ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 116 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Tämäkin lienee äärimmäisen henkilö- tai siis jalkakohtaista, mutta mä en ole koskaan onnistunut hankkimaan sellaisia parempia paksumpia sukkia jotka olisivat toimineet yhtä hyvin kuin perinteinen ohut sukka alla ja villasukka päällä -yhdistelmä.
    Mulla on talvella (ja nyt syksylläkin välillä) alimmaisena silkkisukat ja niiden päällä sitten jotkut paksummat (merino)villaiset sukat.

Mutta tosiaan kengässä pitää olla väljyyttä, jotta se olisi lämmin. Ostin nyt WinterExposta sellaiset muotoillut talvipohjalliset ja kokeilin ajaa niiden kanssa Mavicin enskakengillä n. +5 asteen lämpötilassa. Alussa oli varsin mukavat, mutta loppua kohden huomasi että kengät ovat liian kireät noin paksuilla pohjallisilla ja palasin vanhaan. Täytyy kokeilla, josko ne toimisivat jollain muilla kengillä paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    Jonkinlaiset pohjalliset ollutkin joskus käytössä. Yrittänyt kuitenkin kaivaa revikoita noista kyseisistä sukista, sopisivatko kuinka pyöräilykäyttöön.
    Mulla on noi sukat, vaan ei ole vielä ollut oikein keliä koeponnistaa. Päädyin niihin, kun ThermIC pohjallisten kanssa olin pelkässä takuukierteessä yhden talven, kun kaksi kertaa uusitut pohjalliset lopettivat lämmittämisen parin lenkin jälkeen. Akuissa oli eloa, vaan joku hajos pohjallisista. 1800mAh akulla on sukat. hyvin istuvat ja koekäytössä miedoilla keleillä lämmön huomaa, tosin ei ole musta niin napakka lämmitys, kuin pohjallisilla oli. Johtunee ehkä siitä että en täysillä ole vielä pitänyt. Ainoa miinus on se, että noissa sukkien akuissa on kunnon inkenjöörin aivopieru tuo stand by aika. Akut on stand by tilassa käytön jälkeen n. 12tuntia, kunnes sammuvat itestään. Stand by aikana akut odottaa bt yhteydellä käskyä alkaa lämmittämään puhelin sovelluksesta. Tavallaan kätevä softa, mutta, musta jotenkin kornia joka himputin hommaan on tunkea sovelluksia ja sen semmosia. Liekkö ajatelu laskettelijaa, joka bistroon mennessä sovelluksella sammuttaa lämmityksen ja rinteeseen palatessaan laittaa lämmöt päälle, akkujen siis pitää olla kuulolla, tuleeko komentoa iskeä lämpöä kehiin... Tais olla tämä suunnittelija insinööri sitä sorttia, joka alppimajoituksesta marssii rinnekamat aamulla lämmitys päällä paikalliseen kuppilaan ja illalla sit takas. Ei tarvii erikseen riisua haalaria aktivoidakseen akut päälle . Niin joo, akut että eivät lataudu, ellei ensin käynnistä akkuja.....

PS. mulla ei ole mitään insinöörejä vastaan, ihmisiähän nekin vaan on

Muuten varmasti toimivat sukat. Merinoa sisältävät, ei tarvii pestä kuin muutaman kerran vuodessa, jos sitäkään..
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Mulla on noi sukat, vaan ei ole vielä ollut oikein keliä koeponnistaa. 1800mAh akulla. hyvin istuvat ja koekäytössä miedoilla keleillä lämmön huomaa, tosin ei ole musta niin napakka lämmitys, kuin pohjallisilla oli. Johtunee ehkä siitä että en täysillä ole vielä pitänyt. Ainoa miinus on se, että noissa sukkien akuissa on kunnon inkenjöörin aivopieru tuo stand by aika. Akut on stand by tilassa käytön jälkeen n. 12tuntia, kunnes sammuvat itestään. Liekkö ajatelu laskettelijaa, joka bistroon mennessä sovelluksella sammuttaa lämmityksen ja rinteeseen palatessaan laittaa lämmöt päälle, akkujen siis pitää olla kuulolla, tuleeko komentoa iskeä lämpöä kehiin... Tais olla tämä suunnittelija insinööri sitä sorttia, joka alppimajoituksesta marssii rinnekamat aamulla lämmitys päällä paikalliseen kuppilaan ja illalla sit takas. Ei tarvii erikseen riisua haalaria aktivoidakseen akut päälle . Niin joo, akut että eivät lataudu, ellei ensin käynnistä akkuja.....

PS. mulla ei ole mitään insinöörejä vastaan, ihmisiähän nekin vaan on

Muuten varmasti toimivat sukat. Merinoa sisältävät, ei tarvii pestä kuin muutaman kerran vuodessa, jos sitäkään..
    Lähinnä tuotteen käyttökelpoisuus talvipyöräilyä varten on mietityttänyt, kun Heat Lenz 1.0 sukat kuulemma kelpaavat vaan perus oleiluun, ei urheiluun. 4.0 eri sukka tottakai, mutta pohjatyötä täytynee tehdä, ennenkuin laittaa sen ~250€ sukkiin.

Onko joku kokeillut avaruuspeittokangasta tunkea kenkiin lisäeristeeksi? Joku joskus suositteli auton tuuliasin peittona käytettävää kangasta samaan tarkoitukseen. Onko kokemusta? Parin astettakin lisää kylmänsietoa olisi kotiin päin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Onko joku kokeillut avaruuspeittokangasta tunkea kenkiin lisäeristeeksi? Joku joskus suositteli auton tuuliasin peittona käytettävää kangasta samaan tarkoitukseen. Onko kokemusta? Parin astettakin lisää kylmänsietoa olisi kotiin päin.
    Auttaa nuo, siinähän on ohut solumuovi ja folio päällekkäin jotka toki lämmittävät. Omiin kenkiin ja monoihin olen tehnyt tuosta materiaalista pohjallisia - aktiivikäytössä ne kestävät puolisen vuotta jos ei tarvitse kovin usein irrotella.

Ostin Kuoma-talvikengät - sellaiset korkeavartiset parilla tarranauhalla kiristettävät ja pari numeroa normaalia suuremmat. Motonetistä pitkävartiset moottoripyöräilijän sukat sekä laatikollinen lämpöpusseja.
    Pitkävartiset sukat alimmaiseksi ja sitten merinovillasukkiin lämpöpussit kärkeen ja vetäisen ne motosukkien päälle. Kuoma-saappaissa on hyvästi tilaa tälle paketille. Lämpöpussien toiminta-aika on 10 tuntia. 2-3 tunnin lenkin jälkeen lämpöpussit säilön Minigripp-pussiin, joten samalla satsilla voi heittää 3 lenkkiä huoletta. Eipä ole tuolla satsilla enää varpaita palellut, vaikka minulla on hyvin kylmänarat varpaat, kun on useita kertoja paleltuneet hiihtohommissa ja nuorena kovassa pakkasessa mopolla ajellessa.
    Nahkarukkasiin laitan myös lämpöpussit, ja näin sormetkin pysyvät ihanan lämpiminä.

Bontragerin OMW:stä, kun ennestään on vanhan mallin Wölvhammerit (ne mustaa ja oranssia, ennen boa-aikaa) kokoa 47 ja leveys kärjestä riittää juuri ja juuri, kannattaako OMW:tä samassa 47 koossa edes hommata kokeiltavaksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Bontragerin OMW:stä, kun ennestään on vanhan mallin Wölvhammerit (ne mustaa ja oranssia, ennen boa-aikaa) kokoa 47 ja leveys kärjestä riittää juuri ja juuri, kannattaako OMW:tä samassa 47 koossa edes hommata kokeiltavaksi?
    Wölvhammerista en tiedä, mutta uutta OMW:tä kävin liikkeessä kokeilemassa taannoin ja 47 oli yllättäen liian pieni. Esim. omaan Northwaven Arcticit 47 koossa ja ne ovat sopivan väljät omaan jalkaan, jotta villasukkaa mahtuu. Nuo Omw:t on mitotukseltaan jostain syystä tosi pienet. Samaa on moni sanonut kun arvioita netistä lukenut.

Tilasin Omw:t koossa 48 Cykelkraftilta 1,5 kk sitten. Ei kenkiä kuulunut viikkoihin, joten peruin kaupat. Jotain ihme sekoilua siellä eli jos koko 48 kiinnostaa, niin sieltä ei kannata ainakaan tilata. Tuossa koossa ei oikein tahdo helposti mistään löytyä.

Nyt tarvis löytää kengät flätti polkimille. Onko suosituksia?

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Flättipolkimillehan nyt käy lähes mitkä kengät vain. Itsellä jotkut Addun nastoitetut talvi"lenkkarit", mitkä oli viime talvena XXL:ssä tarjouksessa. Nastoituksesta on suuri ilo jos joutuu jäisellä tiellä jalkautumaan tai vaikka metsässä tunkkaamaan fillaria.

Tässä nyt vaikka samantyyliset Icebugit: https://www.xxl.fi/icebug-speed-bugr...136411_1_style

Jos tulee oikeasti pakkasta (ja viitsin työntää nokkani ulos), laitan jalkaan intin maiharit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jos tulee oikeasti pakkasta (ja viitsin työntää nokkani ulos), laitan jalkaan intin maiharit.
    Olen itse todennut nämä paremmiksi https://www.icebug.fi/tuote/sorix2-b...lack-62909-9a/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lastumaki Katso viesti
    Olen itse todennut nämä paremmiksi https://www.icebug.fi/tuote/sorix2-b...lack-62909-9a/
    Ajaako varrelliset työkengät samanasian? Semmoset löytyy. Pitää testata mihin pakkaslukemiin niillä pärjää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    Ajaako varrelliset työkengät samanasian? Semmoset löytyy. Pitää testata mihin pakkaslukemiin niillä pärjää
    Itse koen työkenkien varvassuojat kylmiksi pakkasella.

Teetin käytettyihin maihareihin uudet pohjat Jalkinekorjaamo Karttusella Hesassa, semmoista matalaa pienimuotoista, ja hemmetin hyvät talviajokengät tuli. Kengissä on kalvo joten kestää vettäkin. Ja on lämpimätkin. Pluskeleillä ja pikku pakkasessa käytän vanhoja turvakärkimaihareita joista itse on tullut vähän pyyhkäistä kuviota matalammaksi niin ettei jää piikkipolkimiin kiinni. Hyvin toimii nekin.

Planet-X :llä uudet talvikengät. Ei ainakaan kalliit, tiedä sitten lämpöisyydestä https://www.planetx.co.uk/i/q/SHFLRD...cF2_t18b2XlMtA . Löytyy myös maantieklossille oleva versio

^das Boot LOL

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lastumaki Katso viesti
    Miten toimii nuo piikit flättien kanssa missä myös tietenkin piikit? Onko pitoa sit miten polkimeen

Miten toimii nuo piikit flättien kanssa missä myös tietenkin piikit? Onko pitoa sit miten polkimeen
    Ainakin minulla toimineet hyvin, käytössä myös tuollaiset aiemmin linkatut lyhytvartiset. Polkimina Konan Wah Wahit ja jotkut Superstarit.

Jos jotain huonoa, niin pitävät ehkä liiankin hyvin, jos laskee jalan vauhdissa maahan. Ovat toki hyvät kaikkeen muuhunkin talviseen ulkoiluun. Itse en halua montaa kertaa liukastella kättä kipsiin.

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla

Kävin tokmannissa kokeilemassa Kuoman saappaita. Jotain neopreeniä ne on kai? Toimivat hyvin tyttärillä, niin miksi ei talvipyöräillessä. Onko saappaiden käytössä jotain esteita, hiertääkö varsi pohkeita?

Muutaman talven lumiset kuukaudet ajanut joko Icebugin nastallisilla nilkkureilla, ovat muuten tosi lämpimät, tai kaikkein kylmimmillä säillä vetänyt jalkaan pitkät neopreenivartiset Snowline-kumisaappaat, joissa on Vibram-pohja ja hyvä pito. Ei moitittavaa, ei ole hanganneet. Icebugien nastat on jonkun verran naarmuttaneet polkimia, mutta olen uhrannut yhdet tietyt flättipolkimet tähän talvikäyttöön.

Ei ainakaan mulla niiden addujen kanssa haittaa yhtään. Polkimina RF Chesterit.

Enemmän noissa ongelmana on se, kun saat kengät jalkaan ja muistat että hanskat on olohuoneen pöydällä ja parkettilattia...

Itsellä kanssa haussa talvikenkä flättipolkimille. Ostin lukkopolkimille kengät mutta totesin että varsinkin poluilla liian haastavaa itselle, työmatkat menee ok.

Onko kokemuksia miten nämä sopisi, olisi nyt ainakin edulliset:

https://www.xxl.fi/columbia-bugaboot...150890_1_style

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Itsellä kanssa haussa talvikenkä flättipolkimille. Ostin lukkopolkimille kengät mutta totesin että varsinkin poluilla liian haastavaa itselle, työmatkat menee ok.

Hintasta puolesta vois vaikka testata. Pohja on kyllä aika krouvi noissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti

Mulla oli viime talven käytössä kun piti keksiä jotku lämpimät ja edulliset kengät. Omassa käytössä toimi kyllä hyvin, miellyttävät jalassa, kevyet, lämpimät ja vettäkin pitivät. Sopivan korkea varsi ettei mee lunta kenkään ja maastossa polkiessakaan en kokenut noita hankalaksi, mutta en pysty vertaan kalliimpiin talvikenkiin kun ei oo ollu semmosia koskaan käytössä. Pitääkin taas alkaa kaivaan kengät varastosta kun tennareissa jääty varpaat edellisellä maastoajelulla..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Mulla oli viime talven käytössä kun piti keksiä jotku lämpimät ja edulliset kengät. Omassa käytössä toimi kyllä hyvin, miellyttävät jalassa, kevyet, lämpimät ja vettäkin pitivät. Sopivan korkea varsi ettei mee lunta kenkään ja maastossa polkiessakaan en kokenut noita hankalaksi, mutta en pysty vertaan kalliimpiin talvikenkiin kun ei oo ollu semmosia koskaan käytössä. Pitääkin taas alkaa kaivaan kengät varastosta kun tennareissa jääty varpaat edellisellä maastoajelulla..
    Myös nää olis tarjouksessa. https://www.xxl.fi/icebug-sorix2-bug...136413_1_style

^Kiitos. Kävin hakemassa, kun "halvalla sai". Ja loppulasku oli 208 EUR, kun mukaan tarttui niinikään "halvat" Craftin lobsterit ja "super halvat" Oakley Radar EV Path Prizm Trail-vaihtolinssit (jotka kyllä olivat edukkaat) ja hatullinen proteiinipatukoita.

Niin on taas säästetty, että enempää ei olisi varaakaan...

Kovempi pakkanen ja termillä pakko lähteä niin Kamik/Sorel kengillä mennään jos fläteillä oon liikenteessä. Lievää suurempaa mielenkiintoa 46 OMW:t nykyisten 45 kaveriksi. Sähköpohjallisia kertynyt kolmet, nää joissa akku integroitu itte pohjalliseen ovatten perseestä. Eivät mahdu yksiinkään mun kenkiini.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Myös nää olis tarjouksessa. https://www.xxl.fi/icebug-sorix2-bug...136413_1_style

Noita nastoja varmaan saattais kaivata siinä vaiheessa kun polkimet on tamppaantunut superliukkaiksi lumen, veden ja pakkasen ansiosta. Sorelit mulla oli hetken aikaa käytössä kun halusin vaan mahdollisimman lämpimät kengät, ettei tarttis enää kertaakaan jäädyttää varpaita. Jossain vaiheessa vaan alkoivat turhan massiivisilta kooltaan ja painavilta, ni päätin kokeilla noita edullisia Columbian Bugabootseja. Sen jälkeen en oo tainnu kertaakaan pitää enää pyöräillessä Soreleita kun Columbiat eivät lämmössä paljoa häviä, mutta ovat paljon kevyemmät.

Noita nastoja varmaan saattais kaivata siinä vaiheessa kun polkimet on tamppaantunut superliukkaiksi lumen, veden ja pakkasen ansiosta. Sorelit mulla oli hetken aikaa käytössä kun halusin vaan mahdollisimman lämpimät kengät, ettei tarttis enää kertaakaan jäädyttää varpaita. Jossain vaiheessa vaan alkoivat turhan massiivisilta kooltaan ja painavilta, ni päätin kokeilla noita edullisia Columbian Bugabootseja. Sen jälkeen en oo tainnu kertaakaan pitää enää pyöräillessä Soreleita kun Columbiat eivät lämmössä paljoa häviä, mutta ovat paljon kevyemmät.
    Kahjolla on aivan järkevä pointtinsa Sorelleihin tässä, itte en vaan enää viitsis investoida muuta kuin mahdollisesti numeroa isompiin OMW-kenkiin. Tai voishan tuota paikallisella Kesportilla käydä katsomassa oisko heillä Bugabootseja hyllyssä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Onko sulla koko yhtäkokoa normaalia isompi? Sukkien määrää mietin kovemmilla pakkasilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •