Siis Therese voitti vapaan kympin 0.7sekunnilla. Ei käy kateeksi. Kun velkaakin Ingvid Flugstad Östbergille on maksettavana; viime vuonna siinä viimeisessä Kanadan puisto-osakilpailussa antoi suosiolla Theresen olla toinen jolloin oli kolmas maailmancupissa - ja Krista Pärmäkoski jäi neljänneksi. Ingvid itse voitti maailmancupin.

Joka tapauksessa kun vielä yksi sprinttikin on tulossa niin Therese ei missään tapauksessa lähde viimeiseen osakilpailuun ykkösenä, ja se Alpe de Cermisin nousu ratkaisee kaiken. Jännitystä ei tule puuttumaan, mua jännittää jo nyt niin paljon että hyvä kun pystyy katsomaan

munan kanssa ihan samaa mieltä, pari pitkää matkaa ja naisille kans neljäkymppiä Touriin mukaan niin eiköhän ala eroja syntymään. Sitten voisi olla sprinttitouri erikseen, siihen voisi lisätä myös näitä "supersprinttejä" 100m, sekä sellaisia kumpuilevia sprinttejä...skicrossin oloisia. Alkaa hiihdossa olla niin paljon eri lajisuuntauksia että ne pitäisi erotella, kuten yleisurheilussakin ja siinä alalajina juoksussa.

Joku voisi testata kumpi tapa on nopeempi pitkillä matkoilla; oikea hiihto vai semmoinen tasatyöntö-lykkimis-tyyli. Pitkillä matkoilla pitäisi kyllä olla vaihtelevaa maastoa, alamäkeä ja erityisesti ylämäkiä. Nyt on menty sekä hiihdossa että juoksussa outoon suuntaan; hiihtokisat on tasaisella ja maastojuoksukisatkin puistojuoksua, maasto on mun mielestä metsäpolkuja. Ja se onkin nyt jotain "polkujuoksua" ....kääk sentään.

Joka tapauksessa, jos ei voida kertoa mikä oli Ingvid Flugstad Östbergin alkukautta haitannu terveysmurhe, tai Krista Pärmäkosken äkillinen sairaus, niin on enemmän kuin epäilyttävää. Ja siis voihan siellä olla taustalla myös henkistä sairautta, jää vaan kiinnostamaan mikä on niin salaista ja "henkilökohtaista"?