GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 268 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 168 218 258 266 267 268 269 270 278 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.011 - 8.040 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #8011
    Olipa sisällöllisesti ja asiantuntemuksellisesti surkea ohjelma. Ainoa hyöty oli se, kun kuuntelin lähetyksen iltalenkkiä ajellessa, että tuli kiukussa poljettua vähän tavallista reippaampaa vauhtia.

  2. #8012
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    Olipa sisällöllisesti ja asiantuntemuksellisesti surkea ohjelma. Ainoa hyöty oli se, kun kuuntelin lähetyksen iltalenkkiä ajellessa, että tuli kiukussa poljettua vähän tavallista reippaampaa vauhtia.
    Juu. en liikaa odottanut (enkä saanut)....
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  3. #8013
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Hämmentävää tietoa ja vinkkejä esim. nastarenkaiden paineista ja rullaavuudesta.

    Toki loppuun hyvä että ymmärrettiin korostaa valojen tärkeyttä. Siitä ainoa plussa

    j

  4. #8014
    Jäi pelottamaan, että joku vie pyöränsä "ammattilaisen" huoltoon ja ko. ammattilainen ei ole kuullutkaan ketjujen vahaamisesta. Lisäksi jutusta jäi surullinen fiilis siitä, että keskusteluun osallistuneiden ajomatkat talvisäässä olivat alle viiden kilometrin "huikeita kokemuksia".

  5. #8015
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    86
    Ihan kuin ois Kansanradioo kuunnellu. Ehkä se, että ohjelma kuulosti talvella aktiivisesti pyöräilevän harrastajan korvin typerältä kertoo siitä, että kohdeyleisölle talvipyöräily on vielä ääriurheilua ja asiantuntijat eivät halunneet korostaa lajin erikoisuutta.

  6. #8016
    Peräkärryn veturina talvessa -kohdan jälkeen tuli akun riittävyyden yhteydessä noin 9 minuutin kohdalla, että joku kommentaattoreista oli ainakin ajellut 15 km suuntaansa matkoja eli 30 km. Ihan hyvin.

    Noin muuten olen kuunnellut alle vartin ja aika yleisluontoista jutustelua, mutta ihan leppoista ja kansantajuista.

    Hyvä että asia esillä massamediassakin!

  7. #8017
    Oliiviöljyä ei sitten kannata laittaa ketjuihin. Talvella etenkään. Mainittiin vinkkinä.

  8. #8018
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_W Katso viesti
    Oliiviöljyä ei sitten kannata laittaa ketjuihin. Talvella etenkään. Mainittiin vinkkinä.
    No shit, Sherlock! Ehkä olisi pitänyt kertoa, ettei suklaakiisselikään ole paras vaihtoehto ketjujen liukastajaksi. Aina on hienoa, jos joku siirtyy pyöräilyn pariin. Vaikka sitten (Selinin ilmauksella) nakkimakkaran pituisiin vetoihin. Lähes kahden tunnin ohjelmaan olisi vaan voinut ottaa pyöräilijän, joka ajaa pidempiä reissuja. Kilometrit ja tunnit pyörän päällä tuovat useimmiten osaamista asiasta. Varmaan saisit ensi lähetykseen täältä foorumilta jonkun kokeneen mukaan studioon.

  9. #8019
    Melko sohjoinen keli ja kun huonommin hoidetulla pätkillä sohjoa on 10 cm+ niin pyöräily on haastavaa muualla kuin autojen urissa.

    Käsille kun tulee töitä kun täytyy tehdä pieniä korjausliikkeitä koko ajan tai ainakin olla varuillaan. Ettei kaadu tai ajele reunasta reunaan.

    Pahimmillaanhan sohjopyöräily on (melkein) mahdotonta ainakin useimmilla pyörillä. Ei ehkä kaikkien mieleen, hillinnee talvipyöräilyhaluja kansan syviltä riveiltä.

  10. #8020
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.932
    Aika raskasta on ollut muutaman viikon työmatkan kulkeminen pyörällä pk-seudulla, ensiksi lunta rutkasti ja sitten aika kylmää. Onneksi ensi viikolla jo lämpenee, on kivempi ajella. Plussapuoli on se, ettei ole ruuhkaa. Miinuksena on se, ettei Helsingin pyöräkaistoja aurata näköjään talvella, erillinen pyörätie oli parempi.

  11. #8021
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Parasta helsingissä on se että ei ole tarvinnut pestä pyörää viikkoihin. Kaikki on valkoista ja kuivaa, loskaa tuskin missään. En kaipaa yhtään lämpimämpiä kelejä vielä, -10°C on just napiss.

  12. #8022
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.301
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Aika raskasta on ollut muutaman viikon työmatkan kulkeminen pyörällä pk-seudulla, ensiksi lunta rutkasti ja sitten aika kylmää. Onneksi ensi viikolla jo lämpenee, on kivempi ajella. Plussapuoli on se, ettei ole ruuhkaa. Miinuksena on se, ettei Helsingin pyöräkaistoja aurata näköjään talvella, erillinen pyörätie oli parempi.
    Huomasin saman. Pyöräkaistat toimivat talvella oivallisina lumensäilömispaikkoina. Samoin se kesällä hyvin toimiva koroke kelvin keskellä ei olekkaan enää talvella niin kiva. Häiritsee varmastikkin myös puhtaanapitoa.

  13. #8023
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    -10 olisi ookoo, mutta - 25 alkaa olemaan liikaa.

    Lähetetty minun LYA-L09 laitteesta Tapatalkilla

  14. #8024
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Se on jännä mitä kovempi pakkanen sitä kuumempi tulee, kitka tuntuu kasvavan renkaissa.... Talvipyöräilyn mukavuuden paras mittari on tuulen nopeus, pieni pakkanen voi olla helevetillistä pahimmillaan

  15. #8025
    Tuossa ajellessani olen ollut huomaavinani, ettei rove nrb:ssä ainakaan ole mitkään talvivaseliinit navoissa. Josko sais ens talveks vaihdettua hieman notkeemmat.

  16. #8026
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.210
    En oo kanssa törmänny ikinä että ketju ruostuu näin herkästi, kun tän talven aikana. Mennäviikkojen lähes nollakelit ja suolatut tiet oli aika perseestä. Onneksi pakkaset on palanneet ja elämä taas hymyilee.

  17. #8027
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    582
    https://www.ess.fi/paikalliset/3219589 Maksullista sisältöä mutta vastaus on jo otsikossa.
    No rain - no gain.

  18. #8028
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.248
    Voisko se olla kalsiumkloridia. https://julkaisut.vayla.fi/pdf/32010...n_sivuvaik.pdf Tossa kun pakkaset tuli ja sitten tuli vähän lämpimämpää ja uudestaan pakkanen oli paljon uria joita ei välttämättä edes nähnyt kunnolla. Kun joku tuli vastaan piti hiljentää vauhti nollaan jos vaikka olisi ollut ura joka johtaa suoraan vastaantulijaa päin. Multa kyllä ekoilla pakkasilla "jääty" kassit ja nyt tuntuu "jäätyvän" heti uudestaan, vaikka olis paljon vaatteita. On semmonen ärsyttävä jomotus. Sitä on vähä vaikee paikallistaa, saattaa olla syvemmälläkin kuin kiveksissä.

    edit linkki unohtu
    xubu muokkasi tätä : 11.02.2021 at 14.54 Syy: Unhohtu linkki

  19. #8029
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    23
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Voisko se olla kalsiumkloridia. https://julkaisut.vayla.fi/pdf/32010...n_sivuvaik.pdf Tossa kun pakkaset tuli ja sitten tuli vähän lämpimämpää ja uudestaan pakkanen oli paljon uria joita ei välttämättä edes nähnyt kunnolla. Kun joku tuli vastaan piti hiljentää vauhti nollaan jos vaikka olisi ollut ura joka johtaa suoraan vastaantulijaa päin. Multa kyllä ekoilla pakkasilla "jääty" kassit ja nyt tuntuu "jäätyvän" heti uudestaan, vaikka olis paljon vaatteita. On semmonen ärsyttävä jomotus. Sitä on vähä vaikee paikallistaa, saattaa olla syvemmälläkin kuin kiveksissä. edit linkki unohtu
    Liittyisköhän jomotus eturauhaseen, kylmäaltistus monasti provosoi sen ongelmia kuten eturauhastulehdusta.

  20. #8030
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti madias Katso viesti
    Liittyisköhän jomotus eturauhaseen, kylmäaltistus monasti provosoi sen ongelmia kuten eturauhastulehdusta.
    Tuosta rauhasesta kannattaa pitää hyvää huolta, muuten siitä tulee äkkiä ihmisen pahin vihollinen.

  21. #8031
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KotooTöihin Katso viesti
    Tuossa ajellessani olen ollut huomaavinani, ettei rove nrb:ssä ainakaan ole mitkään talvivaseliinit navoissa. Josko sais ens talveks vaihdettua hieman notkeemmat.
    https://evolution.skf.com/lubricatio...-temperatures/

    Kyllä perus laakerirasva on lähes yhtä notkeeta kun suklaalevy näillä keleillä.

  22. #8032
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.932
    On kyllä ihmeellistä touhua Helsingin kaupungilta pyöräkaistojen hoito. Useamman palautteen jälkeen tuli vastaus miksi eivät vaivaudu auraamaan Hietalehdentorin kulmalta alkavaa pyöräkaistaa kuntoon: heidän näkemyksensä mukaan ajoradalta pyöräkaistalle auratun lumen poiskuljettamisesta vastaa jalkakäytävän hoidosta vastaava tontinomistaja. Perusteena on joku kunnossapitolain sivulause. Aikamoista. Ajoradalla ajaminen on muuten ihan ok, mutta tänään viimeksi joku Lassila&Tikanojan roska-autokuski yritti kiilata minut töötti pohjassa tieltä ulos koska ei voinut ajaa kolmenkympin alueella 25km/h.

  23. #8033
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.739
    ^Mä olen menettänyt uskoni virkamiehiin ja heidän haluunsa (tai kykyynsä) ratkaista yhtään mitään ongelmia. Kysyin laduilla liikkumisesta ja siitä kuinka on ajateltu muiden kuin hiihtäjien kulkevan, niin vastaus oli, että laduilla ei saa kävellä. Ja kävelijät kulkekoon jalkakäytävillä. Riippumatta siitä, mahtaako jalkakäytävä viedä sinne mihin oltaisiin menossa.

  24. #8034
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    On kyllä ihmeellistä touhua Helsingin kaupungilta pyöräkaistojen hoito. Useamman palautteen jälkeen tuli vastaus miksi eivät vaivaudu auraamaan Hietalehdentorin kulmalta alkavaa pyöräkaistaa kuntoon: heidän näkemyksensä mukaan ajoradalta pyöräkaistalle auratun lumen poiskuljettamisesta vastaa jalkakäytävän hoidosta vastaava tontinomistaja. Perusteena on joku kunnossapitolain sivulause. Aikamoista. Ajoradalla ajaminen on muuten ihan ok, mutta tänään viimeksi joku Lassila&Tikanojan roska-autokuski yritti kiilata minut töötti pohjassa tieltä ulos koska ei voinut ajaa kolmenkympin alueella 25km/h.
    Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, ihan kartta on olemassa missä näkee vastuu. Hölmöä siitä on virkamiehiä syyttää, eiköhän vastuu ole siellä kiinteistöliiton rooman matkoilla.

  25. #8035
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Mä olen menettänyt uskoni virkamiehiin ja heidän haluunsa (tai kykyynsä) ratkaista yhtään mitään ongelmia. Kysyin laduilla liikkumisesta ja siitä kuinka on ajateltu muiden kuin hiihtäjien kulkevan, niin vastaus oli, että laduilla ei saa kävellä. Ja kävelijät kulkekoon jalkakäytävillä. Riippumatta siitä, mahtaako jalkakäytävä viedä sinne mihin oltaisiin menossa.
    Eikö tuossa tullut ihan selkeä ratkaisu: "Ei saa kävellä." Voihan olla, että kaupungin suunnasta ei vaan ole resursseja (yhteisistä rahoista) osoittaa täydellisiä liikuntapalveluita ihan jokaiselle marginaaliryhmälle kesät-talvet. Siitä ei tietenkään voi johtaa oikeastaan yhtään mitään laajempaa johtopäätöstä, vaikka se itselle olisikin koko maailma.

  26. #8036
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Hahhahahaah.... Tietysti provoat mutta miksi autolla oli olisi yhtään sen valtavirtaisempaa? Markkinavoimat näin päättäneet, eihän laki tai oikeus näin näe.

  27. #8037
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Hahhahahaah.... Tietysti provoat mutta miksi autolla oli olisi yhtään sen valtavirtaisempaa? Markkinavoimat näin päättäneet, eihän laki tai oikeus näin näe.
    En ymmärrä sanaakaan mitä kirjoitat tässä tai edellisen viestisi viittauksessa kiinteistöliiton kartelliepäilyyn. Jos tuo "Ei saa kävellä" vastaus ei miellytä niin voi pohtia, että mitä oikeutta vasten talvipyöräilyreitistöä tai ladulla ajamisen oikeutta voi vaatia kaupungilta. Voi olla, että sellaista ei vaan löydy - virallisesti.

  28. #8038
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Votkins Katso viesti
    Voihan olla, että kaupungin suunnasta ei vaan ole resursseja (yhteisistä rahoista) osoittaa täydellisiä liikuntapalveluita ihan jokaiselle marginaaliryhmälle kesät-talvet.
    Ööhh... siis niinkin marginaalisille ryhmille kuin kävelijöille? Vs. hiihtäjille vedetyt 200+ km lähes päivittäin kunnostettua latua. Aiemminkin täällä kirjoitin esimerkistä - jonka sitten mörkö söi - välillä Mustavuori - Vuosaaren silta, jossa pohjoisen puolen ulkoiluväylä on kunnostettu laduksi *) ja kaupungin ohje oli, että pitää kiertää sitä Vartiokylänlahden toista puolta. Jos siis on menossa kävellen Fallbackasta Itikseen, pitäisi kiertää pari-kolme kilometriä? Ihan kiva ohje, mutta ei tule tapahtumaan. Mutta virkamies on virkamies. "örrrr... kun näin päätin, niin näin päätin".

    *) ja koska ko. ulkoiluväylä on metrin liian kapea latukoneelle, ladut kulkevat puolittain ojissa. Sen sijaan luisteluhiihtoalue on mintissä.

  29. #8039
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.932
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, ihan kartta on olemassa missä näkee vastuu. Hölmöä siitä on virkamiehiä syyttää, eiköhän vastuu ole siellä kiinteistöliiton rooman matkoilla.
    Pyöräkaista on osa ajorataa, jonka kunnossapidosta vastaa kaupunki. Miten vastuu siitä siirtyy tontinomistajalle tai kiinteistöliiton Rooman matkoille?

  30. #8040
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Fallbackasta Itikseen? Mun päässäni olevassa kartassa sillä välillä kulkee noi puoli tusinaa mahdollista reittiä. Sen yhden ulkoilutien jolle latu on ajettu ja Itäväylän välillä on aivan samansuuntaisia kevyen liikenteen väyliä ja katuja ja ulkoilutieosuuksia joita ei ole laduksi ajettu vaan mahdollisesti jopa talvikunnossapidetty.

    Olenko tosiaan ihan väärässä? Millä kohtaa latu vie ainoan mahdollisen väylän? Vai olenko sittenkin oikeassa ja kyse on siitä mistä miltei kaikkialla: halutaan kävellä siellä missä hiihtokauden ulkopuolellakin, vaikkei oltaisi minnekään menossa tai vaihtoehtoinen reitti ei olisi merkittävästi pitempi tai hankala?


    PS Poikkeuksia toki on, mutta yllättävän monesti sangen pienellä hakemisella löytyisi reitti joka ei toisi matka-aikaa viittä minuuttia enempää. Ja jos liikkumisen tarkoitus on ulkoilu tai kuntoilu, ei kai ole suurempaa väliä kulkeeko esimerkiksi tunnin lenkki tuosta tai tästä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •