GarminGiantElectrobike
Sivu 28 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 1159

Aihe: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

  1. #811
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Ihan napakasti lamppu ja katkaisin kuitenkin istuu tangossa. Pelko persauksissa tosin ruuveja piti kiristää. Ihme rimpulat.
    Ne rimpulat kestäneet minulla nyt vuoden päivät ihan hyvästi mutta kun aloin jumppaamaan valoa kahden pyörän välillä alkoi palaa hermo niihin pieniin ruuveihin. Hommasin tuollaisen pikakiinnityksen ja se on kyllä todella tukeva, vaikka tarttuukin lamppuun vain yhdeltä kyljeltä. Suosittelen. https://www.lupine-shop.com/en/acces...release-31.8mm

    Oulun seudulla SL-A mulla nähtävissä, esim ensi sunnuntain 08-lenkillä ja joulukuun 7. Lekatienlenkin global fat bike dayssä.

  2. #812
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Ei taida nuo Lupinen SL-sarjan valot kovin hyvin sopia maastoajoon, kun ovat liikenteeseen tehty. Näyttävät kirkkaan läikän maahan ilman hajavaloa, ja kaukovalotoimintokin enemmän suunnattu pimeille hiekkateille kun valoa on niin vähän. Tästähän oli joku jättänytkin negatiivisen palautteen Bike-Componentsiin. Maastoon haluat huomattavasti enemmän lumeneita kuin tuon 1300 ja lisäksi mieluiten 26 asteen linssillä, jolla näet koko etusektorin ylös, alas ja sivuille lähes koko näkökentän osalta. Tosin itsekin kyllä mietin SL A:n (tai AF:n) hankkimista, mutta gravel grinderiin. Bettyllä kaikista pieninkin teho sokaisee vastaantulijat, ellei sitä suuntaa suoraan alas kohti etupyörää.

  3. #813
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Supernova M99 minin valokuvio toimii metsässä otsavalon kanssa, mutta on mielestäni liian laikukas. Vaikutelma on että suoraan eteen on kuusi hiukan kirkkaampaa läikkää ja sitten on hajavaloa sivuille.


  4. #814
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Supernova M99 mini
    Ei löydy moista mallia Lupinen sivuilta?

  5. #815
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Yritin tuossa kertoa miltä supernovan leikattu valo näyttää, ja että se mielestäni sopii kyllä maastoon. Toiveena olisi tietysti että joku laittaisi kuvan lupinen valokuviosta.

  6. #816
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    Oma SL A valokuvio kippurasarvisen näkökulmasta, kyllä tuolla rauhallisia polkuja ajelee.

    https://i.imgur.com/46bYK7D.png


  7. #817
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    SL A on siis akku malli, 900 lumenia.

    SL F on shimanon sähköpyörään, kauko- ja lähivalo, 900/1100 lumenia.

    SL Shimano on vain huomio- ja lähivalo. 700 lumenia.

    Mikä on SL SF 900/1100? Entäs SL S 900 lumenia?

    Menikö oikein? Aika paljon erimallisia.

  8. #818
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Olikos Blikaa jollain käytössä? Useamman lajin häröilijälle kiinnostavan näköinen vaihtoehto mutta lieneekö liian monimutkainen käyttää?

  9. #819
    ^ Eipä ole monimutkanen. Nyt ylemmästä napista lähtee päävalo neljällä portaalla kirkastumaan ja kirkkaimmassa myös spotti mukana. Alemmasta tulee punanen, vihreä, hajavalo ja spotti viimesenä. Ja aplikaatiollahan tuota saa muokattua mieleisekseen.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  10. #820
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lupine Betty täydellä teholla:



    Tuohon SL A:han verrattuna huomaa, että valaisee puiden latvatkin.

  11. #821
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Ihan kuin joku olisi tarjoutunut näyttämään valoaan, vai näinkö unta? ^ Tämä kiinnostaa edelleen.
    Sait yv:n.

  12. #822
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lupinelta uutuus takavalo sähköpyöriin:

    https://www.lupine.de/products/tail-lights/c14

  13. #823
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Ihan hyvä lisä valikoimaan. Mutta tuo on liian alhaalla maastureissa. Valon olisi hyvä olla satulan alla että se näkyy mahdollisen lokarin yli. Minulla on kiristin takarenkaan yläpinnan alapuolella.

  14. #824
    Terve!
    Harkinnassa olisi Wilma R 7 tai 14 kypärävaloksi ja otsalampuksi. Akkukapasiteettia saisi olla +3h käyttöön ja akku tulisi juomareppuun, joten sen koko ja paino ei ole onglema. Netistä lampputestejä selatessani olen huomannut, että Wilmaa on arvosteltu jokseenkin kapeasta valokeilasta. Onko täällä Wilman käyttäjillä samanlaisia kokemuksia? Seuraava vaihtoehto olisi Betty R14, mutta se on omaan käyttööni jo melko yliampuva ja ilmeisesti tuo Betty on jo aika möhkäle kypärävalona.

  15. #825
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _mjv Katso viesti
    Harkinnassa olisi Wilma R 7 tai 14 kypärävaloksi ja otsalampuksi. Akkukapasiteettia saisi olla +3h käyttöön ja akku tulisi juomareppuun, joten sen koko ja paino ei ole onglema. Netistä lampputestejä selatessani olen huomannut, että Wilmaa on arvosteltu jokseenkin kapeasta valokeilasta. Onko täällä Wilman käyttäjillä samanlaisia kokemuksia? Seuraava vaihtoehto olisi Betty R14, mutta se on omaan käyttööni jo melko yliampuva ja ilmeisesti tuo Betty on jo aika möhkäle kypärävalona.
    Uudessa Wilmassa näyttäisi olevan sama 26 asteen linssi kuin Bettyssäkin, joten valo leviää varsin laajalle. Ehkä toi ongelma on ollu jossain wanhoissa Wilmoissa? Bettykin toimii kypärässä, mutta kypärän etuosassa ollessaan vaatii joko tiukasti istuvan kypärän tai sitten Buff:n lisäämään kitkaa.

  16. #826
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Ei taida nuo Lupinen SL-sarjan valot kovin hyvin sopia maastoajoon, kun ovat liikenteeseen tehty.
    Joo eihän se sinne optimi ole. Otsalamppu on minulla kaverina. Maastossakin tulee vastaan ihmisiä, koiria ja jopa hevosia joita ei huvita häikäistä, yhteiselo on riittävän hankalaa muutenkin, tällöin nappaan otsalampun pois päältä tai yksinkertaisesti käännän päätä eri suuntaan.

  17. #827
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Mcrabon eli M-ravut toimitti tänään SL:ään isomman neljän kennon 50 Wh akun, josko nyt alkaisi akkukin riittää kaksikennoista paremmin. On kyllä muuten ollut huikea valo, tätä ennen siis nuhaisella Fenix BC30R:llä menty pari vuotta. Maastoonkin käy omassa xc-puuhastelussa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #828
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Tunnustan liittyneeni tämän uskonnon takavalohiippakuntaankin (eka Lupiinini oli Tesla silloin muinoin) hakemalla sissikauppiaalta sen Punavalon eilen kun se hyvin kilpaillut Flare otti ja rentoutui sen viimeisen kerran.
    Sitä mää vaan ihmettelen miksi niitä puiden latvoja pitää ajaessa kahtella mutta kukin tyylillään...

  19. #829
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Sitä mää vaan ihmettelen miksi niitä puiden latvoja pitää ajaessa kahtella mutta kukin tyylillään... [/SIZE]
    Latvat näkyy vain, jos ne on matalalla. Mutta hyvä olis nähdä naaman korkeudella olevat oksat ja mieluusti hieman ylemmäskin.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  20. #830
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Sitä mää vaan ihmettelen miksi niitä puiden latvoja pitää ajaessa kahtella mutta kukin tyylillään...[/SIZE]
    Kuten tuossa jo todettiinkin niin maastoajossa, varsinkin vauhdikkaammassa sellaisessa ei riitä liikennekäyttöön tehty valo (StZVO), joka näyttää ainoastaan läikän maahan. Siinä pitää nähdä myös ympäristö mahdollisimman laajalta, mieluiten koko näkökentän osalta. Mutta toki hyvä vaihtoehto voi olla tankoon SL A ja kypärään Piko/Wilma/Betty. Tälloin voi siirtymillä käyttää SL A:ta ja maastossa pistää päälle myös kypärälampun. Tää on oikeestaan myös redundanssin kannalta hyvä setuppi, jos yks valoista sammuu ilman varoitusta ja vauhtii on 50km/h jossain kivikkoalamäessä.

  21. #831
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Seuraava evoluutiokierros on sit varmaan se kun aletaan vetää Alffa kypärään osoittamaan myös taakse kun mikään ei enää riitä .....
    Leikki sikseen, Lupinet vaan käy ja kukkuu ja jälkihoito toimii kun meilaa Stefanille.
    Good stuff.

  22. #832
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Sitä mää vaan ihmettelen miksi niitä puiden latvoja pitää ajaessa kahtella mutta kukin tyylillään...
    Kyllä "kotipolulla" tai valmiiksi suunnitellulla reitillä pärjääkin valon pläntillä maassa. Mutta kun ei niin tutussa metsässä reittiä alkaa soveltaa, sitä tippuu äkkiä kartalta. Mahdollisimman laaja näkymä auttaa hahmottamaan missä ollaan. Kyllä se metsä vaan erilaiselta näyttää postimerkin kokoisen valaistun alueen perusteella. Monesti olen tippunut kartalta ihan tutussa paikassa ilman The Valoa.

  23. #833
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^mitenkähän ne esi-isät yösuunnisti 2 W ja 5 W hehkulampulla?

  24. #834
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ^mitenkähän ne esi-isät yösuunnisti 2 W ja 5 W hehkulampulla?
    Hyvin eri tavalla, kuin nykyään. Kaveri on yösuunnistusta harrastanut liki 30v ja joskus jutellut lajin kehittymisestä suhteessa lamppujen kehittymiseen.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  25. #835
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ^mitenkähän ne esi-isät yösuunnisti 2 W ja 5 W hehkulampulla?
    Tarkoitus ei ole eksyillä eikä suunnistaa, vaan ajaa fillarilla metsäpolkuja.

  26. #836
    Lupinen SL A latasi ensimmäisellä kerralla 100%. Nyt pienen käytön jälkeen lataa enää 60%. Onko vastaavia kokemuksi?

  27. #837
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Akkumittarin pystyy kalibroimaan uudelleen. Ohje löyty Lupinen sivulta. Uusissa akuissa muistaakseni piti vain polttaa se tyhjäksi ja ladata sen jälkeen ihan täyteen. Vanhemmissa akuissa piti painelemalla nappia koodata akun kapasiteeti uudestaan.
    Jos todellista latauskapasiteettia on hävinnyt, niin sitten se on vaan hajalla.

    Mulla kävi yhden akun kohdalla niin, että puolet todellisesta kapasiteetista hävisi. Käytin sitä silti joitain kymmeniä kertoja ilman muutosta, kunnes kyllästyin ylimääräiseen massaan ja siirryin vielä vanhempaan pikkuakkuun.
    Tuo vajaa huono akku lojusi tuossa pari vuotta ja rupesin sitä kokeeksi jälleen lataamaan ja kalibroimaan. Kerran huomasin, että jos laturin mukaan täynnä olleen akun laittoi heti takaisin laturiin, niin laturin merkkivalo jäi värisemään punaisen ja vihreän välillä. Annoin olla tuollaisessa häiriötilassa varmaan vuorokauden ja taas purkua ja uudelleen latausta pari kertaa. Yllättäen tuo puuttunut puoli akusta palautui käyttöön ja on toiminut koko tämän syksyn jälleen ongelmitta täydellä kapasiteetilla. Tai siis ainakin samalla teholla kuin toinen saman ikäinen ja kokoinen akku. Ja mullahan on yleensä 2 kpl samanlaisia Pikoja kypärässä, joten molemmille akuille tulee täsmälleen samat käyttötunnit.

    Jälkeenpäin olen arvellut, että akku saattoi olla kastunut, koska hajoamisen aikoihin ajoin kaatosadelenkin ja johdon kohdalla oleva tiivistysmassa on vähän rispaantunut. Tai sitten jotain muuta.

  28. #838
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Nää Lupinen ajovalot on mun pörsän ja tarpeenkin tuolla puolen mutta Rotlicht tuli Mcarbonilta tilattua. Hieno valo, eka takalamppu jolla itseni olen häikäissyt ja eka jonka otan tolpasta matkaan kun pyörä jää jonnekin kylille parkkiin. Käyttöliittymä aiheuttaa pientä opiskelun ja lähimuistin tarvetta...

    No tää jatkuva valoteho mikä siinä nyt on enemmän kuin riittävä, 4.45 tuntia tuossa yöpöydällä paloi, wateista en tiedä.
    Jatkan opiskelua ja tilasin toisen lahjaksi!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  29. #839
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Akkumittarin pystyy kalibroimaan uudelleen. Ohje löyty Lupinen sivulta. Uusissa akuissa muistaakseni piti vain polttaa se tyhjäksi ja ladata sen jälkeen ihan täyteen.
    Tämä vinkki toimi! Kiitos! Nyt taas 100%/viisi punaista lediä.

  30. #840
    Rimpuloihin kyllästyneenä hankin Mcarbonilta Piko R7 1900 lyhdyn ja siihen 13,6Ah akun. Kävi niin että piuhat lähti irti liittimestä, kytkin ne väärin päin jolloin akku teki samat kuin edellä Juha todisti. Asia tuli kuntoon ajamalla akku tyhjäksi, merkittävää tässä oli että akun tyhjennys kesti, kesti ja kesti. 16 tunnin kohdalla lamppu sammui, noin 6 tuntia paloi täydellä teholla ja sitten vielä 10 tuntia puolella tai osa teholla jolla olisi hyvin pärjännyt missä vain. Häijy akku, viikon ajelee lataamatta 2 tunnin lenkkejä, noin puolta pienemmällä pärjäisi mainiosti. Minulla on 12Ah Akkulan akku joka kestää polttaa kolmanneksen Lupinesta... mutta siitä ei ole iloa koska on takuu korjattavana joka tuntuu kestävän, kestävän ja kestävän.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •