Eipä saanut halvalla hyvää. Jäykkäperän Brand-X:ään on ilmestynyt välystä jo suuntaan jos toiseenkin. Täpärissä tuo toistaiseksi näyttää olevan ok. Mitähän sitä tilalle? OneUp on samaa sontaa netin perusteella ja ei oikein raskis mitään 9Point8:ia, joka olisi pyörän yksittäinen kallein komponentti.
YEP-Components ....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Siis onko välystä muutenkin kun vähän sivuttain? Sivuttaisvälys ainakin yleinen eikä itseä ole haitannut ollenkaan.
Mulla on 300€ ks tolpan kanssa välystä myöskin, ei saa budjetin tuplaamallakaan hyvää...
Mulle tuli One-Upin tolppaan pystysuunnassa klappia liipasimen vaihdon jälkeen.
Olisko vaijerinkuoro huonosti? Klappia ainoastaan silloin kun tolppa alhaalla.
Ylhäällä ei mitään ja muuten pelannut todella hyvin vuoden verran.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tuli tuo Brand X Ascend jo viime viikolla, mutta nyt sain vasta asennettua. Olipa ainaki karvalakkifarleyhyn simppeli homma, ku menee vasta pystyputkesta sisään, niin ei tarttenu taikinoia ollenkaan. Vähän jäi pitkäksi tuo vaijerinsuoja. Tuntu ainaki ekalla testilenkillä pelaavan niinku pitääki. Ohan se nyt hienoa, jos tällä hinnalla saa vähänkään pelaavan kamppeen.
KS Lev Dx pitkälti toista vuotta ja en tiedä montako tuntia mutta n. 5000km ollut ajossa, ei heilu mihinkään, ei notku istuessa, kertaakaan ei ole huollettu paitsi putsausta/rasvaa. Vaijeri jäätyy kovalla pakkasella. Erinomainen ainakin tämä kappale, mutta maksoikin päälle 300€.
Toisessa pyörässä Rockshox Reverb joka painuu istuessa vähän sisään melkein uudesta asti. Ei kyllä haittaa ajoa, korjaantunee sitten joskus huollossa sekin. Valitsisin noista KS:n milloin vaan tällä kokemuksella.
Kokemuksia hyvistä 27.2 mm hissitolpista? XC-pyörään tulossa ja 100 mm droppia riittää hyvin.
On vähän huono koko hissitolpalle, mutta onnistuin itse ajamaan talven reilun satkun maksavalla perustolpalla TranzX https://www.bike-discount.de/en/buy/...7%2C2mm-574087
Ongelmahan noissa on lyhyys. Myös klampin kiristämisen momentteja on syytä noudattaa, jos haluaa tolpan toimivan smoothisti. Tuntuu olevan tarkempi ohkasessa tikussa kuin paksummilla tolpilla.
Käytössä Pro Koryak dropperpost https://www.pro-bikegear.com/global/...SP_KORYAKDSP70 Hissiä tosin vain 70mm ja ulkoinen kaapelointi. Pitkää kokemusta ei vielä ole mutta istuttaessa ei painu minnekkään mutta erittäin pieni sivuttais heilunta satulassa, myyjä ainakin lupaili ettei pitäs ainakaan pienessä pakkasessa jäätyä.
Ei, mutta huonoista sitäkin enemmän. Vaikka noudattaa valmistajan momentteja, on sen tolpan nousemisen kanssa niin ja näin. Mulla on kokemusta TranzX:stä (tai mikälienee, tätähän on vaikka kuinka monella nimellä) ja KS Lev:istä. TranzX lopetti nousemisen kokonaan talvella ja KS Lev:kin on vaatinut kädellä avustamista.
Niin, ja onhan mulla gravelissakin hissitolppa. Se lienee TranzX:n joku inkarnaatio. Joutuu kädellä vetämään ylös asti.
edit:nevermind
Kellään kokemusta / tietoa, miten Trek Fuel Ex 9.7 2019:n Bontrager Line Dropper tykkää pakkasesta?
Sdg Tellis on hyvä tolppa, sairaan smuutti ja hyvä vipu. Kunnes kehittää pystysuuntaisen jäätävän klapin.
Ja eikun reklamoimaan.
Onko Crank Brotherssin tolpat käyttökelpoisia?
Onkos kenelläkään OneUp v2 toiminut Suomen pakkasilla? Taitaa olla ulkomailla ainakin hyvin pärjännyt.
Mulla rupes OneUp 150 takkuamaan noin vuoden käytön jälkeen. Ei aina noussut loppuun saakka omalla voimalla vaan piti avittaa. Paineet oli ok. Joku mekanismissa kanitti. Huolto ei auttanut. Vaihdoin Yep-Componentsiin. Sen kanssa ei ole ollu ongelmia.
Onko suositella jotain hyvää liipasinta race face aeffect-r tolpalle. Tuli ostettua tuo ja race facen oma 1x liipaisin, mutta se on aika helvetin huono, kun ei saa tankoon tarpeeksi kireälle kiinni. Yrittää painaa liipasinta, että tolppa laskee tai nousee, niin koko hässäkkä vaan liikkuu tangossa. 2 kertaa oli käytössä, joten halvalla ei näköjään saa hyvää, kun tuo liipaisin maksoi vain 29€.
https://www.wolftoothcomponents.com/...e-light-action
Tuo on ainakin hyvä, mutta en tiedä käykö Aeffectiin. Turbineen ainakin käy.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Onko Crankbrotherssista tullut reklamoitavaa? Hyviä tarjouksia Saksassa.. Kiinnostelisi kovin, mutta +100kg painolla melkein joka tolppa pettänyt ,milloin koeajolla jo..![]()
Jaa ei itellä ole ainakaan ollut ongelmaa Halpis tranzx kanssa vaikka yli 100kg lötyykiin. Satuloita oon kyllä saanut hajalle![]()
Eilen oli kaatuneen puun vieressä oleva oja yllättäen vähän syvempi kuin mitä mudan pinnasta näki, joten OTB. Kahvat säätimineen upposi mutaan ja tästä syystä joutui sohimaan vähän painepesurilla.
Tänään sitten pikku-pakkaslenkille, niin ei mennyt kauan kun vaihteet alkoivat jumittua. Ajattelin että vaihtaja se siinä sai roiskeita ja että se vertyy vielä kunhan kuivuu ja liikkuu. Noin 10 km jälkeen totesin että tämä lenkki on sitten melkein sinkula-lenkki, joka olisi melkein ok. Saanhan sähköllä "vaihdettua" vaihteita. Jossain Ylästön kallioilla tein sen virheen että laskin satulan alas. Vipu jäi roikkumaan löysänä kuin, no arvaatte varmaan. Tajusin samalla että vaihteiden toimimattomuuden syynä oli vaijerin jäätyminen, eikä vaihtajan. Eikä sitä nyt millään saanut käsin lämmitettyä, enkä vielä ollut oikein tarvetta kusta.
Toinen 10 km meni sitten polkiessa istuen tai seisten, ja pohkeet krampaten kun en ole tottunut polkemaan noin pitkään seisten. Kahvitauon jälkeen keksin miten saan lenkin vietyä loppuun jotenkuten iloisesti. Tuolla pääsee ainakin polkemaan (kuva), onneksi oli leatherman mukana.
![]()
^hieno McGyver.
Tuttua tuo jäätyminen ja vaijerin jumitus, itse katkaisin jälkiasennetusta tolpasta vaijerin eilen lenkille lähtiessä ihan vivusta painamalla vaikka oli lämpimässä ollut, taisi olla jo liian kulunut. Pakkasella ei muutenkaan ole liikkunut. Taisi se pari vuotta kestää, pitääkin muistaa ottaa korjaus työn alle..
Kirjanmerkit