BikeshopElectrobikeGiantLostInLapland
Sivu 10 / 45 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 1334

Aihe: Maastohiihdon MC

tempokisu Guest
    Höh, ihme valitusta iltalehtien kommenttiosioissa, että ei katsota hiihtoa kun suomalaiset ei pärjää tulkaa harjoittelemaan kotia. Joo alkakaa valittajat ite harjoitella ja sekin aika minkä nyt kulutti kisoja seuratessa ja iltikseen kommentoidessa niin voisi käyttää ulkoiluun. Upeassa helmikuisessa sadesäässä.

Miksei kisoja voi seurata vaikkei siellä suomalaiset juuri nyt menestykään? Miesten sprintin finaali on aina jännittävää ja hauskaa katseltavaa ( kävin välillä katsomassa finaalin, mentiinkin alusta alkaen kovaa eikä huilattu mäen päällä....). Myös ampumahiihdon naisten viesti oli tosi jännittävä, Wiererin pystyammunta ihan huikea suoritus.
    Hiihdon mc-kisoja kannattaa katsoa niin kauan kuin normaalikanavilta pystyy, poikkeuksellisen hienoa tositeeveetä.

Ehkäpä kaikki ei gloryhunttaa turskia?

Nickname Guest
    Ilkka Herola kolmas yhdistetyssä !!!! Ensimmäinen palkintosija tälle kaudelle, jospa se siitä lähtisi nousuun.

tempokisu Guest
    ^ joo mainiota

Jotenkin jäsen "Munarello" ottaa kisat sillä tavalla että se on suomalaiset, norjalaiset, venäläiset. Mä ennemminkin seuraan että Therese, Anne, Bööt eli henkilöiden suorituksia. Samalla tavalla kuin sm-kisoissa, se on Krista joka voittaa eikä ikaalistenurheilijalainen kun voittaa.

Selostaja kyllä mainitsi noista urheilijoiden haastatteluista, että on annettu ohjeet joitten mukaan pitää medialle vastailla...että Iivo hoitaa haastattelut mallikkaasti. ( ylellä on kuitenkin ilmeisesti joku videopätkä jossa antaa suorempaa palautetta...)

ps. Therese on kehittynyt sprintissä tosi paljon. Viime vuonna ei päässy edes karsinnoista jatkoon ( normaali sprintti, se mäkihomma on oma juttunsa ), nyt pääsi jo välierään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Ilkka Herola kolmas yhdistetyssä !!!! Ensimmäinen palkintosija tälle kaudelle, jospa se siitä lähtisi nousuun.
    Joo ja ihan selkeesti hävis kyllä suksella lopussa. Ei mitään saumaa ollu pysyä perässä ku laskuvoittonen loppu.

Vähän joka lajissa oli samaa vikaa. Onkohan ne norskit keksiny jotain uutta

Nickname Guest
    ^ näin oli, paremmalla luistolla olisi voinut olla toinen maalissa.

Nyt rupeaa menemään Venäjä-Norja kilpalu jo naurettavaksi, ensin Venäjä väittää Norjalaisten tahallaan kampanneen Bolshunovin ja nyt Norjalaiset väittää Venäläisten lahjoneen kuvauskelkan kuljettajan antamaan Bolshunoville tuulensuojaa 38km kisassa
    Mitähän lahjontaa tai tahallista kisan häirintää nähdään tänään 38km pertsalla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Joo ja ihan selkeesti hävis kyllä suksella lopussa. Ei mitään saumaa ollu pysyä perässä ku laskuvoittonen loppu.

Vähän joka lajissa oli samaa vikaa. Onkohan ne norskit keksiny jotain uutta
    Minusta tuntuu, että norjalaiset ovat kehittäneet pyytämiensä valaiden öljyistä ja rasvoista jonkinlaisen luistovoiteen.
    https://www.ess.fi/paikalliset/89099

Norja kasvatti valaanpyyntikiintiötään, vaikkei entistäkään ole saatu täyteen

Kyllä olikin "jännittävä ja hieno" kisa. Kun onnistui kahden ja puolen minuutin etumatkalla hiihtämään ekana maaliin sai palkintorahat ja pistekilpailun pinnat. Riehuihan se toki nopeimman ajankin joten siitä vielä vähän lisää palkintorahaa. No ei se tietenkään urheilijan vika ole vaan ehkä vähän erikoinen kilpailujärjestely.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Kyllä olikin "jännittävä ja hieno" kisa.
    No vitsit, oli !!! tosi jännittävä naisten ampumahiihdon yhteislähtö. Kiva että Hanna Öbergille ei enää sitä viheliäistä neljättä sijaa vaan pronssimitali.

Mutta mä haluaisin tavata Therese Johaugin kysyisin mitä syö aamupalaksi? mistä musiikista pitää? kuinka paljo harjoittelee ( kisoja ei lasketa, vaikka ne on kuulemma kovia harjoituksia)? kiitos ja tsemiä jatkossakin.

hehe, meinasin lainata saman. Upea oli naisten ampumahiihdon yhteislähtökisa. Tapahtumia riitti. Mä kans toivoin Hannalle mitskua

Nickname Guest
    Joo, ei ole tänään hiihdoissa katsottavaa, viikonlopun mielenkiintoisin matka ( 38km pertsa ) pilataan tekemällä siitä takaa-ajo joka menee sprintti pellejen loppukiri kamppailuksi taas kerran. Kyllä nämä oikeat matkat pitäisi hiihtää yhteislähtönä tai väliaikana, niin saataisiin voittaja selville oikeasti hiihtämällä.

Ps. Norjalaisten määrä pitäisi rajoittaa 3kpl per kisa, ihan vaan koska minua suomalaisena ahdistaa katsoa kun 10 parhaan joukossa on 8 norjalaista.

Pps. Bolsulta jäätävä maaliviivan ylitys . Siteet auki ennen viivaa ja suoraan pihalle, ei edes vilaissut norskeja, tuosta repii norjan lehdet paljon juttua kun oli niin "epäurheilijamaista".

Joo ei saakeli. Onneks ei tarvi ens talvena kattoa näitä norjan mestaruus kisoja.

Hyvihän se iivo hiihti mutta aivan turhaan?

tempokisu Guest
    mutta hyvä että ampumahiihtoa voi katsella. Jännitti niin että kuuntelin täältä tietokonehuoneesta ....mutta ihanmahtavaa, Johannes Bööllle kultaa ja puhdas ammunta. Nyt on kaikki hyvin.

edit. pahus Tarjei taipui ja tuli se ikävä nelossija. ^ Iivolle oli itselleen tärkeää osoittaa että pystyy kyllä kärkivauhtiin, ja selostajien mukaan sellainen "moraalinen" nopein osuusaika kun yksikseen taivalsi ja norjalaiset vuorovedolla porukalla. Eli ei ollenkaan turha hiihto.

tempokisu Guest
    Aamuteeveen Jälkihikiläiset on sitä mieltä että Iivon ei olisi ehkä pitäny syyttää suksihuoltoa yms. mutta ymmärsivät miten harmitti kun on hyvässä kunnossa ja töitä tehny ja sitten suksi ei vaan toimi ja muut laskettelee ohitte.
    Eli medialle ei saa sanoa mitä oikeesti ajattelee, vaikka kaikki sen huomaa ja tietää ? En olisi ite kyllä voinu olla sanomatta paria huonosti valittua sanaa, kun se toimittaja yleensä tulee nopeesti suorituksen jälkeen kyselemään kuulumisia... jos kisa ei suju toivotulla tavalla, media voisi antaa urheilijan hetken hengähtää ja tasata tunteitaan, ja kysellä vasta sitten.

Toi että tullaan yöllä herättelemään, sama kun aikoinaan sairaalassa tulivat yöllä ( esim. klo 03) herättelemään ja puntarille, tai kävivät yöllä vähän väliä katsomassa nukunko - en, koska heräsin joka kerta kun tulivat. Pelkkää tarpeetonta kiusaamista.

K-P Kyrö laukoo täyslaidallista. Itse ukkelista voi varmasti olla montaa mieltä, mutta mun mielestä se puhuu ihan asiaa. Norskit tappaa lajin kiinnostavuutta liiallisella dominoinnillaan. Ketään norjalaisten ja tempokisun lisäksi ei kiinnosta katsoa, kuinka steroidihirviö vie muita sata-nolla kisoissa. K-P Kyrö on oikeassa myös siinä, että vaikka bumbum-hiihto ehkä onkin lajina pienempi, niin se on silti ihan hemmetin paljon viihdyttävämpää seurattavaa.
    https://www.is.fi/maastohiihto/art-2000006417416.html

Näihä se o. Tuntuu että norskit masinoi kaikkea. Niin antidopinginkiakin.
    Kohta ei ole ku norjalaisten omat mestaruuskisat. Ahneeksi ovat tulleet

tempokisu Guest
    ^^ olen mä jäsen "Munarello" sun kanssasi samaa mieltä. Tuntui aika turhauttavalta katsoa varsinkin miesten hiihtoa, siis ihan sama onko se Iversen, Kläbo, Goldberg vai Holund joka voittaa. Tuloslistaakin kun katsoi niin pitkä sarja punapohjaisia lippuja ja yksi pirteä sinivalkoinen siellä jossain. Goldberg taisi voittaa, mutta kuka tuli toiseksi? en tiedä. Itse asiassa toivoin että venäläinen kirii, mutta ei kirinyt. Naisissa se on vain Therese joka henkilönä kiinnostaa, muista norjalaisista ole yhtään väliä, mieluummin sitten Neprjajeva kuin Weng.

Kyllä mä suomalaisiakin tsemitän muistan hyvin kun oli se perinteisen parisprintti jossa Sami ja Iivo, katsottiin yhden asiakkaan kanssa se ankkuriosuus ( mainitsin että nyt tulee, ja hän oli kiinnostunu katsomaan kisan loppuhuipennuksen) ja kyllä tuli kylmän väreet. Suomalaisnaisista suosikkejani on ollu Takalo, Riihivuori, Kirvesniemi, Kuitunen, Roponen ja Anne Kyllönen, mutta jostain syystä vaan en ole Pärmäkoski-fani. Kaikki suomalaismiehet saa mun puolestani pärjätä.

Voisi olla joku maa-kiintiö, 4 samasta maasta per kisa.
    Mutta samahan se on pitkänmatkanjuoksussa, ei nyt yhtään inspiroi kun pelkkiä tositummaihoisia samannäköisiä ( mun mielestä samannäköisiä) juoksee, aivan sama kuka voittaa. Jos siellä on joku vaaleaihoinen joukossa niin hänelle( heille?) tsemiä.

Nickname Guest
    https://www.iltalehti.fi/talviurheil...9-fbf0044cc97a Mielenkiintoinen teksti, aikamoista kaksinaamaisuutta tiettyjen maiden hiihtäjillä, ei osata nähdä omia virheitä. Venäjällä tietysti on todistetusti ollut järjestäytynyttä doping toimintaa, muissa maissa ei ole ainakaan vielä tälläistä pystytty näyttämään toteen.

"– On vaikeaa, kun saat neljännen sijan ja voittaja on käyttänyt epoa. Sitten et ole vain epäonninen, koska hän on tehnyt sen tarkoituksenmukaisella harkinnalla. Se on kovaa, kun kun vaalimme rakastamaamme urheilua, ja hän tulee ja tuhoaa, neljänneksi päätynyt Tarjei Bö sanoi VG:n haastattelussa"

"– Se on hullua. Ei ole hyvä, että meillä on entinen epo-mies maailmanmestarina, latasi sijalle 11 päätynyt Ruotsin Sebastian Samuelsson Iltalehdelle."

"Olen sitä mieltä, että jos urheilija on kärynnyt vaikkapa eposta, pitäisi antaa elinikäinen kilpailukielto. Ne hyödyt, jota kielletystä aineesta on saanut, jäävät urheilijan elimistöön ainakin osittain, Roponen ilmoittaa."

Eniten nyt häiritsee tämä Bö:n kommentti, uskallan väittää ettei norjalaiset ajattele samoin Johaugista. Jos Veväläiset halutaan sulkea pois kisoista dopingin käytön takia niin samat säännöt pitäisi koskea myös Norjaa, epo on tiestysti kovemman luokan aine kuin tämä Johaugin huulirasva dopingaine ( en nyt nimeä muista ) mutta aine kuin aine rangaistuksien pitäisi olla samat kaikille.

tempokisu Guest
    !! kääk, menipä Salpausselän kisoissa naisten kymppi tiukalle, Theresen pitää alkaa tosissaan hiihtää...

Hieno hiihto Iivolta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kampinalle Katso viesti
    Hieno hiihto Iivolta!
    Aivan loistava veto. Kummasti norskit hiipuivat viikon takaisten kotikisojensa kuutosvoitosta.

tempokisu Guest
    ..mä vasta nyt parhaat palat uusintana- seurasin hienosti just tähän tämä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Theresen pitää alkaa tosissaan hiihtää...
    Taisi olla myös Theresen uralla yksi hurjimmista tuuletuksista, kun Ebba tuli maaliin.... No, Norjan voitelukoppi ei tänään ollut ainakaan paras, Suomen oli...

EDIT: Jatkossa jos olisin Iivo, niin palaisin keskittymään arvokisoihin. Sprinteissä Iivo ei enää ehdi ja "distanssi maailman-cupin" voittajaa ei kukaan muista. Kaikki sen sijaan muistaa maailmanmestarit ja olympia-voittajat. Tosin uskon, että Iivo ja Olli ovat jo tämänkin ehtineet ajatella.... Iivolla on kuitenkin aika synkkä sarja tältä vuodelta, 15km P kisoista, muiden näkökulmasta... Iivo voitti Rukalla ja Lahdessa, oliko niitä muita väliaikalähtöjä???

tempokisu Guest
    ^ ihminen se Theresekin vaan on ja takana Ski Tourin ( ai kun on persoonallinen nimi sillä kiertueella....) puristukset; Viikko lepoa ja siitä se taas lähtee...Theresen ei tarvi enää toimeentuloa ajatella, mutta Iivon tarvii.

Jaa että Theresellä siis onkin palautumisen kanssa haasteita? Viikko epoa ja siitä se taas lähtee eiku, mitäs minä nyt taas... Kyllähän se melko vapautuneesti tuulettaa. Minä luulen, että Iivollakin on asiat silleen kohdillaan, ettei nyt tarvii miettiä ensi viikon toimeentuloa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Viikko epoa ja siitä se taas lähtee eiku, mitäs minä nyt taas...
    Ei näitä.... Täällä on doping-aiheita, mene sinne avautumaan, täällä seurataan maailman cupin kisoja.

Vähän on vaatimattoman oloinen naisten viestikisa, ainoastaan 9 joukkuetta. Näin jälkiviisaana olisiko ollut parempi hiihtää joku henkilökohtainen matka eilisen lisäksi.

Eikö ohjelma ole lyöty etukäteen lukkoon UCI:n korjaan FIS:n jonkun lajivaliokunnan tms elimen toimesta? Jotkut lähinnä teknisiksi katsottavat muutokset ovat mahdollisia, mutta muuten kisajärjestäjien kädet ovat sidotut: ne matkat hiihdetään jotka ovat ohjelmassa. (Korjatkaa kernaasti, jos olen väärässä!)

Kausiohjelma vain on niin hurja että on ymmärrettävääkin että kaikilla mailla ei ole läheskään parasta joukkuettaan ja että monilla mailla ei ole joukkuetta lainkaan. Joskus aiemminhan mukana oli useampiakin kakkosjoukkueita, isäntämaan kolmosjoukkue ja sekajoukkueita.

Toinen juttu on että kun maastohiihdossa ei suurempia voittoja ole useampaan vuoteen mennyt perinteisten maiden ulkopuolelle keskieurooppalaiset joukkueet ovat ilmeisesti joutuneet tulemaan toimeen huomattavasti pienentyneillä budjeteilla. Pohjoisamerikkalaisilla pitkä kausi ja jatkuva matkustelu vaativat veronsa.

Ratkaisuna voisi olla keppi ja porkkana -mallia: maille jotka eivät saa joukkuetta mukaan tulisi jonkinlainen rangaistus tai taloudellinen menetys ja maille jotka ovat mukana maksettaisiin silkkaa rahaa (ja vieläpä siten ettei leijonanosa menisi kärkikolmikolle vaan esimerkiksi sen mukaan miten paljon parantaa sijoitustaan viime kaudesta tjsp).

PS Muistiin ei tunnetusti ole luottamista, mutta hiihdettiinkö niitä ennen useampia kaudessa (vai johtuuko muistikuva vain siitä että kisoja oli kaiken kaikkiaan vähemmän ja viestejä oli siksi prosentuaalisesti enemmän)?

Norja–Suomi

17–20-vuotiaiden hiihdon mestaruuskisojen osallistujamäärät. Suluissa ensin miesten ja sitten naisten määrä.
    2013
    Norja: 689 (485, 204)
    Suomi: 235 (131, 104)
    2012
    Norja: 717 (504, 213)
    Suomi: 227 (133, 94
    Olisiko tuossa syy Norjan hiihdon kovaan tasoon. Liekö luvut viime vuosilta vielä selvemmät Norjan eduksi.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kampinalle Katso viesti
    Ei näitä.... Täällä on doping-aiheita, mene sinne avautumaan, täällä seurataan maailman cupin kisoja.
    Samaa mieltä, kaikkia kyllästyttää jo ne "vitsit". Harmillisen vähän oli viestijoukkueita mukana. Miten olisi tallijoukkueet, sama kun pyöräilyssä ja autourheilussa..

Mä en ymmärrä kyllä näitä pitkien matkojen kisoja ollenkaan ( juuri nyt telkkarissa meneillään). Onko nämä alunperin perinteisen vai vapaan tyylin kisoja, vai onko pakko mennä lykkimistyylillä? Mainittiin tuossa nimittäin että joku "...oli hylätty luistelupotkujen takia". Mun mielestä toi ei kyllä ole sellaista kunnon hiihtoa toi lykkiminen. Laittaisivat sinne senverta ylämäkiä että lykkimällä ei sujuisi....ainakaan kovin hyvin.

ps. ei se ollu epoa...mutta Ski Tourilla Theresen ylähuulen vieressä oli jotain , rakkula tai rakkuloita, ja nyt näytti parantuneen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •