GiantGarminElectrobike
Sivu 26 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa

  1. #751
    Kiitti Turf Moor tiedoista.

    Onko tietoo missä noiden hinnat on uutena pyöriny?

  2. #752
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petete Katso viesti
    Onko tietoo missä noiden hinnat on uutena pyöriny?
    Ellen aivan väärin muista, niin Kayapon ovh oli noin 4500 markkaa ja Equillarit maksoivat osista riippuen 7000-10000 markkaa.

  3. #753
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340

    Retro MTB, fotoja ja jorinaa

    Hassuna detaljina keltainen keula-vihreärunko Kayapoa sai eräänä vuonna samaan hintaan STX, LX ja XT-osilla. Jotain pulaa oli osista ja fiksu ostaja sai todellakin rahalle vastinetta.

  4. #754
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    61
    Muistaakseni Tunturi Kayapo Mattrix rockshox Judylla ovh.6000mk läpeensä stx-rc osilla. (Seinäjoen intersportista? -90 luvulla) On melkein alkuperäis kunnossa ja kauppa/työmatka käytössä sateella (asennettu lokarit)/ tai kun ei viitsi kävellä.

  5. #755
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    411
    ^ Joustokeulalla Kayapo oli tietenkin kalliimpi. Itsellä oli aikanaan jäykkäkeulainen Kayapo, jonka hintaa tuossa ylempänä muistelin.

  6. #756
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Ostin tällaisen 1992 GT Bravadon kun sattui osumaan kohdalle MTB-News.de:ssä.



    Alkuperäisestä setupista puuttuivat satula, nousukahvat ja polkimet, mutta sain ne kaikki hommattua myös sopivasti.

    Bravado oli 2. paras teräsrunkoinen malli GT:n valikoimassa tuona vuonna. Lisäksi oli GT Tech Shopin USAssa valmistama messinkijuotettu Psyclone, jota ei saanut kuin runkosettinä. Team Avalanche (Tange Prestige, XTR M900) ja Bravado valmistettiin Toyon tehtailla Japanissa. Bravado on True Temperin GTX Ultra III kaksoisohennettua putkea ja haarukkana on GT:n oma 3D-teräshaarukka. Pyörän osat ovat sekoitus Deore DX MT60 ja Deore XT M735 -sarjoja. Polkimina on Shimano-linjasta poiketen Sakaen Low-Fatit ja putkiosat ovat GT-brändättyjä Kalloyn osia.

    Tämä yksilö on nähnyt elämää ja se näkyy maalipinnassa ja tarroissa. En taida lähteä tätä uudelleenmaalaamaan, mutta uudet tarrat on tarkoitus vaihtaa ja ruosteet poistaa & paikkamaalata.

  7. #757
    Nimimuisti pätkii, onko tuo kaveri tuossa mainoskuvassa se yks kaveri, joka oli kovin sillo joskus? Joku Pete? Keuli ympäri maailmaa.

    https://www.instagram.com/p/B9tKmWxh...=12ylui9qsn0jv

    Mitenkähän on, onko nää meidän nykyset pyörät yhtä antiikkisen näköisiä 20 vuoden päästä?

  8. #758
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    53
    Tarttis hieman jeesiä.

    Kuvassa olevan Nishiki Renon ikä on itselle arvoitus, jotain ysäriähän tuo on. Aikoinaan löysin muistaakseni satulasta leiman 97, josta päättelin olevan tuolta vuodelta. Voiko pitää paikkaansa?

    Ostin pyörän kesällä 2000 eli ihan kohta 20 vuotta sitten kaverilta, joka oli ostanut sen käytettynä --> olen siis ainakin kolmas omistaja. Hintana tasan tonni. Pyörä oli arkiajo - lenkkipyöränä vuoteen 2012, jolloin ostin Focuksen Arriban ja Nishiki jäi metsään ja talviajoon. Metsäajosta pääsi eläkkeelle vuonna 2016 ostettuani Trekin X- Caliberin, mutta pojan omittua tuon viime syksynä pääsee tämäkin poluille jälleen.

    Etupää on alkuperäinen tai ainakaan minun aikana ei ole mitään vaihdettu. Kammet vaihtuivat pakosti jokunen vuosi sitten, kun toisessa oli murtuma. Takavanne on kolmas mun aikana, yksi oikomishoidon tavoittamattomiin ja toisesta meni laakerit. Etupäässä ajettu, vain pakolliset huollettu. Jälkiä on vähintään riittävästi, mutta kuuluvat tähän pyörään. Yllättävän hyvin ja paljon kestänyt pienellä huoltotarpeella.


    Yleispyörä;
    Crescent (1987)
    Maastoon;
    Nishiki Reno (1997)
    Felt 760 (2016)
    Työmatkoille ja lenkeille;
    Focus Arriba (2012)

  9. #759
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    53
    Ketjun otsikossa MTB, haittaako jos kyselee myös ATB luokiteltavasta laitteesta?

    Kuvassa oleva Crescent, oman arvion mukaan 90- luvun alusta. Perikunnan löytö, ollut ajamattomana kylmässä tallissa vuosikymmeniä. Ajettu erittäin vähän, rungossa ei jälkiä, alkuperäiset Nylon- renkaat (tosin vaihdettava, pykineet pahasti), erittäin siisti.

    Mikähän mahtaa olla tämän malli ja ikä? Vaihteet Suntour. Ja tuo lamppu on mielenkiintoinen; ei minkäänlaista dynamoa, vain tuo "palikka", josta yksi johto lampulle. Voiko olla jonkinlainen "aurinkokenno", joka kerää virtaa ja sen voimalla lamppu palaa? Palikan alla on nappi, josta saa lampun päälle ja pois.

    Yleispyörä;
    Crescent (1987)
    Maastoon;
    Nishiki Reno (1997)
    Felt 760 (2016)
    Työmatkoille ja lenkeille;
    Focus Arriba (2012)

  10. #760
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    174
    Onko Tunturi tietäjiä paikalla? Onko mitään hajua minkä vuosimallin Kayapo tämä on? Lisää kuvia lisää kuvia -linkistä



    Lisää kuvia

    Satula. gripit ja polkimet joutaa vaihtoon, muuten ajattelin pitää nykyisillä komponenteilla. Vaikuttaa olevan aika alkuperäisessä kuosissa.
    I'm a cowboy on a steel horse I ride.

  11. #761
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Ostin tällaisen 1992 GT Bravadon...
    Minulla oli joskus pari vuotta tuoreempi eli 1994 Bravado LE -malli. Suunnilleen tämän (verkosta löytyneen) kuvan näköinen:



    Runko Tangen Prestigeä, Mavicin kehät, shimanon navat ja muutenkin täysi XT-osasarja. Oma pyörä oli lähes alusta alken RS Judy -keulalla.

    Pyörä jäi aikanaan pois käytöstä, sitten siitä tuli yksivaihteinen ilman Judya ja nyt se on jo vuosia ollut käyttämättömänä kuistilla.
    Rule #1: Obey The Rules

  12. #762
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    357
    Veikkaa, että tuo Kayapo on vuoden -98 kieppeiltä. Omasta tallista löytyy uutena hankittu vm -98 Equillar ja siinä on hyvin samanlaiset teippaukset. Ainoastaan tuo Tunturin keulalogo on omassa modernimpi eli sen perusteella Kayapo saattaa olla vuotta paria vanhempi.

  13. #763
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    174
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika.Mak Katso viesti
    Veikkaa, että tuo Kayapo on vuoden -98 kieppeiltä. Omasta tallista löytyy uutena hankittu vm -98 Equillar ja siinä on hyvin samanlaiset teippaukset. Ainoastaan tuo Tunturin keulalogo on omassa modernimpi eli sen perusteella Kayapo saattaa olla vuotta paria vanhempi.
    Joo, ei ole vielä googgeloidessa samanlaista tullut vastaan. Ehkä se tarkka vuosi joskus selviää. Pitäis tuo Jett huoltaa, onkohan noissa isoja eroja ollut 90-luvun lopulla? 1999 manuaalista löytyy huolto ohjeet joissa öljyn määräksi kerrotaan 85cc.

    Tuossahan lukee oikein isolla että Made in Finland, mutta onkos nuo rungotkin tehty Suomessa?
    I'm a cowboy on a steel horse I ride.

  14. #764
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    174
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jase Katso viesti
    Joo, ei ole vielä googgeloidessa samanlaista tullut vastaan. Ehkä se tarkka vuosi joskus selviää. Pitäis tuo Jett huoltaa, onkohan noissa isoja eroja ollut 90-luvun lopulla? 1999 manuaalista löytyy huolto ohjeet joissa öljyn määräksi kerrotaan 85cc.

    Tuossahan lukee oikein isolla että Made in Finland, mutta onkos nuo rungotkin tehty Suomessa?
    Wikipedian mukaan Jettiä valmistettiin vain 99-01, joten oliskohan sittenkin vuosituhannen vaihteesta. Tuo emäputken logo on kyllä vähän heikohkosti kiinnitetty, joten oliskohan se sitten vaihdettu jossain vaiheessa. Se ja sama, en tätä entisöidä aikonutkaan.

  15. #765
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jase Katso viesti
    Tuossahan lukee oikein isolla että Made in Finland, mutta onkos nuo rungotkin tehty Suomessa?
    Tunturi mainosti aikoinaan, että rungot hitsataan ja maalataan Suomessa. Eli kyllä se saattaa hyvin olla Suomessa tehty.

  16. #766
    Näyttää tuo Kayppana aika identtiseltä omani kanssa.
    Kuvissa oikeanpuolimmainen. https://drive.google.com/drive/folde...GXEmUV4nNm4MZK

  17. #767
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Löytyi muutama kehno kuva 90-luvun loppu puolelta. Muistaakseni XC kuvat on Lamminpäästä ja DH kuvat Himoksesta.
    Muistaakseni nuo olisi jotain 96-97 aikoja.









    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  18. #768
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Tässä meikeläisen eka kunnon maasturi Kona Cinder Cone 1995. Tuossa on jo vaihdettu Rokkarin keula ja vanhat contit korvatta moderneilla V-jarruilla. Myös kiekot on Aggio Sports kasannut LX-navoilla ja Mavicin kehillä. Vaihteet on Deore XT 3 x 8 Grippareilla. Tuolla sitä käytiin ainakin Finlandia MTB ajamassa muutaman kerran.

    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  19. #769
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jase Katso viesti
    Onko Tunturi tietäjiä paikalla? Onko mitään hajua minkä vuosimallin Kayapo tämä on? Lisää kuvia lisää kuvia -linkistä

    Satula. gripit ja polkimet joutaa vaihtoon, muuten ajattelin pitää nykyisillä komponenteilla. Vaikuttaa olevan aika alkuperäisessä kuosissa.
    Tuo on fillari-lehden vanhojen katalogien perusteella vuoden 2000 Tunturi Kayapo Trail. Osasarjana niin katalogissa kuin sun kuvassa Alivio ja keulana Jett XC.

  20. #770
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Löytyi muutama kehno kuva 90-luvun loppu puolelta. Muistaakseni XC kuvat on Lamminpäästä ja DH kuvat Himoksesta.
    Muistaakseni nuo olisi jotain 96-97 aikoja.


    Hienoja kuvia! Tuli itsekin nuorempana katseltua rinteessä nuo Himoksen osakilpailut. Tämä Cännärin kuva pisti silmään, kun tuli talven aikana entisöityä samanlainen Cannondalen Super V 4000 DH ja voi hyvinkin olla jopa tuo sama yksilö, joka minulle päätyi. Näitä ei varmaan ihan kauhean montaa Suomeen aikoinaan myyty 34000 markan hintalapusta johtuen

    Tässä olisi tuo entisöintiprojektin lopputulema, jonka jo facebookin vintagefoorumillekin postasin. Isoin homma oli tuon Moton keulan korjaus, josta piti liukuputkesta suoristaa paha dentti, väsätä kaikki headshokin ihanat erikoistyökalut ja metsästää sopivat tiivisteet. Mm. tuolla Himoksen rinteillä näitä kuolattiin ja ei menny kun 23 vuotta sen saamiseen!


  21. #771
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    ^On tuossa vain jotain. Ja se mikä minua näissä tämän ajankohdan täpäreissä viehättää, on se jousitusratkaisujen moninaisuus. Huomaa, että silloin vielä kaikki hakivat, että mikä se on se optimaalisin tapa toteuttaa esimerkiksi takajousitus. Toki iskaritkin on kehittyneet niistä ajoista.

  22. #772
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petete Katso viesti
    Moi!
    Pari vuotta sitten putosin retropyöräilyyn ja oon vielä todella nöösi näissä asioissa.

    Tässä ajassa tullu hankittua muutama 2000-luvun vaihteen mtb Tunska, ku ihastuin tuon vanhemman Equn ajo-oninaisuuksiin. Se tuntuu kevyeltä ja nopeakulkuiselta.

    Equ ja Kayapo toimivat kesäpyörinä ja Matra on mun talvipyörä. Sen takavaihtajan tyyppi kiinnostaa. Vaihtaja näyttää ulospäin hiukan samalta ku Equn XT, mutt siin ei ole päällä pinnoitetta tai päällä mitään merkintää.
    Equ500:sesta en tiedä oikein mitään. Se ilmeisesti myös alurunkoinen, niinku tuo Matrakin.
    Sen tiedän, että nuo teräsrunkoiset mallit ainaski on plasmahitsattuja ja että nuo xt ja lx vaihteet ihan hyviä vaihdeosia. Hyvin ainakin pelanneet vanhoiksi osiksi.


    Kaikki pyörät on toimintakuntoisia, mutta eivät mintissä. Rungoissa on pieniä kolhuja ja elämän jälkiä jne. Jonkun noista vois entisöidäkin, mutta toisaalta pidän siitä, että niissä näkyy käytön jälki ja ajan patina. Toimivuus on mulle prioriteetti.
    Equ500:n ohjainlaakerointi pitäis uusia. Mistähän kannattais kysellä?

    Kuulisin teiltä tietävämmiltä tarinaa erityisesti noiden Equjen ja Kayapon historiasta ja tunnistatteko valmistusvuosia yms muuta mielenkiintoista juttua.

    t.Piit

    Samalla kun oli katalogit esillä, niin koitin kaivaa tiedot myös sun Tunskoista. Tuo Equillar 500 on vuoden 2000 malli LX:n osasarjalla ja Judy XC:n keulalla. Näytti olevan ovh 8950 markkaa tuolloin. Tuo Kayapo Trail on samaiselta 2000 vuodelta Deoren palikoilla ja hintalappuna 6450mk jos 7005 alurungolla ja 6195 jos Ultraliten teräsputkella. Ja tuo keltainen Equillar on vuoden 1997 edullisin Equillar malli XT/LX:n vaihtajilla, M600:sen jarruilla ja hintaa sillä oli tuolloin 6490mk. En ole ennen törmänny vielä tuolla värityksellä olevaan Equillariin, tuossa on tuo värimaailma sama kuin omassa entisöimässäni saman vuoden Kayapossa, mutta vain keulan ja rungon värit päinvastoin

  23. #773
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Onko semmoista kuvaa missä Izmo ajaa kilpaa 90-luvulla??
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #774
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Tässä vielä vähän lisää kun marinoituu karanteenissa niin kaivelen 90-luvun MTB-esitteitä skannattavaksi. Jotain lehtiäkin taitaa olla, ainakin pari Bikeä.

  25. #775
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340

    Retro MTB, fotoja ja jorinaa




    Ensimmäinen oma havainto maastopyörästä Nishikin 1986 esitteestä.

  26. #776
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340

    Tämmöinen pyörä olikin jo kaverilla

  27. #777
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Konan hintoja, ehkä joku osaa sanoa tarkan vuoden

  28. #778
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340

    Ehkä sittenkin 1994 Bianchi

  29. #779
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340


    Ehkäpä sittenkin Yeti

  30. #780
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340

    Maastopyörän ostajan opas vm 1991. Hinta 28Mk

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •