ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 85 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 75 83 84 85 86 87 95 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.521 - 2.550 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #2521
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.970
    Tunturissa on harmaa ja oranssi väritys. Mastodonin punaiset ja valkoiset tarrat ei oikein soinnu. Onneksi tuli arkki harmaita tarroja mukana. Pyörä on nyt nopeampi.

  2. #2522
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    ^kyllä! Värikoordinoinnilla on omien empiiristen tutkimusteni mukaan selvä vaikutus koettuun nopeuteen!

  3. #2523
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Sivulaukkuin sivuille ja taakse ompelemalla heijastinnauhaa. Taakse punaista ja sivuille valkoista.

  4. #2524
    tempokisu Guest
    ! avasin sen uuden tietokoneen, ja asensin sinne onnistuneesti 3 kuvankäsittelyohjelmaa. Hyvä minä.

    ( mutta tosiasia on se että punainen on väreistä se kaikkein nopein, seuraavana tulee sininen ja keltainen... )

  5. #2525
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Contin Contactin crossariin taakse Cyclocross Racen tilalle ettei maastokumi kulu turhaan sepelillä ajellessa

  6. #2526
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    214
    No ei viimeksi, mutta kohta säädetään: aion asentaa takalevyjarrun vaijeriin foorumilla vinkatut vaijerin "rasvanipat" (https://www.sjscycles.co.uk/cables/j...-black-3-pack/).

    Olen aikoinaan surutta katkonut vaijereita ja niiden kuoria kuoria milloin milläkin käteen sattuneella välineellä ilman, että olisin ymmärtänyt kokea ongelmia. No, nykyään on näemmä sekä vaijereille että kuorille omat katkaisupihtinsä, ellei jopa eri paksuisille ole vielä omansa. Voisin hyvin kuvitella, että ellei aivan vielä, niin kohta ainakin kai tarvitaan sekä eri materiaaleille että eri käyttöön tarkoitetuille vaijereille ja kuorille dedikoidut katkaisimet.

    Meneekö vaijerin kuori käyttökelvottomaksi, jos katkaisen sen sivuleikkureilla, linjapihdeillä tms. tavallisella työkalulla? Voihan katkaisupintaa vaikka siistiä viilamalla tms. tarpeen vaatiessa.

    Kysyy nimimerkki "Joudunko heittämään koko pyörän kaatopaikalle?"

  7. #2527
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Hyvien pihtien puuttuessa olen käyttänyt kuorien katkontaan rälläkkää ja ohutta katkaisulaikkaa (vähemmän lämpöä). Sivuleikkurit litistävät ja rikkovat kuorta, vaikka onnistuu se niilläkin tarvittaessa. Itse vaijeri menee niilläkin hyvin.

  8. #2528
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Asensin puutarhaletkun hanaan ja huuhtelin itseni vyötäröstä alaspäin ennen sisään menoa. Maantielenkillä kura lentää.
    Rule #1: Obey The Rules

  9. #2529
    tempokisu Guest
    Sillä lailla. Tämä kone ei edes suostu avaamaan kuvaohjelmaa. Hyvä että on se toinen kone. Mutta on pieni! ja ihan erilainen näyttö, en tykkää. Ongelmia löytää että minne sen kuvan voi tallentaa ( liitä- sana ei aktivoidu suurimmassa osassa kohteita minne kokeilin tallentaa ) Totesin että olkkarin sohvalta käsin ei ole hyvä tehdä tietokonehommia.
    Kyllä tää kuvaaminen saa jäädä kun näin vaikeaksi meni, luulin että uuden koneen kanssa ihan helppoa mutta ei ole

  10. #2530
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Asensin uuden takavaihtajan pyöräni gräävelöinnin lopuksi.
    Haastavinta oli eheyttää CRCn tapaan lintatut kierteet vaihtajan kiinnitys pultin päästä käsivaralta kierreviilalla.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  11. #2531
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Cycloon runkolaukku ja satulaputkeen tavarateline, toimii kätevästi myös takalokasuojana.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Sillä lailla. Tämä kone ei edes suostu avaamaan kuvaohjelmaa. Hyvä että on se toinen kone. Mutta on pieni! ja ihan erilainen näyttö, en tykkää. Ongelmia löytää että minne sen kuvan voi tallentaa ( liitä- sana ei aktivoidu suurimmassa osassa kohteita minne kokeilin tallentaa ) Totesin että olkkarin sohvalta käsin ei ole hyvä tehdä tietokonehommia.
    Kyllä tää kuvaaminen saa jäädä kun näin vaikeaksi meni, luulin että uuden koneen kanssa ihan helppoa mutta ei ole
    Sun pitää ettiä joku hakemisto mihin sulla on oikeudet. Tai hommaat ulkoisen kovalevyn ja laitat sinne.

  12. #2532
    K.Kuronen Guest
    Uudet ketjut, jarrupalat ja lähes uuden takavaihtajan työmatkapyörään. Vanha takavaihtaja saanee huollon ja päätyy hyllylle odottamaan.

  13. #2533
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    214
    Vanha sisuri auttaa monessa. Puolen litran normitermoksen saa parilla sisäkumirenkaalla varmistettua pullotelineeseen:




    Hyvin pysyi kyydissä Landbo-Hindsby hiekkateilläkin :-)
    cokekola muokkasi tätä : 06.01.2020 at 08.44

  14. #2534
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Asensin tehomittarin maastopyörään.

    Samalla renkaat vaihtuvat nastattomiin, tosin kakkoskiekoilla vielä mennään.
    Rule #1: Obey The Rules

  15. #2535
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    Asensin toisille gg-kiekoille WTB:n Resolutet loppuunajettujen Sorakunkkujen tilalle.


  16. #2536
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Siteitä OAC:n liukkareissa 7 cm eteenpäin.

  17. #2537
    Kahteen fillariin uudet ketjut. Yhteen uus haarukka. Yhdestä pyörästä oli navan laakeri vähän löysällä. Kahdessa oli jarruvikaa. Paremmat gripit laitoin siskon tyttären pyörään. Omassa oli jarruvika... Takajarru toimi kyllä, mutta piti niin kauheeta ääntä ettei sitä voinu käyttää
    Paras syntymäpäivä ikinä ;D

  18. #2538
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Maastopyörän ensiasennus-alutolppa vaihtui Newmenin kuitutolppaan. Samalla satulaksi vaihtui Flite, kuten muissakin pyörissä.
    Rule #1: Obey The Rules

  19. #2539
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Cyclocross huoltohommia.. kiekoille asvalttikumet, gp5000tl 28mm.. Ketjunvaihto ja voimansiirto pesut .. Pyörä valmiina ekalle maa tielenkille, kun kelit osuu

    Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

  20. #2540
    Takavaihtajan huono asento aiheutti hyppimistä 5. ja 6. rattaalla. Mutta osasin kääntää kierrettävää säätöjuttua sopivasti. Hyvä onnistumisen tunne!

    "En ole täysin epäonnistunut ihminen, kun osaan säätää takavaihtajan."

  21. #2541
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a
    Viestit
    2.746
    Pakka tuli vaihettua Levoon, kun pari lehteä oli saanut siipeensä. Tänään lenkillä sitä iloa kestikin melkein puoli tuntia ennen kuin uuden pakan hankinta tuli taas ajankohtaiseksi. Kuka sanoikaan, että Sramin pakat ovat tinaa...?
    "Keep your distance and don't follow me"

  22. #2542
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    016
    Viestit
    55
    Sisurit otin pois decoysta, eli siirryin tubeless aikaan 😀

  23. #2543
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Eilen metalliset jarrupalat täpäriin. Kevättalvella laitoin samanmoiset jo takajäykkään. Niiiiin paljon paremmat kuin orgaaniset.

    Tänään virittelin vanhasta sisäkumista kuraläpän suojaamaan linkustoa ja iskaria takarenkaasta lentävästä kurasta. Omasta Canyonin xc takajäykästä otin puolestaan chain stayn neopreenisuojan ja laitoin sen pojan am-jäykkikseen, jolla ajo on oikeeta maastoajoa ja Canyonini saa jäädä enemmän työmatka- ja hiekkatiekäyttöön. Jotain sähköteippiä varmaan siihenkin laitan kutenkin ketjun iskemiltä hieman suojaamaan.

  24. #2544
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.633
    Kamelinpaskaa tungin takarenkaaseen. Ei auttanut Stan'sin Race sellaisenaan, vaan piti laittaa tilkettä. Eikä meinannut siltikään rauhoittua, nyt näyttää jo pysyvän. Eka kerta. Et sekin neitsyys on nyt mennyt.

    Muutenkin kumma juttu. Uudet, ehkä satasen ajettu DHF/DHR-kombo, joka oli litkutettu ja ajettu jo syksyllä. Nyt keväällä vaihdoin nastat pois ja otin nuo, jotka oli siis valmiina toisilla kiekoila, lisäsin litkua, niin sitä tuli sieltä renkaan ja vanteen välistä. Renkaat oli kuitenkin pitäneet paineet talven yli. Kumma juttu...

  25. #2545
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Ihmettelin kun viime ajolla kuului outoa rutinaa aina kun poljin lujempaa.. katselin, että olisiko ketju öljyn tarpeessa, mutta ”jostain syystä” päätinkin vaihtaa ketjun. Sitä siis viimeksi.


  26. #2546
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Uudet vaijerit cycloon, ja virittelin kuoret samalla uuden tangon eli 3T Superergon sisälle kulkemaan. Oli todella veemäinen homma....

  27. #2547
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Jaa niin vaihdoinhan minä öljyt, rasvat ja foamit Pikeen eilen yllä lueteltujen lisäksi.

    Huomenna näyttää tulevan nätti sää. Jos vaikka vähän ilmais jarruja kun palojen vaihdon jälkeen etujarrukahva ei painu just yhtään ja takana taas huomaa varsinkin jos pyörä on ollut katollaan, että kahva painuu parilla ekalla painannuksella turhan pohjaan.

  28. #2548
    Polkasin jyrkkään ylämäkeen ykkösvaihteella vähä turhan rajusti, rusahti vähä ilkeesti; ja sitte talutettiin kotia 3km, sorvattiin taka-akselia kolmisen milliä, jotta koko takapakka ois lähempänä keskiötä ja saapuessaan uudet vapaarattaan hampaat ois koko pinta-alaltaan paremmin kosketuksella keskiöön ja ehkä kestäisivät paremmin paketti nyt kasassa vanhoilla hampailla, ja pakkohan tollaki hampaanjämällä oli vielä lenkille lähtä ylämäkiä ja kovaa väännätystä tosin kovasti välteltiin


  29. #2549
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.393
    Maantiefillariin uuden keskiön ja takavaihtajan rissat.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  30. #2550
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.633
    Täpäriläskiin vaihdoin jarrupalat ja ilmasin etujarrun. Takajarru ilmattu viime viikolla. Graveliin laitoin Garminin kiinnikkeen ja paritin Garminin wattikampiin. 29 täpäriin laitoin Garminin kaken, nopeusanturin ja paritin wattikammet & muut anturit.

    Graveliin pitäisi vielä vaihtaa ovaali ratas eteen. Sitten ehkä alkaisi tämän kevään remontit olla tehty. Toivottavasti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •