Olisi ollut hyvä kandidaatti.
Maximum Rear Tire Size700x50c
Olisi ollut hyvä kandidaatti.
Maximum Rear Tire Size700x50c
Tuon Evilin käyttötarkoitus menee kyllä todella nicheosastolle, toisella puolella lähellä kevyt xc 29er ja toisella GG paksuilla gummeilla. En itse ehkä näkisi ko pyörälle mitään tarvetta koska polulla tuo on 29eriin verrattuna huono ja hiekkatiellä näyttää hitaalta crossariin/gräveliin verrattuna.
Kyllä minäkin taas niin yrjikseni laatoitin
Se ei johtunut ahdistuksesta vaan silmiä kuivattavasta rumuudesta
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kova on houkutus Free Rangeriin täälläkin ja 1x ei itselleni ole vaihtoehto kun sen verran sillä pitäisi kesällä maantietäkin pystyä ajamaan. Free Rangeristä olisin toivonut jonkun valmiin kokoonpanon olevan 2x. Nuo 1x kokoonpanot on hinnaltaan saatu kyllä edullisiksi. Runkosetillä on vielä hieman hintaa ja mulla kun ei ole kiire niin odotellaan josko se vaikka vuoden sisään olisi huokeampi. Space Chickenin runkoa saa nyt £599 eli parisataa halvemmalla kuin Free Rangerin niin ehkäpä tuo joskus on edullisempi.
Sinänsä tämä koko tarve kun kulminoituu Ice Spikereiden mahtumiseen itsellänikin niin olisihan tämä ratkaistavissa kun joku valmistaja tekisi säädylliset 40-45mm nastarenkaatEhkä vain odotan sitä päivää.
Ei nyt ihan älyttömästi kannata odotella ku brexittiä pukkaa. Sanoisin, että jos Planet X/On Onea pitää saada niin tilaus sisään.
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Eikös Brexitissä ole siirtymäaika 2020 loppuun?
Joku oli äheltänyt Cannarin Topstoneen Leftyn.. Ei täysin yrjis
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kahva voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto. En tosin osaa itse sitten sanoa, että onko nämä lähelläkään esim. ISPn tai 120tpi Gravdalin notkeutta tai toimivatko nämä lainkaan tubelessina. Koon ja kuvion puolesta tämän voisi kuitenkin olla ihan jeppis nakki.
https://www.bikeshop.fi/45NRTH-Kahva...auppa/pTR4663/
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Pienin 27,5" IPS on 2,25" leveä, joten speksien puolesta tuostakin puuttuu 0,5" tilaa.
The Chamois Hagar is a 700 x 50mm or 27.5 x 2.2″ wheeled machine with a modern mountain bike fit including a longer than normal reach, a custom fork, no toe-overlap geometry, 80mm of bottom bracket drop, seven bottle mounts, and completely weather-sealed construction.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Miksi tuollainen olisi "hidas" soratiellä? Toki tuossa on varmasti hieman rauhallisempi ja stabiilimpi ohjaus, mutta eikös se varsinainen nopeus tule kuitenkin ajoasennosta sekä renkaiden rullaavuudesta.
Eikös to satulakulma ole melko normaali? Toki se on n. 0,5-1 astetta loivempi kuin monissa perus pyörissä, mutta tuokin on ilmeisesti tarkoitettu zero-tolpalle mikä tasaa eroa.
Esim Open UP käyttää hyvin vastaavaa satulaputken kulmaa.
https://opencycle.com/updates/more-u-p--info---geometry
Keep in mind that the seattube is designed to be offset, so that your seatpost doesn't have to be. This saves a bit of weight. It also means that the toptube length appears a bit longer than the frame really is, yet another reason why toptube length is a bad measurement to rely on. Best to check stack and reach for that.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
https://www.merlincycles.com/merlin-...20-150729.html
Mitä mieltä ollaan Merlinin gravelpyöristä. Tämä Malt g1x Apex-1 malli olisi nyt kohtuullisen hintainen.
Evilin L-rungossa Reach on 440mm ja Stack on 612mm, jos vertaan tuota omaan 54 koon Konaani (Private Jake) jossa Reach on 388m ja Stack 600mm, niin en kyllä pidä tuota mitenkään erityisen korkeana tai lyhyenä vaikka lyhyt stemmi toki ottaa osansa tuosta Elvilin reach mitasta. Pyörään toki saa laitettua myös leveät renkaat (jotka ovat huonolla sora tiellä ja jopa helpolla polulla nopeat), mutta eihän tuohon mikään pakko ole laittaa niitä kaikista isoimpia monsteri-renkaita.
Tuossa on lopulta hyvin paljon samaa ideaa, kuin Litevillen vastavassa pyörässä, jonka nopeutta juuri kehuttiin Grantfondon testissä.
https://granfondo-cycling.com/litevi...ne-mk1-review/
Olisi kyllä ihan mielenkiintoista päästä testaamaan tuollaista long low slack -geometria Gravel-tykkiä, saattavat olla yllättävän hauskoja ja kykeneviä laitteita.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
"It also means that the toptube length appears a bit longer than the frame really is, yet another reason why toptube length is a bad measurement to rely on. Best to check stack and reach for that."
Toi on muuten ihan pösilö väite. Tottakai efektiivisellä vaakamitallakin on merkitystä myös. Reach ei kerro satulan ja tangon välisestä etäisyyttä. Kahdessa pyörässä, joissa on tismalleen sama reach voi vaakamitta olla hyvinkin erilainen satulaputken kulmasta riippuen.
Mitä ton hirviön satulaputken kulmaan tulee, niin itse en kyllä nykymaastureiden kaltaista pystyä satulaputkea huolisi pyörään, jota on kuitenkin varmaan tarkoitus pääasiassa ajaa satulasta.
Enkä mä kyllä ymmärrä myöskään sitä, että mihin jäykkäkeulaisessa pyörässä tarvii noin loivaa etupäätä. Hyöty on about nolla, haittoja ainakin wheel flopin kasvaminen ja etupään tarpeeton keveneminen. Etupään loivuutta pidetään jotenkin omituisesti itseisarvona tällä hetkellä, mutta sehän ei suinkaan ole sitä. Kääntäisin ennemmin niin, että pyörä on sitä parempi ajaa, mitä jyrkempi ohjauskulma siinä on pyörän käyttötarkoitus ja jouston pituus huomioiden. Kyllä näillekin muotioikuille vielä joku päivä nauretaan niin, että raikaa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Nyt tuli julki myös Canyon Grail AL ja onhan tuossa myös GRX nyt 105 sijaan. Mikäköhän tuossa mahtaa olla rengastila? Aluperin oli tarkoitus tuo Grail hommata, mutta kyllä tuo Free Ranger tällä hetkellä ehkä enemmän houkuttelee ja hinta on melko samoissa.
Aivan järkyttävän rumat hitsaukset tuossa Canyonissa.
No kyllähän se reach kertoo paljonkin. Ainakin minulla on ideana sovitella setback ajoasennon mukaan aina sopivaksi, jolloin reach kyllä pätee. Satulakulma vaikuttaa ainoastaan tolpan valintaan.
Tuossa kaverin kanssa arvottiin, että mitenhän grävellin nopean ajettavuuden käy tuon dh-keulan kanssa? Syökö se enimmän terän ajettavuudesta?
Rumuudesta puheen ollen nyt tuosta Free Rangerista on tullut kuvia koko pyörästä myös punamustana, joka on väreiltään mielestäni hyvän näköinen. Ainoa mikä häiritsee on tuo hervottoman isolla oleva ON * ONE teksti...
Mulle tuo Pace Chicken on melkolailla täydellinen, sain ajettavuudeltaan mitä halusin, hinnasta tiedä mutta täys Force osasarja jossa hienot jarrut, vakiokiekot vankat Fulcrumit. Riittävästi rengastilavuutta tai ainakin melkein. Lokarin kanssa Gravdal korkeussuunnassa takana ahdistaa.
Mutta mahdollisuus sekä lokareille että tarakalle oli mullen tärkeä niin pitkä hmmmm. Jos joku lokari/tarakkavamiutta haluaa niin mullon kokemusta eikä ihan hyvää. Edessä ny toimii lokariasennus ,takana vielä taistelen. Tähän mennessä tarvinnut vasta Dremeliä, porakonetta, rälläkkää eli kulmahiomakonetta, mauseria eli työntömittaa ja kolmatta settiä lokareita. Ai niin viilapenkki ja vankat pihdit unohtui. Ja pikkasen miehistä(?)voimaa.
I väntan på ännu dåligare tidet
Onhan tuossa hintsusti eroa vaikkapa trekkiin. Aika rohkeasti on tingitty valmistuskustannuksista.
Kyllä munkin mielestä pyörän pituuksia vertaillessa pitää huomioida sekä reach, että toptube, sekä myös satulaputkenkulma. Toptube on taas yksinään vähän vaarallinen, koska sen pituuteen vaikuttaa myös mm. emäputken pituus, joten jos emäputki on vähän pidempi, niin voi hyvin olla, että myös toptube (tai ainakin virtuaalinen toptube) tulee melko pitkäksi, jos/kun se mitataan melko kauas satulaputkeen.
Eikös näissä esitetyissä monstereissa (Evil, Liteville & Open U.P WI.DE) ole juuri hieman loivempi satulaputken kulma, joka on tarkoitus kompensoida sillä zero-tolpalla. Satulan paikka on siis suunnilleen sama, kuin mitä se olisi perinteisemmän kulman rungoissa -20mm tolpan kanssa.
Mä itse haluisin kyllä kovasti päästä testaamaan tuollaista loivaa Gravelia, jossa olisi tuollainen lyhyt n. 50mm stemmi. Maasturi vaihtui tällaiseen trendikkääsene Traili geometriaan tossa pari vuotta sitten ja siitä olen tykännyt kovasti. Olisi kiva päästä testaamaan, että miten vastaava toimisi droppitankoisen kanssa.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Minä mistään enää tiedä mutta ainakin M-kokoisessa Chickenissä tommoinen 80millinen ohjainkannatin on liika lyhyt. Omassa nyt 90mm ja just passeli mun ajoon. 173/84 mitoilla . Kädet taipuu vielä lattiaan ja rystyset myös ,42cm Ritcheyn Venturemax tangolla myös alaote pelaa. Mutta en julista tietenkään mitään lopullista totuutta , ittellä nuo toimii niinkauan kuin ny pyörän päällä yliään pysyn.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kyllä se reach on pyörän pituutta mitatessa ylivoimaisesti tärkein. Satulaputken kulmalla ei ole siinä juuri mitään merkitystä. Satulahan säädetään yhtä kauas poljinkeskiön taakse joka tapauksessa oli se putken kulma mikä tahansa. Ei satulan sijaintia keskiöön nähden muuteta sen mukaan, mikä on pyörän geometria vaan se on aina siinä mikä on ajajalle se oikea paikka. Näin ollen reach nimenomaan kertoo sen pyörän pituuden, koska satulan ja keskiön väli on sama eri pyörissä. Satulan säädöillä säädetään satulan paikka suhteessa keskiöön, sitä säätöä ei käytetä mihinkään muuhun. Sen jälkeen asennon pituus säädetään stemmillä.
Pieni varaus "juuri mitään merkitystä" yllä sisältää sen varauksen, että pitäähän sitä toptuben pituutta ja satulaputken kulmaa sen verran katsoa, että sen satulan yleensäkin saa siihen omaan oikeaan kohtaan ilman, että säädöt loppuu kesken. Mutta se nyt on aika harvinaista ettei saisi.
Toisin sanoen satulan ja keskiön sijainti toisiinsa nähden pitäisi olla kahdessa erirunkoisessa pyörässä ihan sama, vaikka toisessa satulaputken kulma olisi ihan eri ja vaikka satulaputki olisi S:n muotoinen.
Ai joo. Notkeutta tarkottaa vissiin ihan vaan. Kyllä mulla ylettyy ranteet maahan... Ei kylläkään enää niin helposti, mut ylettyy. 10 vuotta takaperin meni vielä kyynärpäät.
Kirjanmerkit