AjopyoraElectrobikeLostInLaplandGiantCanyon
Sivu 186 / 507 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 86 136 176 184 185 186 187 188 196 236 286 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.551 - 5.580 / 15207

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5551
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Näissä konversioissa aina mietityttää että millainen ajotuntuma on nysästemmillä ja kippuratangolla. Tämä yksilö ei ainakaan näytä ylipitkältä ja satulakin on mukavan rennolla korkeudella suhteessa tankoon.
    Itsekin mietin samaa mutta hämmästyksekseni tämä kokoonpano (30mm stemmi) on huomattavasti vakaampi ajaa kuin suora orkkis tanko ja 90mm stemmi.
    Nyt tankoa on käännetty alaspäin ja kahvoja nostettu. Ohjaamo siis lyheni hieman. 10mm spaceri siirretty ylös.
    Hyvin rento ja luonnollinen ajoasento.
    Myös ranteeni kiittävät. Suora tanko oli epämukava ranteilleni.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  2. #5552
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.991
    Pitkä stemmi on must, mutta tuossa tapauksessahan emäputkesta mitattu reach on kuitenkin tainnut kasvaa. 30+80?+kahvat on väkisinkin enemmän mitä 90+suoratanko, eli vakaus kasvaa.

  3. #5553
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Pitkä stemmi on must, mutta tuossa tapauksessahan emäputkesta mitattu reach on kuitenkin tainnut kasvaa. 30+80?+kahvat on väkisinkin enemmän mitä 90+suoratanko, eli vakaus kasvaa.
    Tanko on kaventunut parikymmentä senttiä, vakaus ei taatusti kasva


    Sent from my Mi A2 using Tapatalk

  4. #5554
    Järki ja tuntemukset sivuun, tämä on uskon asia.

  5. #5555
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.991
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alppu Katso viesti
    Tanko on kaventunut parikymmentä senttiä, vakaus ei taatusti kasva


    Sent from my Mi A2 using Tapatalk
    Ihme juttu, kun fillarin omistaja väittää muuta.

  6. #5556
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ihme juttu, kun fillarin omistaja väittää muuta.
    Olenkin erikoisominaisuusmies.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  7. #5557
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti penyeach Katso viesti
    Noin 52 mm näyttäisi olevan.
    joko yksilössä tai mittaustavassa on eroa kun juuri asentamani ISP 650b on lähemmäs 56mm nappuloista mitattuna (i23 vanteella ja sisurilla). Mahtuu silti Space Chickenin haarukkaan ihan ok

  8. #5558
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.406
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    joko yksilössä tai mittaustavassa on eroa kun juuri asentamani ISP 650b on lähemmäs 56mm nappuloista mitattuna (i23 vanteella ja sisurilla). Mahtuu silti Space Chickenin haarukkaan ihan ok
    Täytyykin harkita tätä talveksi. Mutta mikä ISP:n pariksi taakse? Sinne ei taida yli 50mm kumi mahtua.

  9. #5559
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.991
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Täytyykin harkita tätä talveksi. Mutta mikä ISP:n pariksi taakse? Sinne ei taida yli 50mm kumi mahtua.
    Jokin kapeampi ja nopea nastarengas vaan. Olen tässä seurannut Toni Tähden ajoja parjatulla crocilla stravasta. Kahju ajaa maasturilla isp+ilmeisesti marawinter kombolla +100km lenkkejä +30 keskarilla. Näyttää rullaavan.

  10. #5560
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    joko yksilössä tai mittaustavassa on eroa kun juuri asentamani ISP 650b on lähemmäs 56mm nappuloista mitattuna (i23 vanteella ja sisurilla). Mahtuu silti Space Chickenin haarukkaan ihan ok.
    Hmmm, niinpä näyttää olevan. Hyvä että mahtuu joka tapauksessa.

  11. #5561
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.082


    The future is wide
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #5562
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.991
    Lökäpöksyt valtaa gravellin!!! Mutta juu, sellainen pieni flare on kyllä hyvästä. 20-50mm ero olisi jees.

  13. #5563
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    The future is wide and also quite yrjis
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #5564
    F. Kotlerburg Guest
    Kylläpä spandex-puristeja taas ahdistaa.

  15. #5565
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kylläpä spandex-puristeja taas ahdistaa.
    Ot mutta yrjöttäminen/yrjöttävä (= yrjis) ja ahdistus (ruots. ångest) eivät käsitteellisesti liity edes alustavasti toisiinsa. Sallinet myös huomauttaa, että en ole spandex-puristi, mitä ikinä se tarkoittaakaan. Eli valitettavasti alustavasti hanurista oleva analyysi. Onhan vasta aamupäivä mutta ryhdistäydy silti
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #5566
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.143
    Kun tangon leveys ilmoitetaan, onko mitta putken keskeltä keskelle vai jotain muuta?

    Sinänsä onko yrjis vai ei, riippuu siitä, onko tuo parempi vai enintään erilainen. Tarkoituksenmukainen (toimiva, kustannustehokas) on kaunista.

  17. #5567
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.063
    Width: Most companies measure a bar's width between the center of each drop.

    Kuukkeli kertoi. Tosin jos on tämmöinen Flaretanko niin niissähän pitää olla kaksi mittaa joista kapeampi on jostain kahvojen luota, luulen minä
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #5568
    Flare-stongat on varmaan ok, jos ajaa vain alakahvoilta tai keski-otteella ylhäältä. Mutta jos ajaa kahvoilta pidempää epätasaista hiekkatietä, niin joko ranteet kääntyy ikävästi tai pitää kämmentä vinossa kahvalla. Kaksi kuukautta jaksoin, mutta sitten tuli liian ranteet liian kipeiksi. Sama juttu oli jos ote oli stongasta juuri kahvan etupuolelta. Ala otteelta vaihteen vaihtaminen ei ollut erityisen ergonominen kokemus perinteisillä mekaanisilla vaihdekahvoilla.
    Kun on tottunut ajamaan yläkropan "paketti tiukasti nipussa" -asenteella, niin en vaan tottunut. Duunimatkan ajoon ja muuhun lyhyempään kyllä toimii melkein mikä vaan tanko eikä flare stonga ollut siinä mikään ongelma. Myin siltikin pois, laitoin perinteisen lyhyen reachin stongan.

  19. #5569
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.063
    Tuossa Bike24 lainattu Ritcheyn Venturemaxin mitoitus, tosin Flare ilmoitetaan asteina. Mulla on noita kaksi ja oon tykännyt.

    The Venturemax is made for adventure. The VentureMax is just as applicable on a cross country tour as on cross country singletrack. Intended to ride wider than typical drop bars, the VentureMax is measured at the initial bend rather than at the hood. While it boasts a number of attributes including multiple hand positions, it is the return of the Bio-bend in the drop that adds to the signature look and feel of this bar.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #5570
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Nyt näyttäs uus Planet X:n Free Ranger olevan 1299 puntaa, taitaa lähteä tilaukseen vielä kun värin osais päättää. Mielenkiintoista että hinta taisi jonkin aikaa olla 1599 tai 1699 ja nyt uusi hinta eikä mitään alennusprosentteja.

  21. #5571
    Easton ea70ax stongassa saa kahvat siten, että ranteet tulevat suoraan tai ainakin lähes täysin suoraan. Kertaakaan ei ole ranteet vinossa olleet. Saa myös kuitusena. Oiskohan 16 asteen tiltti.

  22. #5572
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Free rangerin rengastilasta on otettu vähin äänin 4mm pois, nykyisin tuolla lukee seuraava.

    With class leading 50mm tyre clearance and the ability swap between 700c and 650b wheels the Free Ranger has limitless versatility

    Tuotesivuja kun katsoo, niin kyllä tuo hieman ahtaalta näyttää myös noiden 50mm nakkien kanssa, joten lokarien kanssa joutuu tyytymään varmasti pienempään. Kiinnostaisi kyllä kovasti mikä se todellinen 650b clearance on.

    https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/...ne-free-ranger

    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  23. #5573
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Joo itsekkin huomasin tuon ja pisti vähän mietyttämään. Ja toisaalta haluaisin suoraan 650b kiekoilla jos talveksi saisi ISP:t alle, mutta ei ole vaihtoehtona. Noi riittäisi itselle kyllä ja 700c kiekoilla kapeammilla renkailla kun tulee paljon myös asfalttiajoa.

  24. #5574
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.406
    Luulisi että taaksekin 27,5" ISP menee, ellei takahaarukkaa ole aivan pöljästi muotoiltu. Mutta varmaksihan tuota ei voi tietää vielä. ISP:tä ja talvikäyttöä lukuun ottamatta on vaikea nähdä, mihin tuollaisessa pyörässä tarvitsisi leveämpää rengasta. Maastopyörää siitä ei kuitenkaan vielä paksummilla renkailla tule. Siinä tarpeessa kannattaa mieluummin katsella Kona Sutra LTD:n tai Salsa Cutthroatin perään

    Edit: Tätä kuvaa katsoessa näyttäisi, että 650b-kiekoilla ei välttämättä mahdu juuri leveämpää rengasta kuin 700c-kiekoilla. Toisaalta tarkemmissa spekseissä roikkuu vielä 54mm 700c -maksimikoko.


  25. #5575
    Lukeehan siellä myös edelleen, että max tire 54 @ 700mm. Menee geometry-kohtaan ja painaa size & specs välilehteä.

  26. #5576
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.040
    On Onen tiedottaminen on mitä on. Tietoja on moneen lähtöön, mutta ehkä 50/700 ja 54/650b vastaa parhaiten todellisuutta.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  27. #5577
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    On Onen tiedottaminen on mitä on. Tietoja on moneen lähtöön, mutta ehkä 50/700 ja 54/650b vastaa parhaiten todellisuutta.
    Missäs kohtaa tuo 54/650b tieto mainitaan? (Edit: kyllähän se siellä tosiaan on)

    Nyt kun katsoo rival kokoon panoa, niin tuossa luvataan enää 45/700c. Pitää tässä siis nyt odotella hetken aikaa ja katsoa, että mihin tuo tasaantuu. Ainakin takahaarukan osalta näyttää tosiaan siltä, että 650b vs 700c rengastilassa ei ole ehkä ainakaan mitään valtaisaa eroa.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  28. #5578
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.040
    Mm.pelkän runkosetin tilauskohdassa mainitaan nuo rengaskoot
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  29. #5579
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Oho tuli tuplat
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  30. #5580
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Tässä vielä force kokoonpano sekä frameset. Clearance tietoa löytyy siis laidasta laitaan.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •