ElectrobikeEfatGiantGarmin
Sivu 4 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 245

Aihe: Talvipyöräilyvaatetus

Endura MT500 Freezing Point.

Nyt oli -2°C ja menin kelvilenkille sähköläskillä. Ensituntuma oli että kaulus oli vähän liian iso vaikka olin rullannut hupun, kauluria suosittelen. Puolen tunnin päästä tuntui ihan OK:lta eikä se mun mielestä tuntunut kuumalta vaikka odotinkin sitä talvitakilta tässä lämpötilassa, tunnin kohdalla piti jo alkaa availemaan vetskareita ja 1h20min kohdalla kun tulin kotiin takki oli aivan märkä selän puolelta. Tämä ei kyllä lupaa hyvää -10°C lämpötilaan, sillä kun ulkona kylmenee kosteuden tiivistyminenkin korostuu ja vaatteen hengittävyys korostuu. Ei jatkoon, palautukseen ja jotain toista tilalle.

Enduralla on 90 päivän no-questions-asked takuu, katsotaan miten se toimii chainreactionsin kautta.

Miten olisi Endura Singletrack Softshell II takki, onko kellään kokemusta siitä? Läpäiseekö se puhalluskokeen (voiko suulla puhaltaa ilmaa kankaan läpi selän puolella)?

Ne vetskarit kannattaa/pitää avata jo lähtiessä. Sitten säätää ajon aikana olosuhteiden (metsässä kaikki auki, kelveillä/teillä tuulen suunta huomioiden etsiä itselle sopiva konsepti). Loistava takki sateella, mutta tosiaan vähän tukala muuten. Mutta kyllä tuollainenkin pitää takkivalikoimasta löytyä.

Vetskarit aiheuttaa ehkä vetoa. Saman saa aikaan halvalla tuulipuvulla jos vain aukaisee vetskarin. 190 euron takista talviolosuhteisiin saa odottaa enempää.

Norronan Infinium Pants -housut ja Convertible alpha60 Jacket -takki. Loistava setti talvipyöräilyyn. Tipuin eilen reittä myöden sillalta ojaan liukastumisen seurauksena ja suureksi hämmästyksesi housuista ei mennyt vesi läpi. Vaikka siis housut on hengittävät.
    https://www.norrona.com/en-GB/produc...r=Mountainbike

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Miten olisi Endura Singletrack Softshell II takki, onko kellään kokemusta siitä? Läpäiseekö se puhalluskokeen (voiko suulla puhaltaa ilmaa kankaan läpi selän puolella)?
    Ei pysty puhaltamaan läpi, ei tule paljoa ajaessa pidettyä kun MT500 waterproof hengittää paremmin ja vetoketjutuuletuksen mahdollisuus.

Tuo singletrack softshell ”takki” on omasta mielestä ennemminkin ohut paita. En ite maksais semmosesta kovin montaa kymppiä.. Varmaa jonkun takin alla ihan jees, mutta sellasenaan varmaa +5 ylöspäin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Tuo singletrack softshell ”takki” on omasta mielestä ennemminkin ohut paita. En ite maksais semmosesta kovin montaa kymppiä.. Varmaa jonkun takin alla ihan jees, mutta sellasenaan varmaa +5 ylöspäin?
    Mites onko näistä kokemusta? https://www.suomenurheilupyora.fi/en...talviajohousut kannattaako maksaa 160€ pelkästä merkistä. Alle sataseen saa tämmöset https://www.xxl.fi/chevalier-alabama...120368_2_style

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

https://www.bike-discount.de/en/buy/...l-pants-550115 Noilla menty pari talvea. Alle 100 ekuu tarjouksessa ollu. Pitää tuulen pois ja hengittää. Hyvät housut jos ei succiksia ole hommaamassa.

Tuli haettua noi endurat. Heitin 20km lenkin ja tuntu ihan ok. Pitää odottaa kovempia pakkasia niin osaa sanoo enemmän. Ehkä koko olisi saanut olla M. Otin L koon.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Onkos tästä Vauden takista kokemuksia?

https://www.xxl.fi/vaude-minaki-iii-...163338_1_style

Itsellä kroppa tarkenee kyllä kovemmillakin keleillä, joten hengittävyys ois tärkeintä. Monet takit kastuu minun kehon "kierroksilla" läpimäriksi sisältä ja sitten tulee kylmä. Siirtymillä etupuolen lämpö ja tuulenpitävyys ois mukavaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ai tää vai? Takilta näyttää

Meikä o monta talvea menny odlo frequency hiihtotakilla. Hengittävyys huippuluokkaa. Vedenpitävyys aika hyvä. Viimalta ei suojaa 100% joten maantiepyöräilyssä huono.
    Läskipyöräilyssä toimii.
    Kovilla pakkasilla menee päälle erätukusta ostettu laskettelutakki (kuoritakki ilman toppauksia)

Talvitakki maastoon pitäisi löytää. Vesikeleille löytyy hyvä takki, joten talvitakissa etusijalla ovat eristävyys ja kosteuden haihtuminen. Kotiseudullani tuulee aina, joten tuulenpitävyydestä ei ole varaa kovin paljon tinkiä. Taskut täytyy löytyä vähintään puhelimelle ja avaimille.

Koska ko. merkeistä on hyviä kokemuksia, niin finaaliin ovat päässeet seuraavat mallit:

Endura MT500 Freezing Point (https://www.endurasport.com/MT500-Fr...acket/p/bE9145)

Löffler ISO Primaloft MIX (https://www.loeffler.at/en/men/jacke...-mix-ms-20575/)

Kumpaakaan mallia ei ole ollut mahdollisuutta kokeilla tai edes hypistellä, niin kaipaan nyt käyttäjäkokemuksia:

- Kumpi on lämpimämpi?
    - Kumpi haihduttaa kosteutta paremmin?
    - Onko Löfflerin istuvuus verrattavissa San Remoon? Jos on, niin onko liian slimmi kovemmille pakkasille?
    - Onko Enduran istuvuus verrattavissa MT500 vedenpitävään takkiin? Ilmeisesti on, koska ulkonäkökin on lähes yhtenevä.
    - Sopiiko molempien takkien rinta-/povitaskuun iso 6,7" puhelin?
    - Löytyykö joku muu takki, joka päihittää molemmat edellä mainitut?

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Harald kuule, täydellistä takkia ei olekkaan. On olosuhteita missä vaan mennään se oma aikansa ja mennään kotiin. Siksi mulla on monta erilaista takkia tilanteisiin. Joka takissa tunnin- kahden jälkeen on märkää taikka olet ajanut liian hiljaa. Siksi ne tuuletusaukot on että niitä avataan.. Vetoa jos tulee niin pidä kiinni. JA lähtiessä pitää olla aina kylmä muuten tulee jumalaton hiki..Jotta tulee todella kylmä. Enduran tuotteisiin olen tyytyväinen, ainoastaan kokojen heittely takeissa harmittaa.

Varmaan siksi että tuo on single track takki. Softshell on eri eli tämä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Ai tää vai? Takilta näyttää

Meikä o monta talvea menny odlo frequency hiihtotakilla. Hengittävyys huippuluokkaa. Vedenpitävyys aika hyvä. Viimalta ei suojaa 100% joten maantiepyöräilyssä huono.
    Läskipyöräilyssä toimii.
    Kovilla pakkasilla menee päälle erätukusta ostettu laskettelutakki (kuoritakki ilman toppauksia)

Talvipyöräilyvaatetus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti
    Talvitakki maastoon pitäisi löytää. Vesikeleille löytyy hyvä takki, joten talvitakissa etusijalla ovat eristävyys ja kosteuden haihtuminen. Kotiseudullani tuulee aina, joten tuulenpitävyydestä ei ole varaa kovin paljon tinkiä. Taskut täytyy löytyä vähintään puhelimelle ja avaimille.

Koska ko. merkeistä on hyviä kokemuksia, niin finaaliin ovat päässeet seuraavat mallit:

Endura MT500 Freezing Point (https://www.endurasport.com/MT500-Fr...acket/p/bE9145)

Löffler ISO Primaloft MIX (https://www.loeffler.at/en/men/jacke...-mix-ms-20575/)

Kumpaakaan mallia ei ole ollut mahdollisuutta kokeilla tai edes hypistellä, niin kaipaan nyt käyttäjäkokemuksia:

- Kumpi on lämpimämpi?
    - Onko Löfflerin istuvuus verrattavissa San Remoon? Jos on, niin onko liian slimmi kovemmille pakkasille?
    - Onko Enduran istuvuus verrattavissa MT500 vedenpitävään takkiin? Ilmeisesti on, koska ulkonäkökin on lähes yhtenevä.

Minulla on ollut käytössä tämä Löfflerin Primaloft (liekö sama vai edellinen malli) , samoin Vauden Minaki. Näistä Vaude on vähän lämpimämpi ja ehkä hieman hengittävämpi. Ehkä siksi että selässä on vanuton alue. Löffler on leikkaukseltaan erinomainen. Kumpikaan ei ole niin hengittävä, että pitäisin pitkillä lenkeillä, sillä nämä toppatakit keräävät vaan kosteutta kun vähänkin kovempaa / pidempään ponnistelee.

Kevyttä peekoota kovempaan ajoon on talvella toiminut hyvin vain joku Sportfulin R&D malliston takki. Se on melko lämmin oikeista kohdin, pitää riittävästi tuulta ja sateita, eikö hevin kastu sisältäpäin. Tuuliliivien ja aluskerrastojen avulla säätö eri keleihin. Tänään tosin ajoin peekoon Bioracerin softshellillä eikä sekään huono ollut. Parempi ainakin kuin nuo vanueristeiset

Sent from my iPhone using Tapatalk

Taidan omata tunnotoman torson, kun en ymmärrä "vedon tunnetta" vetoketjuja avaamalla Enduran takkia käyttäessä. Itsellä on vaan vähän viileämpi/sopiva/lämmin tuntemus riippuen vetoketjujen aukiolosta/ilman lämpötilasta/tuulen suunnasta riippuen.

Ihannetakkini kylmempiin keleihin olisi luokkaa fleece tai softshell selkä sekä käsivarsien taka/alaosat. Etuosa saisi olla enemmän topattu ja tuulenkestävä. Jos vatsa tai vartalo kokee että on kylmää lakkaa ääreisverenkierto ja silloin kysytään lämpimämpiä kenkiä ja hanskoja vaikka keho on oikeasti se, johon pitäisi saada enemmän lämpöä.

Tuolle freezing point takille pitänee antaa toinen mahdollisuus kun sen palauttaminen meni niin vaikeaksi. Parempi ratkaisu olisi varmaan jotkut liivit jotka antaisivat kehon etupuolelle vähän lisää suojaa.

Ja jos vetskareiden avulla pitäisi säätää lämpötila niin sellaisia takkeja on jo pari kolme.

Mä oon aina käyttänyt samaa syys/-kevättakkia myös talvella ja lisännyt sitten vaan sopivaa kerrastoa alle tarpeen mukaan. En oikein ymmärrä, että miksi se eristysmateriaali pitäisi laittaa siihen päällimmäisen kerrokseen, kun se toimii kuitenkin paljon paremmin ihoa vasten sopivasti sopivan napakasti istuvan ja sopivien kerrosten kanssa puettuna. Jos eriste on päällimmäisenä, niin se vaan vettyy ja jäätyy helpommin aktiiviliikunnassa.

Päälle siis vaan sopiva ohut softshell tai kuori (jos sellaisesta tykkää) ja alle sitten sopivaa merinokerrastoa, niin saa koottua hyvän ja mukautuvat kokoonpanon.

Jos sitten on oikein kylmää, niin väliin voi laittaa vaikka synteettisen primaloft-eristekerraston, mutta näkisin, että sellaista tarvii vasta sitten todella kylmissä -20..-30C lämpötiloissa.

Mun kaikkien aikojen suosikki on toi verkko merino, se toimii yksinään alukerrastona +5...-15C välillä ja toisen merinopaidan kanssa lisä kerroksena -10...-20C keleissä. Tuo siirtää kosteuden pois todella hyvin, sekä on todella lämmin ja mukava myös hieman kosteana.

https://m.addnature.fi/aclima-woolne...ta-665811.html
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

^ Tuota Acliman verkkopaitaa voin myös suositella vahvasti. Samanlaisista pöksyistä myös erittäin hyviä kokemuksia, mutta niitä en ole pyöräilyssä käyttänyt. Jos päälivaatteissa on tuuletusominaisuudet niin toimii hyvin noiden verkkovaatteiden kanssa, koska ilmavirta pääsee iholle asti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti

- Kumpi on lämpimämpi?

Vastaanpa itse, jos siitä olisi vaikka apua jollekin toiselle.

Pääsin sovittamaan kokoa liian suurta Enduraa. Hyvältä sekin vaikutti, mutta päädyin Löffleriin. Kokemusta on muutaman lenkin verran joista yksi n. -15 asteen pakkasessa.

Eristekerros on ohuempi, kuin oletin. Myös eristävyys on heikompi. Se on toki helppo ratkaista laittamalla alle paksumpaa kerrosta.

Kosteuden haihtuminen taas toimii hiukan odotuksia paremmin. Kyljissä on aika suuret eristämättömät ja joustavat kaistaleet. Kovassa sivutuulessa ne ovat epämiellyttävät, kun viima puskee suoraan selkään. Ajoviima ohjautuu paremmin, eikä ainakaan läskipyörällä siirtymät aiheuta ongelmia.

Istuvuus ja laatu ovat erinomaisia. Hiukan väljempikin malli menisi maastoajossa, mutta onneksi tuli otettua numeroa suurempi koko kuin San Remosta. Kaulus saisi olla aavistuksen korkeampi.

Turvallisuus edellä valittaessa värivaihtoehtoina oli keltainen ja punainen. Dude-kuskina piti tietenkin saada se punainen, vaikka sen löytäminen teettikin vähän enemmän töitä.

Voin siis suositella Löffleriä.

Santini Vega Extreme Windbloc winter jacket XXL:n alennuksessa.

Olen nyt pyöräillyt tällä sekä TMT:t että lenkit (viimeisin 140 km rauhallista menoa). Aivan älyttömän hyvä takki.
    Pitää sadetta, hengittää hyvin, on lämmin, leikkaus oivallinen ja taskut loistavat.
    Ota kokoa suurempi.
    https://www.xxl.fi/santini-vega-extr...168026_1_style

Road.cc testi.
    https://road.cc/content/review/25316...-xtreme-jacket
    Lammy muokkasi tätä : 15.04.2020 at 14.08

+1 tälle. Joku kehu tuota takkia täällä viime syksynä, niin minä ostin kanssa tuon. Ryöstöhintaan tosin tuohon hintaan nähden ( mutta se on vain minun tyhmyyttä!). Mut on siis tosi hyvä takki. Käyttö alue tosi laaja kun on lämmin, niin voi ajaa yllättävän kylmässä ! Ja kun henkittää hyvin, niin voi käyttää myös vielä näilläkin keleillä! Neopreeni hihansuut ISO + ja jatko lirpake takin takana pitää perseen kuivana!! Iso suositus täältä tälle takille ja varsinkin tuohon hintaan.

Väärä väri vaan maantielle. Pitää olla huomioväriä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Väärä väri vaan maantielle. Pitää olla huomioväriä
    Käytän kirkuvia henkseleitä ja valkoista kypärää.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Käytän kirkuvia henkseleitä ja valkoista kypärää.

+1 henkseleille https://m.motonet.fi/fi/tuote/860072...jaat-keltainen . Moni muukin (varsinkin jalan lenkkeilevä) näytti onneksi viime talvena löytäneen nämä, kun seurasi tienpäällä. Huippuvaruste lähes ilmaiseksi. Huomaamaton huomio. Näitä ei edes huomaa pitävänsä päällä / ei häiritse menoa, toisin kuin lepattavat heijastinliivit, mutta omaa huomattavuutta parantaa merkittävästi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    +1 henkseleille https://m.motonet.fi/fi/tuote/860072...jaat-keltainen . Moni muukin (varsinkin jalan lenkkeilevä) näytti onneksi viime talvena löytäneen nämä, kun seurasi tienpäällä. Huippuvaruste lähes ilmaiseksi. Huomaamaton huomio. Näitä ei edes huomaa pitävänsä päällä / ei häiritse menoa, toisin kuin lepattavat heijastinliivit, mutta omaa huomattavuutta parantaa merkittävästi.
    Juuri tämä malli.
    Piti vain modata...poistin 12 cm kaikista päistä. Ihan vaan kevennykseksi heheh.
    No ei, olivat säädöistä huolimatta väljät käytössä.

Takeistakin on monta ketjua mutta liittynee tämän otsikon alle parhaiten. Eli hyvin palvellut Mavicin Inferno takki alkaa olla sen verran kireä (varmaan pesussa kutistunut), että uutta yhtä hyvää pitäisi alkaa katsomaan. Mikä on tällä hetkellä the talvitakki? Infernossahan yhdistyy hyvä pakkasenkesto, hengittävyys ja se näkyykin värimaailman sekä heijastimien ansiosta. Onko Castellin Alphasta mihinkään talvipakkasilla?

Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla

Alphalla tarkenee noin -5c asti. Tuon jälkeen hihat alkavat tuntumaan viileiltä minulle. Eli käytännössä esimerkiksi viime talvi meni alphalla kokonaan oikein hyvin.

Nyt tilasin alesta double espresson kylmemmille keleille. Tuo on selvästi lämpöisempi takki. Mutta tosiaan voi jäädä alphan kanssa aika vähäiselle käytölle, mikäli pakkasia ei tule.

Alpha pitää mahtavasti tuulta, vaikka on tosi ohut. Tuon vuoksi tykkään siitä paljon enemmän, mitä paksummista läpipuhaltavista softshelleistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Alphalla tarkenee noin -5c asti. Tuon jälkeen hihat alkavat tuntumaan viileiltä minulle. Eli käytännössä esimerkiksi viime talvi meni alphalla kokonaan oikein hyvin.

Nyt tilasin alesta double espresson kylmemmille keleille. Tuo on selvästi lämpöisempi takki. Mutta tosiaan voi jäädä alphan kanssa aika vähäiselle käytölle, mikäli pakkasia ei tule.

Alpha pitää mahtavasti tuulta, vaikka on tosi ohut. Tuon vuoksi tykkään siitä paljon enemmän, mitä paksummista läpipuhaltavista softshelleistä.
    Mulla myös Alpha, erittäin hyvä takki. Mistä löytyi Double Espresso alesta?

Castelli Alphalla pärjää kyllä -20 asteisiin kerrospukeutumalla. Double espresso painaa suunnilleen saman kuin Alpha, minkälaisia eroja käytännössä on?
    Pyöräily on kivaa!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •