GiantLostInLaplandBikeshopElectrobike
Sivu 118 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 68 108 116 117 118 119 120 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.511 - 3.540 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Painava kuski ja Dude plus 100mm Bluto 4,4" gummeilla ympärivuotisessa käytössä. Tuo on hyvä kompromissirengas. Teoriassa talveksi vois laittaa 4,8" mutta tänä talvena ei ole näköjään juurikaan lunta. 44 on just hyvä Syötteelläki pommitella. Kesällä meillä on hiekkaa ja suota ajettavaksi niin läski kyllä paikkaansa puolustaa. 29+ HT toisena kesäpyöränä ja silloin joutuu vähän reittisuunnittelua harrastamaan.
    Jos yks pyörä niin kyllä meikän olosuhteisiin se olis just tää maastopyörämainen Dude.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Painava kuski ja Dude plus 100mm Bluto 4,4" gummeilla ympärivuotisessa käytössä. Tuo on hyvä kompromissirengas. Teoriassa talveksi vois laittaa 4,8" mutta tänä talvena ei ole näköjään juurikaan lunta. 44 on just hyvä Syötteelläki pommitella. Kesällä meillä on hiekkaa ja suota ajettavaksi niin läski kyllä paikkaansa puolustaa. 29+ HT toisena kesäpyöränä ja silloin joutuu vähän reittisuunnittelua harrastamaan.
    Jos yks pyörä niin kyllä meikän olosuhteisiin se olis just tää maastopyörämainen Dude.
    Mulla on ~50mm 27.5" vanteet ja Hodagit kesällä etujouston kanssa niin menee vielä maastopyörämäisemmäksi. Talvella joku vähän rouheampi kumi ja leveämpi vanne ehkä ideaalisempi, mutta Oulun tampatulla poluilla vaikkapa tuo Hodag ajaa asiansa varmaan 90% ajasta. 4.4" JJ on kyllä loistava yleissetti jos haluaa pysyä tuossa alkuperäisessä tuumakoossa.

Mullakin on itse asiassa 4.4” JJ takana, pitäisiköhän eteenkin laittaa se... Sitten kyllä alkaisi jo joustoa kaipaamaan ainakin kesälle. Toisaalta voihan sitä jatkossakin ajaa ne vauhdikkaammat lenkit täpärillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pyöräsimo Katso viesti
    Ohiampuja, oletko teknisempää ajoa ehtinyt Dudella ajella? Mitkä ovat mietteet sellaisesta? Korvaako Dude sinulla maastopyörän, vai ajatko muillakin maastossa?
    On minulla toinen 29" jäykkäperä, mutta tuntuu että siitä taitaa tulla nyt gravel pyörä.

Olen kyllä myyty kuinka hyvä Dudella on metsässä ajella. Ja itse kun olen 50 vee ikämies, niin nopeudella ei ole väliä, vaan se vakaa ja rauhallinen ajokäytös on minulle tärkeä juttu.

Ekana harmittelin että miksi ihmeessä en hommannut tätä jo aikaisemmin, mutta toisaalta onhan se hienoa että vielä tässäkin iässä löytää jotain uutta ja ihmeellistä.

Canyon Läskipyörät

Miulla samat ajatukset, myös 29 jäykkäperä toisena ja kyllä siitä tullut enempi sellainen työmatka/tieajelupyörä, vaihtuupa siihen myös jäykkäkeula jouston tilalle. Myös dude on jäykällä keulalla. Dudella vaan kivempaa ja jotenkin rennompaa hoitaa maastoajot.
    Joustot ei oo mun juttu, jostain kumman syystä tuntuu pyörä olevan paremmin hanskassa jäykkänä. Alpeilla kävin viikon ajelemassa täpärillä ja ei kyllä minkäänlaista omistamisenhalua tarttunut. Liekö sitten niin verkkaista tuo miun ajelu

Joku on saattanut jo aiheesta kysellä mutta kahden vaiheilla 8.0 trailin ja 9.0 trailin välillä on ajatukset ja kysynkin että onko ne kovinkin merkityksellisesti erilaisia pyöriä? Toinen kysymys on että onko 27.5 kiekkojen päivitys mahdollista ja kuinka leveillä kumeilla? Canyonin vastaus oli ympäri pyöreä kun sitä kysyin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stemi Katso viesti
    Joku on saattanut jo aiheesta kysellä mutta kahden vaiheilla 8.0 trailin ja 9.0 trailin välillä on ajatukset ja kysynkin että onko ne kovinkin merkityksellisesti erilaisia pyöriä? Toinen kysymys on että onko 27.5 kiekkojen päivitys mahdollista ja kuinka leveillä kumeilla? Canyonin vastaus oli ympäri pyöreä kun sitä kysyin.
    En jaksa kaivaa speksejä, mutta runko on täysin sama. Keula on ainakin parempi. 27.5" kiekot menee ainakin spekseillä 80mm vanne ja 4.5" Bontrager. Voi olla, että se suurin eli Cake Eater 4.5" on aika hilkulla mahtuuko.

Jarrut, vaihteet, keula, kiekot ja hissitolppa. Tossa eroja. Onko tuo 400€ eroitus. Kyllä minusta että kannattaa valita tuo 9.0

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Ai katos olikin hissitolppa. Noh jarrut ja keula isoimmat. Ite kyllä pärjää pidennetyllä blutolla. Kuulemma tuota 100mm manitouta ei pysty pidentään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    En jaksa kaivaa speksejä, mutta runko on täysin sama. Keula on ainakin parempi. 27.5" kiekot menee ainakin spekseillä 80mm vanne ja 4.5" Bontrager. Voi olla, että se suurin eli Cake Eater 4.5" on aika hilkulla mahtuuko.
    Jaksoinpa sittenkin. Keulaan ei taida mennä kummassakaan virallisesti kuin 27.5"/3.8". Jos ajattelee 400€ hintaeroa, GX-vaihteet, Jarrut, XD Ratchet-vapari ja Mastodon lienevät perusteltuja upgradeja hinnanlisäykseen.

Taitaa siinä sitten käydä niin että 9.0 lähtee tilaukseen. Kiitoksia vastauksista. Tilipäivää odotellessa.

Taitaa siinä sitten käydä niin että 9.0 lähtee tilaukseen. Kiitoksia vastauksista. Tilipäivää odotellessa.
    Joo kyllä se kannattaa. Sillon kun hinta vähän kirpasee niin voi olla varma että on tyytyväinen

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

Jaksoinpa sittenkin. Keulaan ei taida mennä kummassakaan virallisesti kuin 27.5"/3.8". Jos ajattelee 400€ hintaeroa, GX-vaihteet, Jarrut, XD Ratchet-vapari ja Mastodon lienevät perusteltuja upgradeja hinnanlisäykseen.
    Mitä muuten tarkoittaa että ei mene virallisesti? 😁
    Minkälaiset kiekot sit vähemmän virallisesti sinne saa menemään? Jos ajattelis noita 27.5x3.8" niin kuinkahan letku siitä tulis niillä? 🤔

Mitä muuten tarkoittaa että ei mene virallisesti?
    Minkälaiset kiekot sit vähemmän virallisesti sinne saa menemään? Jos ajattelis noita 27.5x3.8" niin kuinkahan letku siitä tulis niillä?
    No Blutosta on omaa kokemusta. Siihen ei mahdu 27.5"/4.5", vaan ottaa korkeudesta kiinni. Joillakin on jopa mahtunut pieni yksilö pyörimään, mutta melko vähän on tilaa. Mastodonista on EXT versio, joka syö korkeammat renkaat mukisematta, mutta tuo on ilmeisesti pienempi Pro versio, jossa korkeammat kumit voi vastata keulan kruunuun jos se pohjaa.

Letkusta en tiedä (en ymmärrä termiä). Olen ajellut pari kesää kapeammilla 27.5" 3.8" kumeilla ja minusta setuppi on hyvä kompromissi. Ero ei ole mikään massiivinen vaikka 4.4" Jumbojimeihin, mutta sitä kuvaa ehkä parhaiten maastopyörämäisempi, mutta silti suurimmat läskipyörämäiset ominaisuudet säilyy. Eli jonkun mielestä varmaan huonoimmat puolet molemmista. Tai sitten parhaat . 29+ voisi myös olla vaihtoehto, mihin monet on mennyt, voi olla että siinäkin tulee tosin keulojen kanssa korkeusongelmia.

29+ ois(on) meikän valinta kesägummiks. 29x3” mahtuu Blutoon. En ole tesminyt mutta näin olen lukenut. 27,5x3,8" taitaa olla saman korkuinen.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Toiset tosiaan kehuu että läskin käytettävyys paranee kun hommaa kesäksi kapeammat kiekot ja renkaat.

Näin ensin itsekin ajattelin, mutta nyt kun olen ajellut noilla 4.8" JJ:llä, niin en koe mitään tarvetta kapeampiin renkaisiin. No, ehkä sitten heinäkuussa mielipide on toisenlainen.

Kyllä kesä on läskeilijälle raskasta.. Siksi itse hommasin kevyemmän laitteen kesäksi/vauhtiajoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    Jarrut, vaihteet, keula, kiekot ja hissitolppa. Tossa eroja. Onko tuo 400€ eroitus. Kyllä minusta että kannattaa valita tuo 9.0

No Blutosta on omaa kokemusta. Siihen ei mahdu 27.5"/4.5", vaan ottaa korkeudesta kiinni. Joillakin on jopa mahtunut pieni yksilö pyörimään, mutta melko vähän on tilaa. Mastodonista on EXT versio, joka syö korkeammat renkaat mukisematta, mutta tuo on ilmeisesti pienempi Pro versio, jossa korkeammat kumit voi vastata keulan kruunuun jos se pohjaa.

Letkusta en tiedä (en ymmärrä termiä). Olen ajellut pari kesää kapeammilla 27.5" 3.8" kumeilla ja minusta setuppi on hyvä kompromissi. Ero ei ole mikään massiivinen vaikka 4.4" Jumbojimeihin, mutta sitä kuvaa ehkä parhaiten maastopyörämäisempi, mutta silti suurimmat läskipyörämäiset ominaisuudet säilyy. Eli jonkun mielestä varmaan huonoimmat puolet molemmista. Tai sitten parhaat . 29+ voisi myös olla vaihtoehto, mihin monet on mennyt, voi olla että siinäkin tulee tosin keulojen kanssa korkeusongelmia.
    Canyonilta sain vastauksen että kyseessä on Mastodon Pro 100mm Travel eli kaiketi specsit tässä:

https://manitoumtb.com/product/mastodon-pro/

Keskiölaakerit kotikonstein. Uhka vai mahdollisuus?

Keskiölaakerit kotikonstein. Uhka vai mahdollisuus?

Tulihan ne kierteet matkassa. Milläs nää nyt saa irti?

Rälläkällä aikoinaan itse vastaavassa tilanteessa otin ja uutta tilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Rälläkällä aikoinaan itse vastaavassa tilanteessa otin ja uutta tilalle.
    Mitäs tohon nyt kannatais laittaa tilalle? 170mm perälle ja pituus 175 vai 170? Mikä ratas? Nyt ovaali 30 mutta se ei sitten enään käy esim rf kampiin. Saisko tuota kampea perus vetimellä irti?

https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/315...0mm-rear-175mm Sopiiko nämä?

Vuole muovinen välyksensäädin palasiksi ja sen jälkeen kammen irroitus kynsimallisella ulosvetimellä. Uusi aps maksaa alle 30e.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Vuole muovinen välyksensäädin palasiksi ja sen jälkeen kammen irroitus kynsimallisella ulosvetimellä. Uusi aps maksaa alle 30e.
    Tämmösellä? Ei mahdollista saada pois ilman että rikkoo välyksen säätäjän? Ja seuraavalla kerralla kun haluan kammet pois niin rikon taas tuon kiristimen?
    https://www.puuilo.fi/Tomber-ulosvet...kaksijalkainen

Ei vaan huvittais ostaa uusia kampia ellei ole pakko

9.0 Trail

Olen seuraillut näitä keskusteluja ja niiden perusteella Dude 9.0 Trail lähti tilaukseen. Koiran kanssa paljon kuljetaan (belgianpaimenkoira tervueren käyttölinjainen) ja sen kuntoa myös pyörällä tarkoitus pitää yllä kesän palveluskoirakisoja varten. Hankin vetoliinan ja vetoadapterin myös tähän pyörään.

Miten tulee kiinni pyörään tuo adapteri?

Tämmösellä? Ei mahdollista saada pois ilman että rikkoo välyksen säätäjän? Ja seuraavalla kerralla kun haluan kammet pois niin rikon taas tuon kiristimen?
    https://www.puuilo.fi/Tomber-ulosvet...kaksijalkainen
    Tuontyyppisellä juu. Onhan siinä sitten kuluja per irroituskerta, ellei sitten säädintä korvaa halvemmalla spaceripinolla. Uusien kampien hinnalla ostaa monta aps:ää.

Olikohan nimimerkillä Rescue73 latasta yms. raudasta hitsattu ulosvedin. Sellainen olisi hyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Miten tulee kiinni pyörään tuo adapteri?
    Hei, tuo onkin hyvä kysymys tuohon malliin kun ei voi laittaa ohjainkannattimeen tai sen putkeen. Kickbikessa ja -sparkissa on
    mulla tuo adapteri kiinni, täytyy tuohon jotenkin modata kiinnitys. Vielä ei ole pyörä tullut, että pääsis tutkimaan vaihtoehtoista kiinnitystä.
    Onko jolla kulla tuohon olemassa toimiva ratkaisu...

Näin vähän arvelinkin, että joku sepitys on kehiteltävä kiinnitykseen. Laita toki kertomusta, kuinka asian ratkaisit. Kiinnostaa sikäli, että voisi itsellekin laittaa. Miulla veturina 2 alaskanmalamuuttia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Tuontyyppisellä juu. Onhan siinä sitten kuluja per irroituskerta, ellei sitten säädintä korvaa halvemmalla spaceripinolla. Uusien kampien hinnalla ostaa monta aps:ää.

Olikohan nimimerkillä Rescue73 latasta yms. raudasta hitsattu ulosvedin. Sellainen olisi hyvä.
    Nojoo löysin kuvat siitä. Tommosen voisi periaatteessa rakentaa kun täällä on muillakin pyörää samoilla kammilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •