ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 34 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 2876

Aihe: Zwift.com

En tiedä sopiiko aikavyöhykkeisiin, mutta mä olen ajanut 3R 100km lenkkejä nyt peräkkäisinä viikonloppuina. Ne ovat olleet aika hyviä. Viikko sitten 2,5 w/kg ryhmässä mulla oli 2,8 w/kg keskiteho, mutta toi sisälsi jonkun reilun 10 minuutin takaa-ajon vessatauon jälkeen. Eilen ajoin 3 w/kg ryhmässä 1,5 tuntia kunnes piti käydä vessassa ja siihen mennessä mun keskiteho oli kutakuinkin 3,1 w/kg. Ei tuntunut jaloissa olevan takaa-ajotehoa eilisellä lenkillä.
    6.7 WTF/kg

Mites noi asetukset on syytä laittaa?
    Power display?
    Trainer difficulty?
    appletv 4k ja kickr core käytössä, lisäksi wahoo cadence ja tickr.

Muita vinkkejä noobille käyttäjälle kiitos?

Siis vaimo ja poika on vasta aloitellut käyttöä ja minä olen yrittänyt olla operaattorina, vaimo veti eilen jonkun jen`s quick treenin ja pääsi loppuakohden kiinni kadenssin ja wattien eroon, meinas olla melkoista grindaamista.

Varmaan jonkun viikon voisi totutella ympäristöön ennenkuin puskee jotain porras ja ftp-testejä, ei siis olla mitään pro-pyöräilijöitä vaan parikesää pojan kanssa pyöräilty, poika 10v ja velotour 75km meni 25keskarilla itsellä menis varmaan 26 jos puskis

Itselläni olisi ajatuksena saada ajoasentoa hierottua hieman paremmaksi ja pojalle kanssa (kotona helpompaa hieroa stemmiä ja penkkiä pailkalleen).
    Kadenssiin varmaan myös helpompi keskittyä sisällä kuin liikenteessä, huomannut että ulkona kadenssi helposti tippuu kun juttelee tai keskittyy liikenteeseen/reittiin.

vinkkejä vielä mihin vaan saa heittää kiitos

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liimis22 Katso viesti
    Mites noi asetukset on syytä laittaa?
    Power display?
    Trainer difficulty?
    appletv 4k ja kickr core käytössä, lisäksi wahoo cadence ja tickr.
    - Itselläni power display on 3s avg, tuo jättää oletettavasti tehopiikit pois.
    - Trainer difficulty on asetus jolla voi määrittää kuinka realistiselta ylämäet tuntuu. Jos liukusäädin on oletus asetuksella eli 50% niin 6% nousu tuntuu reisissä 3% nousulta. 50% asetuksella ei tarvitse myöskään vaihtaa vaihteita niin usein ylämäessä kuin 100% asetuksella jolloin mäet tuntuu niin jyrkiltä kuin ne on tarkoitettukin ja pahimmillaa vaihteet saattaa loppua kesken. Trainer difficulty asetus ei vaikuta siihen kuinka nopeasti kiipeät jonkun mäen vaan saman määrän tehoa joudut käyttämään. Itse vaihtelen tuota asetusta sen mukaan kuinka haastava reitti on. Tasaisemmat menee 100% kun taas pahimmat virtuaali mäet tulee ajettua 50% asetuksella. Kokeilemalla selviää.
    - Itse käytän Zwiftin Companion app mobiilisovellusta myös, sillä on näppärä valita suunta risteyksissä jos haluaa itse päättää mihin päin haluaa jatkaa matkaa, muutenhan ohjelma pitää sinut automaattisesti valitulla reitillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    - Itselläni power display on 3s avg, tuo jättää oletettavasti tehopiikit pois.
    - Trainer difficulty on asetus jolla voi määrittää kuinka realistiselta ylämäet tuntuu. Jos liukusäädin on oletus asetuksella eli 50% niin 6% nousu tuntuu reisissä 3% nousulta.
    Tuli testattua ekan kerran tuota siinä Tour Of London etapissa, jossa oli ne muutamat hapokkaat mäet. Asetus rohkeasti vaan 100% ja sitten ekassa nousussa, että jaa tää vaikuttikin näin . Tuli sit jurnutettua kevyimmällä (39-28) vaihteella mäet ja jalat pyöri sen 60-70rpm. Nyt olen pitänyt mäkisillä pätkillä 50-60%.

Ok ehkä toi asetus on hyvä pitää 50% nyt alkuun ainakin
    Liimis22 muokkasi tätä : 05.01.2020 at 23.53 Syy: typo

Trainer Difficulty -säädin noin kohdassa 70-75 % tuntuisi itselle varsin luontevalta, eli lyhyihin mäkiin joutuu käyttämään sopivasti joko vaihteita tai voimaa. Immersio on parempi kuin oletusasetuksella säädin puolivälissä. Ihan täysille säädettynä ylämäet tuntuu joka kerta yllättävän, varmaan siksi kun ei ne mäet ruudulla näytä oikein miltään.

Mutta on tuo varmasti isoilta osin vain makuasia. Ja lisäksi tosiaan säädin alempana menee jyrkät pätkät paljon kivemmin. Alpe de Zwiftissä varsinkin on pitkiä pätkiä 10 % tai yli, eikä suomalaisista varmaan kovin monelta löydy pyörästä riittävän kevyitä välityksiä.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Kyllä harmittavan usein koettelee hermoja zwift.

Onko muilla samaa ongelmaa että kyseinen ohjelma kaatuu kun koittaa itse luoda omaa treeniä?

Omalla kohdalla vähintään kerran kaatuu tuo peli aina tuolloin, poikkeuksetta. Erittäin mieltä ylentävää kun säädät lämmittelyt, vedot aikoineen ja tehoineen ja aina tuo ohjelma sammuu itsestään ennen kuin kerkeää tallentamaan treeniä ja taas tuo rumba alusta, toivoen että nyt ei kaatuisi. Tänäkin aamuna tilttas kolmen kertaan kesken treenin luomisen minkä jälkeen tilttasi omat hermot ja lähdin juoksulenkille, jäi zwiftailut siltä erää siihen.

Mulla on muutama oma treeni luotuna ja ne toimivat ihan jees. En ole luonut omia treenejä pitkään aikaan vaan olen ajellut eri ohjelmia/treenejä mitä Zwiftistä loytyy. Onko sun Zwift appi päivitetty?
    6.7 WTF/kg

Kyllähän tuo vissiin tota päivittelee aina itsestään kun päivityksiä on tullut. Kyllä mullakin ne itse treenit toimii hyvin, mutta siinä luomisvaiheessa se kaatuu.

En muista, että olisi Zwift kaatunut, mutta sensorien parituksen suhteen on suuria vaikeuksia Apple TV 4k:lla. Näitä setvitään Zwiftin bugipalstalla, mutta eivät ole innokkaita korjaamaan ongelmia. Esimerkiksi tämä sensorien automaattinen paritus, joka saa softan tilttiin, kun yrittää poistaa parituksen.

https://www.youtube.com/watch?v=ZD4was-75Wk

Mulla AppleTV 4k alkoi päivittää itse itseään kesken Zwiftillä ajetun 60min maksimitestin. Tunne oli sanoinkuvaamaton sillä hetkellä kun ruutu meni mustaksi ja päivityspalkki ilmestyi näkyviin, tuollaista testiä kun ei ihan heti halua aloittaa alusta.
    Onneksi Elite Suito piti päivityksen ajan watit ennallaan ja testi jatkui, vastus muuttui hetkellisesti vain silloin kun AppleTV reboottasi itsensä ja Zwift piti käynnistää uudelleen. Ei mennyt veto pilalle.

Taitaa olla parempi pysyä läppärillä vielä toistaiseksi eikä kiirehtiä Apple TV:n hankkimista. Zwift ei ainakaan vielä tue Android TV:tä eli DNA-hubin kautta se ei harmi kyllä toimi.

Itselläni on iso telkkari fillarin edessä ja läppäristä kaapeli telkkariin. Koskaan ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa sen kanssa. Mitäköhän tuo Apple tv oikein tekee? Pakko kysyä, kun en tiedä?

Itselläni Asuksen läppäri aiheutti kaikenlaista päänvaivaa itse Windows 7:ssa ja Zwiftissä, usein tuli sininen ruutukin yms. Viime vuonna ostin macbook pro:n ja ongelmat ovat pysyneet toistaiseksi pois. Ennen sessioita tarkistan aina hyvissä ajoin uudet päivitykset ettei jää eventit ajamatta.

Tuo apple tv taitaa olla edullisin tapa saada isolle ruudulle kuva? Itsekin pyöritän läppärillä, mutta jos on yhtään enempi populaa ajossa niin tökkii kyllä välillä aika lahjakkaasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TKe_ Katso viesti
    Tuo apple tv taitaa olla edullisin tapa saada isolle ruudulle kuva? Itsekin pyöritän läppärillä, mutta jos on yhtään enempi populaa ajossa niin tökkii kyllä välillä aika lahjakkaasti.
    Pakko vielä vähän vaivata tällä asialla. Eikö se kaapeli telkkarin ja läppärin välillä ole kuitenkin edullisin. Kaapeleitahan on nurkat väärällään joka kodissa. Minulla ei Zwiftin väkimäärä ole mitenkään tökkivästi vaikuttanut telkkarin Zwift kuvaan. Keskikerroksessa normaali nettiyhteys. Sieltä se betonin läpi löytää aina alakerran läppärin ja läppäristä kaapelilla kuva telkkariin.

Jos on uutta televisiota hankkimassa tai on onnekas ja on jo uudehko tv missä on airplay tuki niin tuo olisi siistein tapa saada kuva isolle näytölle vaikkapa tabletilta tai kännykältä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Pakko vielä vähän vaivata tällä asialla. Eikö se kaapeli telkkarin ja läppärin välillä ole kuitenkin edullisin. Kaapeleitahan on nurkat väärällään joka kodissa. Minulla ei Zwiftin väkimäärä ole mitenkään tökkivästi vaikuttanut telkkarin Zwift kuvaan. Keskikerroksessa normaali nettiyhteys. Sieltä se betonin läpi löytää aina alakerran läppärin ja läppäristä kaapelilla kuva telkkariin.
    olisin tietysti voinut kirjoittaa edelliseen viestiin mitä ajattelin, että jos ei ole tietokonetta käytössä niin silloin Apple TV lienee edullisin. Eikös sen saa alle 200e.

Jos joku setup toimii, niin ei mun mielestä kannata pelkästään päivittämisen ilosta alkaa säätämään.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    En tiedä sopiiko aikavyöhykkeisiin, mutta mä olen ajanut 3R 100km lenkkejä nyt peräkkäisinä viikonloppuina. Ne ovat olleet aika hyviä. Viikko sitten 2,5 w/kg ryhmässä mulla oli 2,8 w/kg keskiteho, mutta toi sisälsi jonkun reilun 10 minuutin takaa-ajon vessatauon jälkeen. Eilen ajoin 3 w/kg ryhmässä 1,5 tuntia kunnes piti käydä vessassa ja siihen mennessä mun keskiteho oli kutakuinkin 3,1 w/kg. Ei tuntunut jaloissa olevan takaa-ajotehoa eilisellä lenkillä.
    Nyt on koeajettu Japanin 105km lenkki. Sopii jollekin B luokan kuskille ”rajoitetuksi kisaksi” KOMit ovat vapaata vauhtia ja loput ajetaan häröpallomaisesti ja tehot pyörii jossain 2,5-3 w/kg holleilla. Saatan ajaa tämän uudestaankin, riippuen valitusta reitistä. 3R on mun mielestä edelleen parempi ”hyväkäytöksinen” lenkkivauhtinen lenkki.
    6.7 WTF/kg

No nyt oli eka vähän haastavampi kokemus swiftin kanssa,
    Poika ajeli lämmittelyä pikkuwateilla ergmodessa wahoon oman appin kautta ensin ja katseli samalla leffaa noin 40 min.
    Leffan loputtua zwift tulille, ja koska kello paljon niin jon's short treeni valittiin erg modessa
    -zwift appletvstä käyntiin, wahoon appi pois päältä puhelimesta, kickr coresta piuha irtri ja takaisin päälle, powermeterin kautta parittui kickr ja kadenssianturi normaali kuvio...
    -puhelimesta companion appi käyntiin ja sykemittari sen kautta parittui normaalisti
    - treeni käyntiin watopian flatillä ekan viidenminuutin lämmittelyn jälkeen kun piti tarjota watteja interwalleissa niin sykkeet ja watit hävisi ja companion appi jotenkin "boottasi itsensä/putosi swiftin kyydistä".
    -kahden interwallin jälkeen hätä ja vitutus juniorilla melkoinen kun juuri kun saa runtattua watteja liikkeelle avatar heittääkin jalan maahan.
    - kävin sit katsomassa appletv:n menun kautta paritukset ja kertaalleen irroitin sykemittarin ja paritin uudelleen ja jatkettiin harjoitusta mutta sama jatkui melkoisen pahana ja interwalli treeneistä ei tullut yhtään mitään kun ilmeisesti companion appi tippui kyydistä melko tiheään.

Ajatuksia mistä johtuu?
    Vaimon puhelimesta ja omasta bluetooth oli pois päältä varmuuden vuoksi ja läppärikin oli nukkumassa, ainoa normaalista poikkeava tilanne oli se että poika kuunteli musaa samalla airpodeista jotka tavallaan on bluetooth vehkeet, applewatchikin siinä taisi olla ranteessa.

Kalustona siis:
    appletv4k jossa swift asennettuna
    kickr core
    wahoo cadenssianturi ja wahoo hrm
    iPhone8 jossa companion appi

Androidin Companion -appi on eilen ja tänään sekoillut minullakin. Sykkeet tulevat Zwiftiin Companionin kautta. Homma lähtee rullaamaan aluksi ja sykkeet näkyvät, mutta sykkeet häviävät pian kokonaan eikä niitä enää saa takaisin.

ok vissin täytynee käynnistellä välillä laitteita uudestaan ja katsoa kuinka käy, mutta raastavan näköinen on pienenmiehen ilme kun tuuttaa täysillä menemään ja avatar pistää jalan maahan
    Liimis22 muokkasi tätä : 16.01.2020 at 00.54 Syy: klatsoa > katsoa

Eilen oli vastaava tilanne itselläkin. Boottasin jopa tab:n (Zwift) ja puhelimen (Companion) jne eikä vaikutusta. Väliin Kickr:n kadenssi antoi jotain lukemaa, mutta ei esim watteja. Loppujen lopuksi syyllinen ilmeisesti oli virtajohdon ja muuntajan pistokkeen huono kiinnitys. Aiheutti kieltämättä noitumista sekä Zwift:n manaamisen alimpaan helvettiin. Kun työnsin pistokkeen paremmin niin ei tietenkään mitään ongelmaa enään.

Kokeilisin jättää kadenssimittarin ja ehkä myos airpodit pois ja testata miten toimii. En ole tormännyt "likaisen virran" ongelmaan, mutta toikin voi haitata varsinkin jos on jatkojohtoja tms. käytossä.
    6.7 WTF/kg

Miten zwift valitsee mihin porukkaan lähettää porukkalenkillä ajaan? Tänään menin ajaan jokun coffeeride lenkin jossa luki B, C ja D ryhmät. Lokeroin itseni c ja d ryhmän välimaastoon mutta zwift päätti laittaa mut ajaan B ryhmään. No saipa ajella yksin lähes koko lenkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Needleman Katso viesti
    Miten zwift valitsee mihin porukkaan lähettää porukkalenkillä ajaan? Tänään menin ajaan jokun coffeeride lenkin jossa luki B, C ja D ryhmät. Lokeroin itseni c ja d ryhmän välimaastoon mutta zwift päätti laittaa mut ajaan B ryhmään. No saipa ajella yksin lähes koko lenkin.
    Tuo valinta tehdään itse vaikkapa Zwiftin Companion mobiilisovelluksella. Siitä valitaan ensin tapahtuma mihin halutaan ja samalla näkee onko tapahtumassa eri ryhmiä josta valitaan se oikea. Coffeeridessa on ilmeisesti A ja B kategorian ajajille oma valinta ja C ja D kategorian ajajille oma valinta eli oman kuntotason mukaan tehdään valinta.

Monella lenkillä on myös todella huonot kuvaukset millä teholla ajetaan.
    Luokkien haitari on laaja eikä lisäksi tiedä onko kirjain ajajan FTP vai ajettava teho. Tuosta kannattaa laittaa palautetta lenkkien vetäjille.

Lauantaiaamuna osallistuin länsinaapurien (SZR) järjestämään 200 km endurance rideen (D). Oma FTP on tällä hetkellä noin 3w/kg ja ajon speksit oli 1,7-2w/kg. Niissä muutamassa kisassa, jonka olen ajanut, olen ilmoittautunut C kategoriaan. Ajoa vedettiin ihan speksien mukaan, mutta oli pakko heittää leikki kesken noin 80km ajon jälkeen. Suunnitelmana oli ajaa +150km.

Ensin noin 5km ajon jälkeen AppleTV katkaisi yhteyden ja vaikka pääsinkin noin 5 min päästä takaisin sisälle, hätäännys ja vit*t*s nosti adrenaliinit aika korkealle. Lenkin (Watopia waistband) jokailsella kierroksella oli kiri (Fuego Flats). Tottahan osallistuin. Sitten tulikin biotauon tarve. Minuutin perässä ja takaisin porukkaan. Toinen kiri - osallistuin tottakai. Taas biotaukotarve. Minuuttin takamatkan ajo. Tässä vaiheessa totesin, että treenistä ei tullutkaan pk-lenkkiä. Kolmas kiri ja pyyhe kehään. Vähän reilu puoli minuuttia +600W keskitehoilla (max 850W), on mulle aika kova (max 5 sek on ulkona ollut 1200W ja sisällä 1050W). Mä en ole mikään iso kuski (nyt 79 kg), vaikka fläsää onkin paljon.

Vaikka lenkki ajetaan speksien mukaan, voi oman ajon tärvellä monella tapaa. Jotenkin toi tekniikan pettäminen pisti mopon keulimaan pahasti. Jälkeenpäin otti niin pannuun, että laitoin saunan päälle ja rupesin juomaan kaljaa. Lauantain aamupäivällä. Perhe oli koko päivän poissa - omissa riennoissaan kuka missäkin. Mutta kaljottelu sai aikaan vaan lauantai-iltaan sijoittuvan krapulan. Eli ratkaisukeskeisesti uutta toimintamallia hakemaan.

Kun olen osallistunut vain muutamaan pitkään lenkkiin, kysynkin tyhmänä: onko noissa koskaan suunnitelmallista biotaukoa? Jos ei, miten olette asian järjestäneet? Meinaan, että tuli mieleen varata käytöstä poistettu juomapullo fillarin viereen. Oletan, että pienempi takamatka kiinniajettavaksi näin tulisi. Tällä FTP:llä tuo minuutin kiinniajo tarkoitti pitkään 110% teholla ajamista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Kun olen osallistunut vain muutamaan pitkään lenkkiin, kysynkin tyhmänä: onko noissa koskaan suunnitelmallista biotaukoa? Jos ei, miten olette asian järjestäneet? Meinaan, että tuli mieleen varata käytöstä poistettu juomapullo fillarin viereen. Oletan, että pienempi takamatka kiinniajettavaksi näin tulisi. Tällä FTP:llä tuo minuutin kiinniajo tarkoitti pitkään 110% teholla ajamista.
    Omat kokeilut ovat antaneet viitteitä siitä, että juominen on ns. taitolaji. Biotauot olen onnistunut huolellisella juomisen säätelyllä joskus käytännössä nollaamaan useammankin tunnin lenkillä. Nettipyöräilyssä ei ole ikäväkseen sitä ominaisuutta, jota esiintyy esim. isompien kiertoajelujen etapeilla, että porukka odottelee biotaukoilijaa. Kotona taasen ei voine turvautua siihen etappikisojen loppuvaiheiden ratkaisumalliin, että (nestemäinen) biotuote imeytetään pyöräilyhousujen vaippaan tai ohjataan housujen lahkeesta sopivaan suuntaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •