HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 36 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1051
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rytky Katso viesti
    Spessu voi olla paras, mutta tämä mies ei kuulu parhaaseen A-ryhmään, joka ottaa vain parasta.
    Jos laitan hintakaton uudelle sähkömaasturille, esim 4500€, niin tässä hintaluokassa Spessu ei
    välttämättä ole paras.. Canyon, Cube, Radon 2020 mallit tulevat tutkaan ensimmäisinä.
    Hmm, tuon 2020 perus Spessun saa siihen ~4500€ kivijalasta niin riippuu varmaan mitä painottaa tärkeimmäksi kriteereiksi. Jos painottaa niitä suht helposti vaihdettavia osia (vaihteisto, jarrut), niin ei varmaan. Mutta toisaalta niissä ei vaihdettavissa osissa (runko, moottori) Spessu on kyllä yksi parhaista mitä sillä rahalla saa.

  2. #1052
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    285
    Mikä siitä spessun rungosta ja moottorista tekee niin ylivoimaisia? Ainoa asia missä spessu on mielestäni muita edellä on softan liitettävyys ja muokattavauus, sekin varauksin jos virittely kiinnostaa. Geometria on samalla tavalla kohdallaan kuin muillakin ja isojen valmistajien moottoreissa ei mullistavia eroja ole. Erinomaisia pyöriä ovat siinä missä monet muutkin nykyään, mutta hieman ylihitaintaisia komponentteihinsa nähden.

  3. #1053
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simtee Katso viesti
    Mikä siitä spessun rungosta ja moottorista tekee niin ylivoimaisia? Ainoa asia missä spessu on mielestäni muita edellä on softan liitettävyys ja muokattavauus, sekin varauksin jos virittely kiinnostaa. Geometria on samalla tavalla kohdallaan kuin muillakin ja isojen valmistajien moottoreissa ei mullistavia eroja ole. Erinomaisia pyöriä ovat siinä missä monet muutkin nykyään, mutta hieman ylihitaintaisia komponentteihinsa nähden.
    Niin siis kukaanhan ei sanonut "ylivoimaisia", vaan "yksi parhaista". Jos nyt esim moottoria verrataan 4 suuren kesken (Shimano, Yamaha, Brose ja Bosch) niin yhtään ominaisuuttaa en keksi joka ei olisi parhaite tehty Brosessa.

    Spessun runkoahan on nyt kehuttu lähes joka testissä, vaikka varmasti monella on ihan yhtä hyviä. Siksi sekin on vähintää "yksi parhaista".

  4. #1054
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MiG-77 Katso viesti
    Niin siis kukaanhan ei sanonut "ylivoimaisia", vaan "yksi parhaista". Jos nyt esim moottoria verrataan 4 suuren kesken (Shimano, Yamaha, Brose ja Bosch) niin yhtään ominaisuuttaa en keksi joka ei olisi parhaite tehty Brosessa.

    Spessun runkoahan on nyt kehuttu lähes joka testissä, vaikka varmasti monella on ihan yhtä hyviä. Siksi sekin on vähintää "yksi parhaista".
    Totta, tämän kyllä allekirjoitan. Spessu on tosiaan yksi parhaista, jos hinnoittelua ei huomioida. En edellä suoraan viitannut viestiisi, vaan enemmän koko aiempaan keskusteluun aiheesta. Moottoreiden osalta konsensus taitaa olla se, että ainakin kolme isointa ovat nykyään samalla viivalla. Noiden välinen paremmuus on enemmänkin makuasia, vaikka esim. desibelimittarilla mitattavia eroja löytyykin.

  5. #1055
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simtee Katso viesti
    Totta, tämän kyllä allekirjoitan. Spessu on tosiaan yksi parhaista, jos hinnoittelua ei huomioida. En edellä suoraan viitannut viestiisi, vaan enemmän koko aiempaan keskusteluun aiheesta. Moottoreiden osalta konsensus taitaa olla se, että ainakin kolme isointa ovat nykyään samalla viivalla. Noiden välinen paremmuus on enemmänkin makuasia, vaikka esim. desibelimittarilla mitattavia eroja löytyykin.

    Onhan noissa ihan selkesätikin mitattavia asioita. Esim max vääntö ja teho on edelleen Brosessa suurin (näistä edellä mainituista valmistajien 2020 moottoreista). Jammun ja Bossin 2020 versioita vastaan ei ole ilmeisesti vielä oikeita testejä tehty mutta Simppaa vastaan se on joka aluella edelleen parempi (kuten oli myös Jammun ja Bossin 2019 versioita vastaan).

    Mutta oma pointtini oli siinä että sillä 4500€:lla Spessun Levosta saa sen tärkeimmät ominaisuudet, ja ne kaikkki muut voi halutessaan päivittää vaikka ihan huippu tasoon saakka. Jos otat vaikka toisen valmistajan Yamahan PW-ST moottorilla olevan, niin siinä moottorissa olet kiinni ja sitä et pysty parempaan vaihtamaan.

  6. #1056
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Yhden kuituisen LEVO kesän viettäneenä ja ennen sitä sekä sen jälkeen muita sähköisiä pyöriä omistaneena jotenkin toivoisi hypen ja hehkutuksen perustuvan tietoon, jonka voi perustella. Ja ihan kuin jäsen simtee yllä toteaa niin moni asia on ihan henkiläkohtainen mielipiteisiin perustuva asia.

    Vääntöihin ja huipputehoihin liittyen Spessun uusi Brose-versio taitaa olla tällä hetkellä sijalla 3. Haibike Flyon taitaa pitää piikkipaikkaa 120Nm lukemalla ja Rocky Mountainin Dyname toisena luvulla 108Nm. Kaikki tämän päivän moottorit on kyllä toiminnaltaa sivistyneitä ja melko hiljaisia.

  7. #1057
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Yhden kuituisen LEVO kesän viettäneenä ja ennen sitä sekä sen jälkeen muita sähköisiä pyöriä omistaneena jotenkin toivoisi hypen ja hehkutuksen perustuvan tietoon, jonka voi perustella. Ja ihan kuin jäsen simtee yllä toteaa niin moni asia on ihan henkiläkohtainen mielipiteisiin perustuva asia.

    Vääntöihin ja huipputehoihin liittyen Spessun uusi Brose-versio taitaa olla tällä hetkellä sijalla 3. Haibike Flyon taitaa pitää piikkipaikkaa 120Nm lukemalla ja Rocky Mountainin Dyname toisena luvulla 108Nm. Kaikki tämän päivän moottorit on kyllä toiminnaltaa sivistyneitä ja melko hiljaisia.

    Siis noi testithän on tehty ihan Fillarilehden(kin) toimesta (2019) ja silloin Brose oli hiljaisin, tehokkain ja vähiten vastustava (wattimittarilla polkimilta mitattuna) noista neljästä suuresta valmistajasta. Flyon ja Dyname ovat tehokkaampia, mutta vertailussa olikin nämä yleisemmät moottorit.

  8. #1058
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Flyon painaa kuin lehmä.
    Rocky mountainissa huollettavuus työlästä ja akun irroitus vaatii myös koneen poiston jne.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  9. #1059
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Flyon painaa kuin lehmä.
    Rocky mountainissa huollettavuus työlästä ja akun irroitus vaatii myös koneen poiston jne.
    RM akun irroitus tosiaan vaatiin pienen jumpan koneen kanssa, eipä ainakaan ole helppo varastaa

    Tuon huollettavuuden osalta kommentti on kiinnostava, en ainakaan itse koe eroa muihin pyöriin.

    Mutta jatketaan Levo-aiheen piirissä!

  10. #1060
    On varmaan yksi parhaista mutta minä ainakin kyseenalaistin sen täysin kritiikittömän hehkutuksen että se on paras.
    Mielenkiintoista Spessussa on se että todella paljon on (ja on ollut) myynnissä yksilöitä jossa lukee myynti-ilmoituksessa että moottori vaihdettu takuuseen. Mistään ei kuitenkaan tunnu löytyvän sitä tietoa mikä siinä moottorissa on se heikko lenkki että niitä niin perhanasti vaihdetaan takuuseen? Vai onko yksittäistä heikkoa kohtaa vai ne vaan hajoaa milloin mistäkin.

    Levo oli vielä 2019 varmaankin yksi parhaista kun todella monella kilpailijalla oli vielä joko a) ulkoisella akulla olevat perkeleen rumat pyörät kilpailijana (kaikki Shimano moottoriset) b) ne oli muuten vaan möhköt (Trek Superfly) tai c) Boschin vanhalla moottorilla joka ei vaan ollut enää up-to-date.

    Mutta entä tänä päivänä? Trek Rail 7 vs. Levo perusmalli tai Comp? Millä perusteilla se Levo on ylivoimaisesti paras? Tai Mondrakerin uusi Crafty vs Levo?

  11. #1061
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    On varmaan yksi parhaista mutta minä ainakin kyseenalaistin sen täysin kritiikittömän hehkutuksen että se on paras.
    Mielenkiintoista Spessussa on se että todella paljon on (ja on ollut) myynnissä yksilöitä jossa lukee myynti-ilmoituksessa että moottori vaihdettu takuuseen. Mistään ei kuitenkaan tunnu löytyvän sitä tietoa mikä siinä moottorissa on se heikko lenkki että niitä niin perhanasti vaihdetaan takuuseen? Vai onko yksittäistä heikkoa kohtaa vai ne vaan hajoaa milloin mistäkin.
    Yksi vaikuttava tekija on ainakin, että broseja ei tietääkseni takuukorjata missään muualla kuin brosella itsellään. Eli jos jotain ongelmaa on niin se motti lähtee aina kokonaiuudessaan sinne ja uusi tilalle ("uusi" voi hyvinkin olla joku toinen takuukorjattu motti...). Esimerkiksi shimanolla on omat takuupisteet missä niitä myös korjaillaankin paikan päällä jolloin moottori ei vaihdu.

    Levo oli vielä 2019 varmaankin yksi parhaista kun todella monella kilpailijalla oli vielä joko a) ulkoisella akulla olevat perkeleen rumat pyörät kilpailijana (kaikki Shimano moottoriset) b) ne oli muuten vaan möhköt (Trek Superfly) tai c) Boschin vanhalla moottorilla joka ei vaan ollut enää up-to-date.

    Mutta entä tänä päivänä? Trek Rail 7 vs. Levo perusmalli tai Comp? Millä perusteilla se Levo on ylivoimaisesti paras? Tai Mondrakerin uusi Crafty vs Levo?
    Minä en sano että ylivoimaisesti mikään on paras, mutta sanoisin että se Brose on edelleen kokonaisuudeltaan paras moottori joka antaa etua siltä osin Spessulle. Vain Bosch ja Yamaha ovat päivittäneet omiaan vuodelle 2020 ja niissäkin tietääkseni vain niiden suurimmat heikkoudet on korjattu (siten tulleet kyllä lähemmäksi Brosea. Ja tiedän että Bosch on oikeastaan kokonaan uusi moottori, mutta tarkoitan ominaisuuksiltaan). Molemmat on edelleen suljettuja järjestelmiä, Bosch on edelleen äänekäs (2020 jammua en ole testannut), jne.

    BTW, Trek Rail oli itselläkin yhtenä vaihtoehtona (YT decoyn ja Levon kanssa)...

  12. #1062
    Spessu Levoa on joo kehuttu testeissä ja omaan kokemukseen suhteutettuna se on aika jiirissä. Säädettävyys puhelimella on jo vakiosoftalla itselleni ihan tarpeeksi monipuolinen. Missään muussa ei ilman ulkopuolisia viritelmiä päästä lähellekkään samaan. Oma kuiturunkoni on myös tosi jäykkä ja geometria ruodolleni sopiva. Potkua moottorissa on hyvin, mutta uusi Bosch ei tasamaaenskaporukkamme poikkitieteellisissä testeissä ole yhtään kesympi. Ei vaikka luvut muuta kertoisivat. Se mitä ihmettelen on miksi testeissä ei kritisoida Levon takajousitusta. Joo se toimii, mutta ei pelitä läheskään samoin kuin Trekin, Giantin, Fanticin, Mondrakerin jne. perät. Kohtuullisen siitä saa kierrejousi-iskarilla, mutta ei silläkään HYVÄÄ.
    Äänihomma on itselle mitätön seikka näissä vehkeissä. Brose vähän surisee, mutta eipä muut "pahaäänisemmätkään" metsän elämää tai eläimiä häiritse!!! Vaihteet paukkuvat paljon ikävämmin oli ne sitten Shimanoa tai Sramia.

  13. #1063
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Itse kun lähdin uutta pyörää ostamaan (5000€ budjetilla) niin kriteerit ja prosessi meni jota kuinkin näin tärkeysjärjestyksessä:

    1. Pyörän runko/geometria (Trail/Enduro)
    - Tämän jälkeen oli vielä vaikka kuinka monta vaihtoehtoa jäljellä

    2. Moottori (Brose paras, toisena Bosch 4gen, kolmas... ihan sama)
    - Brosen jos valitsi niin ei kovin montaa vaihtoehtoa jäänyt
    - Boschillä enemmän.
    - Shimanoa en vaan millään pystynyt hyväksymään kun Brose oli joka osa-alueella selkeästi parempi
    - 2020 Yamahasta ei oikein mitään sanottavaa. Vanha on Jammu ja halusin kokeillea aidan toiselta puolen

    3. Akun koko
    - Kaikilta saa 500 - 700Wh lähinnä vaikuttaa hintaan
    - Integroitu pitää kuitenkin olla

    4. Kivijalka/verkkokauppa
    - Mahdolliset takuu jutut helpompi hoitaa lähellä

    5. Muut osat (vaihteet, jarrut, yms)
    - Näillä ei niin väliä. Ne voi tarvittaessa vaihtaa, mutta jos muuten samalle viivalle tullaan niin sitten näilläkin oli merkitystä



    Jo tuossa kohdassa 2. kävi itselle selväksi mikä pyörä tulee...

  14. #1064
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Olen antanut itseni ymmärtää että spessujen broset on customoitu spessun haluamiksi? Broseahan käytetään moottorina muidenkin valmistajien fillareissa, silti ne voivat olla käytökseltään hivenen erilaisia. Voin toki olla väärässä. Ja tuohon hajoamiseen, itselläni meni aiemmasta 2017 mallista moottori vaihtoon, laakerit olivat saaneet vettä. Vaihdossa tuli uusi moottori sekä softa niin moottoriin kuin akkuun. Ei ongelmia sen jälkeen. Nyt tällä 2020 mallilla ei ole vielä ihan kauheasti ajettu, mutta on kestänyt jo moottori pidemmälle kuin ennen. Eikä ole mitään viitettäkään hajoamisen suuntaan vielä.

  15. #1065
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    4.2.2020 huhutaan että levosta julkaistaan SL mallisto joka on kevyempi.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #1066
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    68
    [QUOTE=MiG-77;2946623]Itse kun lähdin uutta pyörää ostamaan (5000€ budjetilla) niin kriteerit ja prosessi meni jota kuinkin näin tärkeysjärjestyksessä:

    '
    '

    2. Moottori (Brose paras, toisena Bosch 4gen, kolmas... ihan sama)
    - Brosen jos valitsi niin ei kovin montaa vaihtoehtoa jäänyt
    - Boschillä enemmän.
    - Shimanoa en vaan millään pystynyt hyväksymään kun Brose oli joka osa-alueella selkeästi parempi
    - 2020 Yamahasta ei oikein mitään sanottavaa. Vanha on Jammu ja halusin kokeillea aidan toiselta puolen
    '
    '
    Minusta luotettavuus on tärkeä tekijä moottorissa. Eihän tuosta mitään faktaa löydy, mutta taas fillaritorille ilmestyi
    myyntiin Levo, missä moottori on vaihdettu 1500km kohdalla.

    Googlasin Brose motor reliability ja menin ensimmäiselle saitille, tämmöistä kommenttia sieltä löytyy:

    I have put 8500 miles on my Specialized Vado 5.0 in the last year. I've had to replace the Brose motor 3 times, all under warranty. You can read more of my experience here. The bike has worked 99% of the time I've owned it. It's the 1% that is frustrating, but worth remembering it's only 1%. My best advice is buying a bike from Bike Shop that has excellent service. I am fortunate to work near Cynergy, a flagship Specialized store.
    When originally shopping for my bike I preferred the 'bike like' performance of the Brose motor and its quietness.
    In general, I think the Ebike industry needs to start specifying/designing more durable components; I install a new cassette and chain every 6 weeks (1100 miles).
    Thanks to Mako for locating a company that services Brose Motors. I hope these businesses proliferate and make it Stateside.
    '
    '
    Brose motor on my Raleigh Redux iE also failed for the second time already... Could you provide more info about the company that services them
    '
    '

    No, oliko tässä joku pointti? Ei ollut, asia vaan kiinnostaa senverran että käytin 2 minuuttai tiedon etsimiseen

  17. #1067
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rytky Katso viesti
    Minusta luotettavuus on tärkeä tekijä moottorissa. Eihän tuosta mitään faktaa löydy, mutta taas fillaritorille ilmestyi
    myyntiin Levo, missä moottori on vaihdettu 1500km kohdalla.

    Googlasin Brose motor reliability ja menin ensimmäiselle saitille, tämmöistä kommenttia sieltä löytyy:

    I have put 8500 miles on my Specialized Vado 5.0 in the last year. I've had to replace the Brose motor 3 times, all under warranty. You can read more of my experience here. The bike has worked 99% of the time I've owned it. It's the 1% that is frustrating, but worth remembering it's only 1%. My best advice is buying a bike from Bike Shop that has excellent service. I am fortunate to work near Cynergy, a flagship Specialized store.
    When originally shopping for my bike I preferred the 'bike like' performance of the Brose motor and its quietness.
    In general, I think the Ebike industry needs to start specifying/designing more durable components; I install a new cassette and chain every 6 weeks (1100 miles).
    Thanks to Mako for locating a company that services Brose Motors. I hope these businesses proliferate and make it Stateside.
    '
    '
    Brose motor on my Raleigh Redux iE also failed for the second time already... Could you provide more info about the company that services them
    '
    '

    No, oliko tässä joku pointti? Ei ollut, asia vaan kiinnostaa senverran että käytin 2 minuuttai tiedon etsimiseen

    Minustakin luotettavuus on yksi merkittävä tekijä, mutta ongelma on ettei niistä saa oikein tehtyä mitään luotettavaa kuvaa pelkästään foorumikeskustelujen pohjalta. Pitäisi tietää paljon tarkemmin myyntimäärät, viat, korjaukset (ja kuinka paljon turhia "korjauksia") ja tällaista dataa ei normi kuluttajalla ole.

    Jos googlaat enemmän kuin sen 2min niin löydät myös vastaavia keisseja joka valmistajan moottorista. Itse kyllä käytin googlen kanssa tämän asian parissa ihan tunteja (noi isoimmat valmistajat).

    BTW, tuossa vadossa on eri Brosen moottori mikä Levossa...

  18. #1068
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    68
    Semmoinen tuli vielä mieleen tuohon luotettavuuteen liittyen, jos Canyonin, YT:n tai vastaavan postimyyntipuulaakin
    moottorit hajoilisi säännönmukaisesti, niin siitä nousisi ihan HIRVEÄ haloo, koska esim YT:n takuuasiat hoidetaan Saksassa.
    Ei ole paikallista huoltoa. On pakko olla toimiva peli tai kukaan ei osta ensi vuonna.

  19. #1069
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rytky Katso viesti
    Semmoinen tuli vielä mieleen tuohon luotettavuuteen liittyen, jos Canyonin, YT:n tai vastaavan postimyyntipuulaakin
    moottorit hajoilisi säännönmukaisesti, niin siitä nousisi ihan HIRVEÄ haloo, koska esim YT:n takuuasiat hoidetaan Saksassa.
    Ei ole paikallista huoltoa. On pakko olla toimiva peli tai kukaan ei osta ensi vuonna.
    Niin, miten sen nyt sitten ottaa (tuo on ketju on YT Decoysta):

    https://www.emtbforums.com/community...tor-oops.9895/ (korostus minun)

    "That E010 error is most likely the torque sensor is faulty and you need a new motor, same thing happened to my Vitus. There is a big thread in the shimano motors section. seems a massive problem with the steps motors"

    Mutta kuten sanoin aikaisemmin, eipä näistä foorumien posteista voi oikein mitään hyviä johtopäätöksiä vetää luotettavuudesta





  20. #1070
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Jes, tulipa aktiivisuutta pitkästä aikaa Levo ketjuunkin.
    Sen vielä sanon, että jos ei halua Levoa ostaa - vaikka se paras onkin - niin on ihan okey ostaa joku muu. Kandee ostaa se fillari, mikä itselle sopii parhaiten. En usko, että me Levo kuskit siitä pahastutaan. Pääasia, että itse tykkää.

  21. #1071
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Hajoilee niitä moottoreita autoistakin, vaikka luulisi, että niitä osataan tehdä. Ikäväähän tämä on, mutta ei taida hajoamatonta fillariakaan olla olemassa. Toki nää vois kestää vähän paremmin. Harvemmin kuitenkaan matkalle jättää. Tai sitä odotellessa...

    Ostakaa se mikä itsestä hyvälle tuntuu. Sama mikä on kenen mielestä paras. Se on tietysti kiva, jos voi ostaa omasta mielestä sen parhaan. Ja uusia malleja tulee joka vuosi. Ei nää mitään ikuisia valintoja ole kuitenkaan.

  22. #1072
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ja ne yt/canyon shimanot voi huollattaa suomen service centerissä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  23. #1073
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Jes, tulipa aktiivisuutta pitkästä aikaa Levo ketjuunkin.
    Sen vielä sanon, että jos ei halua Levoa ostaa - vaikka se paras onkin - niin on ihan okey ostaa joku muu. Kandee ostaa se fillari, mikä itselle sopii parhaiten. En usko, että me Levo kuskit siitä pahastutaan. Pääasia, että itse tykkää.
    Juuri näin. Erillaisuus on rikkaus ne sanoo.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  24. #1074
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Vanhan levon omistajana olis kyllä perin mukavaa tietää, mikä noista pettää ja miten se oireilee. Ei oo brosen ongelmat ketjuun vaan juuri kirjoiteltu. Youtuben syövereistä löysin videon, missä joku vaihtoi broseen tiivisteet, laakerit ja yksisuuntalaakerit, muuta vikaa värkissä ei ollut. Harmillista, etten löytänyt englanninkielistä versiota. Kaiketi uudet laakerit oli standardikamaa, joten sen suhteen ei kovin ihmeellinen homma.

    Täällä joku moottorinvaihdon kokenut mainitsi, että moottori toimi normaalisti, mutta polkiessa ilman avustusta (ainakin näin ymmärsin) piti ääntä ja vastusti. Tuohan mielestäni viittaisi toisen yksisuuntalaakerin jumimisiin, koska normioloissa hihna ja moottori ei pyöri ilman avustusta ajaessa.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  25. #1075
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Mullon semmonen käsitys, että spessu vaihtaa helposti koko koneen, eikä omistajalle koskaan selviä, missä vika oli.
    Yhden casen tiedät 2018 mallista, jossa remmi rupes luistaan. Ei vaikuttanut ajoon vielä muuten kuin piti ääntä. Remmin olis viinut kiristää, mutta se oli sinetöity ja takuuaika päällä, niin meni takuicasenä ja moottori vaihto.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  26. #1076
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Uusi levo SL julkaistu. Painoa 16,9kg.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  27. #1077
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Uusi levo SL julkaistu. Painoa 16,9kg.
    Jep, S-Works ilmoitettu 16.9kg, perusversio 19.1kg. Enpä tiedä kuinka mullistava juttu tämä on, esim. Focus Jam2 Carbon painaa n. 20kg 378Wh akulla (laajennettavissa samaan tyyliin 756Wh) ja "normaalilla" moottoriteholla.

    https://ebike-mtb.com/en/specialized...0-emtb-review/
    simtee muokkasi tätä : 04.02.2020 at 11.32 Syy: Paino korjattu...

  28. #1078
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    ^Todella hyvä kehitys. Itse ajan myös enimmän osan ajasta vain ecolla omalla läskipyörälläni, harvoin tulee trailia käytetty. Moottori sinänsä on 2 kW painoinen ja kokoinen. Ottaisin mielelläni kevyemmän pyörän pienemmällä e-teholla.

  29. #1079
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    285
    ^Samaa mieltä siis itsekin olen, aivan oikean suuntaista kehitystä. Kommentoin (huonosti) lähinnä tuota markkinointia, että Spessu on tuonut nyt markkinoille jotain aivan uutta ja mullistavaa.

  30. #1080
    Nyt kävi niin onnettomasti, että luomutäpäri on lähdössä uudelle omistajalle ja aika suunnata katse sähkötäpäriin.

    Tässä viikolla tarkoitus käydä potkimassa pk-seudulla Turbo levoja. Millaisia alennuksia jengi on saanut?

    Ja toki jos jollain on hyvä 2019 tai uudempi L-kokoinen myynnissä, niin voi heittää privaviestiä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •