Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
Vertailukohta on n. 7 v vanhaan Fenixiin (4 eri tehoa, 150 - 750 lumenia). IQ Premium on himmeämpi kuin Fenix muilla paitsi Fenixin pienimmmällä teholla. Mutta koska tuon Fenixin valokeila on mainospuheista huolimatta käytännössä rajaamaton, käytän IQ Premiumia. Ongelmat tehon suhteen olen ratkaissut käyttämällä kahta valaisinta. Hinta siis satasen suuruusluokassa tuolla systeemillä. Fenix on maastopyörässä ja satunnaisia tieosuuksia varten olen teipannut kumilevystä häikäisysuojan valaisimen päälle.
Kiitokset kommenteista. Eli se IQ Premiumin valoteho ei ihan autuaaksi siis tehne marraskuisella pimeällä maantiellä yli kolmen kympin nopeuksissa.
BC30:n osalta olen hieman miettinyt että tulisiko heiltä joku päivitys joskus tuohon vanhaan akut irrotettavaan versioonkin jossa olisi valokeilaa korjailtu ja kenties lataus mahdollisuus kun akut on lampussa. Olen ymmärtänyt että ne pitää sieltä ottaa pois latausta varten mikä ei normaalikäytössä ole kätevää tai se on tavallaan turhaa.

Tämän hetken ajatus on ostaa yksi IQ Premium ja katsoa miltä se näyttää. Kypärässä olevalla HC60:lla saa täydennettyä alkuunsa valon tarvetta joissain kohdin mutta sitä ei voi kovin tehokkaalla pitää jatkuvasti jos on vastaantulijoita. Ehkä IQ Premiumin rinnalle voi miettiä myöhemmin toista vastaavaa tai BC30:stä.

Vai... Onko tuolle IQ Premiumille varteenotettavia vaihtoehtoja. Vaihdettavista akuista pitää luopua jos miettii tämmösiä:
Sigma Sport Aura 80: https://www.bike-discount.de/en/buy/...-80-usb-891347
Lezyne Power Pro e115: https://www.bike-discount.de/en/buy/...t-light-918042

Näissä olisi tiloja ainakin yksi enemmän kuin IQ Premiumissa. Siinä olisi kiva kun olisi yksi välitila 15 ja 90 luxin välissä akkua säästään jos tarve vaatii.
Onkos tuosta Lezynestä kellään kokemuksia?