Tuo kolme jakkaraa takapenkille riippuu täysin istuimista ja siitä mikä on oma kynnys vöiden kanssa nyhräämiseen. Itse unohtaisin Superbin tai Passatin. Liekkö Passatissa edes Isofixejä kolmelle takana?
Tuo kolme jakkaraa takapenkille riippuu täysin istuimista ja siitä mikä on oma kynnys vöiden kanssa nyhräämiseen. Itse unohtaisin Superbin tai Passatin. Liekkö Passatissa edes Isofixejä kolmelle takana?
Superbi ei taida niellä kolmea turvavyöistuinta vierekkäin. Tuttava oli mittaillut viime syksynä ja yllättynyt kuin kapea takapenkki oli. Jalkatilaa on tietty pariin autoon mutta kun se ei riitä...
^ Saman levyinen se on kuin Passat käytännössä. Isoja turvaistuimia tuskin saa mihinkään normaalifarkkuun vierekkäin, se vaatinee jonkun tila-auton, jossa keskipenkin voi säätää pituussuunnassa eri kohtaan reunojen kanssa. Joku turvavyökoroke keskellä voi onnistua. Isofixejä tuskin on monessakaan autossa keskellä yllämainitusta syystä.
A Gentleman will walk but never run
Syy ei ollut tuntematon. Venttiili oli avattu päivällä pesuja varten ja unohtunut auki. Päivällä putkiston paine oli puhtaalla puolella korkeampi kuin teknisen veden (oli virallinen termi), joka esti likaisen veden pääsyn puhtaalle puolelle. Yöllä paine oli toisin päin ja likavesi pääsi puhtaalle puolelle.
Samanlaisia kytkentöjä oli monissa muissakin puhdistamoissa ja ne toivon mukaan kaikki tuolloin purettiin.
Omassa vm. 2018 Superb farmarissa on takana 2 turvaistuinta eikä niiden väliin kolmatta mahtuisi, tuskin edes istuinkoroketta. Harvassa ovat sellaiset sedanit tai farmarit. Minusta tuon auton parhaita puolia ovat iso tavaratila ja leppoisa ajettava pidemmälläkin matkalla, konsernikilpailija Passatiinkin nähden vaikka muuten pitkälti samoja autoja ovatkin. Kaupunkiajossa on tietysti vastaavasti vähän laivamaista fiilistä. Leveyttä on kokoluokkaa pienempiin Golfiin ja Octaviaan nähden sisätiloissa ehkä 10 cm enemmän.
Hih, juurikin noin. Kapeita on nykyautot, kun meillä mahtui T25 Avensikseen (siis vm. -03...-08 kori, 2000-luvun standardilla kapea auto) ihan hyvin takapenkille kaukalo, turvaistuin ja selkänojallinen korokeistuin vierekkäin. Olisi varmaan sopivan istuimen valitsemalla mennyt kolme turvaistuintakin. Mutta jos on nix-nax ihmisiä ja pakko saada kaikille kolmelle kääntyvät isofixikelkat turvatyynyillä, niin oikean lestabussin hankintaan mars.
Tää on karmeeta, kun lapset kasvaa ja voisi jo mennä autokaupoille muut asiat edellä. Yllätin itseni dieselhysterian halventamia Bemarin tehokkaampia dieseleitä kuikuilemasta, mutta vielä järki voitti. Palasi bemarismi mieleen takavuosilta, kun katseli, mitä huollot ja osat noihin maksaa, niin alkoi jo voida pahoin. Vielä ei oo unohtunut se kurjuus. Ei taida enää minusta tulla automiestä, vaan Toyota-teroilun onni jatkukoon. Ehkä.
Tähän Käkkylään mahtuisi useampikin turvaistuin. Ja suksia ja lautoja vino pino, sitten kun LJL taas päättää pitkästä aikaa lähteä jänkhälle lystin pitoon.
https://m.nettiauto.com/cadillac/escalade/10946329
Edit: linkki korjattu.
Kaar ittelles vaa
Levensin Passatin LJL:lle, voin laittaa postissa. Maksu virtuaalivaluutassa.
![]()
Tällä hetkellä A4 Avantissa (-18) takapenkillä kaksi korokkeellista istuinta selkänojilla, sekä keskipaikalla turvaistuin selkä menosuuntaan. Justiin mahtuu ja turvavöiden kiinnityksessä auttaa sorminäppäryys. Ei mikään ihanneratkaisu, mutta välttää. Sen verran dandy olen, että tila-autoa kavahdan![]()
Mulla oli C-mursussa tilapäisesti kaksi koroketta selkänojilla ja yksi normikoroke niiden välissä aina silloin tällöin. Voe vattu sitä säätöä liikenteeseen lähdettäessä...ensin yksi laitapaikalle, keskikoroketta ylös, vyö kiinni ja keskikoroke takaisin paikalleen. Check. Sitten yksi junnu keskikorokkeelle, tyhjä laitakoroke hetkeksi ulos, vyö kiinni ja laitakoroke takaisin paikalleen. Check. Viimeisen paikalle kevyin istumaan, kallistetaan/siirretään koroketta siten että se melkein putoaa autosta, pienikätisin laittaa laitapaikkaisen vyön kiinni, laitakoroke paikalle ja ovi visusti kiinni. Final check. Ja sit alkaa se vessahädästä vinkuminen joka hoidetaan pidättämällä vaikka sitten kupla otsassa; tuota rumbaa ei minkään vessahädän vuoksi toisteta. Autoon nousu hoidettiin oikeasta takaovesta jotta keskipaikan vyön saa kiinnitettyä ilman että tarvitsee nostella laitajakkaraa lapsen kera kahteen otteeseen. Ja kädet tossa on kovilla...ei yhtä eikä ihan kahtakaan kertaa päässyt K-18 -kommentteja kun nakit on jossain korokkeiden välissä. Sateessahan tuo operaatio on ehdotonta parhautta.
Nykyisin enää yksi koroke säännöllisesti matkassa. Juniorin kasvukäyrän perusteella siitäkin päästään eroon tämän vuoden aikana. Jes!
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
Kyllähän siinä vittusaatanat saattaa kuulua kun tuon rumban päätteeksi takapenkiltä kuuluu iloinen ilmoitus: "pissattaa"![]()
Se hyvä puoli tuossa bici74 tapauksessa tulee mieleen, että räntää on tuskin satanut ährätessä rekkamiehen hymyyn.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Muutama kuukausi menee niin istuu itse takapenkillä valittelemassa pissahätää ja milloinollaanperillä ja lapsi ajaa. Siltä se tuntui.
ATF oli .. The A-Team of Finland joka puhuu yllättäen ruotsalaisella aksentilla. Simpsons.
https://getyarn.io/yarn-clip/e0b5e7a...b-1e31efb12c6d
Ei mahdu superbin takapenkille kolmea turvaistuinta, kaksi luonnollisesti mahtuu mutta kolmannesta olisi varmaan leikattava se turva-osuus pois.
Ei mahu ei, eikä Paskattiinkaan. Pornstartterin osti serkkupoika kun kolmannen sai. Ja sitten vielä neljännen. Vaikkei lesta olekaan.
Joo, kiitoksia vaan kåmmenteista. On-all-fours Passat ja Super-P säilyy listoilla ja onhan olemassa tila-wc jos tarvitsee paljon tilaa.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Renault-Pakana Zonda-2CV
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Superb on kyllä pitkä mutta kovin leveä se ei ole
https://www.skoda.fi/mallisto/superb...hnical-details 1864mm ulkoa ilman peilejä ja takapenkki 1519mm
Octavia on 1814mm vastaavasti ulkoa, mutta vastaavaa sisämittaa ei löytynyt, mutta ero lienee samaa luokkaa. Edellä mainittu 10cm Superbin hyväksi on siis ihan tuubaa.
Kodiaq on kyllä iso. Ulkomitoiltaan lähes BMW X3:n kokoinen, muttei ihan.
Kaikki paikat käytössä mukaan mahtuu noin neljä Lidlin muovikassia. Kelpaa lähteä porukalla reissuun.
![]()
Kaar ittelles vaa
^ Neljä ukkoa meni tuollaisella Åreen Syötteen kautta oikaisten, meni neljä pyörää, kuskit ja kamatkin vielä mahtui. Kapoinen suksiboksi oli katolla, johon laitettiin kevyempää kampetta. Yllättävän hyvä oli istua, takapenkkiläisilläkin oli suorastaan ruhtinaallisesti tilaa kun otti huomioon että tavaraa oli ihan poskettomasti mukana.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kirjanmerkit