HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 118 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 68 108 116 117 118 119 120 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.511 - 3.540 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #3511
    Barracuda Guest
    ^ No olisit heti sanonut että olet saanut tuon toimimaan Silverbackissa
    Samaa yhdistelmää arvoin tytön maasturiin ja jätin ostamatta kun löytyi kokemuksia joiden perusteella ei välttämättä myöskään toimi kunnolla tai sitten säätövarat on tapissa.

    Edelleen tuo vaihteisto on suurin miinus tuossa Silverbackissa. Mutta jos siis haluaa 1x9:n - ja se riitttää - sen saa mitä todennäköisimmin toimimaan.

  2. #3512
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Onko solisti kokeillu miten knard toimii lumessa? Veikkaisin että kuvio tukossa herkästi.
    Pitäs kyl kesäksi löytää mut niin pirun kallis

  3. #3513
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Onko solisti kokeillu miten knard toimii lumessa? Veikkaisin että kuvio tukossa herkästi.
    Pitäs kyl kesäksi löytää mut niin pirun kallis
    Aikalailla vastaava kuin JJ tai Barbegazi, tampatulla polulla ihan loistava pito, märässä lumessa kantaa tosi hyvin kun tuossa on tuota pinta-alaa, höttölumi ehkä pahin, kun ei ole isoa nappulaa. Budin kanssa aivan ihana kombo, joka on ihanan pehmeä ja toimii muualla kuin mudassa ja höttölumessa loistavasti. Edessä ei niin elementissään, mutta toimii sielläkin. Rullaa minusta polulla paremmin kuin JJ ja on paljon pehmeämpi kyyti. Miinuksena on vähän painavampi kuin JJ.

  4. #3514
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    En tiedä onko tämä tämä oikea ketju kysellä, mutta onko läskistä ns. Ainoaksi pyöräksi? Kiinnostaisi laittaa läski tuonne metsään, mutta kun kesällä samalla pyörällä pitäisi ajella myös gg tyyppisiä lenkkejä perheen kanssa.

    Eli kuinka läski tiellä rullaa, kun nostaa rengaspaineet reilusti ylös? Jos vertaa tavalliseen 29" jäykkäperään vaikkapa Maxxis Ikoneilla.

  5. #3515
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Hyvin se kulkee pikitielläki kuhan on oikea rengas esim jumbo jim. Oon ajanu joku kesä 120km lenkinki pikitiellä. Eihän se vikkelää mene niinku maantiepyörä että aikaa saa varata vähä enemmän.

    Kauppapyöräksi en hankkisi

  6. #3516
    Liittynyt
    04/2018
    Viestit
    151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    En tiedä onko tämä tämä oikea ketju kysellä, mutta onko läskistä ns. Ainoaksi pyöräksi? Kiinnostaisi laittaa läski tuonne metsään, mutta kun kesällä samalla pyörällä pitäisi ajella myös gg tyyppisiä lenkkejä perheen kanssa.

    Eli kuinka läski tiellä rullaa, kun nostaa rengaspaineet reilusti ylös? Jos vertaa tavalliseen 29" jäykkäperään vaikkapa Maxxis Ikoneilla.
    Jos vertailukohtana on 29" jäykkäperä Maxxis Ikoneilla, niin läski Jumbo Jimeillä toimii tasaisella ihan yhtä hyvin. Karkeampi läskirengas mahdollisesti hieman huonommin.

  7. #3517
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Hyvin se kulkee pikitielläki kuhan on oikea rengas esim jumbo jim. Oon ajanu joku kesä 120km lenkinki pikitiellä. Eihän se vikkelää mene niinku maantiepyörä että aikaa saa varata vähä enemmän.

    Kauppapyöräksi en hankkisi
    Samaa mieltä. Jumbo Jim Pacestar-seoksella ainakin on aika mainio tielläkin. Joku 0.7-0.8baria paineita niin aika samoihin menee esimerkiksi pistosuojatuin renkain varustetun hybridin kanssa. Ei tosiaan mikään maantiepyörä ole mutta jos ei kiire ole niin hyvin pärjää.

    Kuten edellä sanottiin, karkeammat renkaat on sitten eri juttu. Jotkut hyvinkin paljon eri.

    Dudea on vähän huono jättää kaupan pihaan tai muuallakaan, voi hyvin äkkiä lähteä omille teilleen.

  8. #3518
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Pikkusen tässä alkanut haaveilemaan kevyestä läskistä.. Nyt Kona Wo '19, ja haaveissa olisi
    Kuituinen joku.. Tulisi 27.5 kapealla kumilla ja Manitou optio olisi hyvä olla mahdollinen. Joku varmaan on siirtynyt kuituiseen ankkuripainosta? Miten painon pudotus tuntuu ?

  9. #3519
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427

    Fat bike eli läskiä haussa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Pikkusen tässä alkanut haaveilemaan kevyestä läskistä.. Nyt Kona Wo '19, ja haaveissa olisi
    Kuituinen joku.. Tulisi 27.5 kapealla kumilla ja Manitou optio olisi hyvä olla mahdollinen. Joku varmaan on siirtynyt kuituiseen ankkuripainosta? Miten painon pudotus tuntuu ?
    Vaihdoin itse vanhan Whiten Canyon Dudeen. White painoi muistaakseni n. 15 kg ja Dude hissitolpalla ja jäykällä keulalla vajaa 13 kg. Eron kyllä huomaa, mutta... Noin kilon verran painoa putosi renkaista, joten sillä on varmasti ollut suuri merkitys. Talvella lumipöpperössä White oli jopa parempi johtuen juuri renkaista. Toisaalta se tuntui enemmän traktorilta, ja Dude taas enemmän maastopyörältä. Kesällä Dude on ehdottomasti parempi, ja joustokeulalla ja 29+ -vaihtokiekoilla menisi jo ainoasta maastopyörästä.

    Lyhyesti sanoen jos vanha pyörä on riittävän moderni ja ajoa tulee vain talvisin, en välttämättä itse vaivautuisi vaihtamaan, mutta vauhdikkaammassa polkuajossa varsinkin kesällä kevyt pyörä toki on mukavampi

  10. #3520
    Kuten edellä. Suurin ero ajossa tulee renkaista, olettaen että geometria on lähellä toisiaan ja runko sopiva. Jos joka tapauksessa haaveilet kiekkojen vaihtamisesta kesällä, voi tuon kokeilun tehdä myös alumiinirungolla, hiilarin edut on hankala tuntea ajossa. Ehkä alumiinirungon notkuminen on se selkein, dude on kaikin puolin jämäkämpi. Painoeroa ei juuri huomaa kuin tunkatessa ja pyörää nostellessa. Itsellä on Scoop plussakeulalla+ nastoilla ja Dude ajossa, kelien ja ajon mukaan valinta. Dude on ehkä muutaman sekunnin nopeampi 10km lenkillä.

  11. #3521
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Kuiturunko vs. Alu = n. puolikas kilo painossa säästöä. Hinnassa x euroa eroa. Kuituisia osa teippailee ja varoo niin, että ajamisesta lähes katoaa nautinto
    Cube Nutrail vs. Canyon Dude eroa ei juurikaan ole. Sen sijaan vanha läpiakseliton Kona 2015 oli perästä löysä kun putkelta polkaisi.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  12. #3522
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Kuiturunko vs. Alu = n. puolikas kilo painossa säästöä. Hinnassa x euroa eroa. Kuituisia osa teippailee ja varoo niin, että ajamisesta lähes katoaa nautinto
    Cube Nutrail vs. Canyon Dude eroa ei juurikaan ole. Sen sijaan vanha läpiakseliton Kona 2015 oli perästä löysä kun putkelta polkaisi.
    Juu tämä on totta, pitää muistaa että niitä alumiinirunkojakin on monta eri kaliiberia. Nutrailiin ja Silverbackin rungot on eri hintaluokassa ja laatu on varmasti parempi. Tosin jokainen alumiinirunko, jolla olen ajanut on tosiaan ollut pikalinkuilla.
    S kokoisia Silverbackin ja Cuben runkoja vertaillessa taisi painoeroa olla jo reilusti ja ainakin hitsisaumat herätti enemmän luottamusta.

  13. #3523
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Opiskelumielessä tutkailin netistä 26" läskien kiekkoja. Ja minulle yllätys kuinka kalliita ne ovat, ja ainakin näissä tavallisissa nettikaupoissa aika harvinaisiakin...
    Kun tavallista 29" kiekkoparia saa jo ihan parilla satasella...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  14. #3524
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Enpä ole saanut rikki kuin yhden takakiekon joten turhaa spekuloida juurikaan hajoamisella. Ostat kerralla hyvän pyörän niin ne tulee mukana. Nyt jos ostaisin niin uusi Cube tulee heti Mastodon keulalla.. Jos tuossa n 1700 e hinnoissa pyöritään.

  15. #3525
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Läskejä juuri kehutaan että parilla kiekkosarjalla niistä saa ominaisuuksia hyvin irti. Toiset vakio-läskit ja toiset vaikka 29" kehillä ja niissä rullaavat 2.4" renkaat hellepäiviä varten.

  16. #3526
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Paitsi kun kokeilin 29x2.6" NobbyNicejä niin eroa Jumbo Jimeihin ei juuri ollut. Jj:ssä paineet vaan 0.6 barin tienoille maaston 0.45 barin sijaan.

  17. #3527
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Ennemmin 29x3" kesäsetupiksi.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  18. #3528
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Mitä niillä saavuttaa vrt. 4.8" JJ:hin?

  19. #3529
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Ajattelin siis, että tuon 2.6" NN:n tilalle 3". Lähinnä pienemmät massat (ei muhkuimmilla gummeilla iso ero), tarkempi ohjaus ja parempi rullaus kovalla pinnalla. Kehä noissa on about sama. Lisäksi kesäköytössä vois olla 3" renkaalla normi joudtokeula ja etukiekko. Taakse toki tarvis läskinavallisen kiekkosen. Tämmöstä suunnitellut itse mutta hommasinkin läskille kaveriks 29+ vehkehen.

    Eni huu, täysjäykällä imho 4.8" on hyvä kesät&talvet. Tai riippuu systeemin kokonaispainosta. Kevyemmällä kuskille 4.4" voi olla kivempi vaihtoehto. 4" vois olla oikeasti kiva mutta monessa pyörässä keskiö laskee liikaa.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  20. #3530
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Pyhtää
    Viestit
    62
    Onkohan missään läskien q factoreista jotain taulukkoa? Läski hakusessa mutta en haluaisi kauhean leveällä q factorilla. Hintaluokka 2500-3000 Läski haussa ja mielellään kuituinen.

  21. #3531
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^ Taitaa Trek Farleyssa ja Canyon Dudessa olla kapeimmat q-factorit tuohon hintahaarukkaan. Oisko luokkaa 200-203mm? Eipä ole tullut mitattua tuosta omasta 9.9 Farleysta. Otso Voytek:ssa on 183mm, mutta tuota ei taida euroopasta saada?

  22. #3532
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Salsa Beargreasessa mainostetaan olevan kapea.


  23. #3533
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Pyhtää
    Viestit
    62
    Lundbergin mukaan farleyssä on q factor 210 ja Salsan aspan mukaan Beargreasessä 206mm. Taigassa polen aspan mukaan 233mm. Dudesta ei ole tietoa. Eli farley ja beargrease lienee sieltä kapeimmasta päästä. Pitänee käydä koeajamassa farleytä ja beargreaseä vai tuleeko muita kapean q factorin läskejä jollekin mieleen?

  24. #3534
    Kammistahan tuo q-factor tulee, valmistajien sivuilta löytyy taulukkoa. Raceface 203-205mm kapeimmat, SRAM 203mm ja muutaman millin heittoja ylöspäin riippuen mallista. Aiemmin Dudeissa olleet E13 muistaakseni tasan 200mm. Rungon chainstayt saavat olla muistaakseni maksimissaan luokkaa 174mm, että nuo kapeammat kammet saa ylipäätään mahtumaan.

  25. #3535
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    71

  26. #3536
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Pyhtää
    Viestit
    62
    Tuta Suzie Q mallia saa käsittääkseni enää Kanadasta. Suomen maahantuojan mukaan tuotanto on loppunut ja noi on vielä varastorunkoja.

    Ei ole juurikaan kokemusta läskistä, mutta aika jyrkällä keulalla näyttäisi melkein kaikki olevan paitsi Pole. Polen ostaisin mutta leveä Q factor aiheuttaa polvi vaivoja.

    Onko noita muita läskejä loivalla keula kulmalla kuin Pole?

  27. #3537
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hutikka Katso viesti
    Lundbergin mukaan farleyssä on q factor 210 ja Salsan aspan mukaan Beargreasessä 206mm. Taigassa polen aspan mukaan 233mm. Dudesta ei ole tietoa. Eli farley ja beargrease lienee sieltä kapeimmasta päästä. Pitänee käydä koeajamassa farleytä ja beargreaseä vai tuleeko muita kapean q factorin läskejä jollekin mieleen?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Kammistahan tuo q-factor tulee, valmistajien sivuilta löytyy taulukkoa. Raceface 203-205mm kapeimmat, SRAM 203mm ja muutaman millin heittoja ylöspäin riippuen mallista. Aiemmin Dudeissa olleet E13 muistaakseni tasan 200mm. Rungon chainstayt saavat olla muistaakseni maksimissaan luokkaa 174mm, että nuo kapeammat kammet saa ylipäätään mahtumaan.
    Dudeen käy Sramin fat5 kammet ja RaceFacen 170 peräset eli on ns kapean q-factorin läski. Salsan Muklukkiin käy myös Fat5 eli samat, kuin Beargreaseen. Trekit myös kuuluu tähän samaan kastiin, niin kuin jo todettua. Spessun kuitusissa Fatboy malleissa näkyy olevan myös sramin kampia eli kapeaa q-factoria. Alumiinisiin en ota kantaa, kun ei voi kuvasta tietää.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #3538
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^mä joskus yritin tiirailla tätä Q-factor juttua SRAM:in dokumentoinnista. Niiden mukkaan fat4 ja fat5 kammissa on sama q-factori ja ero tulee rattaan off-setista. Voikohan näin olla myös käytännössä vai oliko pdf:ssä virhe?

  29. #3539
    ^On se näin. FAT5 offsetilla olevia rattaita onkin sitten hankala löytää.

  30. #3540
    Moro! Emännälle pyörää etsin, ja budjetti 1300e maks. Eli kona wo, whiten pro, ja silverbackin 2020 mallit olis vaihtoehtoina hintansa puolesta. Whiten osiltaan lienee paras, konan renkaat ärsyttää, ja silverbackin pyöristä ei ole oikein faktatietoa. Silverbackien hinta näissä alempi, deluxe alkaen 999€. Jotain - 19 vuosimallin pyöriäkin saatavilla vielä. Ongelmia silverbackeissä lienee ollut pyörissä uutena väärin- ja huolimattomasti kasattujen pyörien kanssa?
    Itselläni kona 18vm, ja emännykselle siis etin fillaria tuosta hintaluokasta.
    Osien puolesta tosiaan whiten pro olisi näistä paras, mutta S koko olisi hänelle tarpeen (163cm) jota White ei tarjoa ollenkaan. M koko kuitenkin saattaisi sopia jotenkuten paremman puutteessa, ehkä totuttelukysymys. Kuitenkin tuo M koko on aika yläkanttiin silti, ja se arveluttaa.

    Mitä olette spesialistit mieltä? Mikä noista kolmesta hyvä valinta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •