ElectrobikeGarminGiant
Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Suosituksia cyclocross?

  1. #1

    Hymy Suosituksia cyclocross?

    Etsinnässä olisi naiselle pyörä harraste-ajoon. Olisi mukava ajella lenkkiä sekä asfaltilla sekä hiekkateillä. Itsellä ei hirveämmin ole kokemusta eri malleista, mutta innostusta sitäkin enemmän. Olen jonkun verran katsellut vaihtoehtoja cyclocross-pyöristä, mutta ehdotuksia otetaan vastaan!! Budjetti on 1000€ luokkaa. Pituutta 166cm.

  2. #2
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Taivalkoski
    Viestit
    106
    Ostettiin puolisolle tuohon budjettiin whyten victoria. Ensivaikutelma on hyvinkin bueno.

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
    Syötteen pyöräilyreitit ja karttalinkki:
    http://www.luontoon.fi/Retkikohteet/kansallispuistot/syote/reitit/syotteenpyorailyreitit/Sivut/Default.aspx

  3. #3
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    En tiedä, miten tiukasti aloittaja on pysytellyt cycloissa. Onneksi markkinoilla muutama vuosi sitten hoksattiin, että useimmat ostavat pyöränsä kilpailun sijaan arkiseen käyttöön. Näin cyclot alkoivat korvautua monimuotoisemmalla ja usein käytännöllisemmällä kalustolla, joita nimitetään gravel-pyöriksi. Toki joissain tapauksissa cyclon ja gravelin välinen ero on kuin se kuuluisa veteen piirretty viiva, mutta pointtina on siis, että cyclojen lisäksi kannattaa katsella graveleita.

    Hyvää käsitystä tämän hetken mallikohtaisesta tarjonnasta ei minulla ole, joten mallikohtaista suositustakaan en voi antaa. Itse lähtisin purkamaan asiaa niin, että määrittelisin tiettyjä ominaisuuksia, mitä pyörältä haluan. Ne täyttävien joukosta sopiva vähitellen suodattuu. Tonnin hintaluokka karsii jo suuren osan valikoimasta pois.

  4. #4
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.328
    Jos enemmän maantie tyyppistä niin cyclo ja jos yleis/retkipyörää niin gravel... Toisaaltaan jos hämmentää niin endurance tyyppinen maantiepyöräkin käy😉

  5. #5
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Veivi Katso viesti
    Ostettiin puolisolle tuohon budjettiin whyten victoria. Ensivaikutelma on hyvinkin bueno.
    Hybridi? Epäilemättä luokassaan erinomainen valinta, muttei ehkä vastaa krossaria kaipaavan tarpeisiin.

  6. #6
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Taivalkoski
    Viestit
    106
    Totta. Enpä niin tarkkaan miettinyt, cyclo on eri otus kuitenkin. Kannustan kuitenkin sitä tarvetta pohtimaan tarkkaan, millaista 90% ajosta hänellä on...

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
    Syötteen pyöräilyreitit ja karttalinkki:
    http://www.luontoon.fi/Retkikohteet/kansallispuistot/syote/reitit/syotteenpyorailyreitit/Sivut/Default.aspx

  7. #7
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Cyclo tai gravel tuntuu oikealta valinnalta, jos ajot on lenkkeilyä asfaltilla ja soralla. Jos käyräsarvisesta pitää, en oikein tiedä mitä lisäarvoa hybridi tuohon voisi tuoda, päinvastoin. Asiointimatkatkin käyräsarvisella onnistuu siinä missä hybridilläkin. Vain jos ajaa paljon ydinkeskustassa, käyräsarvisen edut ei nouse ohi hybridin. Mutta osa tietysti ajaa mielummin suoratankoisella ja silloin se on oikea valinta maantielenkeillekin.

  8. #8
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Vaikea ajatella että suoratankoinen olis milloinkaan oikea valinta maantie lenkeille..
    Lähinnä tulee mieleen että silloin ei ole kokeiltu oikean kokoista, oikein säädettyä kippurasarvsta.

  9. #9
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    On se noinkin. Mutta näin kun tallista löytyy pari kippuraa ja yksi suora tanko, niin voi todeta että tuolla suorallakin hyvin ajaa muutaman kympin mittaisia lenkkejä. Senkin pitää olla oikein säädetty ja sopivaan runkoon kasattu.
    Moska, Mohkku ja nure pohdiskelevat pyörätyypin valintaa hyvin, noita mietiskellen oman valinta selkiytyy alun kysyjälle.

  10. #10
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.328
    Jos kovalla pohjalla suurpiirtein ajellaan niin kyllä maantietanko ainoa järkevä hankinta. Ko. tangon kammo perustuu pääosin siihen että kuvitellaan että sillä täytyy ajaa vain alaotteella😉

  11. #11
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ja mitä ne tangot olivatkaan, droppia 145 mm ja yli, nyt kun katsoo nuorten ammattilaisten ajoa (UAE), noilla tanko erittäin matalalla, mutta tanko on hyvin compacti. Tuollaisella tangolla ajaa tällainen elämäntäpapyöräilijäkin, kun ei ihan alas tankoa asenna eikä runkokaan kisatasoa, ajaa niin yläotteella kuin alaotteellakin, tietenkin kahvoilta eniten.🙂

  12. #12
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Ja mitä ne tangot olivatkaan, droppia 145 mm ja yli, nyt kun katsoo nuorten ammattilaisten ajoa (UAE), noilla tanko erittäin matalalla, mutta tanko on hyvin compacti. Tuollaisella tangolla ajaa tällainen elämäntäpapyöräilijäkin, kun ei ihan alas tankoa asenna eikä runkokaan kisatasoa, ajaa niin yläotteella kuin alaotteellakin, tietenkin kahvoilta eniten.
    Tuon vuoksihan ne compactit tangot on kehitetty. Saadaan laittaa tanko riittävän alas, jotta asento on matala aina, eikä pelkästään dropeilta ajaessa.
    Hoodeilta asento on aeroin ja se pitää saada myös matalaksi.

    Siis ei se matala droppi ole pelkästään eläkelläisiä varten suunniteltu

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 12.11.2019, 17.46
  2. FITNESS -suosituksia
    By kkk3 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 07.10.2017, 20.44
  3. Cyclocross suosituksia talvikäyttöön
    By Atleetti in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 47
    Viimeinen viesti: 07.09.2016, 19.37

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •