Oletteko käyttäneet litkussa glitteriä tukkimaan isompia reikiä? Käsittääkseni tuota olen kuullut käytettävän.
Oletteko käyttäneet litkussa glitteriä tukkimaan isompia reikiä? Käsittääkseni tuota olen kuullut käytettävän.
Jotain +500km ajettu slick plussalla. Sepeli on kyllä tehnyt viiltoja pintaan ja joitain sepelinmurusia näytti olevan kaivuutöissä kumissa, mutta mikään ei ole mennyt läpi. Toistaiseksi siis näiltä osin hyvin pelannut.
Muuten oli vähän ensin hankaluuksia tubelesaation kanssa. Tehtaalla vähän leveäksi teipatut kehät haittasi ja takarengas pyöri kehällä. Teipit uusiksi ja rupes toimimaan. Muiden tubeleksien kanssa moinen ei ole aiemmin haitannut
Toissa päivänä etunen ruiski litkua ajossa mutta paikaantui ittekseen... täällä päin on näkynyt kymmeniä pyöräntaluttajia ja ilmeisesti sisureilla liikkeellä joka on ihan tyhmää kun ne eivät kestä... nyt on tulossa märkää räntää ja aamuksi on uusi terävä sepeli odottamassa
Itselläni Zefal Z liner -pistosuojausnauhat ovat toimineet ihan OK, luultavasti säästäneet rengasrikoilta. Kovaa muovia. Pääseehän sepeli silti iskemään aivan reunoista riippuen siitä kuinka paljon pistosuojausnauha jättää suojaamatonta reunoille, mutta paljon harvemmin. Ehkä kerran vuodessa parissa joutunut sisurihommiin.
Gravel king SK 43 mm 2,5 barin paineilla on kestänyt tänä syksynä toistaiseksi. Edessä on vielä sisurilla.
Gravel King slicks 38 litkulla 2/2.2bar on ollut alku syksystä alla lenkillä ja työmatkalla ilman ongelmia.
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Alkaa mennä hermo sepelin kanssa, joo kyllä näin on.
Schwalbe G-Onet kesti n. 100km ja sitten samaan aikaan etu ja takarengas puhki. G-onet oli sisureilla.
Michelin PowerGravelit kesti noin 1000km, josta oli sepeliaikaa viimeiset 200km, molemmat renkaat puhki. Renkaat litkuilla. Litku paikkasi takarengasta auttavasti, vain muutaman kerran kesken lenkin piti lisätä ilmaa. Eturengasta litku ei paikannut.
Continentalin RaceKing kesti alle 100km ja eturenkaasta ilmat pihalle. Renkaat sisureilla.
Leikkaan saksilla tässä jonain iltana G-onet, PowerGravelit ja Racekingit 5cm palasiksi ja poltan ne nuotiolla, vittumitäpaskaa.
Tänään tilasin FoxCompista Panaracerin GravelKingit (SK+), eli postin kuljetusta odotellessa.
Fillarihemmo muokkasi tätä : 26.11.2019 at 12.32 Syy: txtiä muokattu
Voin säästää vaivojasi! Jos kerrot mistä voin tulla hakemaan, sinun ei tarvitse tarttua saksiin eikä hakea tulitikkuja eikä sytytysnestettä.
Toivottavasti nuo olivat edes vähän pidemmältä ajalta eikä nyt tältä alkaneelta hiekoituskaudelta!
Ja toivottavasti kovin moni joka on onnistunut ajamaan onnellisia rengasrikottomia kilometrejä sisureilla tai sisurittomana (ilman että on turvautunut nastarenkaisiin tai pistosuojanauhoihin) ei tule siitä kertomaan (ikään kuin antaen ymmärtää että käyttäjän vika eikä esimerkiksi silkka tuuri tai erot sepelin ja ajokilometrien laadussa).
Näistä ei tullu viime talvena sepeli läpi https://www.veloshop.fi/fi/continent...rengas-28.html
Schwalben Mara Wintteri edessä ja Marathon Original takana on toiminut parit sepelikaudet hienosti ilman rengasrikkoja. Näitä kumpaakin saa Saksasta tilaamalla vallan sopuisaan hintaan. Mukavia askarteluhetkiä kaikille (muille) saksienheiluttelun merkeissä!
www.club15k.com/SR
Nyt tietty kerjään kohtalon kostoa, mutta kovin ihmettelen mitä teen väärin. Kolmeen vuoteen ei flätin flättiä vaikka ympäri vuoden vedellään 5 - 8tkm/a pk-seudun tappajasepeleissä. Syksyllä ja keväällä sepelissä kynnetään 28mm:n GatorSkineillä. Talvella sitten läskin nappuloilla. Vaihdoin pari vuotta sitten Schwalben vahvistetut (=puu-)renkaat noihin Gaattorin nahkoihin, jotka tuntuu ohuilta kuin lampaan suoli (verrattuna noihin Schwalbeihin), mutta tahtovat piruölaiset vaan kestääKaiken tämän kirjoiteltuani, kannan / "hinautan" varmaan huomenna läskin puhjenneine nappularenkaineen (ei meinaan tartte vaihtaa tien päällä) kotiin....
![]()
Vaihtelevaa vastatuulta...
^ No mä voinkin sitten fantasioida ääneen, että olen ajanut kaksi paria sisurillisia WTB Nano Race -renkaita sileäksi neljän talven aikana päähesalassa ja olen kokenut sinä aikana yhden sepeliflätin, joka sattui viime viikolla. Sekin oli niin lievä, että en ajaessa huomannut, vaan rengas oli yön aikana tyhjentynyt. Ilmeinen syy flättiin on se, että en ole jaksanut hommata uutta rengasparia, vaikka nuo nykyiset on loppuunajetut. Nanot siis alla aina silloin, kun on sepeliaika ja ei ole tarvetta nastarenkaille.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Mikä lienee suhteellista, mutta minulla maantiepyörässä on toimineet Duranoplussat sisureilla hyvin PKS -alueen sepelissä. Toki on niihikin muutama flatti on menneen neljän vuoden aikana osunut, mutta keskarvo lienee verranollinen flattien määrään kesäkelillä normirenkaisiin. Kiviä kaivelen säännöllisesti renkaista pois, mutta eipä tosiaankaan moni sepelinsäle ole rengasta puhkaisemaan asti päässyt. Toisenlaisista kokemuksistakin olen kuullut, mutta minulla tällainen.
Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika
Älä pilaa ympäristöä, lähetä mielummin mulle! Maksan kyllä postit..
Mulla puhkes tänään G-One/sisuri ekaa kertaa. Ajettu arviolta 2tkm sepelissä, luultavammin vähän yli ku alle. Ihan samassa kohtaa, missä X-One antautui viime syksynä, eli Karhusaarentien ja Uuden porvoontien risteyksen kohdilla. Mitähän siihen oikein kylvetään..
Parhaiten on "kesärenkaista" tuntunut kestävän Contin GatorHardshell. Onhan se typerän raskas polkea, mut näyttäis selviävän voittajana sepelistä, jos sitä arvostaa. Harmi, että se on ihan toivoton jäisellä kelvillä, niin ei viittii enää pakkasilla ajella, mut syksyllä ja keväällä toimii.
Contin Nordic Spikeä en oo vielä saanu puhkeamaan. Nyt lähtee kokeiluun Contin Contact Spike, josko sekin kestäis sepeliä ja olis vähän mukavampi ajella tässä etelärannikon talvessa..
Omat sepelikilsat kertyy Uuden porvoontien ja Itäväylän varren kelveillä, päätyen Herttoniemeen. Tiiä sitten onko muualla ärhäkämpää sepeliä.
Onko täällä kellään käytössä marathon allmotioneita sepelikaudella? Nuo saattasivat olla aika pätevät renkaat. Yli 6mm paksuutta keskellä, kunnon pistosuojaus ja 4bar paineilla 17w rullausvastus.
Painossa tietysti ottaa takkiin, mutta tuon kyllä kestää talvikaudella. Tubeless versiota taitaa olla vain +2" koon renkaissa.
entä miten jäsen LJL:llä ovat maxxiksen re-fuset kestäneet? Tihkuuko litkua yhtään, vai kestääkö nekin oikeasti sepelin täysin?
Täällä Marathon Allmotionit 2,15" työmatkapyörässä sepelikaudella. Rullaavat hyvin, eikä puhkeamisia ole vielä 2-3 vuoden aikana tullut. Lateksisisurit käytössä, tubelessina en ole kokeillut.
Schwalbelta näytti tulleen uusi sähköpyörille tarkoitettu Marathon E-plus -malli, jota ainakin Bike Discount näyttää jo myyvän. Valmistaja väittää suojaustason ja kestävyyden olevan perinteisen Marathon plussan tasoa, mutta rullaavuuden pykälää parempi. Painoa uudella renkaalla on hieman enemmän, esim. 40 millisenä 990 g (Marathon plus 960 g). Olin jo tilaamassa ympärivuotiseen ajeluun luomupyörään perinteistä Marathon plussaa, mutta saatan kuitenkin päätyä tuohon sähköversioon. Ei taida olla kenelläkään vielä kokemusta uutuudesta?
https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-e-plus
Kaivoin aerokiekot vintiltä hyötykäyttöön ja asentelin niihin Vittorian jämäkät kumit. Muistaakseni nuo oli 15€/kpl kun aiemmin syksyllä tilasin.
i19 kiekolla 37mm leveä ja 760g painoinen. Varsin jäykkä ja tubeless asennus tiukahko (vaati hyvän liukastuksen että napsahti täysin vanteelle). Ei varmasti putoa hyllyltä.
Tuntuu myös rullaavan aivan kohtuullisesti asfaltilla ja läpäisi (eli ei puhjennut) ensitestin sepelillä.
Lähin vertailukohta mikä nopeasti katsottuna löytyi oli G-One speed 50mm kumilla sadekelissä (tuolloin saattoi olla hieman lepattavampi takki mutta muuten identtinen asento jne).
9km Suvisaariston pätkällä eli 4.5km per suunta, vajaa puolet sepelöityä kelviä loput puhdasta asfalttia:
![]()
Tuossa oli vielä toinen pari odottamassa asennusta niin mittailin että paksuus kulutuspinnan keskeltä on lähemmäs 8mm (sanotaanko 7,8mm jos tiukkaan tönärillä puristaa, sormiparisto renkaan sisäpuolella).
GK Slick antautui ensimmäistä kertaa tämän päivän lenkillä ja aiheutti sisäkumi asennuksen. Ensimmäinen flätti näillä kumeilla.
Seuraavaksi Contin nastat nöyränä alle.
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Schwalbe Marathon Plus antautui eilen sepeleille, renkaat kokoa 28-622. Eturenkaasta louhin kolme sepelin palaa, joista isoin oli ehtinyt aika pitkälti keskeltä rengasta (=paksuimman suojauksen kohdalta) läpi sisurille asti. On kyllä ollut ihan pahinta myrkkyä renkaille nää kelit. Jatkuvasti märkä asfaltti ja sepeli pinnassa. Tuusula-Hyvinkää akselilla taitetaan matkaa pääasiassa Jokelan tien varren kelviä.
Ei jaksa kuitenkaan nastakumeilla jyristellä, kun talvi on tällä kertaa näköjään peruttu kokonaan.
Kirjanmerkit