Mikäs ankkuri on muuten tällä hetkellä tuolina?
Gelu S3 vaikuttais kepoiselta projektiin, 47 g.
![]()
Mikäs ankkuri on muuten tällä hetkellä tuolina?
Gelu S3 vaikuttais kepoiselta projektiin, 47 g.
![]()
Toi Gelu olis kyllä hieno, mutta hinta aiheuttaa hieman harkintaa.Tällainen ankkuri on tällä hetkellä penkkinä, eli olisihan tuossa merkittävästi säästöä, varsinkin prosentuaalisesti...
![]()
Onko muuten Darimon tolppa pitänyt satulan paikallaan? Kaverilla myös dyneemoilla ja hänellä ainaki ollut ongelmaton maantieajossa vaikka joillakin ollut ongelmia löystymisen kanssa.
Jos tuo satula on vielä käytössä niin yllättävän kestävä rakenteesta huolimatta. Itselläni maantieajossa ensimmäisen generaation hieman kevyempi Berkin Lupina pyöreillä kiskoilla ja tuo 9x g satulakin niiaa pelottavati kiskojen suunnalta. Vastaavasti ovaaleilla huomattavasti jäykempi ja luotto korkeammalla.
Ajot on toistaiseksi jääneet vielä vähiin, mutta kyllä satula on hyvin pysynyt paikallaan. Ensimmäisellä lenkillä haki paikkansa ja naruja täytyi sen jälkeen kiristää, mutta sittemmin on pysynyt. Penkkikin on ehtinyt olla kunnollisessa maastokäytössä vasta noin 10 tunnin verran, mutta toistaiseksi ongelmia ei ole ilmennyt.
2.7 kg road bike. Varoitus: saattaa sisältää redbullia.
https://www.redbull.com/gb-en/check-...stom-road-bike
Juupa.
Eräällä suomalaisella keventäjällä olisi "vahingossa" jäänyt tuohon painoon vielä täysi juomapullo.
Tuossa oli Spin runko 643,9g. Extraliten kohta tuleva SC-058-runko pitäisi olla M-koossa 580g. Ohjaamostakin saisi varmaan ihan kivasti pois Darimon tangolla ja stemmillä bondattuna yhteen.
Mut joo eipä tuota ole luultavasti tarkoitettu ajamiseen. Vajaaseen 4kg saa sellaisen missä ei ole tehty suurempia kompromisseja ja ajettava.
Alkaa olla melko kevyttä. En ole erityisemmin tutustunut maantiepyöriin, mutta neljäkiloinen ajokelpoinen laite kuulostaisi hyvältä lenkkikaverilta.![]()
Vaikka uusin projekti onkin vielä keskeneräinen, tallista löytyy nyt kolme kepeähköä täpäri-Scottia noin kymmenen vuoden välein: G-Zero Strike Ltd vuosituhannen vaihteesta, Spark 10 noin vuodelta 2010, ja Spark RC900 SL noin vuodelta 2020. Ja mainittakoon, etten keräile Scotteja, vaan lähtökohtana on jokaisella kerralla ollut markkinoiden kevein täpärirunko. Se on aina sattunut olemaan Scott, joten siinä mielessä mikään ei ole erityisemmin muuttunut 20 vuodessa.
![]()
Olis oikeastaan kiva nähdä noista scoteista sivukuva. Geometrian muutos lienee havaittavissa ilman viivottimella mittailua.. Itselläni oli ensimmäinen kunnollinen täpäri scottin g-zero, team jotain. ja nyt tuore sparkki, muttei suinkaan huippumalli. Jotenkin jäi semmonen mielikuva vanhasta scotista, että laite oli keveyteensä nähden varsin kestävä.
Paljonko noi kaksi muuta scottia painaa/on painaneet keveimmillään?
Miten niin tyhmä kysymys??
Oon täysin samaa mieltä siitä, että ovat hämmentävän kestäviä keveydestään huolimatta... Scottilla on toki ollut "takahaarukkatapauksia", mutta takuu on aina toiminut hienosti ainakin itselläni.
Vanha Sparkki on edelleen 10 vuoden takaisissa kisamitoissaan. Se on itse asiassa saman verran alle kasin, kuin mitä tämä uusi on tällä hetkellä yli. Strike on vuosien varrella kerännyt vähän massaa, kun se oli pitkään mulla työmatkajyränä. Mutta ei sekään ole kuin 9-kiloinen. Tarttee räpsiä parempia kuvia viimeistään sitten, kun saan uuden pyörän haluamaani kuosiin. Geometria on tosiaan muuttunut varsinkin Strikesta uuteen Sparkkiin.
![]()
^ No ok, tuo ehkä vaatii tarkennuksen.Strike oli aikanaan muistaakseni 8.5-kiloinen, mutta työmatkakäytössä ainakin kevennystakakiekon alle 300-grammainen Notubes ZTR Race -kehä antautui. Halkesi kehän suuntaisesti niin, että halkeama eteni vanteen sisäpuolella pinnarei'ästä toiseen, mutta ulospäin ei näkynyt mitään. Kesti hetken tajuta, miksei litku tiivistä enää.
Nyt pyörässä on XTR-navalla ja Crestin kehällä vähän kestävämpi takakiekko. Ja on siitä satulatolppakin vaihtunut painavampaan (AX Lightness Europa vs. Tune Starkes Stuck), ja myös DT:n kuitutakaiskarin tilalla on nykyään Fox. Myös takapikalinkku on nykyään painava, kun USE Spin Stix Ti antautui... Puolisen kiloa on kai sakkoa kertynyt yhteensä.
Kuriiri toi ainoat oikeat kevennysjarrut.
![]()
Oho. Magura MT2 on 428 g *per jarru*.
Kalliin juomapullon saa ostaa, että saa keveät jarrut kaupan päälle...
Mikä siinä on että jarrujen kanssa tulee yksi organ donor card. Kuulostaa siltä että keveys on limiitillä?
Sensuaalilliset jarrut!!!
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
On kyllä ihan asiallisen oloiset nämä Trickstuffin jarrut. Letkun lyhentäminenkin oli mukavan yksinkertaista, eikä tarvinnut pelata oliivien kanssa. Kuvassa näkyvät osat irti, letku poikki, ja osat takaisin kiinni. Vasemmanpuoleinen kappale tiivistää liitoksen.
![]()
"Simplify, then add lightness”
– Colin Chapman
Viimeisiä palasia Sparkkiin: 720-millinen ja 9-asteinen Darimon tanko sekä Voxom FH12 -pulloteline. Nyt alkaa kaikki ne palikat olla koossa, jotka alunperin piti pyörään laittaa.
![]()
^ Näkee kuvasta että nuo osat tuoksuu hyvältä. Niitä kannattaa alustavasti impata
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kun tuotteen tarrassa on 8.0 niini miten sen paino voidaan todentaa vaalla jonka lukema näyttää 8, ettei se nyt kuitenkin voisi painaa 8,49g![]()
-- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --
R2:ssa punnituskuva 8.0 g. Täytyisi niidenkin päivittää mg-tarkkuuteen uskottavuuden nimissä. Pysyykö noissa pullot hyvinkin paikoillaan? 8g Carbonworkseja mainostavat maastopyöräilyynkin, mutta hieman epäilisin maastokäytössä toimiviksi vaikka olisi kumipinnoitekkin.
Hyviä pointteja, tarttis tosiaan päivittää vaaka... Pulloteline oli 9 g mukana tulleiden alupulttien kanssa, mutta kun Sparkin rungossa on jo vastaavat pultit kiinni, ei niitä tietenkään kahteen kertaan lasketa.
Ja mitä tulee Carbonworksiin, niin mulla on ollut BMC:n maasturissa sellainen. Vähän se tuntui kieltämättä rimpulalta, mutta koskaan siitä ei pullo kuitenkaan pudonnut. Testit jäivät tosin melko vähiin, sillä teline meni taannoin tallissa rikki oman sähläykseni takia, kun pyörä kaatui ja juuri tuo Carbonworks sai iskun. Olin vähän kahden vaiheilla, josko olisin ostanut sen Sparkkiinkin, mutta kyllä tämä Voxom ainakin ensitestien perusteella tuntuu jämäkämmältä. Useimmiten olen kuitenkin näiden grammaihmetelineiden jälkeen aina palannut titaaniseen King Cageen (n. 25 g), joten saa nähdä, käykö nytkin lopulta niin.![]()
Kirjanmerkit