Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
Tuo ohjaustangon korkeushan määräytyy mieltymyksen mukaan, millaisessa asennossa on miellyttävä ajaa. Tosiasiassa periaate on se että ohjaustanko olisi asetettava mahdollisimman korkealle kumminkin niin että paino jakautuu etupyörän päälle että jyrkkissä ylämäessä ei keula kevene niin että se pyrkii nousemaan maasta. Seisaaltaa ajettaessa tulisi ohjaustanko olla noin puolessa väliä reittä. Monella tuntuu olevan käsitys että ohjaustanko pitäisi olla mahdollisimman alhaalla toki noin saadaan ilmanvastus pienemmäksi matalan ajo asenon vuoksi mutta normi ajajalle tuolla ei ole mitään merkitystä, tärkeitä on se että ohjaustanko on niin ylhäällä että ajo tuntuu mukavalta.

Korkealla oleva ohjaustanko sästää käsiä ja niskaa sekä antaa varmuuden tunetta laskuissa, mutta heikentää tuntumaa etupyörään. Liian pystyssä ajoasennossa kärsii polkemis tehokkuus, eli homma on myös tasapainoilua tehokkaan polkemisen ja mukavuuden kanssa.
Itse ainakin ajatellut duden kanssa mitä enemmä trail sitä parempi omaan hanskaan. Ajan pelkkä polkuja. Nyt se on tuon 120 ja headsetin kanssa, helppo käsitellä ja pääsee hyvin kivien ja juurakoiden yli.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla