HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 116 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #3451
    Nimenomaan ekaks läskiksi noi Whitet on ok. Samassa hintaluokassa aika harvassa on hydraulijarrua ja muuta pientä kivaa. Itselläni nyt 2,5 vuotta takana vitossarjan Whitellä joka ostettiin "ihan vaan testiin" ja nyt silmät tähyääkin monta kertaa kalliimpia läskejä seuraavaksi pyöräksi..

  2. #3452
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti llgss Katso viesti
    Nimenomaan ekaks läskiksi noi Whitet on ok. Samassa hintaluokassa aika harvassa on hydraulijarrua ja muuta pientä kivaa. Itselläni nyt 2,5 vuotta takana vitossarjan Whitellä joka ostettiin "ihan vaan testiin" ja nyt silmät tähyääkin monta kertaa kalliimpia läskejä seuraavaksi pyöräksi..
    Onhan tuo 2020 Interceptor aika hyvä fätti jo harrastajallekin, oleellisesti parempaan saa sitten lyödä jo rahaa pöytään vähintään päälle 2 kiloa.

  3. #3453
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Onhan tuo 2020 Interceptor aika hyvä fätti jo harrastajallekin, oleellisesti parempaan saa sitten lyödä jo rahaa pöytään vähintään päälle 2 kiloa.
    Tätä samaa katselin itsekkin. Kyttäsin XXL uutiskirjettä ja eilen tuli tarjoukseen hintaan 1300e joka on tosi naurettava summa 13.4kg läskistä, joka näyttää kivalta ja tulee mm. hiilikuituhaarukalla ja läpiakseleilla jne. Tänään hakemaan pyörä kotiin. Hissitolppa pitää vielä katsoa, edellisessä täpärissä tuli huomattua miten voittamaton se on maastoajossa. Rungossakin on vielä läpivienti kaapelille.
    Entä jos sataa?

  4. #3454

    Ensimmäinen läski hakusessa..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keevo Katso viesti
    Tätä samaa katselin itsekkin. Kyttäsin XXL uutiskirjettä ja eilen tuli tarjoukseen hintaan 1300e joka on tosi naurettava summa 13.4kg läskistä, joka näyttää kivalta ja tulee mm. hiilikuituhaarukalla ja läpiakseleilla jne. Tänään hakemaan pyörä kotiin. Hissitolppa pitää vielä katsoa, edellisessä täpärissä tuli huomattua miten voittamaton se on maastoajossa. Rungossakin on vielä läpivienti kaapelille.

    Mitä oot/ootte tykänny Whiten interceptorista? itellä mietityttänyt et onko rahan eestä pyörää, hyvät osat tuntuu olevan.. Mikä runkokoko sopiva kun olen 182cm ja jalansisämitta 82, L-koko?

  5. #3455
    Teki kyllä mieli painaa tilaa nappia ton Whiten kohdalla. Mutta..sitä ajaneena pidän Silverback Scoop singleä mukavampana (jotenkin kevyempi..) polkea ja sellanen löytyy jo. Pitänee säästää vielä ja katella Taigaa

  6. #3456
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LungiS Katso viesti
    Mitä oot/ootte tykänny Whiten interceptorista? itellä mietityttänyt et onko rahan eestä pyörää, hyvät osat tuntuu olevan.. Mikä runkokoko sopiva kun olen 182cm ja jalansisämitta 82, L-koko?
    Pari kertaa ajanut frendin pyörää ja uusi 2020 geo tuntui kyllä hyvältä ja kepeältä. Keula varsinkin nousee hyvin esteiden yli ja uskaltaa laskea mäkeenkin aika luottavasti. Modernimpi geo toimii selvästi.

    Ja L veikkaisin jalan mitan perusteella, ei taida erityisen pieniä olla koot.

  7. #3457
    Kiitoksia vastauksesta.. Perjantaina tulossa myymälään lisää, niin sillon pääsee testaan, et onko itselle sopiva tuo geo kyseisessä fatissa.. Löytyykö mistään Interceptorin geo:a lukuina, ei näyttänyt xxl:n sivulla ainakaan olevan..

  8. #3458
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LungiS Katso viesti
    Kiitoksia vastauksesta.. Perjantaina tulossa myymälään lisää, niin sillon pääsee testaan, et onko itselle sopiva tuo geo kyseisessä fatissa.. Löytyykö mistään Interceptorin geo:a lukuina, ei näyttänyt xxl:n sivulla ainakaan olevan..
    7Fattien geotaulukko löytyi vielä joku aika sitten koko oppaasta, näköjään sivujen ulkoasun muuttumisen yhteydessä kadonnut. Sen verran muistan kun tuota tutkin että geo on aika lähellä Surlyn ICT:tä.

  9. #3459
    Löysin tälläisen fatbiken rungon: https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=157189

    Eli Salsa Beargreasen runko vuosimallia 2019. Rupesin speksaamaan runkoon osia ja huomasin että taka-akseli on 10x170mm. Googletin ja totesin että ei ihan mahdottomasti löydy tuolle mitalle takakiekkoja. Onko tuo joku harvinaisempi mitta?

  10. #3460
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petro Katso viesti
    Löysin tälläisen fatbiken rungon: https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=157189

    Eli Salsa Beargreasen runko vuosimallia 2019. Rupesin speksaamaan runkoon osia ja huomasin että taka-akseli on 10x170mm. Googletin ja totesin että ei ihan mahdottomasti löydy tuolle mitalle takakiekkoja. Onko tuo joku harvinaisempi mitta?
    Ennen oli ihan yleisiä nuo 170 pikalinkku / 177 läpipultti perät. Valmiita kiekkoja ei juuri löydy, mutta hyviä napoja kyllä löytyy esim. https://www.bike24.com/p2312053.html?q=big+ride saa konvertoitua myös 170mm pikalinkulle.

    Katos tuolta https://www.tritoncycles.co.uk/search/salsa

    Blackborow olis M kokosena 197 perä ja Beargreasen runkoa huokeammin. Blackborow olisin tilannut aikoja sitten, jos L olis ollu.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  11. #3461
    Taidanpa skipata nyt tämän, sillä en nyt mehuissani tajunnut että tuo runko on pikalinkuilla. Pyörää tässä lähinnä talvisiin olosuhteisiin miettimässä, joten menisi varmaan pikalinkutkin, mutta jos sen voi välttää niin teen sen.
    Blackborow sen sijaan...huhhuh.

  12. #3462
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    En kyllä ymmärrä miten edelleen tehdään maastopyöriä pikalinkuilla. Enkä kyllä sitäkään että miksi läskiä tehtäis enää 170 perällä

  13. #3463
    Koska kummassakaan ei ole jäykässä rungossa mitään vikaa, mutta ei kait tuo runko ole 2019 mallia? Eikö tuo alu jäänyt jo 2018 pois.
    Mulla oli tuommonen runko, tai oli siinä läpiakseli kuituisessa keulassa, ja nyt on 197mm perä kokonaan kuituisessa rungossa. Ei niissä nyt isoa eroa ole, leveä runko toki sallii leveämpää rengasta, vaan palasin takaisin 4.4" leveään kokeilun jälkeen.

  14. #3464
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    No ei välttämättä vikaa, mutta itse en huolisi kumpaakaan.

  15. #3465
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LungiS Katso viesti
    Mitä oot/ootte tykänny Whiten interceptorista? itellä mietityttänyt et onko rahan eestä pyörää, hyvät osat tuntuu olevan.. Mikä runkokoko sopiva kun olen 182cm ja jalansisämitta 82, L-koko?
    Moi,

    Pari lenkkiä takana interceptorilla ja kyllä tykkään. Tosin on mun ensimmäinen läski, joten hirveästi en voi kommentoida muita. Mutta tuntuu kevyeltä ja helpolta ajaa. Asensin juuri dropperin, seuraavalla lenkillä kokeilemaan. Top tip: Orggis satulatolppa on järkyttävän painava! Jos haluaa viilata helppja grammoja niin satulatolppaa keventelemälllä lähtee helposti. En tosiaan huomannut suurta painoeroa dropperin ja orggis tolpan välillä. Ehkä jopa hieman kevyempi (!!)
    Entä jos sataa?

  16. #3466
    Juu, itellä mitään hajua ollu läskipyörän keulan/perän standardeista. Tuolla kerrottiin rungon olevan 2019, joten oletin mitoituksen olevan uusinta uutta.
    Ostopäätös kuitenkin syntyi, mutta ei tästä rungosta.

  17. #3467
    Omakin 2 senttiä peliin, jos joku pohdiskelee. Pitkän aprikoinnin jälkeen päädyin kanssa whiten 7fat interceptoriin, kun offerillakikkailulla tuohon sai aika hyvän alennusprosentin. Vaihtoehtona katselin lähinnä yli tuplasti kalliimpaa Trekin farleytä. En sitten saanut kuitenkaan oikeutettua tuota hintaeroa itselleni.

    White on tuntunut hyvälle. Ensilenkit niin metsässä, kuin kovallakin alustalla olivat mukavia ajaa. 183cm kuskille L-koko tuntuu passelilta, vaikka on tottunut ajelemaan pienellä on-onen inbredillä. Ohjaustangosta en kovin perusta mutta tuo on onneksi helppo vaihtaa. Pyörä tuntui kevyeltä polkea heti alusta alkaen, mutta gorillateipillä kyhätty tubelessviritys muutti ohjaustuntumaa mielestäni vielä paremmaksi. En tiedä tarkoittaako läskien kohdalla joskus näkemäni termi "itseohjautuvuus" sitä, että pyörä meinaa mutkaan kallistaessa nousta itsestään pystyyn. Tuo pisti varsinkin pururadalla ajaessa "silmään", mutta mielestäni tubelessina tuntuu vähäisemmältä. En osaa sanoa, mistä tuo voisi johtua. Voi olla harhaakin. Voi myös olla, että tubelessina kiinnitin enemmän huomiota rengaspaineisiin, mikä paransi ajokokemusta entisestään.

    Summarraarum: Jos tuosta olisin esimerkiksi viime viikolla tarjoushinnan 1300e maksanut niin on vaikea keksiä, mitä olisi pitänyt muuttaa, että saa enemmän vastinetta rahalle. Kunnon talviajoja vielä odotellessa, ainakin nyt sataneella kymmenen sentin puuterilla tuolla on erittäin kiva rullailla. Tulevaisuus näyttää sitten, että haluaako jossain vaiheessa päivittää esimerkiksi hiilikuituun ja 27,5-läskiin.

  18. #3468
    Mun mielestä itseohjautuvuus on sitä kun suunta muuttuu ohjaamatta. Helppo testata; laske paineita pikkuhiljaa ja kun ei enää meinaa pystyä ajamaan ilman käsiä on itseohjautuvuuden piste löytynyt. Eli koskee renkaan oninaisuutta tietyllä paineella.

  19. #3469
    Nickname Guest

    Fatbike harkinnassa

    Lunta tulee ja ei pysy polut auki kun ei riita polkijoita täällä päin, harkintaan siirtynyt siis fätti Lava domen tilalle.

    Rahapussille sopivia malleja olisi:
    • Kona Wo http://https://www.bikeshop.fi/Kona-Wo/ekauppa/pKOWO/
    •Felt DD70 http://https://www.bikeshop.fi/Felt-...a/pFEDOUBLE70/
    •White Interceptor http://https://www.xxl.fi/white-7fat...163482_1_style

    Kokemuksia ko. Pyöristä otetaan vastaan.
    Vaihteistot kaikissa näköjään Sram, Wo:ssa SX, White:ssä GX ja Felt:issä NX eli mikä näistä on ns. "paras"?
    Whitessä olisi kuitukeula, Konassa ja Feltissä alumiini.
    Painot:
    •Felt 14.2kg
    •White 13,7kg
    •Kona 15,9kg

    Renkaat: Konassa Vee Tire Snowshoe, Feltissä ja Whitessä Jumbo Jimit onko näissä eroa?

    Pyörä olisi ympärivuotisessa käytössä ( tottakai ) ja suht. rauhallisessa ajossa eli ei ajeta vauhdilla patikossa.

    Omaa näkökulmaa: White olisi oletetusti kevyin, Konassa olisi elinikäinen runkotakuu ja nykyinen Kona puoltaa myös samaan merkkiin jäämistä mutta paino ISO kysymysmerkki, Feltissä tiheämpi takapakka kuin Konassa ja Whitessä tosin Feltissä myös 1v vähemmän, liikaa valintoja
    Jos tiedät samasta hintaluokasta lisää pyöriä niin saa sotkea pakkaa.
    Nickname muokkasi tätä : 25.12.2019 at 18.48 Syy: Tietojen lisäys

  20. #3470
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Vaihteistot kaikissa näköjään Sram, Wo:ssa SX, White:ssä GX ja Felt:issä NX eli mikä näistä on ns. "paras"?
    GX. Voisi sanoa että se on Sramin ensimmäinen "kovaan käyttöön" tehty. SX ja NX on entry level kamaa mutta toki ne vaihteet vaihtuu niilläkin, ei kannata liikaa keskittyä näihin osiin.

    Renkaat: Konassa Vee Tire Snowshoe, Feltissä ja Whitessä Jumbo Jimit onko näissä eroa?
    JJ:t on huomattavasti paremmat kumit kuin Snow Shoet.

  21. #3471
    White Interceptor on aivan ja ehdoton valinta noista kolmesta. Siis aivan luokkaansa parempi joka suhteessa kuin nuo muut.

  22. #3472
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Onko Beargreasen hiilarirunkoa näkynyt tarjouksessa jossain?

    Kyselin taannoin Foxcompista, mutta ei kuulemma ole tulossa runkona myyntiin. Kokonainen ei olisi paljoakaan kalliimpi kuin runkosetti maailmalla, mutta kaikki palikat ihan skeidaa.


  23. #3473
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    31
    https://www.starbike.com/en/salsa-be...EALw_wcB#86934
    Ei mitään käsitystä hinnasta

    Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla

  24. #3474
    Nickname Guest
    Tuo osasarja homma ei ole se tärkein itselle, lähinnä vaan jos saa samaan rahaan paremman niin ei sekään haittaa, nykyisessä on shimano altus osat ja hyvin on toiminut minun käytössä.

    Kona Wo:lle löytyi Bikesterin sivuilta paino ja 15,97kg oli tarkka, niin nyt harmittaa Wo:n saisi kylläkin 250€ halvemmalla kuin Whiten, mutta ei taida 250€ riittää fätissä 2kg painon pudotukseen
    Pitänee alkuun nyt ainakin käydä tuo White koeajamassa ja miettiä sitten lisää.

  25. #3475
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Kannattaa koeajaa ja vertailla. Pyörä on muutakin kuin osasarja ja paino. Myös mm geometria.

  26. #3476
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Kannattaa koeajaa ja vertailla. Pyörä on muutakin kuin osasarja ja paino. Myös mm geometria.
    Interceptor ja Wo vertailussa koossa L.

    HT angle 69° 69°
    TT: 621 647
    Reach 450 455
    wheelbase: 1153 1182
    chainstay: 450 455
    bb drop: 65 60
    seat tube angle 73,5° 73°

    Summa summarum. HT kulma sama, reachi and seat tube angle melkein sama. Konassa hieman pidempi wheelbase joka on parempi mutta Whitessä vähän matalampi BB joka parempi. Whiten eduksi myös lyhyempi chainstay mutta sekin niin lähellä samaa että tuskin käytössä huomaa eroa. Kokonaisuuksissa ei mielestäni oleellista paremmuuseroa kun aika likillä mennään suurimassa osassa oleellisia mittoja. Kumpikin tarpeeksi moderneja fattigeoja, Feltistä ei tietoa koska en jaksanut etsiä.

  27. #3477
    F. Kotlerburg Guest
    Millä perusteella matalampi BB on maastopyörässä parempi

  28. #3478
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Ja jos lyhyempi chainstay rajoittaa rengasvalikoimaa sanoisin ei kiitos, liian suuri kompromissi.

  29. #3479
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Millä perusteella matalampi BB on maastopyörässä parempi
    Noissa kummassakin fillarissa mennään vielä ihan normi korkeuksissa joten suurta eroa ei ole, mutta yleisesti ottaen matala keskiö tuo monia hyviä puolia kuten matalamman painopisteen tuoma vakaus, jarrutuksessa ja alamäissä vähemmän eteen "kippaavaa fiilistä", ketteryyttä, kääntyvyyttä nopeissa käännöksissä ja sen sellaista. Oikeastaan ainoana huonona puolena on helpommin kolisevat kammet mutta mielestäni hyvät puolet painaa vaakakupissa enemmän, plus maasturia on ihan turha ajaa pitkillä kammilla. Ihan hyvästä syystä nykytrendi on suht matalat keskiöt maastopyörissä. Mutta edelleen korostan että älkää nyt lukeko että suosittelisin jompaa kumpaa fättiä esim tämän asian perusteella, vaan ajattelin vaan vertailla hieman geoja ja lopputulos oli että erot on hyvin pieniä.

  30. #3480
    Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Kannattaa koeajaa ja vertailla. Pyörä on muutakin kuin osasarja ja paino. Myös mm geometria.
    Näinhän se on ja minä kun olen vähän tämmöinen välimallin pituinen ( 176cm ) niin vaikea tilata pyörää suoraan kun laskureitten mukaan kävisi sekä M ja L koot.

    Punnitsin tuossa tuon nykyisen Lava domen kalavaakalla niin tulos oli 14,9kg eli ei se Konan Wo ole kuin kilon painavampi.
    Konan halvat mallin on näköjään verraten painavia.

    Mutta tutkitaan ennen kuin hutkitaan vai miten se menee, minulle kun tuo 1500€ on pyörästä jo paljon ja ei näitä joka vuosi haluaisi vaihtaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •