HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 191 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91 141 181 189 190 191 192 193 201 241 291 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.701 - 5.730 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5701
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Jos ei tosiaan ole tarkoitus mitään keventelykiekkoja hommata, niin noi m1700:set on kyllä pätevät tuohon hintaan. Tosi laadukkaan oloiset. Tarroituskin polttomaalattu kiinni.
    22mm sisältä. Ainoa ahdistava seikka on tuo vanhanmallinen dt350 etunapa, johon ei aivan helposti saa erillaisia päätyholkkeja, mutta tosiaan 12mm akselille tuolla soviteholkilla ja pikalinkulle minusta fiksuin on laittaa 15/9mm soviteholkki ja 9mm läpiakseli.

    Huomaako joku muuten jäykkyyseroja näissä "oikeissa" gravell kiekoissa, verrattuna matalampiin ja kevyempiin maasturin kiekkoihin? Minä en tuollaista huomaa, eli ajelen noilla ihan tyytyväisenä.

  2. #5702
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    ...
    Jos 15mm akselilla löytyy muuten sovivat kiekot, niin tuollainen 15->12mm holkki voisi pelastaa tilanteen.
    https://www.totalcycling.com/en/Halo...m/m-23235.aspx
    https://www.pdxti.com/products/pdxti...5mm-ta-adapter
    Kannattanee kuitenkin mitata myös etuhaarukan dropoutit, 12 millisen päätyholkki on ulkohalkaisijaltaan jotakin 19mm, mutta 15 mm:n luokkaa 21mm.

  3. #5703
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Onko Pinnacle Arkose pyöristä kokemusta? Menee ainakin 52mm 650b rengas ja ehkä ISP myös, muutenkin hinta taitaa olla kohdallaan ja arvosteluissa hehkutettu. Painoa on aika paljon, onkohan runko painava vai kiekot?

  4. #5704
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Aika lähellä on tilausta tuo Arkrose (ale taitaa loppua ylihuomenna), vaikuttaisi arvostelujen perusteella hyvin lähelle sellaiselle pyörälle mitä haen työmatkoille ja satunnaiseen lenkkeilyyn. Varsinkin pyörän ulkonäkö iski heti ja pirun tyylikäs runko minusta sekä hyvä rengastila. Löysin tiedon että rungon paino noin 1500g ja haarukka vajaa 800g.

    Mitä mieltä kannattaako maksaa 550€ enemmän D3 105 osasarjalla + hieman paremmilla navoilla ja haarukalla vs. Sora + TRP Spyre? Mietin että tuota halvempaa 720€ voisi sitten tarpeen mukaan päivitellä ja uskon että nuo mekaaniset levarit riittäisi omaan käyttöön hyvin ja osaisi itse huoltaakin. Erotuksella saisi ainakin suht hyvät kiekot kesän lenkeille.

    https://www.evanscycles.com/en-fi/pi...-bike-EV339946

    https://www.evanscycles.com/en-fi/pi...-bike-EV339948

  5. #5705
    K.Kuronen Guest
    ^Itse en ottaisi Soraa osasarjaksi, jos suunnitelmissa on päivittäminen -ajoon ehkä, jos hinta edellä menisin.

    Hydraulisia ei kannata arastella, kyllä niiden kanssa toimeen tulee. Jarrut tosin voivat olla kätisyydeltään englantilaisittain. Hydraulisten etu on, että niitä ei tarvitse päivittää.

  6. #5706
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Omasta mielestä tuo D1 on paremman värinen mutta makuasioita. Vertailin lähinnä pyörää omaan Topstone Soraan - se on jo joiltain osin paperilla huonompi mutta silti kevyempi pyörä. Omasta mielestä heikkous on mekaaniset jarrut, eikä niitä kannata edes päivittää vaan olisi järkevämpi uusia koko voimansiirto ja sitähän ei halvalla tehdä. Kuitenkin pyörällä on tullut kesällä ja talvella ajettua, joten ainoa oikea ongelma on ollut pari kertaa -5C tai kovemmilla pakkasilla tapahtuva takajarrun vaijerin jäätyminen, joka tuossakin tulee todennäkösesti ongelmaksi kaapelireitityksen vuoksi. Kuitenkin jarrutustehoa on tarpeeksi (2-mäntäinen promax yllättää) vaikka kaipaisin hydraulisten tuntumaa.

    Sora osasarjalla ajaminen ja kuluvien osien uusiminen on todella halpaa enkä näe siinä suuria heikkouksia. Ainoastaan omassa käytössä 11t hammasratas on erittäin harvinaisessa käytössä mutta niin se olisi paremmissakin vaihteistoissa. Ehkä myös maantiellä joskus etsinyt sitä puuttuvaa vaihdetta pakan keskivaiheilta mutta työmatkoilla ei mitään haittaa ja muutenkin välitykset kohdillaan - edessä 46/30 ja takana 11-34. Jarruja lukuunottamatta tolla osasarjalla on mielestäni todella marginaalinen merkitys ja lähinnä se itsellenikin on vain pakkomielle toisinaan katsella siihen päivitystä.

    Mikäli tuo 550€ lisähinta ei kuitenkaan tunnu missään niin eikös tuo ole sama ostaa, jos väri vain kelpaa ja Arkose on se pyörä. Kuitenkin mennään jo hinnassa ylöspäin, että saattaisi jonku halvan kuiturunkoisen jo saada. Halvempi on kuitenkin hyvä aihio päivityksille siinä missä oma Topstonekin. Itse tyydyn voimansiirtoon, kunnes jotain uutta tulee markkinoille ja kiekot ovat etusijaisesti ensi kesäksi hakusessa. Toivottavasti halvempaa sram 12-speed road osasarjaa pukkaa piakkoin markkinoille, kun osassa kiekkoja voi jo valita xdr-vapaarattaan, niin saa taas ihmetellä mihin ylimääräset rahat voisi mahdollisesti laittaa

  7. #5707
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Itsekin ihastuin tuohon D1 väriin ja ulkonäköön. D3 on sitten hinnaltaan jo aika paljon korkeampi ja ennemmin tuolla hinnalla lähtisin katsomaan Sramin Rivalia, mutta siinä mallissa tuo Arkose on taas omasta mielestä karmean värinen. Samanmoisella rengastilalla saisi sitten kuituisen Planet X Free Rangerin kun laittaisi tuohon D3 versioon 300€ lisää...

  8. #5708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Täällä mahdollisesti lähtee talven aikana rakentuun graveli NS Bikesin Rag+ rungolle. Koskaan aiemmin ei oo tullu pyöriä kasattua, innolla (ja kauhulla) odotan minkälaisen pyörän saa aikaiseksi syksyn aikana haalituista tarjous- ja käytetyistä osista Kahdet kiekkosetit on hommattu ja tarkoitus toisille laittaa kapeat kesäkumit ja toisille leveämpää maastorengasta sekä ISP:it, niitä sitten vaihdella vuodenajan ja fiiliksen mukaan.
    Samalle rungolle olisi tarkoitus täälläkin pyörä rakentaa. Suurin haaste tällä hetkellä on rungon löytäminen, kaikkialla myydään eioota. Laitoin jo NS Bikesille kysymystä. Oletko sinä löytänyt runkoa mistään?

  9. #5709
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Mikä tuossa NS Rag+ rungossa houkuttaa? Itse katsoin myös tuota, mutta mielestäni rungon paino 1,8kg aika reipas, esim. tuossa Arkosessa jo selkeästi kevyempi (n. 1,5kg) ja sitten esim. Vitus Energie alumiinirunko olisi 1,2kg ja tähänkin menee samankokoiset renkaat.

    Päätyi tuo Energie mukaan myös omaan arvontakaruselliin. Arkosen ostaisin jos olisi oikeassa värissä Apex tai Rival 1x-sarjalla.

  10. #5710
    Itteä houkutteli tuossa Ragissa edullinen hinta ja se, että ISP:it mahtuu alle, myös väri ja rungon malli oli mieleinen. Miinuksena paino, ulkoinen kaapelointi ja nuo valkoset tekstit on rumat, mutta pitää koittaa jotenkin saada niitä piiloon. Painoa koittaa vähentää säästyneillä rahoilla

    Crc:llä oli vasta hyvässä tarjouksessa, mutta kaikki ovat näköjään menneet, sieltä siis omani ostin. En oikeen omaan budjettiin parempiakaan vaihtoehtoja löytäny..

  11. #5711
    No se on ainakin saatavissa runkosettinä, saa sellaisen kuin haluaa. Ragia valitettavasti ei ollut S-koossa CRC:n tarjouksessa.
    Vitusta ei taida saada runkosettinä, eikä siihen taida mahtua 27,5 renkaat? Cuben Nuroad SL olisi kanssa yksi vaihtoehto, mutta siihenkään ei taida mennnä 27,5 kumit alle. Arkosen värit ei nappaa, yksi kävisi, mutta siitä menisi kaikki muu vaihtoon pl. runko. Etsintä jatkuu, hakusessa siis ensisijaisesti alurunkoinen pyörä.

  12. #5712
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Tuossa linkin kuvassa on 27,5 renkaissa 2,2 tuumaa leveät renkaat Energiessä:

    https://forums.mtbr.com/attachments/...330_105842.jpg

  13. #5713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Tuossa linkin kuvassa on 27,5 renkaissa 2,2 tuumaa leveät renkaat Energiessä:

    https://forums.mtbr.com/attachments/...330_105842.jpg
    Kiitos! Pitääkin ottaa tuo takaisin listalle. Muutenhan tuon geometria sopisi kyllä mainiosti.

  14. #5714
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    ^ Itselläni on Orbea Terra ja senkin spekseissä on vain 700x40 merkattu, mutta itselläni on siihen 650b kiekot myös ja 48mm gravel king sk mahtuu takana pyörimään sisurin kanssa 25mm sisäleveällä vanteella. Kyllä niitä pienempiä kiekkoja voi yleensä käyttää, vaikka internetissä ei niistä mitään mainita.

  15. #5715
    Tänks! Vituksessa on Sramin 1x11 Rivalit, mitkä varmasti ovat riittävät. Jäin vielä miettimään 2x11 GRX vs Sram 1x11. Ne kellä on 1x11, onko se vaihdeväli nyt oikeasti niin iso asia, kun foorumeilla puhutaan? Mulla on maantiepyörä erikseen, joten siihen käyttöön ei ole tulossa. Tällä ajettaisiin ensisijaisesti työmatkaa ympäri vuoden sekä hiekkateitä, polkuja yms.

  16. #5716
    Vitus Energie (VR) vaikuttaa tosiaan hinta/laatusuhteelta aika hyvälle paketille. Cyclocrossiksi tuo on speksattu, mutta on kiinnikkeet lokareille, mahtuu 45x700c kumit ja BB droppiakin 70 -> mikä erottaa gravelista? Vaikuttaa kaikinpuolin hyvälle paketille gravel/talviharjoittelu/työmatka kapineelle. Apex lienee ihan toimiva osapaketti ? Takapakka ehkäpä vaihtoon -> 11-42 (ainakin talveksi)

  17. #5717
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukkapvk Katso viesti
    Tänks! Vituksessa on Sramin 1x11 Rivalit, mitkä varmasti ovat riittävät. Jäin vielä miettimään 2x11 GRX vs Sram 1x11. Ne kellä on 1x11, onko se vaihdeväli nyt oikeasti niin iso asia, kun foorumeilla puhutaan? Mulla on maantiepyörä erikseen, joten siihen käyttöön ei ole tulossa. Tällä ajettaisiin ensisijaisesti työmatkaa ympäri vuoden sekä hiekkateitä, polkuja yms.
    Mulla on apex1 11-42 pakalla ja työmatka/ hiekkatie suhauksee aivan passeli.
    Maantiellä vaihteen välit on liian suuret omaan makuun, mutta mullakin on maantiepyörä siihen hommaan.

  18. #5718
    Kiitos kommenteista, helpottaa pähkäilyä. Mikäs noista SRAMin 11-42 -pakoista sitten olisi se järkevä? PG1130? Mulle enemmän Shimanon kamat tuttuja....

  19. #5719
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukkapvk Katso viesti
    Tänks! Vituksessa on Sramin 1x11 Rivalit, mitkä varmasti ovat riittävät. Jäin vielä miettimään 2x11 GRX vs Sram 1x11. Ne kellä on 1x11, onko se vaihdeväli nyt oikeasti niin iso asia, kun foorumeilla puhutaan? Mulla on maantiepyörä erikseen, joten siihen käyttöön ei ole tulossa. Tällä ajettaisiin ensisijaisesti työmatkaa ympäri vuoden sekä hiekkateitä, polkuja yms.
    Vaikka pidänkin 2x11 -toteutuksesta suhtaudun skeptisesti 2x11 GRX:n eturattaiden suureen kokoeroon.

  20. #5720
    Tosiaan, aika isot erot. Muistin, että 40/30 olisi ollut myös vaihtoehto. No, nyt on myöhäistä, Rivalit lähti tilaukseen.

  21. #5721
    Mulla on 1xRivalissa 11-28 pakka ja edessä 40 tai 42 limppu, koen että vaihdevälit ovat yhtä pienet, kuin että edessä olisi 2x.

  22. #5722
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukkapvk Katso viesti
    Kiitos kommenteista, helpottaa pähkäilyä. Mikäs noista SRAMin 11-42 -pakoista sitten olisi se järkevä? PG1130? Mulle enemmän Shimanon kamat tuttuja....
    Pakan valinta riippuu aika paljon siitä mikä vapaaratas sulle on tulossa. 11sp Road, perus "10sp shimano", XD vai micro spline.

    Sramin pakoista toi pg1130 on ainakin se kaikkein painavin peruspakka joka menis perus 10sp Shimano/Sram vapariin
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  23. #5723
    Nyt tuossa näyttäisi speksien mukaan olevan 11sp Shimano/Sram vapaaratas (Road). Siihen pitäisi sopia, jos noihin kiekkohin muita pakkoja hommaa. Nyt siinä on siis SunRacen CSRX1 11-36 pakka, joka ilmeisesti on Sramin vastaavaa keyvempi. Laadusta en tiedä. Nykyisen setuppiin verrattuna tuo kyllä riittäisi ainakin päivittäisiin ajoihin sen perusteella, miten välitykset nyt menee ja millä tulee ajettua.

    27,5" kiekot sitten voi miettiä erikseen, niihin nyt varmaankin 11-42 pakka olisi paikallaan.

  24. #5724
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Vitus Energie (VR) vaikuttaa tosiaan hinta/laatusuhteelta aika hyvälle paketille. Cyclocrossiksi tuo on speksattu, mutta on kiinnikkeet lokareille, mahtuu 45x700c kumit ja BB droppiakin 70 -> mikä erottaa gravelista? Vaikuttaa kaikinpuolin hyvälle paketille gravel/talviharjoittelu/työmatka kapineelle. Apex lienee ihan toimiva osapaketti ? Takapakka ehkäpä vaihtoon -> 11-42 (ainakin talveksi)
    Vitus on cyclo koska valmistaja niin sanoo
    Samaa runkoa saa myös Nukeproofin brändäämänä gravelpyöränä; Digger.

    Määritelmät lienee aika häilyviä, yhtälailla Rose Xeon Cross on nykyään graveli nimeltään Backroad.

    Jotain järkevääkin voin sanoa, rakensin Vitus Energie VR -rungosta hybridin reilu vuosi sitten. Ihan ok kokemus, takahaarukka tosin vähän killissä, kohdistus ei maailman paras.
    Geometria on melko haastava, pitkä ja matala, aeropyörän luokkaa. Valmistaudu henkisesti lyhyeen stemmiin, toisaalta niin kai se trendi taitaa nykyään mennä.

  25. #5725
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Stack ja reach vaikuttavat aika normaaleilta, mutta tosiaan 20ast slouppiin tottuneessa grävell genressä se satulan pinnan alapuolelle tuleva tanko saattaa tuntua äkkiseltään hurjalta.
    Ehkäpä wiggle on tuon vuoksi merkannut tuon cycloksi? Äkäiset asiakkaat laittavat pian pyöriä palautukseen jos tuota mainostaa gravellina.

  26. #5726
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikispessu Katso viesti
    Löytyykö Shand Stoateria keneltäkään foorumilaiselta?

    Aika vähän löytyy kokemuksia internetistä tuosta mutta tyylikäs englantilaisvalmisteinen teräsrunkoinen jonka saisi custom värisenä kiinnostaa aika paljon.
    Löytyy runkosetti! Tosin custom geometrialla, mutta Stoater pohjalla. Koko prosessi oli tosi miellyttävä ja mielenkiintoinen, voin suositella. Ajot taitaa alkaa vasta sitten kun suolat katoaa.

    Tosin, sivuilla kerrotaan sen jöötin teräskeulan painoksi alle 800 grammaa, punnitsin sen tuossa yksi päivä ja 12mm akselin ja kuplamuovin (johon se on kääritty) kanssa paino oli reilu 1500 grammaa...
    Itselläni on hiilikuitukeula, mutta jos se todella olisi ollut alle 800 grammaa niin olisin kyllä harkinnut...
    Itse runko (noin L kokoinen) painaa vajaat 2000 grammaa.

  27. #5727
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Stack ja reach vaikuttavat aika normaaleilta, mutta tosiaan 20ast slouppiin tottuneessa grävell genressä se satulan pinnan alapuolelle tuleva tanko saattaa tuntua äkkiseltään hurjalta.
    Ehkäpä wiggle on tuon vuoksi merkannut tuon cycloksi? Äkäiset asiakkaat laittavat pian pyöriä palautukseen jos tuota mainostaa gravellina.
    Koossa Large, joka on taulukon mukaan tarkoitettu 175-180cm pituiselle, stack 570 ja reach 407 mm. On tuo minusta aika pitkähkö.
    Hiilikuituinen Energie on suht "normaali".

  28. #5728
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No joo, katsoin kuituista. Tuo on selkeästi tarkoitettu ajettavaksi lyhyellä stemmillä.

  29. #5729
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kosminen Katso viesti
    Tosin, sivuilla kerrotaan sen jöötin teräskeulan painoksi alle 800 grammaa, punnitsin sen tuossa yksi päivä ja 12mm akselin ja kuplamuovin (johon se on kääritty) kanssa paino oli reilu 1500 grammaa...
    Kiloista päätelleen kaulaputkikin on aika jöötiä tavaraa, joten kuvittelisin painosta lähtevän helposti pari-kolmesataa grammaa, kun putkesta sahaa ylimääräiset pois, mutta eipä se varsinaisesti kevyt ole edes levarilliseksi teräshaarukaksi siitä huolimatta. Tosin alle 800 grammaan ei oikein pääse kuin ohennetun kaulaputken ja vannejarrusirojen haarukanjalkojen kanssa, jolloin levareilla lopputuloksena on hyvin isolla todennäköisyydellä jarruttaessa "itseohjautuva" haarukka.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #5730
    Siroa tästä ei saa millään. Rupesi enemmän kiinnostamaan ja avasin kuplamuovit ja ruuvasin läpiakselin irti. Paino 1350g. Tossa on lyhennetty ruotoputkikin jo, mutta varmaan siitä pari senttiä vielä lähtis.

    Runkoa odotellessa rupesi jo houkuttamaan teräskeulan käyttö, mutta tuo paino on kyllä vähän liikaa... Ehkä kuitenkin kokeilen - ja kukaties - sehän voi tuoda painonsa verran jotain uutta substanssia mun ajoihin?!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •