Kommentoidaan nyt todella myöhässä kun tätä ketjua kahlailin läpi. Tuo valo kuitenkin on välillä sen 50e, mihin hintaan tämän ostin reilu vuosi sitten. Lähtökohdista sen verran että en ole omistanut koskaan mitään valoa millä näkee jonnekin vaan ovat olleet pieniä halpoja huomiovaloja vain.
Tämän ostin koska jonkinlaista yleisvaloakin hain pyöräilytarkoituksen lisäksi eli on tämä otsalla puutöitäkin tehty ja suunnistettu. Yleisvalona tämä on varsin pätevä ja erityisesti hintaansa nähden.
Yösuunnistuksessa tällä pärjää mutta toki laaja valokeila ja 1000 lumenia ei mahdollista kovin kaukana olevien kohteiden näkemistä. Siihen tarkoitukseen pitäisi investoida 200+ euroa.
Yleisvalona puutöissä tms. loistava.
Pyöräilyyn tämä ei ole mitenkään optimi. Valokeila on näissä niin pyöreä että valo hukkuu kuitenkin aika lähelle ja 1000 lumenia saa suunnattua varmasti paljon paremmin. 1000 lumenin moodissa akku kestokin on hieman ongelma itselleni mutta onneksi tuolla 420 lumenilla (toiseksi kirkkain) pärjäilee välttävästi. Talvella ihan ok mutta nyt syksyllä kun tuli säkkipimeässä ajettua joku testi niin oli vähän niin ja näin. Lisäksi vastaantulijoita varten katselin sivuun sen pari kertaa kun niitä näkyi pimeällä pätkällä.
Ja jotenkin tuntuu että se 420 lumen vs. 1000 lumen moodi ei nyt kuitenkaan niin kovin erilainen ole sen suhteen kuinka pitkälle näkyy kun valo hukkuu ympärille.
Edit. Parhaillaan olen tutkiskellut parempaa valoa maantieajoa ajatellen ja tämä jää hyväksi varavaloksi kypärään ja samalla hoituu rengastyöt jne paremmin.
Edit2. Itse olen tuon kiinnittänyt kypärään nippusiteillä. Kaippa sen jonkun tekemällä telineelläkin saisi. Siirto kypärälampusta otsalamppuun sillon tällön vaatii siis nippusiteiden katkomiset ja taikaisin kypärään laittaessa pitää uudet laittaa. Toki jos näin joutuisi joka viikko tekemään niin pitäisi kehittää muu ratkaisu.
Kirjanmerkit