GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 27 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1380

Aihe: Apuja tietokoneen käytössä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mulla on kyllä läppäreitä, miniläppäriä, Mac Mini ja pöytäkoneita .. toi tikku vaan olis hauska testata kun saisin lähes ilmasiks.
    No (lähes) ilmasiks joo tietysti mutta en itse laittaisi 150 euroa moiseen.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Minä se oon ottanu tuon seurannan suojauksen pois jos joku sivu firefoxilla ei toimi. Se useinmiten auttaa.
    Osote rivin vasemmassa nurkassa kilven kuvake

Ei auttanut. Eikä lisäosien päältä pois otto. Esim. karttapaikka antaa virheilmoituksen: Virhe 404: Hakemaasi sivua ei löytynyt.
    Kuten sanottu, toimii Linuxissa ja Chromessa. Luulen, että Wintuska (8.1) Firefoxin (70.0) tukemana on tarkka html-koodin syntaksista.
    Kerran Firen päivityksen jälkeen joillakin sivustoilla oli ongelmia. Ne loppuivat, kun tapoin yhden Firen lisäosan.

Tällaisilta ongelmilta välttyy, kun ei anna päivitysten tapahtua itsestään. Minä laiskana annan.
    Siitähän vain seuraa ikävystymisenpoisto-ohjelmaa, kun setvii ongelmia.

Internetin sivustoja koodaa myös itseoppineet nörtit, jotka huolettomasti väsäävät purkka-viritelmiä, jotka sitten jossain päivityksessä poksahtavat.
    Olen joskus joutunut koodaamaan nettisivustoja. Toiminta piti testata parilla käyttöjärjestelmällä, sekä yleisimmillä selaimilla, ja näiden viimeisimmillä versioilla.
    Tämä oli ennen kuin standardointi oli keksitty.

tempokisu Guest
    Minulla kuvasivuni, tempokisu.kuvat.fi ei näy firefoxilla, tulee musta sivu ( kun olen valinnut taustaksi mustan) ja otsikko mutta ei kuvakkeita eikä kuvia. Internet Explorerilla toimii sekä Chromella, ja töissä myös tällä Firefoxilla. Isäni koneella kans toimii kaikilla selaimilla.
    Joku yhteysongelma täällä jossain ?? tehtiin jotain kaapelihommia, ja siinä samalla hävisi efektit mun kuvankäsittelyohjelmasta PhotoImpact. Tosin efektit tuli vuosi sitten takaisin. Outlookia ei saatu enää palautettua, se meni tuon kaapelihommien myötä myös.

Jotain turvallisuusesteitä pitäisi poistaa, kun niitä ei tarvitse liikkuttaessa turvallisilla sivustoilla. Mitään syvällisempää en pysty neuvomaan, koska omakin pöytäkone on adminstraattorina toimivan poikani hoidossa, hän tulee tarvittaessa linjaa pitkin apuun. Firefox on mieluisampi pöytäkoneella kuin Chrome, molemmat tuossa toimivat ja molemma olleet hyvin vakaita, harmittomiakin. Noiden kaapelihommien ei pitäisi vaikuttaa kuin hetkellisesti eikä niiden pitäisi hävittää mitään, tai enintään jotain mitä juuri on auki. Omalta koneelta tuossa kisun ongelmassa löytynee ratkaisu, kun muilla koneilla samat jutut toimivat.
    Ne päivitykset mitä Linux tarjoaa olen ottanut vastaan enempi miettimättä ja jotain pientä säätöä itsekin pöytäkoneeseen, tablettiin ja älykännyynkin, kaken pitää toimia vaikka kaikkea ei tarvitsekaan.🤗

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Minulla kuvasivuni, tempokisu.kuvat.fi ei näy firefoxilla, tulee musta sivu ( kun olen valinnut taustaksi mustan) ja otsikko mutta ei kuvakkeita eikä kuvia. Internet Explorerilla toimii sekä Chromella, ja töissä myös tällä Firefoxilla. Isäni koneella kans toimii kaikilla selaimilla.
    Juu, ei näy minullakaan. Kun katsoin sivustosi koodia, niin punaisella on data-icon= .... Kuten: data-icon="

Areenakin antaa mustan sivun, tosin näyttäen ylä- ja alaotsikot. Väitän edelleen: syntaksivirhe, joka on aktivoitunut jossain (Firefoxin?) päivityksessä.
    Veikkaisin edelleen, että sinulla on Firefoxista versio 70.0.

Täällä näkyy kisun sivut FF 70.0:llä, Win 10 Pro 1903

Mulla kans. 70.0 64bit. Ehkä se tuo ublock estää rikkovan koodin suorittamisen
    Tai vanhat evästeet yrittää ladata väärästä osotteesta. Sitä lukon kuvaa osoterivin vasemmassa laidassa. Ja poista evästeet..

Mulla on kyllä läppäreitä, miniläppäriä, Mac Mini ja pöytäkoneita .. toi tikku vaan olis hauska testata kun saisin lähes ilmasiks. Tabletti kylläkin uupuu mutta en ole vielä keksinyt käyttöä sellaiselle.
    --

Jopotuinen hoi, talveksi tekemistä

http://signalk.org/installation.html

Minullakin oli tarpeita saada AIS ja muuta dataa wifin yli tablettiin. Mm, kompassi-, kallistus-, gps-, loki-, syvyys- ja veden lämpötilaarvoja. Tilasin sitten australiasta tuollaisen;

Tuli kirjeessä todella nopeasti, ja on oletettua pienempi. Kolme tuollaista mahtuu kämmenelle.

http://www.yakbitz.com/

Täällä näkyy kisun sivut FF 70.0:llä, Win 10 Pro 1903

Siis Wintuska 10 näyttää, Wintuska 8.1 ei.
    Tempokisun syntax- (kielioppi-) virhe data-icon="&#xe60d ; on ilmeinen. Lopusta puuttuu lainausmerkit (").
    Siis kieliopin mukaisesti pitäsi olla: data-icon="&#xe60d";

Se tässä vänkää on, että käyttöjärjestelmän versiolla on merkitystä. Ehkäpä Wintuska 8 on puritaaninen, eikä salli pieniäkään kielioppivirheitä.

Mulla kans. 70.0 64bit. Ehkä se tuo ublock estää rikkovan koodin suorittamisen
    Tai vanhat evästeet yrittää ladata väärästä osotteesta. Sitä lukon kuvaa osoterivin vasemmassa laidassa. Ja poista evästeet..

Mikä käyttöjärjestelmä?
    Niin sitten on vielä nuo bitit... Minulla on 64bit myös.
    Evästeiden poisto ei auttanut. Olen kokeillut kaikkia aikaisemmin toimineita konsteja, niistä ei mikään auta.

Olen vahvasti sitä mielipuolta, että ongelmat hiljalleen poistuvat, kun sivustojen syntaxvirheet korjataan. Vaan sepä saattaakin kestää...
    Lienette huomannut, että sovellusten testaus on ulkoistettu. Jep! Loppukäyttäjille!!
    Välistä tuntuu siltä, että ulos roiskastaan keskeneräinen tuote ajatuksella: "Kyllä käyttäjät sitten vioista ilmoittelevat."
    Se on säästöä tämä tällainen tuotteistaminen. Testaajien pitäisi vaatia korvausta.
    Ilmoittamalla, että "sivustollanne/ohjelmassanne on virheitä, joista kerron tarkemmin maksusuorituksen jälkeen".

Kun gallupkyselijät soittavat minulle, pyytäen vastaamaan "joihinkin" kysymyksiin, niin minä kysyn puolestani:
    "Paljonko te maksatte siitä? Tämä on teille bisnestä, ja nyt te yritätte käyttää minua orjatyövoimana."

Tempokisun kuvat näkyvät pöytäkoneen Firefoxilla ja tabletin Chromella, näissä tuo kielioppi taitaa olla yhtä väljää kuin allekirjoittaneen nimimerkilläkin.

Äh. Unohdin, että evästeiden poisto paiskaa ulos gmailista. Kirjautuminen takaisin ei onnistu. Seuraava-painike ei toimi.
    Jos ei ole korjattu huomiseen mennessä, lataan vanhemman Firefox version.

Latasin Firefoxista vanhemman version: 69 (64-bittinen).
    Sen asennettua se ehdotti päivittämään beetaversioon: 71.0b4 (64-bittinen). Ei sitä aiemmin tarjottu.
    No, otin, kun tarjottiin, ja kas - gmail ja kisun sivut toimivat jälleen.

Nyt on Firefoxista tullut viikon sisällä kaksi versiota, mikä pistää epäilemään, että nämä ongelmat johtuivat enempi Firestä, kuin Tuskasta (Win).

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouko_T Katso viesti
    Siis Wintuska 10 näyttää, Wintuska 8.1 ei.
    Tempokisun syntax- (kielioppi-) virhe data-icon="&#xe60d ; on ilmeinen. Lopusta puuttuu lainausmerkit (").
    Siis kieliopin mukaisesti pitäsi olla: data-icon="&#xe60d";

Se tässä vänkää on, että käyttöjärjestelmän versiolla on merkitystä. Ehkäpä Wintuska 8 on puritaaninen, eikä salli pieniäkään kielioppivirheitä.
    ^ joo mä olen laittanut noita "%# sinne tosi ahkeraan..... ( mitähän ne on, ei aavistustakaan..) mulla on hieno Windows7.
    No, pääasia että jollain selaimella näen itekin, ja hyvä tietysti että muutkin näkee...

Jopotuinen Guest
    Olipas ovela jumi WiFi tulostimessa.
    Siellä oli pöytäkoneelta tulostusjono jumissa ja syyksi paljastui oletustulostimeksi jäänyt USB tulostin.
    Alkuun teetti hieman ylimääräistä, kun tulostusjonossa oli tulostinsarake sen verran kapea, että näkyi vain tulostimen nimi ja sen perässä seurannut USB jäädessä piiloon.
    Tämä jumittava tulostusjono blokkasi sitten tulostuksen kaikilta muiltakin työasemilta.
    Lisäsin keväällä pöytäkoneeseen WiFi&BT palikan ja sain silloin yhteyden rakennetuksi. Toki voi olla, että koetulostus tuli vahingossa tehtyä USB yhteyden yli ja kaapeli poistettu vasta sitten myöhemmin.
    Laitehallinnassa näkyi erikseen tulostimen WiFi ja USB versiot ja siellä kun vaihtoi oletukseksi WiFi, niin johan alkoi taas toimia.

Mistä mahtaa johtua seuraava. Kun kirjaudun foorumille kotikoneelta, värkki muistaa käyttäjätunnuksen ja salasanan, mutta ei anna kirjautua. Kun sitten valkkaa molemmat uudestaan, niin sitten kirjautuu normaalisti.. Ei nyt suuri murhe, mutta reilun viikon ollu noin. Eli aina toisella yrittämällä menee läpi. Taisi se ekallakin antaa jonkun virheilmon, mutten muista mitä siinä luki..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Muistissa joku vanha salasana? Poista selaimen salasana hallinasta kaikki tän foorumin muistetut. Ja poistat myös evästeet
    Sit kirjaudut uudestaan manuaalisesti ja tallennat salasanan

Salasana on yhtä vanha kuin nimerkkini, kaikkien tietoturvaoppien mukaisesti.. Mutta joo, pitää kokeilla. On tuossa se, että saan aina kolme vaihtoehtoa käyttäjätunnukseksi, isoilla ja pienillä alkukirjaimilla. Kaikki niistä taitaa toimia, mutta nollaus voisi tehdä terää.

Onhan "täppä"kohdassa "kirjaudu automaattisesti", jos siinä semmoista on.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Muistissa joku vanha salasana? Poista selaimen salasana hallinasta kaikki tän foorumin muistetut. Ja poistat myös evästeet
    Sit kirjaudut uudestaan manuaalisesti ja tallennat salasanan
    Kiitokset. Nyt pitkästä aikaa koneella tänne ja muistin tarkistaa tallennetut salasanat. Olin tallentanu tän foorumin kolmeen kertaan, sanat oikein, mutta isojen kirjaimien eroavaisuuksilla höystettynä. Poistin noista kaksi ja nyt toimii.

tempokisu Guest
    ? Oli suuria vaikeuksia tietokoneen avaamisessa, pelkkä musta ruutu pitkän aikaa...mutta aukesihan se lopulta. Nyt kun avaan niin tulee ilmoitus että koneen yhdelle kiintolevylle pitää tehdä yhteensopivuustarkistus. Tarkistuksen voi ohittaa painamalla jotain nappulaa 10s sisällä.
    No pari päivää sitten tietokone alkoi itekseen suorittaa sitä tarkistusta, aattelin että tarkistapa sitten mutta kun näytti kestävän yli tunnin niin laitoin virran pois.
    Se vaan että pitäisikö se tarkistus nyt kuitenkin tehdä, ajoittain koneen oikean alalaitaan ilmestyy se ilkee varoituskolmio, vioittunut tiedosto ( mikä lie..) hiirellä kun sitä napauttaa niin häviää.
    Miten kauan se tarkistus-prosessi kestää, vähän jos tietäisi ettei sillä välillä ole mitään tähdellistä tietokone-tekemistä..

Vaikeahan sitä on ennustaa, mutta eipä siinä tarvitse olla valvomassa sitä. Laittaa vaikka ennen nukkumaanmenoa tarkistamaan.
    Kun kesken levyn käytön ottaa koneesta virrat pois, niin voi saada niitä rikkonaisia tiedostoja aikaan.

tempokisu Guest
    ^ kiitos, ajattelinkin että laitan koneen hommiin ja ite nukkumaan. Usein on kyllä käynyt niin että kaikki vaan "jäätyy" ja ainut keino on painaa starttinappulaa pitkään eli virta pois. Täällä on joku cleaner-ohjelmakin, voisi senkin varmaan katsoa.

Jopotuinen Guest
    Se CCleaneri taitaa vaan nykyisin kuulua mustalle listalle

W10, ainakin omassa versiossa, voi määrittää aktiivisen ajan jolloin päivetyksiä ei asenneta.
    "Päivitä automaattisesti" tms valittuna päivitykset hoituu kunhan virta ja w on päällä, ei aktiivisena aikana.
    Musta ruutu saattaa näkyä pitkään kun osa päivityksistä määrittyy käynnistyksessä ja osa niistä on "haittaohjelmien
    poistotyökalu" eli aikaa vievä virustarkastus.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Se CCleaneri taitaa vaan nykyisin kuulua mustalle listalle
    Se on toisaalta vieläkin toimiva ohjelma, mutta sitä ei ole saanut päivittää liian uuteen versioon.
    Tosin olen ne poistanut oman "vastuualueen" koneista ja käytän pääosin vinukan omia ja satunnaisesti jotain muita ohjelmia.

tempokisu Guest
    ^^ mä poistin sen päivitä automaattisesti, silloin kun alkoi yhtäkkiä päivittää Windows10-versioon. Nythän oli kyseessä kiintolevyn yhteneväisyystarkistus...se vioittunut juttu on just tämä "resurssienhallinta" joka lakkaa toimimasta just sillä hetkellä kun yritän muistikortilta kopioida valokuvat koneelle.
    Saan ne kuvat kyllä siis kuvaohjelman kautta tallennettuna, tosin hieman hitaammin kun yksi kerrallaan mutta kyllä mulla aikaa on ja tallennan koneelle sitten vain kelvolliset kuvat. Ja saanhan mä työpaikan koneella siirrettyä kuvat näppärästi muistitikulle, ottaa vaan tarvittavat vempaimet mukaan.
    cc-cleaner on joskus aikaa sitten laitettu eikä ole mitään päivitetty, olen muistaakseni kerran sen suorituttanut.

ps. aha, oli menny automaattinen päivitys, poistin valinnan automaattisesta omavalintaiseksi.

tempokisu Guest
    Ei herrajumala, hyvä kun sain edes koko koneen auki.

Avaan kuvaohjelman ( PhotoImpact, PhotoStudio) ja yritän sitten avata siihen kuvaa - jumittuu joka kerta siihen, eikä pääse edes selaamaan tiedostoja. Ei, kertakaikkiaan ei toimi. Jumittuu usein jo kuvaohjelman avaamiseen, se "miettimispyörylä" vaan pyörii. Sitten kone siis jumittuu, hiiri ei liiku eikä mitään tapahdu, joten joutuu ottaan virran pois ja yrittää käynnistää uudelleen.
    Isällä on vanha kone ei-käytössä, lataan kuvaohjelmat sinne ja teen kuvat toisella koneella, tallennan muistitikulle ja sieltä kuvasivulle. Ei perhana miten voi olla vaikeeta, ja hidasta.

Meni yöunet, en oo nukkunu yhtään kun tapellu tämän tietokoneen kanssa. Uuden tietokoneen osto on edessä aika pian.

! kas, veronpalautuspäivä, tämä tuli siis just sopivasti kun ostettavaakin tulossa !

tempokisu Guest
    ? en tiedä mikä oli, näyttää siltä että tietokoneen kuvatiedostoissa se ongelma on, kuvista näkyy vain osa ja sitten osasta vain otsikot. Kuvankäsittelyohjelmat onneksi toimii kun otan kuvan kameran muistikortilta.

Kuulostaa vähän kiintolevyvialta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •