Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi
Ihan tuli micro micron tilalle.
Kartatkin olen siirtänyt kortille suoraan. Päivitykset hoitunut puhelimen kautta, joten tiedon siirtoa piuhan kautta en ole juurikaan tarvinnut. Siis käytän muita kuin garminin karttoja.
Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Ihan tuli micro micron tilalle.
Kartatkin olen siirtänyt kortille suoraan. Päivitykset hoitunut puhelimen kautta, joten tiedon siirtoa piuhan kautta en ole juurikaan tarvinnut. Siis käytän muita kuin garminin karttoja.
fillari10.blogspot.fi
Itse yrittäjä
Mukava kuulla ja kiitos positiivisesta viestistäsi.
Olenkin jo vastaanottanut tuon tehdashuolletun vehkeen. Tietysti salaa toivoin, että olisin saanut uuden 1030n kun tätä tonnista ei enää tietääkseni tehdä, mutta olen toki tyytyväinen loppuratkaisuun. En maksanut mitään ja homma toimi todella nopeasti ja vaivattomasti. Tämä tarkoittaa sitä, että jatkanen Garminin viitoittamalla tiellä ja todistan täällä nyt siis pääsääntöisesti myönteistä viestiä kyseisestä firmasta.
Piti vielä kysymän, että kun on aikanaan tullut muissakin yhteyksissä vastaan tämä "refurbished", että mitähän mahtaa tarkoittaa (vaikkapa) juuri näissä meidän Garmineissamme? Omani oli ainakin ulkoisesti uutta vastaavassa kunnossa. Edesmennyt oli silikonisen kuoren alla, mutta kyllä siihen oli jo jälkiä jäänyt.
Kyllä se on ihan uusi laite eli eivät vanhoja ala korjailemaan kovin helpolla. Itselläni on tällainen myös, kun vanhasta hajosi virtanappula muutama kuukausi takuuajan päättymisen jälkeen. Tosin maksoin sen 160 egeä, kun ajattelin, että se on hyvä diili uudesta laitteesta 2 vuoden takuulla. Fiksu sai puhumalla näköjään vielä paremman diilin![]()
Hetkinen, parahin Niko, fiksuudesta en tiedä, mutta ehkä kyse on sinnikkyydestä ja vielä enemmän sairaslomasta. Nyt on aikaa päivittää sähkösopimukset, väärälle tilille menevät plussa-pisteet, toimimattomat 4g-liittymät...
Mutta uudeltahan tuo näytti.
En löytänyt selvää vastausta googlella joten kysyn täällä. Toimiiko Polarin H10 sinihammassykevyö E1000:ssa? Ilmeisesti ainakin E1030:ssa toimii mutta 1000:ssa? Tonnisessahan on bluetooth mutta onko se vain kännykkäyhteyttä varten? Mitään muita sensoreita mulla ei ole bluetoothilla kuin toi uusi H10 mitä on tarkoitus käyttää traineroidessa pelkästään kun Tacxin TDA toimii vain BT:lla. Saako saman vyön sykkeet samalla myös Edgeen?
Kokeile löytääkö vyön.
fillari10.blogspot.fi
Itse yrittäjä
Edge tonnissa ei mulla ainakaan toimi bluetooth laitteet. Puhelinta varten bt siinä.
Toi on mulla molemmissa käytössä, mulla siis 1000 ja 1030
http://www.clasohlson.com/fi/Sykevy%...kr/Pr318659000 pelaa kuin junan vessa.
Alkoi E1000 herjaamaan käynnistyksessä "Cannot unlock maps". Googletin, niin ainut keino "reinstall maps using garmin express". Onko mitään nopeempaa keinoa? Onko kartta käytettävissä kuitenkin tuosta herjasta huolimatta jos ei halua elämästään uhrata kolmea tuntia päivitykseen kun tuolla samalla perkuleen päivityksellä tuo on sekaisin mennytkin viimeksi.
Samaa herjannut jo muutaman viikon. En viittiny ruveta taisteleen, ehkä se joskus korjautuu.
https://forums.garmin.com/forum/into...s-2018-20-maps
Aina voi käyttää muita kuin Garminin omia karttoja, jos siltä tuntuu.![]()
Mulla syy tuohon cannot unlock maps oli sd kortin korruptoituminen. Korjasin sen ja asensin siellä olevan kartan uusiksi ja nyt pelittää. Mulla siis koneen muistissa vakiokartat sekä paikallinen ”arpotecnon” kartta ja sitten sd kortilla mtk maastokartta.
Mulla on jo pidempään vaivannut bluetooth ongelma edge1000 ja iPhone välillä. Aina uudelleen ”asentaen” bt yhteyden se pysyy muutaman lenkin ajan mutta lopettaa sitten kytkeytymisen lopulta taas. Poista puhelin/unohda laite ja uudelleen rakentamalla yhteyden saa taas vähäksi aikaa pelaamaan mutta sitten taas kaput. Vaihdoin jo puhelintakin 6s -> 7 mutta sama ongelma. Kellään vinkkiä (mieluiten jotain muuta kun garmin supportin vakio ”kokeile factory reset”)
Oman edgen akku alkaa tulla elämän kaarensa päähän kun ei enää lataudu kuin 90% asti ja kestää pelkässä sisäkäytössä jotain 4-6h.
Garminiin kun oli yhteydessä niin tarjosivat "uutta samanlaista" hintaan 164€.
Onko kellään kokemusta näistä? Jotain tehdashuollettuja malleja? Onhan esim uuden 1030 osto huomattavasti kalliimpaa...
Sama ongelma ja sama ratkaisuyritys eli 6sta 7aan. Samoin Menossa jo toinen tonninen ja sama meno jatkuu: kytkee edelleen miten sattuu, suurimmaksi osaksi onnistuu. Jos on tarvis saada oikeasti toimimaan, niin muistaakseni BT pois ja sitten päälle Garminista. Tämän kummempaa vinkkiä ei ole tarjolla. Valitettavasti.
Sent from my iPad using Tapatalk
Minä sain tuollaisen kun omastani meni latausliitin rikki. Tarinani löytyy muutaman viestin takaa. Saamani laite oli juuri tuollainen refurbished. Näytti aivan uudelta ja toimii kuten uusi - eli miten sattuu (mm. edellä mainittu BT).
Mutta joo, kun tuo 1030 ei paradigmaa tainnut muuttaa (?) niin taitaisin samassa tilanteessa ottaa tuolla rahalla tonnisen. Minä siis sain ilmaiseksi eli takuuseen, kun jaksoin puolustaa oikeuksiani. Akun kanssa voi tilanne olla toinen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sniff. Mulla on avaamaton 1000 explore odottamassa käyttöä. 2. kerta takuusta takaisin tulleena. 1030 on ensimmäinen malli, josta ei varsinaisesti ole moittimista. Usb-c, langaton lataus suoraan usbllä/dynamolla ja sadetta sietävä näyttö olis kovia.![]()
Mullakin akku alkoi olla huono. Helsingin Mechelininkahdun Digishop.fi vaihtoi uuden tarvikeakun. Akku maksaa 15,95 ja vaihto 10 euroa. Homma tehdään jopa puoilessa tunnissa, jos akkuja on varastossa. Yleensä on.
Akku on firman mukaan helppo vaihtaa itsekin: Torx-ruuvit auki, kansi pois ja akku on esillä. En lähtenyt kokeilemaan ja maksoin mielelläni kympin.
Pitää kokeilla miten uusi akku kestää.
Edit: Näyttää lupaavalta. Ensimmäisen latauksen jälkeen mittari oli reilut viisi tuntia päällä ja akun varausta on mittarin mukaan jäljellä 49 %.
PeeHoo muokkasi tätä : 02.05.2019 at 13.12
Eilen Garmin 100 ja uusi halpa akku pitemmällä lenkillä. Matkaa 114 km ja kokonaisaika taukoineen reilut kuusi tuntia. En sammuttanut mittaria taukojen ajaksi. Sykevuo oli käytössä. Akkua jäljellä 58 %, joten halpa akku on enemmän kuin hintansa arvoinen.
Muistatte kai Nokia vanhat puhelimet vuosituhannen vaihteesta? Niillä mentiin viikkokin. Muistakaa samalla myös näyttö? Ja isosta näytöstä seuraa iso käyttö.
Kun puottaa kaikki ylimääräiset pois ni akku kestää hiukan pidempää.
Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla
fillari10.blogspot.fi
Itse yrittäjä
Ei ollut tarkoitus vertailla Garminia muihin, se ei liene palstan tarkoitus. Halusin vain kertoa mistä saa hyvin toimivan akun kohtuuhintaan. Eikä siis malli 100 vaan 1000.
Hola,
Mulla tuli edge 1000 ohjelmistopäivitys versiosta 15.20 versioon 15.30. Mitähän tuo päivitys mahtoi tuoda mukanaan, kun en löydä siitä mitään tietoja?
Kirjanmerkit