..öö, oliko kuitenkin hallitsematonta? ( painonlaskun mainitsein olevan sitä kun en ole tietoisesti tai varsinkaan harkitusti...)mä harvoin teen mitään harkitsematonta.
Kuten tänäänkään, kävin Biltemassa ostamassa paikkarasian ja jarrupaloja cycloon, lisäksi ihan pienen termospullon ( jota olin miettinykin) ja kahdet halpislukulasit. Just, otin muka mukaani jo "kauppalasit" - kotelo oli ja lasit pudonneet ( ...kamerakassiin). Sitten piti ensin ottaa hyllystä yhdet lasit joilla pystyi katsomaan mitkä lasit olisi sitä "mun kokoa" eli +3,00. Halpislaseja on siellä täällä, kameralaukussa, olkkarin pöydän mukissa, keittiössä, nyt autossa yhdet varmaan tarvii viedä pyörävarastoon...
ps. vastaanotolla toisinaan kertovat että nenä vuotaa verta helposti, esim. kylmällä ja infketion yhteydessä, käsittääkseni yksilöllistä. Edelleen noi käyttämäsi metodit on hyviä.
Mutta nenut ei varsinaisesti ole kehittyneet, vaan mun mielestä herkistyneet tai limakalvot ohentuneet. Ihan selvästi ainakin sinuiitit eli poskiontelontulehdukset on yleistyneet; 90-luvulla oli usein angiinoita eli nielurisatulehduksia tai keuhkoputkentulehduksia, harvoin poskiontelon -.
Samoin allergiat; 70-80-luvuilla koulussa oli ehkä muutama joilla oli erityisruokavalio terveydellisistä syistä ja muutamalla ( hikarilla) silmälasit. Nyt koulussa taitaa olla muutama jotka voi syödä mitä vaan...
Kirjanmerkit