeseen ja arvaten myös taitoihinsa nähden aivan liian tiukalla peesillä.)


    Olen minäkin ajanut tuntemattoman kanssa vuorovedolla tai lainausmerkeissä paritempona esimerkiksi Kehä III:n kelviä. Se on kuitenkin yleensä edellyttänyt että se toinen on saanut suunsa auki ja vastannut kun olen ollut hyväntuulisella ja vähän yltiöpäisen sosiaalisella fiiliksellä ollut liikkeellä ja ensin heittänyt taakseni jonkin (yleensä tyhmän ja muka hauskan) kommentin tai kysäissyt mihin kanssapyöräilijällä on matka. Oikeat salapeesaajat tosin taitavat tällöinkin pysyä mykkinä?

  30. #12090
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Minä puolestani nautin salaa myös salapeesaajan tuomasta muutaman watin hyödystä. Toisinaan petyn, kun ohittamani kaveri ei tartukaan tilaisuuteen tarjoamastani peesistä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •