GiantElectrobikeBikeshopLostInLapland
Sivu 116 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Itse ostin aikoinaan joustokeulalla, kun omasta mielestä hinta-laatusuhde oli paras. Sittemmin on talvea varten hommattu toki jäykkä keula ja muutenkin se on ehkä mukavampi käsitellä (keveyden huomaa), kun joustokeulalla saa vauhtia pidettyä ehkä helpommin. Molempi parempi, kesällä joustoa ja kapeampaa rengasta vähän maastosta riippuen ja talvella jäykkä.

Joustokeula hyvä jos ajot on kaahottamista ja hitaammassakin vauhdissa tuo mukavuutta pitkille lenkeille. Talvella jos ajot on pääosin pehmeässä lumessa, ei joustosta ole hirveästi hyötyä. Jos ajelee kuitenkin pitkiä lenkkejä kovilla ja muhkuraisilla talvipoluilla, joustoa tulee ikävä. Itellä tällä hetkellä kuitukeula ja sen kyllä huomaa että väsyy helpommin ja hitaampaa on mitä vaikeampi maasto. Tiukissa nousuissa helpompaa, kun keula laski 5cm.

Kiitoksia vastauksista.

Kysytään nyt vielä näin päin, että onko joustokeulasta haittaa? Lähinnä talviajoa mietin.. Huoltokohteena yksi rahareikä enemmän, mutta eipä taida mahdottoman usein olla tarvetta huoltaa.. Olishan se hienoa päästä itse nämä testaamaan ja toteamaan, mutta koeajon vaikeus pistää miettimään näitä etukäteen.

Jotenkin tuntuu, että painin nyt tuon 8.0:n ja 9.0 Trailin välillä. Jotenkin tuntuu, että tuon 8.0 Trailin ja 9.0 Trailin hintaero on liian pieni, sillä jälkimmäisessä päivittyvät jarrut, voimansiirto ja tuo keula.

Kysytään nyt vielä, että onko käytännön eroa, että onko pyörässä 4.0 vai 4.8 fillarit?

Nyt on headset asennettu pienen tuskailun kanssa huomenna testilenkille!

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janss Katso viesti
    Kiitoksia vastauksista.

Kysytään nyt vielä näin päin, että onko joustokeulasta haittaa? Lähinnä talviajoa mietin.. Huoltokohteena yksi rahareikä enemmän, mutta eipä taida mahdottoman usein olla tarvetta huoltaa.. Olishan se hienoa päästä itse nämä testaamaan ja toteamaan, mutta koeajon vaikeus pistää miettimään näitä etukäteen.

Jotenkin tuntuu, että painin nyt tuon 8.0:n ja 9.0 Trailin välillä. Jotenkin tuntuu, että tuon 8.0 Trailin ja 9.0 Trailin hintaero on liian pieni, sillä jälkimmäisessä päivittyvät jarrut, voimansiirto ja tuo keula.

Kysytään nyt vielä, että onko käytännön eroa, että onko pyörässä 4.0 vai 4.8 fillarit?
    Jos vaan tilillä riittää paine niin ehdottomasti tuo 9.0 manitoun keulalla.

Kiitoksia vastauksista.

Jos itse ostaisin läskin ainoaksi maastopyöräksi, haluaisin siihen joustokeulan, jotta voi alamäissä pitää vähän enemmän vauhtia. Silti tosin luultavasti ostaisin tuon Duden jäykkäkeulaisena ja joustokeulan siihen erikseen. Talvella ajaisin mieluummin jäykällä keulalla, kesällä taas joustolla.

Olen nytkin harkinnut omaan Dudeen joustokeulan hankkimista, mutta samalla haluaisin 29+ -kiekot, ja kun tallista löytyy jo täpäri ja jäykkäperä, ei tuota oikein saa itselleen perusteltua.

Talvella mahdollisimman leveät, kesällä taas mielestäni leveä rengas on hieman tunnoton, joten 4” rengas (tai se 29+) ja joustokeula voisi olla hyvä vaihtoehto. Tämähän on tietysti mielipide, toiset tykkää ajella leveillä renkailla kesät talvet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Jos itse ostaisin läskin ainoaksi maastopyöräksi, haluaisin siihen joustokeulan, jotta voi alamäissä pitää vähän enemmän vauhtia. Silti tosin luultavasti ostaisin tuon Duden jäykkäkeulaisena ja joustokeulan siihen erikseen. Talvella ajaisin mieluummin jäykällä keulalla, kesällä taas joustolla.

Olen nytkin harkinnut omaan Dudeen joustokeulan hankkimista, mutta samalla haluaisin 29+ -kiekot, ja kun tallista löytyy jo täpäri ja jäykkäperä, ei tuota oikein saa itselleen perusteltua.
    Aivan samat historia, kokeilunhalut ja mietteet.

Jos on epävarma joustokeula vs. Duden oma jäykkä, niin ostaisin jäykän ja säästäisin. Jälkikäteen Rudea ei tiettävästi pysty ostamaan, kun taas joustokeuloja löytyy helposti.

120mm bluto ja loiventava headsett ohjaamossa. Kyllä se paransi pyörää huomattavasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    120mm bluto ja loiventava headsett ohjaamossa. Kyllä se paransi pyörää huomattavasti.

Paljonko loivensit? Millä headsetillä?

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visa_äs Katso viesti
    Paljonko loivensit? Millä headsetillä?

Tällä setillä. Vinkki tuli saman seuran dude kuskilta. https://www.workscomponents.co.uk/10...ube-1834-p.asp

Huomaako käytännössä tuollaisen yhden asteen eron?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Kyllä sen edelliseen huomaa kun ohjaamo nousee samalla jonkin verran.

Kyllä sen huomaa. Keula kuitenkin siirtyy pidemmälle eteen jonkin verran. Alamäkiominaisuudet ainakin pitäs parantua. Samalla tosin kannattanee pidentää keula just tohon 120mm.

Ketteryys siinä huononee vastapainoks ja ohjainlaakerin voi joutua uusimaan useammin kun rasittuu enemmän loiventaessa.

Miten se muuttuu? Suoraan ajaessa ja kännyttäessä mutkaan? Entä kun pyörä kallistui? Miten vaikuttaa jousitukseen, koveneeko?

Miten se muuttuu? Suoraan ajaessa ja kännyttäessä mutkaan? Entä kun pyörä kallistui? Miten vaikuttaa jousitukseen, koveneeko?
    Suoraan ajaessa menee helpommin esteistä ylitse. Alamäkeen kovassa vauhdissa vakaampi ajaa. Hitaissa mutkissa kömpelömpi koska akseliväli pitenee ja mutkissa pyörää joutuu kallistaan enemmän että kääntyy.

Nämä kaikki ei tietenkään ole radikaaleja muutoksia koska kyse vain yhdestä asteesta.

Pidempi joustomatka tietty jeesaa kun ajetaan lujaa alamäkeen mökkysessä maastossa. Keula kannattaa pidentää ettei ajoasento muuttuis liikaa. Tohon yhden asteen loivennukseen vois olla 10mm optimi pidennys. Näin ollen kun pidentää 20mm niin stack nousee jonkun verran ja ylämäkeen ei ole enää niin hyvä ajaa kun keulii herkemmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visa_äs Katso viesti
    Suoraan ajaessa menee helpommin esteistä ylitse. Alamäkeen kovassa vauhdissa vakaampi ajaa. Hitaissa mutkissa kömpelömpi koska akseliväli pitenee ja mutkissa pyörää joutuu kallistaan enemmän että kääntyy.

Nämä kaikki ei tietenkään ole radikaaleja muutoksia koska kyse vain yhdestä asteesta.

Pidempi joustomatka tietty jeesaa kun ajetaan lujaa alamäkeen mökkysessä maastossa. Keula kannattaa pidentää ettei ajoasento muuttuis liikaa. Tohon yhden asteen loivennukseen vois olla 10mm optimi pidennys. Näin ollen kun pidentää 20mm niin stack nousee jonkun verran ja ylämäkeen ei ole enää niin hyvä ajaa kun keulii herkemmin.

Ihan jees nousi ylämäkeen vielä. Takarengas on etummaisessa lovessa nyt. Käytin sen takana ennen laakerin asennusta mutta laitoin takasin etummaiseen kun ei meinannut saada näppärästi keulaa yli esteen.

Muutos on lähes 1,5 astetta...selkeä muutos havaittavissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti

Ajoitko muuten 120mm Blutolla jo ennen loiventavaa headsettiä? Vai tuliko molemmat muutokset samalla?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Ajoitko muuten 120mm Blutolla jo ennen loiventavaa headsettiä? Vai tuliko molemmat muutokset samalla?
    Eka tuli 120mm

Oma Dudeni muuttui nopeammaksi kun sain tankoa alemmaksi. Mielessä on vielä jouston lyhentäminen 100mm --> 90 mm.

L Stack on aika korkea. Itse 180cm voisin muuten vaihtaa M->L.

Ihan mielenkiinnosta, itsellä juurikin päivastaisia kokemuksia kun väsyy helpommin. Plus hankalassa maastossa korkea ajoasento tuo tasapainoa kun seistessa tanko ylempänä. Siirtymille varmaankin tuo nopeutta, jos vauhdit niin kovia että tarvitsee voittaa ilmanvastusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta, itsellä juurikin päivastaisia kokemuksia kun väsyy helpommin. Plus hankalassa maastossa korkea ajoasento tuo tasapainoa kun seistessa tanko ylempänä. Siirtymille varmaankin tuo nopeutta, jos vauhdit niin kovia että tarvitsee voittaa ilmanvastusta.
    No tuotahan ei voi päätellä kuvasta, että tanko olisi alhaalla suhteessa penkkiin. Itsellä tanko on noin sentin alempana satulaa. ylemmäs, jos nostaa keula jää liian kevyeksi ja jyrkkien mäkien nousu ei onnistu ja alamäissä mutkiin ei saa tarpeeksi keulalle painetta. Stemmin mittahan tuohon vaikuttaa myös ja niin ikään moni muukin asia. L kokoisella Dudella minäkin tarvisin kuvan mukaista stemiä ja alaspäin risellä olevan tangon, että saisin toteutettua saman korkuisen ohjaamon, kun M kokoiseen. Tosin mulla onkin 120mm STD Manitou, mikä itsessään jo nostaa keulaa.

Duden kammista asiaa. Vaimon 2016 vuoden Dudesta korkkasi e13 kammesta kierteet ja nyt pitäisi jotain ratkaisuja tuon kampisetin suhteen tehdä.

Mikäs on hyväksi todettu ratkaisu korvaamaan nuo e13-kammet? Keskiölaakerin vaihtoa kannattanee miettiä samalla?

Tuo ohjaustangon korkeushan määräytyy mieltymyksen mukaan, millaisessa asennossa on miellyttävä ajaa. Tosiasiassa periaate on se että ohjaustanko olisi asetettava mahdollisimman korkealle kumminkin niin että paino jakautuu etupyörän päälle että jyrkkissä ylämäessä ei keula kevene niin että se pyrkii nousemaan maasta. Seisaaltaa ajettaessa tulisi ohjaustanko olla noin puolessa väliä reittä. Monella tuntuu olevan käsitys että ohjaustanko pitäisi olla mahdollisimman alhaalla toki noin saadaan ilmanvastus pienemmäksi matalan ajo asenon vuoksi mutta normi ajajalle tuolla ei ole mitään merkitystä, tärkeitä on se että ohjaustanko on niin ylhäällä että ajo tuntuu mukavalta.

Korkealla oleva ohjaustanko sästää käsiä ja niskaa sekä antaa varmuuden tunnetta laskuissa, mutta heikentää tuntumaa etupyörään. Liian pystyssä ajoasennossa kärsii polkemis tehokkuus, eli homma on myös tasapainoilua tehokkaan polkemisen ja mukavuuden kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Tuo ohjaustangon korkeushan määräytyy mieltymyksen mukaan, millaisessa asennossa on miellyttävä ajaa. Tosiasiassa periaate on se että ohjaustanko olisi asetettava mahdollisimman korkealle kumminkin niin että paino jakautuu etupyörän päälle että jyrkkissä ylämäessä ei keula kevene niin että se pyrkii nousemaan maasta. Seisaaltaa ajettaessa tulisi ohjaustanko olla noin puolessa väliä reittä. Monella tuntuu olevan käsitys että ohjaustanko pitäisi olla mahdollisimman alhaalla toki noin saadaan ilmanvastus pienemmäksi matalan ajo asenon vuoksi mutta normi ajajalle tuolla ei ole mitään merkitystä, tärkeitä on se että ohjaustanko on niin ylhäällä että ajo tuntuu mukavalta.

Korkealla oleva ohjaustanko sästää käsiä ja niskaa sekä antaa varmuuden tunetta laskuissa, mutta heikentää tuntumaa etupyörään. Liian pystyssä ajoasennossa kärsii polkemis tehokkuus, eli homma on myös tasapainoilua tehokkaan polkemisen ja mukavuuden kanssa.
    Itse ainakin ajatellut duden kanssa mitä enemmä trail sitä parempi omaan hanskaan. Ajan pelkkä polkuja. Nyt se on tuon 120 ja headsetin kanssa, helppo käsitellä ja pääsee hyvin kivien ja juurakoiden yli.

Lisäksi jäykkiksessä penkistä ajaessa pysty ajo-asento tarjoilee moukut pahemmin selkää, kun taas makaavampi ikäänkuin nostelee perberiä.

Käykö tämä eturatas suoraan 26 kokoisena duden 2X systeemiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lipsuttelija Katso viesti
    Käykö tämä eturatas suoraan 26 kokoisena duden 2X systeemiin?
    Käy mutta ei mene kampii ihan kiinni, joku aikoinaan viilasi spiderin sopimaan. Eli AB ratas jää aika sisään. Wolftoothin 28 ovaali on mulla ollut ja se istuu, ku nenä päähän. Pyöreer myö. Katot rattaita, ni huomaat eron pulttien kohdalta.
    https://www.wolftoothcomponents.com/...bcd-chainrings

Hmm.. Joo niinpä on. Onko wolftoothia jossain 28 tarjolla? Sais olla jopa 26nenkin kun paikassa taisi olla isoin lehti 36 tai 38.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •