FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 60 / 60

Aihe: Suomen kovin ylämäki.

Kuhmosta pitäisi kuulemma löytyä pitkää ja kohtuu jyrkkää mäkeä. Meidän kulmilta Konttainen ja Juhannuskalliontie mastolle. Ihan mukava on Kalliovaarakin ouluntiellä. Määttälänvaaran nousukin hapottaa ihan riittävästi. Posiontiellä ja Posion puolella Mourusalmessa on kipakka nousu. Taivalkosken ja Posion väliltä löytyy mäkeä könyttäväksi. Maasto/soratiepuolella nämä nurkat täynnä mäkeä. Lyhyitä ja teräviä nystyjä sielä täällä. Mutta se Iso-Syötteen nousu on kyllä kipakin mitä olen itse noussut. Kerkiää jo alakaa *ituttamaan matkalla. Pelottaa ajatellakin se Syöte MTB:n pyörätienousu, joka on sitten ihan omissa sfääreissä.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    Mutta se Iso-Syötteen nousu on kyllä kipakin mitä olen itse noussut. Kerkiää jo alakaa *ituttamaan matkalla. Pelottaa ajatellakin se Syöte MTB:n pyörätienousu, joka on sitten ihan omissa sfääreissä.
    Syöte MTB:ssä näillä näkymin vain lyhyt 30km matka nousee sitä nk. pyörätietä pitkin ylös, muut matkat tulevat takakautta vielä kivempaa polkua ylös
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Postinumeroalueella 90120 voi olla vaikea uskoa, että Suomesta löytyy mäkiäkin... Itse en ole koskaan tuolla käynyt, ohi ajanut, mutta kyllähän tuossa näyttäisi profiilia paikoitellen olevan (paksumpi johtokäyrä on 20 metriä, ohuemmat välikäyrät 5 metriä):

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/k...&mode=&lang=fi
    Lapissa voi olla vaikea uskoa, että 160 metrin nousu 1700 metrin matkalla ei ole 20%.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TPP Katso viesti
    Lapissa voi olla vaikea uskoa, että 160 metrin nousu 1700 metrin matkalla ei ole 20%.
    En allekirjoittaisi tuota väitettä, mutta minun kartanlukutaidolla Sovintovaaran "loppunousussa" näyttäisi olevan pari- ehkä kolmesataa metriä noin 20% nousulla.

Vannomaan en silti mene. Kuten sanoin, niin koskaan en ole tuota tietä edes ajanut.

Joskus aikaisemminkin maininnut, mutta Mäyrämäentie Kouvolassa on jyrkin päällystetty mäki, minkä olen Suomessa ajanut, mutta se ei taida olla jyrkimmillään ihan 20 prosenttia eikä ole kovin pitkä.
    6.7 WTF/kg

Vaaruvuori entisessä Korpilahden kunnassa, nykyisessä Jyväskylässä, on eteläisen ja keskisen Suomen rajummasta päästä. Nousuosuudella pituuttakin ihan riittämiin. Mäkeä loivennettiin joskus 80-luvulla. Tuota ennen se taisi olla jopa koko maan jyrkin maantienousu. Mutta kyllä tuossa nykyiselläänkin saattaa fillaristia alkaa sylettämään...

Pienenä Kolin huipulle ajaessa nousu tuntui lopussa kohtuu jyrkältä.. Mikähän mahtaa tuossa olla nousuprosentti..?

Mitenkähän tälläinen mäki?
    http://g.co/maps/uqpr5

Sanoo, että päällyste päättyy, mutta streetview näyttää päällystettä olevan jonkin matkaa, mäkeäkin on, muttei tuo streetview oikein osaa näyttää onko mäki jyrkkä vai ei, joten en oikein osaa sanoa osuisiko tuollainen 13% mäki vielä asfaltoituun osuuteen, ohiajaessa kyltti on vaan kiinnittänyt huomion, harmi kun nyt ei ole mahdollisuutta käydä tutkimassa asiaa, se voi olla että päällyste päättyy ennen tuota mainostettua mäkeä, pitäisi tutkia enemmän karttapaikastakin tuota paikkaa, on vaan tällä mun 0.5M yhteydellä aika kärsimystä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Mitenkähän tälläinen mäki?
    http://g.co/maps/uqpr5

Sanoo, että päällyste päättyy, mutta streetview näyttää päällystettä olevan jonkin matkaa, mäkeäkin on, muttei tuo streetview oikein osaa näyttää onko mäki jyrkkä vai ei, joten en oikein osaa sanoa osuisiko tuollainen 13% mäki vielä asfaltoituun osuuteen, ohiajaessa kyltti on vaan kiinnittänyt huomion, harmi kun nyt ei ole mahdollisuutta käydä tutkimassa asiaa, se voi olla että päällyste päättyy ennen tuota mainostettua mäkeä, pitäisi tutkia enemmän karttapaikastakin tuota paikkaa, on vaan tällä mun 0.5M yhteydellä aika kärsimystä.
    Tuo on vasta ennakkovaroitus 7km päässä olevasta mäestä. Itse mäki on soratieosuudella tuolla: http://g.co/maps/kqsyk
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Tuo on vasta ennakkovaroitus 7km päässä olevasta mäestä. Itse mäki on soratieosuudella tuolla: http://g.co/maps/kqsyk
    Ahaa, harmi, mutta kiitokset tutkailusta, itse saattaisi mielenkiinnosta ajella joku kerta tuonne, 40km matkaa suurinpiirtein.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TPP Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    En allekirjoittaisi tuota väitettä, mutta minun kartanlukutaidolla Sovintovaaran "loppunousussa" näyttäisi olevan pari- ehkä kolmesataa metriä noin 20% nousulla.

Vannomaan en silti mene. Kuten sanoin, niin koskaan en ole tuota tietä edes ajanut.
    Kyllähän tossa näyttää olevan tosiaan se parisataa tota 20%. Nuo teillä olevat kyltit kertoo käsittääkseni jyrkimmän kohdan, ei keskiarvoa. Ja kaiken kaikkiaan aika messevä mäki Suomen oloissa.

ketju Guest
    Joko mäet tuli käsiteltyä, voidaanko hypätä tuuleen?
    Nimittäin muistelen että Pia Sundstedt olisi vuosia sitten maininnut, toki voin muistaa väärinkin, että vastatuuli on jopa parempi vastus kuin vastamäki. Niin kysymys missähän olisi tarjolla Suomen parhaat vastatuulet, tuulen kai pitäisi olla; tarpeeksi voimakasta, tasaista (ei puuskittaista) ja mahdollisimman vastaista - onko muita vaatimuksia? Lontooseen menevä(?) Pia Sundstedt muistaakseni kehui Kokkolan seudun tuulia.
    Jos ajaisi ensin 50 km myötätuuleen ja sitten 50 km vastatuuleen, mutta missä olisi otollisimmat paikat tälle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju Katso viesti
    Nimittäin muistelen että Pia Sundstedt olisi vuosia sitten maininnut, toki voin muistaa väärinkin, että vastatuuli on jopa parempi vastus kuin vastamäki. Niin kysymys missähän olisi tarjolla Suomen parhaat vastatuulet, tuulen kai pitäisi olla; tarpeeksi voimakasta, tasaista (ei puuskittaista) ja mahdollisimman vastaista - onko muita vaatimuksia? Lontooseen menevä(?) Pia Sundstedt muistaakseni kehui Kokkolan seudun tuulia.
    Jos ajaisi ensin 50 km myötätuuleen ja sitten 50 km vastatuuleen, mutta missä olisi otollisimmat paikat tälle?
    Lähde mun kans lenkille, niin vastatuuli on taattu

Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju Katso viesti
    >SNIP<
    Osta tai tee jarruvarjo...
    Team yöhöpinät

Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

Häh? Onko jollain muka ongelma, ettei ole vastatuulta? Täällä Turussa ainakin tuulet pyörii niin, että ihan sama millaisen ympyrä-/eestaaslenkin tekee, niin aina puhaltaa vastaan. Siis ihan aina ja joka kerta.
    "Jos rahaa jää säästöön, on väärät harrastukset"

Olet vain väärässä, niinkuin Turkulaiset yleensä, teidänhän mielestä kaikki on teitä vastaan. Tai sitten reisissä on niin paljon jerkkua että kaikki ilmanvirtaus tuntuu vastaiselta....
    Tunaroi se itse.. Niin voi ostaa kaupasta uuden. Talouskriisikin helppottuu samalla

Olin juuri vähän aikaa sitten matkalla jyväskylään päin tampereelta ja muistin tämän mäen. Vähän ennen jämsää etelästä päin, autollakin ylämäessä lastissa aika tiukkaa voisi kokeilla pyörällä joskus..
    http://goo.gl/maps/kqWc
    Tunaroi se itse.. Niin voi ostaa kaupasta uuden. Talouskriisikin helppottuu samalla

Onhan noita mäkiä vastaan tullut. Vaarunvuori tuli tutuksi kesällä 2009. Sonkajärvellä Mäkikyläntie tarjoili myös suhteellisen hyvän nousun- ainakin retkipyöräilijän näkökulmasta tarkasteltuna https://www.google.fi/maps/dir/63.72...6e5502!1m0!3e1

Kainuussa löytyy mäkiä, mutta erityisesti mieleen on jäänyt Jyrkkä-Rautavaara väliset tieosuudet ja ennen Rautavaaran keskustaan saapumista on kiva nousu Sonkajärventiellä (tie 87): https://www.google.com/maps/@63.5104...7i13312!8i6656
    Ennen Kilpisjärveä löytyy Suomen maanteiden korkein kohta: Muotkatakka, joka on molempiin suuntiin herkullinen. Sen kunto oli ainakin kesälä 2019 ihan ajettava, kun siihen oli tehty päällystettä kesällä 2018. https://www.google.com/maps/@68.9254...7i13312!8i6656
    Lohjan ympäristössä on myös mäkiä, erityisesti mieleen on jäänyt Lohjalta Sammatin suuntaan kulkeva tie, Karstuntie (1070): https://www.google.com/maps/dir/60.2...a=!4m2!4m1!3e1
    Lappeenranta - Savitaipale- väli, kun ajaa Saimaanharjun( tie 408) kautta tarjoilee myös kivoja nousuja Lappeenrannan jälkeen: https://www.google.com/maps/dir/61.0...360115!1m0!3e1
    Joonas A. Mäkelä muokkasi tätä : 01.12.2019 at 16.13 Syy: Puutteelliset tiedot

Vaikka Salon Tupurissa oleva mäki ei kovin pitkä ole, ihan riittävästi 14%:ssa on haastetta ainakin minulle:

https://goo.gl/maps/4TduvnChEDjzVyQG8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Aika makee on äkäslompolon risteyksestä ajaa ylös asvalttia laskettelurinteen parkin ohi ja vasempaan huototietä ylös ylläsrinteen yläasemalle kahville.
    Samaa mieltä_ on erityisen herkullinen. Itse jätin välistä juuri mainitsemasi pätkän kesällä 2019, kun saavuin Äkäslompoloon iltayhdeksän aikaan(10.7.2019), ja halusin turvata itselleni leiripaikan siinä leirintäalueella. Seuraavana päivänä jatkoin sitten matkaani kohti Muoniota. Äkäslompolon ympäristössä riittää niitä mäkiä kyllä kiitettävästi

Ihan kiva nousu toi Sallasta löytyvä tienpätkä. 250w sähköavusteisella tuon ajoin 2018.

Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joonas A. Mäkelä Katso viesti
    Samaa mieltä_ on erityisen herkullinen. Itse jätin välistä juuri mainitsemasi pätkän kesällä 2019, kun saavuin Äkäslompoloon iltayhdeksän aikaan(10.7.2019), ja halusin turvata itselleni leiripaikan siinä leirintäalueella. Seuraavana päivänä jatkoin sitten matkaani kohti Muoniota. Äkäslompolon ympäristössä riittää niitä mäkiä kyllä kiitettävästi
    Huoltotiellä on ajokielto.

^ ajokielto polkupyörälle jos ajaa tietä pitkin?

Mitenhän toi oikeesti menee..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lego Katso viesti
    ^ ajokielto polkupyörälle jos ajaa tietä pitkin?

Mitenhän toi oikeesti menee..
    En tiedä miten se on siellä kielletty, mutta jos siellä on ajoneuvolla ajo kielletty merkit, niin ne koskee myös polkupyöriä.

Ajoneuvolla ajo kielletty + jokin lisäkilpi, joka ei kuitenkaan salli pyöräilyä. On tosin ajalta ennen pyöräilyn edistämistä alueella eli alunperin tarkoitettu varmaan autoileville ja mopoileville turisteille, joten tuskin on kovin suuri rikos tuosta pyörällä ajaa.

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...16#post1447216

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FillaRilla
    Alkuperäiseen kysymykseen liittyen: Kyseessä lie yksityistie, jonka ajokiellon lie asettanut maanomistaja. Liikennemerkillä tai puomilla ei kuitenkaan saa lain mukaan rajoittaa jokamiehenoikeutta. Ympäristöministeriön nettisivuilla on asiasta tietoa. Mm.:Maaomistajan tätä oikeutta rajoittavat määräykset ovat rikoslain tuntemia "laittomia uhkauksia" tai " laittomia estämisiä". Eli maan- tai tienomistaja ei voi kieltää jalankulkua, hiihtoa tai pyöräilyä tiellä. Ratsastuskin kuuluu jokamiehenoikeuksiin, mutta se on käsittääkseni kielletty yksityistiellä, ei kuitenkaan maastossa.
    Sanoisin, ettei ko. puomi ja merkki lainvoimaisesti estä pyöräilyä.
    Sanoisin että sen kun pyöräilee vaan.

Huoltotie on merkitty reitiksi Pallasylläs-outdoorsin reittikuvauksissa eli täällä.

Lisäksi huoltotie oli/on osa Ylläs MTBn reittiä, ks tämä.

Kolille nousu on melkoinen, samoin Rukalle nousu Sallan suunnalta, itärajalla noita nousuja vaaran päälle on tasamaan arkiajojen jälkeen ilahduttavasti, oikeastaan koko rajan pituudelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti s.ilmarinen Katso viesti
    Ihan kiva nousu toi Sallasta löytyvä tienpätkä. 250w sähköavusteisella tuon ajoin 2018.

Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla
    Ajoin tuon viime vuonna Ruskassa, tosin alaspäin, maantie tai siis aika-ajopyörällä

Ylöspäin menin tuota siksakkia rinteiden kohdalla, joka on huomattavasti lyhyempi ja tietty jyrkempi. Mutta sitä en ajanut vaan talutin yön pimeydessä.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

Minkäslainen on Hyvinkään Sveitsinrinteen mäki?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •