ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 13 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 569

Aihe: 2-ch äänen dinosaurusharrastajat

Lähtökohtajan koko vertailussa on jo väärä jos kyse on autossa tai muuten vähänkään taustameluisissa ympäristöissä. Puhumattakaan jos kuuntelu tulee auton vakio laitteistosta mikä on rajoittava tekijä.

Sen voin kuitekin todeta, että pelkästään hifi tidal vs spotify ero on marginaalinen ja en pysty omalla harrastelijakorvalla kuulemaan ilmiselvää eroa omalla ei-niin-hifi laitteistolla ja kuuntelitilalla. Varsinkin kun yrittää sulkea plasebovaikutukset täysin pois. Vertailuna kokeilussa ollut Dspeaker antimodella äänenlaatuun tuli huomattava ero mihin laittaisin mielummin ylimääräiset rahat. Eli en maksaisi tuplahintaa normiversioon verrattuna, mutta mikä ettei kokeilla kun ilmaiseksi sai 4 kk.

Mutta jos ei tarvitse Spotifyn lisäominaisuuksia niin ehdottomasti valitsisin Tidalin artistien saaman suuremman korvauksen vuoksi. Molemmat kun ovat samanhintaisia 10€/kk perusversioina normihinnalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Autossa ei myöskään pysty välttämättä keskittymään musiikkiin samalla tavalla kuin kotona.
    Noin on, mutta toisaalta ihan hyvä asia, jos kuuntelija istuu ratin takana.

Saamari olikin hajonnut L&R kanavat AV-vahvistimesta, ilmankos Dalit kuulostivat paskalta. Vahvarissa on onneksi B Speakers, otin sen käyttöön.

Kävin jo pyytämässä 4k€:n tarjouksen Geneleceistä (8350-pari ja GLM-huonekorjain), nyt se saa kulua johonkin muuhun
    Pyöräily on kivaa!

Tidal vaikuttaa asialliselta, tosin selaimesta ei saa castattua Chromecast Audioon, Androidilla saa. Käytössä on yksi pikkuinen NAD 312, joka syö vain analoogia (eli varsinainen Chromecast ei käy siihen).

Autossa on hyvä kuunnella. Mitä muutakaan voi tehdä vaikkapa moottoritiellä Nurmijärvi-Tampere ja takaisin? Nopeusrajoituskin on talvisin säädetty mateluvauhtiin, voiko jotain muka sattua?

Onneksi minulla loppui tuo matkatyö, samalla kyllä väheni musiikin kuuntelu. Autossa yksin saa luukuttaa Sibeliusta, Manowaria tai trancea oman tahdon mukaan.
    Pyöräily on kivaa!

^^ Ei mikään hääppönen tarjous vaikka harvoin Geneleceistä taitaa mitään suurempaa saada.

https://www.stpaulssound.fi/ näyttäisi olevan thomannin tasoa hinnat ja varmaan tarjouksella vielä nipistys pois. Vaikka jäi harkiasteelle niin tuolla on muustakin tavarasta kohtuu suomihinnat jos joku etsii jotakin, ainakin muutamat omat hankinnat tullut tuota kautta.

Arvaa missä kävin?

Vähän nipisti harmaassa APM-mallissa, siinä kuulemma kilpailu on niin kova juuri Thomannin takia (pyöristin pikkuisen ylöspäin aikaisemmassa viestissäni).

Värillisissä on yllättävän paljon korkeampi hinta, niistä sitten tippui enemmän, mutta se harmaa/producer/antrasiitti olisi kelvannut minulle.
    Pyöräily on kivaa!

Olishan se pitäny katsoa paikkakunta. Mut joo ihanan kallista uutena. Puoliso olisi halunnut alunperin valkoisia, mutta löysin antrasiitit edullisesti. Muuttu mielipide nopeasti pois tylsästä valkoisesta, kun huomasikin et noi on nätimmät livenä pienen glitterin kera.

Tuli nyt yövuoron aikana tilattua Tidal. Jahka saan yövuorot tehtyä niin pitää ottaa kunnon ”tyypit” kotona.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jos joku sattuu seuraamaan hifiharrastajat -foorumia, niin siellähän on spekuja Tidalin tilanteesta. Olisiko menossa nurin tai ostaako Spotify koko palvelun. Viimeaikojen tarjouskampanjat liittyisivät tuohon.

Joku pääomistajista ja iso rahoittaja (joku räppäri) poistui ja siitä ahdinko. Jos oikein ymmärsin.

Saapa nähdä.

Myinpä sitten vinyylikokoelmani ja sain rahaakin enemmän kuin odotin. Tuleekohan katumus.

Myinpä sitten vinyylikokoelmani ja sain rahaakin enemmän kuin odotin. Tuleekohan katumus.
    Ot mutta muistan kuinka mun faija (musiikkimies) myi Elonkorjuu-yhtyeen Harvest Time -vinyylin, jonka oli uutena julkaisuna itse ostanut, muistaakseni 3.000 markalla. Sillä rahalla ostettiin tietokone, jossa müllistava Windows 95 -käyttöjärjestelmä. Eli hyvin tuli "sijoitettua" arvonsa säilyttävään tekniikkaan nekin rahat En tiedä paljonkohan levyn arvo nykyään olisi. Ei faija sitä ole mitenkään jäänyt suremaan, ja mulla on se levy 320kbps mp3:sena, ja saamarin hyvä levy onkin.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jos joku sattuu seuraamaan hifiharrastajat -foorumia, niin siellähän on spekuja Tidalin tilanteesta. Olisiko menossa nurin tai ostaako Spotify koko palvelun. Viimeaikojen tarjouskampanjat liittyisivät tuohon.

Joku pääomistajista ja iso rahoittaja (joku räppäri) poistui ja siitä ahdinko. Jos oikein ymmärsin.

Saapa nähdä.
    Hyvä kun mainitsit. Pitääpi seurata tilanteen kehittymistä. Ihan hyvältä palvelulta Tidal on tuntunut ja kuullostanut

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tässäpä sielläkin aiheesta linkitetty uutinen:
    https://www.forbes.com/sites/korihal...tidals-coffin/

Mulle ainakin tulisi, joten en myy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ot mutta muistan kuinka mun faija (musiikkimies) myi Elonkorjuu-yhtyeen Harvest Time -vinyylin, jonka oli uutena julkaisuna itse ostanut, muistaakseni 3.000 markalla. Sillä rahalla ostettiin tietokone, jossa müllistava Windows 95 -käyttöjärjestelmä. Eli hyvin tuli "sijoitettua" arvonsa säilyttävään tekniikkaan nekin rahat En tiedä paljonkohan levyn arvo nykyään olisi. Ei faija sitä ole mitenkään jäänyt suremaan, ja mulla on se levy 320kbps mp3:sena, ja saamarin hyvä levy onkin.
    Tuota Elonkorjuun alkuperäisvinyyliä pidetään kalleimpana suomalaisena keräilylevynä. Itseltä löytyy alkuperäinen c-kasetti vielä ihan kuuntelukelpoisena.
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Harvest_Time

Kun ei tänäpäivänä pysty oikein suoratoistopalveluja välttämään niin Cambridgen CXN striimeri lähti tilaukseen. Jos siitä saisi laadullisesti hyvää ääntä, ainakin hyviä arvosteluja olen lukenut.

^mä olen nyttemmin todennut, että verkkosoitin on näpsäkkä peli. Tulee kuunneltua paljon hyvää sellaista, jota ei viitsi levynä kuitenkaan ostaa.

Nyt on jopa mielessä hankkia NAS-levy ja ripata kaikki seedeet sinne FLACina. Mä olen tosin ripannut ne jo kertaalleen mp3:na auto- ja puhelinkäyttöön. Valitettavasti tilansäästösyistä 128k-laadulla, aaargh. Hirvee duuni tehdä toi uudestaan.

^mä olen nyttemmin todennut, että verkkosoitin on näpsäkkä peli. Tulee kuunneltua paljon hyvää sellaista, jota ei viitsi levynä kuitenkaan ostaa.

Nyt on jopa mielessä hankkia NAS-levy ja ripata kaikki seedeet sinne FLACina. Mä olen tosin ripannut ne jo kertaalleen mp3:na auto- ja puhelinkäyttöön. Valitettavasti tilansäästösyistä 128k-laadulla, aaargh. Hirvee duuni tehdä toi uudestaan.
    Jokunen vuosi sitten kopioin n.400 cd-levyäni ulkoiselle kovalevylle. Kopion cd:t AAC muodoksi. Taisi muistaakseni yksi kesä ja rapiat vierähtää tuota hommaa tehdessä, olisi kieltämättä kannattanut tehdä koko homma tuolla vähdillä Lossless muotoon.

^mulla taitaa olla vajaa tuhatkunta seedeetä. JOS rippaisi edes kymmenen päivässä se tekisi sata päivää. Tuskinpa tulisi joka päivä edes puuhailtua joten ainakin vuosi tuohon kai menisi... enpä taida viitsiä, soitellaan levyt levyinä edelleenkin. Losslessina tallennuskin vienee jonkin aikaa vaikka olisi SSD.

Pitäisi vielä keksiä sellainen luotettava id-täggääjäsofta. Rippailut teen nykyään ihan pätevällä ja monipuolisella MusicBeella ja aina välillä joutuu manuaalisesti editoimaan tägejä tai hakemaan grafiikat.

Toisaalta jos levy kerrallaan kävisi kädessä niin samalla skannaisi viivakoodeista Discogs-kantaan. Ja viivakoodittomat käsin (hassua muuten, että vielä 2019 ilmestyy levyjä, joissa ei ole EAN-koodia). On mulla jo Access-kanta levyistä, mutta olishan se hienoo jos ne olis myös Discogsissa

Mulla on Åpplen musiikkikirjastossa noin 1200 cd-levyä konvertoituna 320kbps mp3:siksi. Kyllä niitä kuuntelee. Oli hirveä duuni rahdata ne fillarilla Lapin maakuntakirjastosta about kymmenen levyä kerrallaan. Onneksi opiskelin hartaasti ja aikaa oli. Enää en moiseen ryhtyisi
    -L.

Mulla on Åpplen musiikkikirjastossa noin 1200 cd-levyä konvertoituna 320kbps mp3:siksi. Kyllä niitä kuuntelee. Oli hirveä duuni rahdata ne fillarilla Lapin maakuntakirjastosta about kymmenen levyä kerrallaan. Onneksi opiskelin hartaasti ja aikaa oli. Enää en moiseen ryhtyisi
    Nyt se rahtaaminen onnistuisi ilmeisesti nopeammin autolla ja useamman seedeen kanssa, olisi siinä kirjastonhoitajalla ihmettelimistä kun lainaisi yhden hyllyrivin levyjä ja sanoisi että yritän palauttaa Jouluun mennessä . En kyllä itsekään viitsiä enää kopioida cd-levyjä. Onhan tuossa tuo ps3 mutta voisin kyllä ostaa erillisen cd-soittimen.

Nyt se rahtaaminen onnistuisi ilmeisesti nopeammin autolla...
    Ööh niin, miten sen nyt ottaa... Autolla Espoosta Rovaniemelle ja takaisin
    -L.

Ööh niin, miten sen nyt ottaa... Autolla Espoosta Rovaniemelle ja takaisin
    No siinä tapauksessa täsmäisku Espoon kirjastoon .

Oli hirveä duuni rahdata ne fillarilla Lapin maakuntakirjastosta about kymmenen levyä kerrallaan.
    Itsellä sama urakka aikoinaan, levyt toki olivat vinyylejä ja tallennusmuoto c-kasetti. Tuttu ihminen musiikkikirjaston tiskin takana ja sain lainaan runsaasti myös sellaisia levyjä, jotka eivät virallisesti olleet lainattavia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Itsellä sama urakka aikoinaan, levyt toki olivat vinyylejä ja tallennusmuoto c-kasetti. Tuttu ihminen musiikkikirjaston tiskin takana ja sain lainaan runsaasti myös sellaisia levyjä, jotka eivät virallisesti olleet lainattavia.
    Rovaniemi oli hieno paikka asua reilut 5v nuoruudestaan ja Lapin maakuntakirjasto oli yksi ehdottomasti parhaista jutuista siellä, kunnon (toisinaan vähän liiankin kunnon) talven, luonnon, harrastusten ja ihmisten ohella. Nyt siitä on jo aika kauan. Mutta itsenäistymisen ja musiikillisen yleissivistyksen hankkimisen kannalta Rovaniemi oli ns. place to be. Loppuelämä meneekin melko varmasti täällä etelässä, aikanaan konvertoitua musaa kuunnellen
    -L.

Rovaniemi oli hieno paikka asua reilut 5v nuoruudestaan ja Lapin maakuntakirjasto oli yksi ehdottomasti parhaista jutuista siellä, kunnon (toisinaan vähän liiankin kunnon) talven, luonnon, harrastusten ja ihmisten ohella. Nyt siitä on jo aika kauan. Mutta itsenäistymisen ja musiikillisen yleissivistyksen hankkimisen kannalta Rovaniemi oli ns. place to be. Loppuelämä meneekin melko varmasti täällä etelässä, aikanaan konvertoitua musaa kuunnellen
    Hienoa, että jäi tuommoinen myönteinen kuva paikasta ja musiikkia muistoksi.

Hain tänään matkahuollosta Cambridgen CXN V2 verkkosoittimen ja ei yhtään pöllömpi laite. En tiedä onko mielikuvituksen tuotetta mutta musiikki kuullostaa hifimmältä kuin apple tv:n kautta toistettuna.

Mä en tiedä kerrassaan mitään verkkosoittimista tai nettimusiikista - paitsi YouTuben. Tulipa ostettua Creamin BBC-sessiot remasteroituna vinyylinä, ensimmäinen vinyylihankinta moneen vuoteen. Yli 30e hintaan en kyllä ala vinyylikokoelmaani kartuttaa. Huomasin, että olen aikoinaan kopioinut alkuperäisen painoksen CD:ltä DVDR:lle, jota olen viime aikoina suosinut tallennukseen - levyyn mahtuu 8 tuntia laadukasta audiota. Oli pakko vähän verrata. Vinyyli ei rätinöitä lukuunottamatta ole ainakaan huonompi, ja fiilistä on paljon enemmän. En alustavasti menisi sanomaan suoraan paremmaksikaan. Siitä on kauan, kun olen käynyt esim. Black & Whitessa, etten tiedä mikä on käytetyn normivinyylin hintataso saati saatavuus. CDandLP:stä olen joskus tilannut, sieltä löytyy melkein kaikki, eri asia onko samalla myyjällä useampaa ostettavaa levyä https://www.cdandlp.com/en/

Muistin väärin DVD-R:n tallennusajan, se on LP:llä 4 tuntia. En ole tallentanut aikoihin. Jossakin testissä LP ja SP -nopeudet olivat audion osalta yhtä hyviä...... LP jopa jossakin nimellisesti parempi - ellen sekoita VHS-nauhaan. Discogsista löytyy kanssa melkein kaikki levyt. Esim Creamin Wheels of Firea löytyy yli 1000 kpl
    https://www.discogs.com/sell/list?format=Vinyl

kevyttä päivitystä laitteistoon: aps io, behkun truth basso ja systemdeck 8 vincent:n etuvahvistimella.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Pienoisena heikkona lenkkinä pidän Denonin 2802 -vahvistinta. Basso tuntuu vaisummalta kuin ikivanhalla Marantzilla (PM 64 II). Saisi olla aavistuksen järeämpi, aina harmittanut etten hommannut 3802-mallia. Tuntuu hurjalta lähteä päivittämään 2500e johonkin Marantzin uuteen vahvistimeen. Pitäisi olla varma, että eron kuulee. Aika pieni puute tuo on. Liitäntöjen määrä ratkaisi aikoinaan Denonin hyväksi, Marantzin PM14S1:ssä olisi 6 linjatuloa ja muistaakseni MM/MC.

Itselläni on vahvistimina Marantzin AV8003 esivahvistin ja MM8003 pääte. Etusessa ei ollut levysoittimelle liitäntöjä joten erillinen Projectin riaa-korjain piti hankkia. Verkkosoitinta kun oli hiljattain hankkimassa kauppias ehdotti Marantzin AV8805 esivahvistina kun siinä on integroitu verkkosoitin. Yli 3000€ väliraha karsi heti välittömästi tuon vaihtoehdon pois. Nykyiset vahvistimet toimii niin hyvin ettei välitöntä tarvetta vaihtamiseen ole.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •