HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 67 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1981
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.111
    Hyväksyttäneen... hyväksytty.


  2. #1982
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Nyt on suunnitellut osat hankittu ja asennettu, ja kolmen vuoden aikana säästetty budjetti on kutakuinkin käytetty. Muuten tuli melko lailla suunnitelmanmukainen, mutta parisataa grammaa se on ylipainoinen. Jos lähtisi kikkailemaan, niin helpoimmin menisi alle kasin 2.1" Thunder Burteilla, jotka saattaisivat jopa olla kisakelpoiset sopivalla radalla ja sopivissa olosuhteissa. Mutta ei nyt lähdetä vielä sille tielle, kun nuo Renegadet on kuitenkin mulle yleisrenkaat kisaan kuin kisaan.

    Ja jos lähtisi jousituksen kanssa kikkailemaan, niin sieltä lähtisi helposti ainakin 300 g, mutta ei lähdetä vielä sillekään tielle.

  3. #1983
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hyväksyttäneen... hyväksytty.
    Sanoisin kuitenkin, että "hylätty" ainakin toistaiseksi. Katsotaan nyt, josko 7.x:n toteutumiseen vielä keksitään talven aikana jotakin kisakelpoisuuden kärsimättä...

  4. #1984
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    On tuo kyllä melkoinen suoritus, onnea!! Eroottisuutta lisää pragmaattisuus, koska mielestäni nuo (ulkomaanpellein’) ylikevennetyt maasturit eivät ole mitenkään kiinnostavia jos/kun niillä ei edes yritetä ajaa kilpaa. Erittäin vaikea saada aikaiseksi edes lähelle samaa, joten otsaa maahan *kops*

    Itse ostin tosiaan jokin aika sitten sen BMC:n FS01 runkosetin ja voisin koittaa saada sen ajoon vaikka Talvi-TdT:hen mennessä... Jos paino olisi suvikumeilla alle 10kg olisin erittäin riemuissani, epäilen kuitenkin että not gonna happen. Ehkä se Mcfk:n 31,6mm tolppa pitää kuitenkin ostaa orkkiksen tilalle, joku grammanviilauskunnia pitää sentään yrittää säilyttää Akin esimerkkiä noudattaen aion säilyttää remoten, ainakin takaiskarille.

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #1985
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Nätti BMC. Kullakin on makunsa, mutta omaa silmääni BMC FS01 miellyttää edelleen enemmän kuin Spark. Eikä ole painavakaan tuo Bemari. Mutta tuosta hienosta väristä joutunet maksamaan vähän sakkoa.


  6. #1986
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Jahas, no pakko oli kaivaa perinteinen Bergeleen atomi-kalavaaka esiin, näyttäisi 2,21 kg takaiskarilla ja satulatolpan klemmarilla Ei maailman ankkurein onneksi, noinkin punaiseksi

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #1987
    Maalit pois rapsuttamalla menis halvalla alle kasin. Eikö houkuta?

  8. #1988
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    ^ Hienosti muotoiltu kysymys. On nimittäin totta, että kun tässä on nyt julistettu sen kisakelpoisuuden nimeen, niin maalia turhempaa massaa ei juuri ole. Eli kyllä vähän houkuttaa. Mutta ei sittenkään taida houkuttaa riittävästi, jotta oikeasti alettaisiin kaivaa puukkoa esiin. Ainakaan vielä...

  9. #1989
    Painoa saa vielä reippaasti pois jos vaihdat tuon ylipainoisen Mcfk:n vaikka Extralite HyperStemmiin.

  10. #1990
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Painoa saa vielä reippaasti pois jos vaihdat tuon ylipainoisen Mcfk:n vaikka Extralite HyperStemmiin.
    Mfck on sitten jo myyty. Erittäin myyty. Tai ainakin erittäin ostettu.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  11. #1991
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011


    On totta, että monessa osassa olisi vielä viilattavaa. Ainakin stemmi (-10 g), ohjainlaakeri (-20 g), etuakseli (-10 g), kammet + eturatas (-30 g) ja lukitusvipu (-30 g) on sellaisia, joista ei ajettavuuden pitäisi kärsiä. Lukitusvipu tuleekin varmaan vielä päivitettyä selvästi sirompaan DT:n tekeleeseen, mutta noista muista en oikein tiedä... 100 g niistä varmaan yhteensä tulisi.

  12. #1992
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kuinka on Darimon tolppa toiminut ja onko satula pysynyt paikallaan? Hieman olen selvitellyt jos tuon loop systeemin saisi vaihdettua ei-darimon tolppaan missä vastaava kevennystolppa rakenne. Lähtisi kai jotakin 35 g pois suhkot pienellä rahalla.

  13. #1993
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kovin on vähiin jääneet Spark-ajelut, kun kuraa on ollut riittävästi tarjolla etelä-suomalaisessa talvessa. Mutta kyllä istuinosasto jo yhden juurakko-kivikkokisan (Lempäälän Hakkari) verran oli testissä ja selvisi siitä silloin moitteitta. Myös ProMTB:n Maastoralli tuli tuolla ajettua, mutta se ei ollut istuinosastolle samassa mielessä hakkaava kuin Hakkari.

    Jos edes jossain vaiheessa tulisi lähikuukausina pakkasta, niin olisi tarkoitus alkaa kerätä Sparkiin kilsoja ihan kunnolla... Mutten keksi syytä, miksei toi Darimon naruviritys toimisi myös missä tahansa muussa vastaavassa tolpassa, ja grammojahan sillä tosiaan ropisee mukavasti. Satulan asentamisen ei voi millään muotoa sanoa olevan kätevää, mutta kunhan penkin saa kudottua paikallaan, hyvin näyttää pysyvän.

  14. #1994
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Sparkin alkuperäinen Scottin lukitusvipu oli toiminnaltaan aavistuksen tahmaava, eikä sellaista sovi tietenkään sallia. Niinpä tilalle tuli DT:n tekele, ja samalla ropisi muutama kymmenen grammaa. Mutta ylipainoa on silti vielä.

    Kovin paljon ei oo vielä ehtinyt kilsoja kertyä, mutta sen on jo ehtinyt huomata, että Trickstuffin jarrut on timanttisen hyvät. Hankin ne puhtaasti grammansäästösyistä, mutta toki ulkomaisten foorumien ylistävät "different class" -kommentit oli tiedossa. Ja kyllä ne pirun hyvät on: tajuttoman tehokkaat ja silti hämmentävän tunnokkaat.










  15. #1995
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Tää on niin IHQ topicci
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  16. #1996
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Vähän ohi aiheesta, mutta koska täällä käsiteltiin Claviculia ja niitä itse aina himoinnut, niin tuli tilattua tuollaiset graveli-pyörään.
    3T osti THM:n niin nämähän ovat lähes sama asia...
    Tosin tuli väärän mittaisina, niin pitää vielä odotella hetki pidempiä.

    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  17. #1997
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Noissa kyllä näkyy käsityön leima komeasti. Onko tosiaan vasemman kammen kiinnityksen hammastuskin tehty kokonaan kuidusta? Varmaankin kartionmallinen, kuten muissakin vastaavissa kammissa. Saa olla kohtuullisen tarkat valumuotit.

    Mitkä kammet nuo ovat malliltaan? Claviculan sivuilla on erinäköinen kiinnitystapa.

    Edit: Tosiaan 3t:n versio.

  18. #1998
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Hemmetti, kun on hienot noi Samun kammet... Mahtaako saada viriteltyä maasturiin? Ja vaikka saisi, niin minimissään 36-piikkinen eturatas on kyllä heikkojalkaiselle aika karu.

    Ohessa on kuva vanhan Sparkin kammista, jotka on keskiölaakeria myöten edelleen toiminnallisesti täysin moitteettomassa kunnossa. Jotkut vastaavat täytyis kyllä saada myös tähän uuteen Sparkiin, mutta moisia ei vaan ole tarjolla... Toki Claviculalla on nykyäänkin maasturiversio, mutta siinä on alumiiniakseli (vanhassa kuitua), eikä massansäästöä Next SL:ään verrattuna välttämättä juurikaan tule, kun spider lasketaan mukaan.

    Mutta mahtaiskohan noi Samun helmikammet olla viriteltävissä maasturiin...?


  19. #1999
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mutta mahtaiskohan noi Samun helmikammet olla viriteltävissä maasturiin...?
    Epäilen koska noi on vissiin 3T Exploro -spesifit ja keskiölaakeri mallia BB386 Evo... En tiedä miten viri-virittelyksi menisi asennus johonkin toiseen keskiöön. Oli jo oma hommansa löytää alle 200€ leekeri jolla sai perus Ultegra 2x:t Exploroon, Rotorin universaali 24mm oli onneksi vain 50€. Eikä ole ainakaan 3600km kuluessa ruvennut naksumaan, että ihan onnistunut toteutus sinänsä. Ei tietenkään liity mitenkään topiikan aiheeseen mutta, ei itketä lauantaina, ei viitsitä murjottaa.

    Laitetaan vielä Anita Hirvosen kuva

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #2000
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Voin mittailla kun saat 175mm tänne... ja punnita. Ittelle tulee 46h ratas.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  21. #2001
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011


    Pysyi hyvinkin aiheessa. Ja vaikkei olisi pysynytkään, jäsen LJL:n viestien viihdearvo on iäti korkea, ilman tahi kera Anitan.

  22. #2002
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Shamus

    Ok, kiitokset!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Ittelle tulee 46h ratas.
    Taitaa reidessä olla edelleen se sama jerkku kuin huippu-rata-aikoinakin...

  23. #2003
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Aika heikosti taitaa maasturiin mennä roadin kammet. Sparkissa taitaa olla 92mm leveä bb ja 386 passaa 86milliseen runkoon.

  24. #2004
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Jos on kuitua, niin on aiheessa
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  25. #2005
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Aika heikosti taitaa maasturiin mennä roadin kammet. Sparkissa taitaa olla 92mm leveä bb ja 386 passaa 86milliseen runkoon.
    Jep, vaikka en ulkoa millejä muistanut niin jotain tuollaista olisin veikannut. En ole mistään bongannut että noita 3T:n kampia olisi jossakin muussa pyörässä kuin Explorossa, mutta kai ne saa jos keskiön leveys osuu ja saa lakrun oikealla sisä- ja ulkohalkaisijalla. Asetoni & Asetonissa päässyt noita hiplaamaan, onhan ne ainakin kevyet.. Ei ne livenä edes ole kovin pahan näköiset (ihan pientä yrjistä meinaa tulla vain jos oikein pitkään tuijottaa)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #2006
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    3T osti THM:n niin nämähän ovat lähes sama asia...
    3T kerkesi myymään THM:n jo Schmolkelle mikä voi myös olla ihan hyväkin uutinen miettien brändejä.

    Nyt on harvinaista kamaa ja varmaankin sellaisena tulee pysymäänkin näissä piireissä, kun lähes samaan rahaan saa Clavicula SE:t 30 g kevyempänä eikä rajoita ratasvaihtoehtoja (ei tosin tietoa kuinka hyvin soveltuu 1x). Riippuu tietenkin mitä noista on todellisuudessa itse maksanut. Sitkun 3T hylkää tuon projektin niin kannattaa olla valmiina hyvä kasa noita custom rattaita.

  27. #2007
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Voiko ihminen olla tätä tilaamatta?!?
    Mentäisiin sopivasti kasin rajamaille...


  28. #2008
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.111
    ^Tilaus sisään.


  29. #2009
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Äänestän jawohl!!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #2010
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kyllähän tuo täytynee hankkia, kun merkittävänä bonuksena tulee samalla keulan helppo itsehuollettavuus. Musta olisi varma (ja tylsä) valinta mustaan pyörään, mutta jotenkin tuo SIDinen vetää puoleensa...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •