ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 17 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 1352

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #481
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Joo kyllähän esim. Nordic Gravel Seriesin hippaloista ja johonkin listatusta Syötteen tapahtumasta jää just tommoinen kuva. Ulkomaalaiselle varmaan tosi siistiä, mutta Suomessa kasvanut on nähnyt metsätalouden ehdoilla hoidettua mäntymetsää sorateineen ihan tarpeeksi.
    Nordic Gravel Seriesin muihin tapahtumiin en osaa ottaa kantaa, mutta Fiskarsin kisan kävin viime kesänä ajamassa ja mun mielestä oli hintansa laatuinen tapahtuma siinä, missä mikä tahansa MTB-tapahtumakin. Sellaisen kuvan olen kyllä saanut, että pääasiassa kotimaisin osallistujin noita muitakin happeninkejä viime kesänä ajettiin. Ensi kesänä joitain ulkomaisiakin vieraita lienee tiedossa, mikä on hienoa. Itseasiassa juuri eilen yksi belgialainen random-sometuttavuus kertoi olevansa tulossa ajamaan Dirty Sipoota ens syksynä.

    Mutta noin periaatteellisella tasolla minäkin kyllä maksan mieluummin kisasta, jossa on ajanotto ja tulospalvelu kuin kaupallisesti järjestetystä yhteislenkistä, joita osa NGS:n tapahtumista taitaa olla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #482
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Mitenhän tuo puheena ollut Syötteen Gravel Insomnia, onkohan tänä vuonna kisa vai retkiajelu lisätyin matkavaihtoehdoin?

    Tuli tosin ilmoittauduttua tuonne jo, mutta mielenkiinnosta kyselen, kun julkinen tiedotus ei avaa tuota konseptia kovin tarkkaan.

  3. #483
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Mitenhän tuo puheena ollut Syötteen Gravel Insomnia, onkohan tänä vuonna kisa vai retkiajelu lisätyin matkavaihtoehdoin?

    Tuli tosin ilmoittauduttua tuonne jo, mutta mielenkiinnosta kyselen, kun julkinen tiedotus ei avaa tuota konseptia kovin tarkkaan.
    Minä en kyllä ilmoittaudu enää yhteenkäån gravelliin, jos ei tosiaan etukäteen tiedä selkeästi miten ja missä kisataan, vai kisataanko ollenkaan.

  4. #484
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Eiväthän ne loppujen lopuksi ole missään maailmalla sen ihmeellisempiä, ajanotto voi olla mutta isoissakin voi karttaa joutua lukemaan ja GPSssää seuraamaan..... Ulkomailla voi olla se iso juttu että osa reiteistä teillä jotka suljettu yleensä.

    nämä siis mitä olen juttuja kuunnellut ja lukenut, voisi sitä pessimistinen suomalainen olla sitä mieltä että mistä ihmeestä ne maksaa.... pari hassua juottopistettä ja maalissa kaljatuoppi, usein taitaa olla monelle se yhteisö se tärkein eli bileet ja yhdessäolo viikonlopun ajan, kyllä kai sitä voi hieman maksaa että saa halauksen Bobby Wintleltä kun vetänyt läpi Midsouthin.....

    Suomea jos miettii miksi menisi olisi varmaan se että uusia reittejä, hienoja paikkoja ja mukava jengi. Varmaan kunnon pukeutumistilat ja saunat plussaa.

  5. #485
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Eiväthän ne loppujen lopuksi ole missään maailmalla sen ihmeellisempiä, ajanotto voi olla mutta isoissakin voi karttaa joutua lukemaan ja GPSssää seuraamaan..... Ulkomailla voi olla se iso juttu että osa reiteistä teillä jotka suljettu yleensä.

    nämä siis mitä olen juttuja kuunnellut ja lukenut, voisi sitä pessimistinen suomalainen olla sitä mieltä että mistä ihmeestä ne maksaa.... pari hassua juottopistettä ja maalissa kaljatuoppi, usein taitaa olla monelle se yhteisö se tärkein eli bileet ja yhdessäolo viikonlopun ajan, kyllä kai sitä voi hieman maksaa että saa halauksen Bobby Wintleltä kun vetänyt läpi Midsouthin.....

    Suomea jos miettii miksi menisi olisi varmaan se että uusia reittejä, hienoja paikkoja ja mukava jengi. Varmaan kunnon pukeutumistilat ja saunat plussaa.
    Tämä on muuten varmaan totta. Rahastavat ulkomaalaisilta, jotka eivät tiedä, että suomessa saa ajaa noita pieniä hiekkateitä ilman erillisiä lupiakin.
    Grävellin luvatussa maassa jenkeissä nämä tiet kaiketi ovat yleensä suljettuja ampumisen uhalla, eli tuolla korkeille hinnoille on varmastikkin katetta.

  6. #486
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Hmm...tuollainen L.A. Tourist Race -tyyppinen konsepti, jossa annetaan vaan check pointit, joilla pitää käydä, mutta reitti check pointeille on vapaa, olisi hauska. Vähän kuin MTB-rogaining, mutta ilman pisteytystä ja vähemmän rasteja. Toki gravel-rogaininginkin toimisi, mutta sitä varten ehkä pitäisi olla jo emit-järjestelmä käytössä.

    https://theradavist.com/2020/01/la-t...-on-the-loose/

    https://www.bikereg.com/44758

    Ja muuten samalla tätä kirjoittaessa tuli mieleen, että Samulin parina keväänä yksivaihteella järkkäämä All Road Race itseasiassa toimii juurikin tollasella kaavalla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #487
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ...jonkun tollasen Los Angelesin vuoren voisi kyllä ihan vaikka tänne Etelä-Suomeenkin huolia...

    https://www.youtube.com/embed/3IbUNuk8prI
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #488
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti

    Ja muuten samalla tätä kirjoittaessa tuli mieleen, että Samulin parina keväänä yksivaihteella järkkäämä All Road Race itseasiassa toimii juurikin tollasella kaavalla.
    Vai randoällärit?
    i'm gonna take a quick shower now, so see the two of you guys later - ridge forrester

  9. #489
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hans kompis Katso viesti
    Vai randoällärit?
    Eri asia. Tossa All Road Racessa oli mun mielestä vaan lähtö, maali ja valmis gps-jälki, jota tuli seurata.

  10. #490
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Juu my mistake, Randoällärit oli mielessä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #491
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Vanha kuva, mutta tuli taas mieleeni. Tunnin ajon jälkeen juotava on tällaisessa pullossa nollakelissä jääkylmää. Kun vielä suojaus puuttuu, ymmärtää mistä gravel grindauksessa on kyse.


  12. #492
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    Lumi olis kivaa, mutta onhan tämä tämmöinen nyt ihan käsittämätöntä talvigraindailua. Multimodaali gravelsatku tänään Hki-Siuntio-Kirkkonummi. Kirkkonummelta junalla himaan.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #493
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Vanha kuva, mutta tuli taas mieleeni. Tunnin ajon jälkeen juotava on tällaisessa pullossa nollakelissä jääkylmää. Kun vielä suojaus puuttuu, ymmärtää mistä gravel grindauksessa on kyse.
    Jäätynyt pullo on aina yhtä kiva yllätys. Pullo ajopaidan taskuun ja päälle ajotakki niin pysyy sulana pitempään. Näin kylmällä onneksi menee vähemmän juomista.

  14. #494
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Eikä tarvitse olla edes jäässä, 0...muutaman asteen lämpöinen juomakaan ei maistu ainakaan minulle tällaiseen aikaan vuodesta. Yleensä käytössä onkin pullotelineeseen sopiva Camelbakin 0,62 l terästermos. Ei kovin hyvä eristävyydeltään verrattuna perinteisiin termoksiin, mutta riittää oikein hyvin parin tunnin lenkeillä. Juominen vaatii tosin pysähdyksen, koska pullossa on kierrekorkki. Mutta niin kiire ei minulla ole, etteikö siihen olisi aikaa. Lisäksi korkin alla pysyy pullon suu puhtaana, eikä tarvitse loppumatkaa syljeskellä hiekkaa ja muuta koiran p**kaa suusta, jolla pullo tulee lokareista huolimatta kuorrutettua.

    Kuvan pullotyyppiin saa nykyään kumikorkin (mudcap taisi olla sen tuotenimi) suojaksi. Sen verran tuotekehitystä on Camelbakilla tapahtunut, että oma pulloni on vanhaa mallia ja siinä venttiilin muotoilun takia korkki ei tahdo pysyä. Uudemmissa pulloissa ongelmaa ei ole, joten gravelissa sellainen on tarpeen.

  15. #495
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    378
    Kertokaas joku hyvä tuommoinen eristetty juomaputeli mikä menee pullotelineeseen, mieluiten 0,7L tjsp, missä juoma pysyisi sulana edes parin kolmen tunnin lenkin ajan.

  16. #496
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Camelbak Chute Mag 0.6L sopii pullotelineeseen. Mehut pysyy sulana ja pitkään kuumanakin.

    https://varuste.net/Camelbak+Chute+M...0.6L?_tu=86172

  17. #497
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Telineeseen sopiva terästermos on itsellänikin käytössä. Tämä https://go.innoflame.fi/goshop/unihe...roduct&id=2563


    j

  18. #498
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Gravelikausi (isojen)kisojen osalta polkaistu käyntiin ameriikoissa:

    https://www.instagram.com/p/B9vJ-bXJ...d=m46wy3mdouz9

    https://www.instagram.com/p/B9vS8_el...=1e0nop6qtcuc7

    Aika monella ollut noissa olosuhteissa ongelmia voimansiirron kanssa. Ei mikään yllätys, kun katsoo kuvia. Voittaja (Payson Mcelveen) arveli, että sai vähän hyötyä slikseistä, kun ne ei ihan niin paljon syytänyt mutaa joka paikkaan.

  19. #499
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Meikeläiselle kävi niin että gravel-cyclo meni myyntiin. Tykkään kyllä gravel-pyöristä, minusta ne ovat todella hienoja ja haluaisin kyllä omistaa sellaisen.
    Mutta ei vaan aika riitä gravelointiin, ja ehkä suurin syy on se kuinka nuo metsäpolut vetää puoleensa.

    Eli ei tullut Ohiampujasta gravel-kuskia.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  20. #500
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Vallalla olevien olosuhteiden pakosta kisaamista Stravan avulla https://facebook.com/events/s/dirty-...5597153/?ti=as

    Kävin eilen ajamassa tämän hetkisen pohja-ajan. Eiköhän se tulevien pitkien pyhien jälkeen ole kaukana kärjestä

    https://www.strava.com/segments/23214613

  21. #501
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Hieno tapa toteuttaa tänä vuonna toteutumatta jäävä tapahtuma! Ja hauska reitti tämä lyhyempi Nice Gravel -versiokin meidän oloissamme jo legendaarisesta Dirty Sipoo -reitistä.

    Kovemmille kuskeille Privilegedin pohja-aika tarjoaa varmasti riittävän haasteen - ja uskallan veikata että esimerkiksi koronaviruksen maantiekilpailut maailmalla lenkkeihin Uudenmaan teillä vaihtamaan joutunut Joonas Henttala on kuullut tapahtumasta ja saattaa hyvinkin käydä reitin ajamassa - mutta haluaisin kannustaa myös muitakin mukaan. Siis sellaisia kuin minä itse, sellaisia joille 20 km/h tai vähän päälle on ihan hyvä vauhti ja sellaisia joiden pyörä ei ole nopein mahdollinen eivätkä renkaat ehkä ole kovinkaan optimaaliset

    En tarjoa virtuaalisia kahveja kaikille minua paremman ajan ajaville enkä kolajuomapullollista tulosluettelossa taakseni jääville, mutta lupaan käydä antamasta kudosia kaikille segmenttiajan saaneille

  22. #502
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Pitkät pyhät tulossa, jos kauniisti pyytäisi, niin olisiko jollain jakaa lisää yllämainitun reitin kaltaisia hienoja gravel-lenkkejä Uudeltamaalta?

  23. #503
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    ^jos katselet gravelmap.com niin voit suunnitella ihan omat reittisi.

    Tuo Sipoon konsepti on kiinnostava, saisi ajaa tapahtuman yksin. Tietty hirveetä -eikä omaa- vauhtia. Pitäisi vain päästä ensin lähtöpaikalle, onko siellä jotain parkkipaikkaa? Jos täysii pitää ajaa niin siirtymät fillarilla ehkä liikaa.

    Edit: jaa niin tuo viiva on segmentti eikä reitti, eihän tuota saa ladattua tuosta omiin vehkeisiin.


  24. #504
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.260
    ^ Olin juuri tulossa ehdottamaan samaa. Uudenmaan gravelkartoitus alkaa olla erinomaisella tolalla. Jos haluat, niin vaikkapa mun (Mikko Sten) tai monen muun täällä vaikuttavan Stravaa seuraamalla löytyy helposti valmiita reitti-ideoita. En ihan hirveästi muuta kuin gravelia ole ajellut viime vuosina.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #505
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^jos katselet gravelmap.com niin voit suunnitella ihan omat reittisi.
    Reitinsuunnittelu tai ei ainakaan onnistunut reitinsuunnittelu tosin ole ihan niin yksinkertaista että vain liittää asfalttisiirtymien avulla kartalta löytämänsä gravelpätkät yhteen. Saahan silläkin tapaa melko varmasti koostettua lenkin jolle kannattaa lähteä, mutta yleensä vasta reitin ajettuaan tietää millaiseksi se olisi oikeastaan pitänyt laatia Gravelpyöräilyssä silloin kun se on parhaimmillaan on mielestäni hyvin paljon kyse myös rytmistä, siitä miten erilaiset tiet ja maastonkohdat tai nopeammat ja raskaammat osuudet vaihtelevat tai seuraavat toinen toisiaan.

    Tuo Sipoon konsepti on kiinnostava, saisi ajaa tapahtuman yksin. Tietty hirveetä -eikä omaa- vauhtia. Pitäisi vain päästä ensin lähtöpaikalle, onko siellä jotain parkkipaikkaa? Jos täysii pitää ajaa niin siirtymät fillarilla ehkä liikaa.
    Joudun itsekin tunnustamaan että pelkkä tieto siitä että on ajamassa aikaa saa minut ajamaan hirveämpää vauhtia kuin muuten ajaisin. Mutta sehän on vain yksi mauste jota ilmankin tapahtuma olisi varmasti aivan erinomaisen maittava.

    Lähtö- ja maalipaikkahan on vain kivenheiton päässä Nikkilästä. Luulisin että vallitsevassa tilanteessa urheiluhallien ja -kenttien ja koulujen parkkipaikoilla on tilaa. Esimerkiksi Lukkarintien ja Ison Kylätien varrelta lähtisin katsomaan jos olisin automies.


    Edit: jaa niin tuo viiva on segmentti eikä reitti, eihän tuota saa ladattua tuosta omiin vehkeisiin.
    Ei kai se olisi kovin suuri ongelma? Reittihän on loppujen lopuksi varsin selkeä, siinä ei ole minusta oikeastaan kuin kaksi tai kolme paikkaa joissa niin sanotusti luonnostaan lähtisi ajamaan pois reitiltä eli pelkällä old skool vaakaputkeen teipatulla tielistallakin pärjää - vaikka ainahan on hyvä opetella reitti etukäteen ajamalla se pariin kertaan mielikuvaharjoitteluna.

    Mutta iloksesi voin kertoa että luisfraile planificó una aventura con komoot eli täältä löydat ladattavan reitin.


  26. #506
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Ei kai se olisi kovin suuri ongelma?
    No ei, piirtelinkin sen jo itselleni niin pystyy bongaamaan lähelle sattuvia vv-ruutuja.

    Katsoin, että peräti 15-16 km tuostakin olisi assua. Miksiköhän Tapiolantieltä ajetaan tylsää 146:a Pornaisiin eikä vaikka 146:n yli ja Kirveskoskentietä Pornaisten suuntaan? No kaipa siihen on jollain paikallistuntijalla syy.


  27. #507
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Niin, voidaan tietysti kysyä miksi ylipäätään pitää käydä Pornaisten kirkonkylässä, kun ei ole tarkoitus edes käydä Shellin terassilla - eli ihan hyvin reitin olisi voinut vetää niin että Tapolantieltä jatketaan Järvenpääntien yli Brusaksentielle (joka tosin taitaa kunnanrajan sillä puolen kantaa Paippistentien nimeä) ja edelleen Kirveskoskentielle.

    Mutta minusta voidaan myös kysyä onko gravelreitin suunnittelun ohjenuoraksi otettava että asfaltin osuus on pidettävä mahdollisimman alhaisena tai että tylsiä tieosuuksia on vältettävä. Asian voi ajatella niinkin että asfalttisiirtymät tuovat rytmiä ja vaihtelua ja että kisaluonteisessa tapahtumassa tylsätkin tieosuudet voivat omalla tavallaan tuoda lisää monipuolisuutta ja taktisia vaihtoehtojakin.


    PS VV-ruudut on ehkä parempi käydä poimimassa omalla, erillisellä lenkillään

  28. #508
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ...Mutta minusta voidaan myös kysyä onko gravelreitin suunnittelun ohjenuoraksi otettava että asfaltin osuus on pidettävä mahdollisimman alhaisena tai että tylsiä tieosuuksia on vältettävä....
    Tuota voidaan kysyä tosiaan ihan yleisestikin. Ohjenuora on toki aina tarpeeton rajoittava lieka. Myös jokainen itseään grävelöitsijänä pitävä voi kysyä itseltäänkin "haluanko ajaa päällysteellä?". Itse pyrin välttelemään, mutta juurikin vaikka Veloviewer-touhussa tai matkailuajossa se on välillä -jopa usein- pakollisempaa kuin haluaisi. Tai tapahtumassa järjestäjän niin reitittäessä.

    Asian voi ajatella niinkin että asfalttisiirtymät tuovat rytmiä ja vaihtelua ja että kisaluonteisessa tapahtumassa tylsätkin tieosuudet voivat omalla tavallaan tuoda lisää monipuolisuutta ja taktisia vaihtoehtojakin.
    Ai niin, täähän oli kisa... miten alkaakin turn-off tuntua. Missä ihmeessä mä olin kun kilpailuviettiä jaettiin

    PS VV-ruudut on ehkä parempi käydä poimimassa omalla, erillisellä lenkillään
    Kamoon jäbä, jos alle puolen ruudun päässä on uusi ruutu niin kyllä minä poikkean sen hakemassa vaikka kesken kisaluoteisen tapahtuman. Tärkeän ruudun vaikka kauempaankin. Taktinen eksyminen, pidän vaikka bioteknisen tauon jossain kaukaisessa pihaliittymässä.


  29. #509
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Gravelliin kuuluu tempo ja jos tempoa saa ajaa assulla, niin se on pelkkää plussaa! Noissa kohdissa tehdään erot lökäpöksyihin

  30. #510
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Noni, nyt siellä on vasta kunnolla haastetta tuova pohja-aika kovemmille kuskeille ajettuna! Onneksi Jesper ajoi niin paljon kovemman ajan kuin minä, jottei tarvi edes harkita lähtee yrittää parantamaan omaa suoritusta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •