Itse asiassa en arvannut että olit jo palaamassa koti-Suomeen ja pyöränkin muistelin viedyn huoltoon. Kyseessä oli siis puhtaasti humoristiseksi tarkoitettu ja samalla muita hakijoita innostamaan tarkoitettu heitto.
Sen verran muistin kuitenkin vuoden takaisia Helsingin kuvarastitapahtumia väärin että et myöhästynytkään silloin kun rastina oli tämän Ole Gripenbergin suunnitteleman, kaunista valkoiseksi rapattua funktionalismia edustavan rakennuskokonaisuuden Sturenkadun puoleinen osa vaan olitkin jäänyt toiseksi edelliseltä rastilta (jonka vienyt -mk siis laittoi tällä kertaa rastiksi hienon kaarihallin Roineentien puoleisen päädyn).
PS Olisin voinut väittää uuden rastin olleen jo rastina, mutta kuvarastikartta tiesi paremmin. Kai olen sitä itse joskus ajatellut rastiksi tai olen kuvitellut rastin löytyvän sieltä...
PPS @hphuhtin: eihän rasti silloin ole helppo! Rastin vaikeusaste (joka tietenkin on jokaiselle mahdolliselle hakijalle omansa) muodostuu kahdesta eri tekijästä: tunnistettavuudesta ja haettavuudesta. Viimeksi mainittuun kuuluu mm. rastin sijainti omaan ajoreittiin nähden ja se pääseekö ajamaan ja rastia hakemaan ennen muita hakijoita.
Kirjanmerkit