HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 188 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 88 138 178 186 187 188 189 190 198 238 288 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.611 - 5.640 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5611
    Olisi ollut hyvä kandidaatti.
    Maximum Rear Tire Size700x50c

  2. #5612
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Tuon Evilin käyttötarkoitus menee kyllä todella nicheosastolle, toisella puolella lähellä kevyt xc 29er ja toisella GG paksuilla gummeilla. En itse ehkä näkisi ko pyörälle mitään tarvetta koska polulla tuo on 29eriin verrattuna huono ja hiekkatiellä näyttää hitaalta crossariin/gräveliin verrattuna.

  3. #5613
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kyllä minäkin taas niin yrjikseni laatoitin

    Se ei johtunut ahdistuksesta vaan silmiä kuivattavasta rumuudesta

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #5614
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Free Ranger houkuttaisi, mutta mietin vielä tuota 1x11 voimansiirron riittävyyttä omaan käyttöön. Vituksessa olisi 2x11 GRX, mutta sitten taas Vitus tulee 650b kiekoilla kun Free Ranger olisi valmiina 700c. Vaikeaa.. Hintaeroa reilu 100€ (ei vaikutusta) On-Onen hyväksi... Free Ranger 1x Force 2045€ ja Vitus Substance CRS-2 (GRX) 2159€...
    Kova on houkutus Free Rangeriin täälläkin ja 1x ei itselleni ole vaihtoehto kun sen verran sillä pitäisi kesällä maantietäkin pystyä ajamaan. Free Rangeristä olisin toivonut jonkun valmiin kokoonpanon olevan 2x. Nuo 1x kokoonpanot on hinnaltaan saatu kyllä edullisiksi. Runkosetillä on vielä hieman hintaa ja mulla kun ei ole kiire niin odotellaan josko se vaikka vuoden sisään olisi huokeampi. Space Chickenin runkoa saa nyt £599 eli parisataa halvemmalla kuin Free Rangerin niin ehkäpä tuo joskus on edullisempi.

    Sinänsä tämä koko tarve kun kulminoituu Ice Spikereiden mahtumiseen itsellänikin niin olisihan tämä ratkaistavissa kun joku valmistaja tekisi säädylliset 40-45mm nastarenkaat Ehkä vain odotan sitä päivää.

  5. #5615
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Ei nyt ihan älyttömästi kannata odotella ku brexittiä pukkaa. Sanoisin, että jos Planet X/On Onea pitää saada niin tilaus sisään.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  6. #5616
    Eikös Brexitissä ole siirtymäaika 2020 loppuun?

  7. #5617
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Joku oli äheltänyt Cannarin Topstoneen Leftyn.. Ei täysin yrjis

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #5618
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yksinteoin Katso viesti

    https://theradavist.com/2019/12/evil...Jd5fU9s1oFZiqA

    Evil on julkaissut täälläkin keskustelua herättäneen gravel-pyöränsä. On kyllä tuollainen gravelgrinderien cybertruck, jakanee mielipiteitä (itse tykkään, seuraavaksi kiinnostaisi lukea arvosteluja aiheesta).
    Muuten innostaisi paljonkin, mutta tuommoinen satulakulma ihmettää.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  9. #5619
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Sinänsä tämä koko tarve kun kulminoituu Ice Spikereiden mahtumiseen itsellänikin niin olisihan tämä ratkaistavissa kun joku valmistaja tekisi säädylliset 40-45mm nastarenkaat Ehkä vain odotan sitä päivää.
    Kahva voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto. En tosin osaa itse sitten sanoa, että onko nämä lähelläkään esim. ISPn tai 120tpi Gravdalin notkeutta tai toimivatko nämä lainkaan tubelessina. Koon ja kuvion puolesta tämän voisi kuitenkin olla ihan jeppis nakki.

    https://www.bikeshop.fi/45NRTH-Kahva...auppa/pTR4663/
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  10. #5620
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Joko vihdoin saadaan se ISP mahtumaan?
    Pienin 27,5" IPS on 2,25" leveä, joten speksien puolesta tuostakin puuttuu 0,5" tilaa.

    The Chamois Hagar is a 700 x 50mm or 27.5 x 2.2″ wheeled machine with a modern mountain bike fit including a longer than normal reach, a custom fork, no toe-overlap geometry, 80mm of bottom bracket drop, seven bottle mounts, and completely weather-sealed construction.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  11. #5621
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Tuon Evilin käyttötarkoitus menee kyllä todella nicheosastolle, toisella puolella lähellä kevyt xc 29er ja toisella GG paksuilla gummeilla. En itse ehkä näkisi ko pyörälle mitään tarvetta koska polulla tuo on 29eriin verrattuna huono ja hiekkatiellä näyttää hitaalta crossariin/gräveliin verrattuna.
    Miksi tuollainen olisi "hidas" soratiellä? Toki tuossa on varmasti hieman rauhallisempi ja stabiilimpi ohjaus, mutta eikös se varsinainen nopeus tule kuitenkin ajoasennosta sekä renkaiden rullaavuudesta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Muuten innostaisi paljonkin, mutta tuommoinen satulakulma ihmettää.
    Eikös to satulakulma ole melko normaali? Toki se on n. 0,5-1 astetta loivempi kuin monissa perus pyörissä, mutta tuokin on ilmeisesti tarkoitettu zero-tolpalle mikä tasaa eroa.

    Esim Open UP käyttää hyvin vastaavaa satulaputken kulmaa.
    https://opencycle.com/updates/more-u-p--info---geometry

    Keep in mind that the seattube is designed to be offset, so that your seatpost doesn't have to be. This saves a bit of weight. It also means that the toptube length appears a bit longer than the frame really is, yet another reason why toptube length is a bad measurement to rely on. Best to check stack and reach for that.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  12. #5622
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Miksi tuollainen olisi "hidas" soratiellä? Toki tuossa on varmasti hieman rauhallisempi ja stabiilimpi ohjaus, mutta eikös se varsinainen nopeus tule kuitenkin ajoasennosta sekä renkaiden rullaavuudesta.
    Tuossahan on tosi pysty ajosento ja tarkoitus mahduttaa järeitä kumeja. Tuskin nuo tekijät ainakaan nopeutta edistää.

  13. #5623
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.015
    https://www.merlincycles.com/merlin-...20-150729.html

    Mitä mieltä ollaan Merlinin gravelpyöristä. Tämä Malt g1x Apex-1 malli olisi nyt kohtuullisen hintainen.

  14. #5624
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Tuossahan on tosi pysty ajosento ja tarkoitus mahduttaa järeitä kumeja. Tuskin nuo tekijät ainakaan nopeutta edistää.
    Evilin L-rungossa Reach on 440mm ja Stack on 612mm, jos vertaan tuota omaan 54 koon Konaani (Private Jake) jossa Reach on 388m ja Stack 600mm, niin en kyllä pidä tuota mitenkään erityisen korkeana tai lyhyenä vaikka lyhyt stemmi toki ottaa osansa tuosta Elvilin reach mitasta. Pyörään toki saa laitettua myös leveät renkaat (jotka ovat huonolla sora tiellä ja jopa helpolla polulla nopeat), mutta eihän tuohon mikään pakko ole laittaa niitä kaikista isoimpia monsteri-renkaita.

    Tuossa on lopulta hyvin paljon samaa ideaa, kuin Litevillen vastavassa pyörässä, jonka nopeutta juuri kehuttiin Grantfondon testissä.
    https://granfondo-cycling.com/litevi...ne-mk1-review/

    Olisi kyllä ihan mielenkiintoista päästä testaamaan tuollaista long low slack -geometria Gravel-tykkiä, saattavat olla yllättävän hauskoja ja kykeneviä laitteita.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  15. #5625
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    "It also means that the toptube length appears a bit longer than the frame really is, yet another reason why toptube length is a bad measurement to rely on. Best to check stack and reach for that."

    Toi on muuten ihan pösilö väite. Tottakai efektiivisellä vaakamitallakin on merkitystä myös. Reach ei kerro satulan ja tangon välisestä etäisyyttä. Kahdessa pyörässä, joissa on tismalleen sama reach voi vaakamitta olla hyvinkin erilainen satulaputken kulmasta riippuen.

    Mitä ton hirviön satulaputken kulmaan tulee, niin itse en kyllä nykymaastureiden kaltaista pystyä satulaputkea huolisi pyörään, jota on kuitenkin varmaan tarkoitus pääasiassa ajaa satulasta.

    Enkä mä kyllä ymmärrä myöskään sitä, että mihin jäykkäkeulaisessa pyörässä tarvii noin loivaa etupäätä. Hyöty on about nolla, haittoja ainakin wheel flopin kasvaminen ja etupään tarpeeton keveneminen. Etupään loivuutta pidetään jotenkin omituisesti itseisarvona tällä hetkellä, mutta sehän ei suinkaan ole sitä. Kääntäisin ennemmin niin, että pyörä on sitä parempi ajaa, mitä jyrkempi ohjauskulma siinä on pyörän käyttötarkoitus ja jouston pituus huomioiden. Kyllä näillekin muotioikuille vielä joku päivä nauretaan niin, että raikaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #5626
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Nyt tuli julki myös Canyon Grail AL ja onhan tuossa myös GRX nyt 105 sijaan. Mikäköhän tuossa mahtaa olla rengastila? Aluperin oli tarkoitus tuo Grail hommata, mutta kyllä tuo Free Ranger tällä hetkellä ehkä enemmän houkuttelee ja hinta on melko samoissa.

  17. #5627
    Aivan järkyttävän rumat hitsaukset tuossa Canyonissa.

  18. #5628
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Aivan järkyttävän rumat hitsaukset tuossa Canyonissa.
    Kuvaa hitsaussaumasta or it didn't ruma
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #5629
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    No kyllähän se reach kertoo paljonkin. Ainakin minulla on ideana sovitella setback ajoasennon mukaan aina sopivaksi, jolloin reach kyllä pätee. Satulakulma vaikuttaa ainoastaan tolpan valintaan.

    Tuossa kaverin kanssa arvottiin, että mitenhän grävellin nopean ajettavuuden käy tuon dh-keulan kanssa? Syökö se enimmän terän ajettavuudesta?

  20. #5630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kuvaa hitsaussaumasta or it didn't ruma

  21. #5631
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Rumuudesta puheen ollen nyt tuosta Free Rangerista on tullut kuvia koko pyörästä myös punamustana, joka on väreiltään mielestäni hyvän näköinen. Ainoa mikä häiritsee on tuo hervottoman isolla oleva ON * ONE teksti...

  22. #5632
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Tässä kohtaa ei voi todeta kuin että kumbaijaa, my lord, kumbaijaa. Kyllä niin yrjikseni heitin taas. Pitää varmaan lakata gräveltämästä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #5633
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mulle tuo Pace Chicken on melkolailla täydellinen, sain ajettavuudeltaan mitä halusin, hinnasta tiedä mutta täys Force osasarja jossa hienot jarrut, vakiokiekot vankat Fulcrumit. Riittävästi rengastilavuutta tai ainakin melkein. Lokarin kanssa Gravdal korkeussuunnassa takana ahdistaa.

    Mutta mahdollisuus sekä lokareille että tarakalle oli mullen tärkeä niin pitkä hmmmm. Jos joku lokari/tarakkavamiutta haluaa niin mullon kokemusta eikä ihan hyvää. Edessä ny toimii lokariasennus ,takana vielä taistelen. Tähän mennessä tarvinnut vasta Dremeliä, porakonetta, rälläkkää eli kulmahiomakonetta, mauseria eli työntömittaa ja kolmatta settiä lokareita. Ai niin viilapenkki ja vankat pihdit unohtui. Ja pikkasen miehistä(?)voimaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  24. #5634
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Onhan tuossa hintsusti eroa vaikkapa trekkiin. Aika rohkeasti on tingitty valmistuskustannuksista.

  25. #5635
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    "It also means that the toptube length appears a bit longer than the frame really is, yet another reason why toptube length is a bad measurement to rely on. Best to check stack and reach for that."

    Toi on muuten ihan pösilö väite. Tottakai efektiivisellä vaakamitallakin on merkitystä myös. Reach ei kerro satulan ja tangon välisestä etäisyyttä. Kahdessa pyörässä, joissa on tismalleen sama reach voi vaakamitta olla hyvinkin erilainen satulaputken kulmasta riippuen.

    Mitä ton hirviön satulaputken kulmaan tulee, niin itse en kyllä nykymaastureiden kaltaista pystyä satulaputkea huolisi pyörään, jota on kuitenkin varmaan tarkoitus pääasiassa ajaa satulasta.

    Enkä mä kyllä ymmärrä myöskään sitä, että mihin jäykkäkeulaisessa pyörässä tarvii noin loivaa etupäätä. Hyöty on about nolla, haittoja ainakin wheel flopin kasvaminen ja etupään tarpeeton keveneminen. Etupään loivuutta pidetään jotenkin omituisesti itseisarvona tällä hetkellä, mutta sehän ei suinkaan ole sitä. Kääntäisin ennemmin niin, että pyörä on sitä parempi ajaa, mitä jyrkempi ohjauskulma siinä on pyörän käyttötarkoitus ja jouston pituus huomioiden. Kyllä näillekin muotioikuille vielä joku päivä nauretaan niin, että raikaa.
    Kyllä munkin mielestä pyörän pituuksia vertaillessa pitää huomioida sekä reach, että toptube, sekä myös satulaputkenkulma. Toptube on taas yksinään vähän vaarallinen, koska sen pituuteen vaikuttaa myös mm. emäputken pituus, joten jos emäputki on vähän pidempi, niin voi hyvin olla, että myös toptube (tai ainakin virtuaalinen toptube) tulee melko pitkäksi, jos/kun se mitataan melko kauas satulaputkeen.

    Eikös näissä esitetyissä monstereissa (Evil, Liteville & Open U.P WI.DE) ole juuri hieman loivempi satulaputken kulma, joka on tarkoitus kompensoida sillä zero-tolpalla. Satulan paikka on siis suunnilleen sama, kuin mitä se olisi perinteisemmän kulman rungoissa -20mm tolpan kanssa.

    Mä itse haluisin kyllä kovasti päästä testaamaan tuollaista loivaa Gravelia, jossa olisi tuollainen lyhyt n. 50mm stemmi. Maasturi vaihtui tällaiseen trendikkääsene Traili geometriaan tossa pari vuotta sitten ja siitä olen tykännyt kovasti. Olisi kiva päästä testaamaan, että miten vastaava toimisi droppitankoisen kanssa.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  26. #5636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Ruma on luja. Mutta ei kai se noin luja tarvitse olla ?

  27. #5637
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Minä mistään enää tiedä mutta ainakin M-kokoisessa Chickenissä tommoinen 80millinen ohjainkannatin on liika lyhyt. Omassa nyt 90mm ja just passeli mun ajoon. 173/84 mitoilla . Kädet taipuu vielä lattiaan ja rystyset myös ,42cm Ritcheyn Venturemax tangolla myös alaote pelaa. Mutta en julista tietenkään mitään lopullista totuutta , ittellä nuo toimii niinkauan kuin ny pyörän päällä yliään pysyn.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  28. #5638
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Kyllä se reach on pyörän pituutta mitatessa ylivoimaisesti tärkein. Satulaputken kulmalla ei ole siinä juuri mitään merkitystä. Satulahan säädetään yhtä kauas poljinkeskiön taakse joka tapauksessa oli se putken kulma mikä tahansa. Ei satulan sijaintia keskiöön nähden muuteta sen mukaan, mikä on pyörän geometria vaan se on aina siinä mikä on ajajalle se oikea paikka. Näin ollen reach nimenomaan kertoo sen pyörän pituuden, koska satulan ja keskiön väli on sama eri pyörissä. Satulan säädöillä säädetään satulan paikka suhteessa keskiöön, sitä säätöä ei käytetä mihinkään muuhun. Sen jälkeen asennon pituus säädetään stemmillä.

    Pieni varaus "juuri mitään merkitystä" yllä sisältää sen varauksen, että pitäähän sitä toptuben pituutta ja satulaputken kulmaa sen verran katsoa, että sen satulan yleensäkin saa siihen omaan oikeaan kohtaan ilman, että säädöt loppuu kesken. Mutta se nyt on aika harvinaista ettei saisi.

    Toisin sanoen satulan ja keskiön sijainti toisiinsa nähden pitäisi olla kahdessa erirunkoisessa pyörässä ihan sama, vaikka toisessa satulaputken kulma olisi ihan eri ja vaikka satulaputki olisi S:n muotoinen.

  29. #5639
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Minä mistään enää tiedä mutta ainakin M-kokoisessa Chickenissä tommoinen 80millinen ohjainkannatin on liika lyhyt. Omassa nyt 90mm ja just passeli mun ajoon. 173/84 mitoilla . Kädet taipuu vielä lattiaan ja rystyset myös ,42cm Ritcheyn Venturemax tangolla myös alaote pelaa. Mutta en julista tietenkään mitään lopullista totuutta , ittellä nuo toimii niinkauan kuin ny pyörän päällä yliään pysyn.
    Mä en kyllä ymmärtäny mitä tuo tarkottaa. Kuulostaa lähinnä et pitäis olla kädet ku gorillalla ja ylettyä satulasta lattiaan. Miten tuo vaikuttaa stemmin pituuteen. Lattia on siellä, missä renkaat pyörii.

  30. #5640
    Ai joo. Notkeutta tarkottaa vissiin ihan vaan. Kyllä mulla ylettyy ranteet maahan... Ei kylläkään enää niin helposti, mut ylettyy. 10 vuotta takaperin meni vielä kyynärpäät.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •