GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 44 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #1291
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    *Marawintterit heitän mereen ellei joku halua niitä lahjaksi.
    Hep!

  2. #1292
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Hep!
    Ne on sun!


  3. #1293
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Laitoin eteen contact spiken ja on se selvä parannus mara winteriin. 41 euroa kumi bike componentilta, niin tällä menen.

  4. #1294
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Marawintterit heitän mereen ellei joku halua niitä lahjaksi.
    Heitä vaan mereen mun Shimanon 105-pakan, Nicetrackien ja erinäisten muiden tuotteiden joukkoon.

    Ootko Grisvåldeilla (= PossuVäkivalta?) ehtinyt ajaa vai pelkästäänkö aiot asentaa alle ja ottaa pois, asentaa alle ja ottaa pois. Ja asentaa alle ja ottaa pois.
    LJL muokkasi tätä : 01.11.2019 at 22.12 Syy: Tärkeä lisäys mereen heitetyistä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #1295
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hain kotimatkalla Griswoldit ibikesta ja asensin alle saman tien. Olipas helpoin tubeless ikinä!

    Marawintterit heitän mereen ellei joku halua niitä lahjaksi.
    Huvittavaa mutta ajattelin tehdä aivan samat kuviot - paitsi että heitin Marat roskikseen. Ibikesta saa HePon jäsenkortilla tuntuvan alennuksen. Jaa käyttökokemuksia sitten kun on jos jaksat.

  6. #1296
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Onko mennyt ongelmitta tubelessina? Arvelin itsekin tuota koettaa .
    Hyvin ainakin viime talven toimi ja asennus oli helppoa. Kohta pitää alkaa taas sovittamaan noita alle, sen verran meni eturengas tangenttiin eilisellä työmatkalla...

  7. #1297
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Huvittavaa mutta ajattelin tehdä aivan samat kuviot - paitsi että heitin Marat roskikseen.
    Elä hyvä mies... anna minulle Marat, jos vaan suinkin ovat vielä kunnossa. Minä kyllä käytän ne loppuun.

  8. #1298
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Elä hyvä mies... anna minulle Marat, jos vaan suinkin ovat vielä kunnossa. Minä kyllä käytän ne loppuun.
    Tehty mikä tehty, sorry. Johonkin täytyy turhautumistaan purkaa...

  9. #1299
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.510
    Minäkin pistin Marathon Winterit roskiin tällä viikolla. Olin ostanut ne luultavasti vuonna 2008. Nippusiteillä taittelin renkaat nättiin pakettiin viimeiselle matkalleen, olivat sen ansainneet.
    Pyöräily on kivaa!

  10. #1300
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Taitaa kymmenkunta vuotta olla kumin elinkaari. Viime vuonna laitoin W106:set roskiin. Pinta näytti hyvältä, suunnilleen kaikki nastat tallella, mutta pito oli kadonnut.

  11. #1301
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    ^No nastarenkaissa pitoon voi vaikuttaa kumin lisäksi nastan kuluminen .. mutta on varmaan 20v wanhat vähän ajetut W106 joilla periaatteessa pärjäisi riittävästi, noi WXC300 taitaa kanssa olla jotain 15v, ei varmaan yhtä pitävät kuin uutena nastojen kuluman johdosta mutta menee hyvin vielä jääpoluilla. ISP tietty olisi pikkusen leveämpänä kiva ..

  12. #1302
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ... Olipas helpoin tubeless ikinä!
    Ja ilmatkin pysyneet!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ootko Grisvåldeilla (= PossuVäkivalta?) ehtinyt ajaa ...
    En.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    ...Ibikesta saa HePon jäsenkortilla tuntuvan alennuksen. ....
    Alennukset kiehtoo aina. Melkein jo riemastuin liittymään, mutta muistin HePon olevan kovasti poliittinen kerho ja kelvisuolan kannattaja

    Joku uusi seura itselle pitäisi keksiä.


  13. #1303
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Joku uusi seura itselle pitäisi keksiä.
    Rekisteröidään Fillarifoorumin Hikisäätiö-Svettstiftelse! Alkupääoma rekisteröinnille muistaakseni 50te.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #1304
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Alennukset kiehtoo aina. Melkein jo riemastuin liittymään, mutta muistin HePon olevan kovasti poliittinen kerho ja kelvisuolan kannattaja
    Liikkeiden alennusten ja pyöräilypolitiikan suhde on kuitenkin aika selvä tässä tapauksessa. Liikkeet haluavat, että on taho, joka edistää (lisää) pyöräilyä ja samalla myös heidän kassavirtaa. Se nyt vaan valitettavasti vaatii liikennepolitiikkaa. Jos sisällössä on vikaa niin ei muuta kuin yhdistysten kokouksiin mukaan vaikuttamaan asiaan. Itse olen näin tehnyt usean eri yhdistyksen kohdalla. Ja jos joka asiasta pitäisi olla 100% samaa mieltä, että liittyy jäseneksi, niin eihän tässä maassa olisi yhdistyksillä ja poliittisilla puolueilla kuin yksi jäsen per järjestö. Toki, jos juuri suolaus on sinulle vaa'ankielikysymys, niin ymmärrän päätöksen. Itse olen tyytyväinen, jos oman kaupungin pyöräteiden talvikunnossapitoon saataisiin askel johonkin suuntaan ja harjasuolauksen toivottaisin tervetulleeksi. Pahoittelen offtopiccia.

    Sen verran voin aiheestakin puhua, että Suomityresin nastat piti lokakuussa tulla tarjolle, mutta ainakaan 584-malleja ei näy missään. Onko kenelläkään tietoa tästä?

  15. #1305
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Onko mennyt ongelmitta tubelessina? Arvelin itsekin tuota koettaa .

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Meni heittämällä tubeleksena myös ei tubeless kiekoille.
    37 leveys 15mm vanteella 34mm, sama kuin 35 marathon winterillä. Korkeus 4mm enemmän.
    Äkkiseltään pehmeämpi kuin mw, varsinaiset ajokokemukset odottaa ensviikkoa.

  16. #1306
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ootko Grisvåldeilla (= PossuVäkivalta?) ehtinyt ajaa...
    Eilen ajelin nelisen tuntia sisäänajoa assua, soraa ja mutaa. Liukasta ei valitettavasti ollut missään joten talviominaisuudet jäivät kokematta.

    Mutta mutta... aika kivat ollaakseen nastarenkaat. Toki sellainen vajaa kilo ylimääräistä massaa tuntuu ja se tietty ärsytys paljaalla assullla on läsnä. Sorapinnalla ja vastaavalla ei huomioinut mitenkään, että ajelisi nastakumeilla. Mudassa toimi hyvin, nappulaa kuitenkin on ja piikit tarttuivat juuriin.

    Mukavan joustavat kyljet, huomasi renkaiden täytteenä olevan ilmaa eikä esimerkiksi kuivia herneitä tai betonia (=Marawintteri). Ajelin paineilla 2.5/2.8 ja rullasi kelvollisesti, ei ärsyttänyt lainkaan niinkuin sileät Gravelking plussat. Vähän tuntui takapää jopa nuljuavan, pitäisi ehkä kokeilla lisätä ilmaa.

    Kantatessa luottoa ei kovalla pinnalla ollut. Tietyssä kohtaa kallistaessa pito loppu ja eturengas luiskahti hieman sivuun, mutta tarttui kuitenkin heti uudestaan. Mutkia oppi varomaan.

    Sisäleveydeltään 20.1 -millisellä vanteella Griswold oli leveimmillään tönärillä mitattuna 39.9 mm leveä.

    Toinen kumeista on hieman kiero... en ehkä jaksa kuitenkaan käydä vaihtamassa. Jospa se asettuisi kun hieman venyy käytössä.

    Jatkoon. Mielenkiintoista olisi verrata tarunhohtoisiin 120TPI Gravdalehin, niillä en ole koskaan ajanut.

    EDIT: ai niin, tämähän olikin crossirengastopic ja siksi tietty yli 33-millinen offtopiccia. Noh, jätän silti tähän.


  17. #1307
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

    Mielenkiintoista olisi verrata tarunhohtoisiin 120TPI Gravdalehin, niillä en ole koskaan ajanut.
    Onneksesi et. Ei nuo griswoldit tuntuisi niin hyviltä jos olisit ajanut tarunhohtoisilla 120TPI Gravdaleilla.

    Lenkkicrossarissa mulla on vielä 120tpi gravdalit ja työmatkapyörässä griswoldit ja molemmat tietenkin tubelessina. Ero ajotuntumassa on huomattava noiden välillä, mutta tällä hetkellä griswoldit ovat kyllä ylivoimaisesti kokoluokkansa parhaat nastarenkaat mitä kaupasta voi ostaa, joten parempaakaan et voi tähän hätään saada. Suosittelen kuitenkin gravdaleja testiin, jos tekevät vielä paluun markkinoille..

    Uskon paluun tapahtuvan ennen kuin Maxxis näkee päivänvalon

  18. #1308
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jatkoon. Mielenkiintoista olisi verrata tarunhohtoisiin 120TPI Gravdalehin, niillä en ole koskaan ajanut.
    Tänään ajelin 10km töihin Griswoldeilla ja kyllähän ne nyt on ihan ok, mutta kyllä ne Gralvadit (jotka kuluivat loppuun) olivat huomattavasti paremmat ja ihanammat alla. Griswold-rengas on ~2,0-2,5bar sisäänajo paineilla kyllä ihan mukava, mutta rullaavuus on kyllä melko huono. Jopa emäntä meni alamäissä menojaan kovaksi pumpatuilla Mara Winttereissä

    Tässä jopa rupeaa jo miettimään, että saisiko tuon toisen 120 tpi Gravdalin vielä uudelleen nastoitettua ja pelastettua vaikka takarenkaaksi - se saattaisi toimia vielä jotenkin sisärenkaan kanssa.

    Pitänee nyt kuitenkin vielä testailla vielä eri paineilla ja sitten kovemmalla pakkasella/lumella, että miten nämä toimivat - tuo renkaan kuvio/lamelli kyllä tuntuu ainakin purevan kuuraiseen asfalttiin todella hyvin.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  19. #1309
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ...se tietty ärsytys paljaalla assullla on läsnä.
    No voi pipfeleiden pipfeleiden pipfeleiden pipfeleiden kevät.

    Mun mielestä 120tpi Grav-Salvador-Dalit tuntuvat jo ihan tarpeeksi kamalilta sliksien kesäkumien jälkeen 45/55psi paineilla. Hyi olkoon jos siitä vielä pitäisi mennä raskaampaan, loppuu jo kunto. Tosin kolmas talvi jo menossa, mikä voi vaikuttaa elastisuuteen. Laitoin Stanin perus/race-mikstuuraa noin 100ml eteen ja 120ml taakse, ja ajattelin että jos siellä alkaa jotain rakoilua tapahtua niin tavaraa riittää isompaankin paikkaukseen. Ilmat pysyy kyllä Mavicin UST-unpikehällä aivan järkyttävän hyvin. Näillä mennään tämä talvi ja odotellaan ensi kauden julkistuksia.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #1310
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    ......Ero ajotuntumassa on huomattava noiden välillä, mutta tällä hetkellä griswoldit ovat kyllä ylivoimaisesti kokoluokkansa parhaat nastarenkaat mitä kaupasta voi ostaa, joten parempaakaan et voi tähän hätään saada.
    No sillain mä noihin juuri suhtaudun, että kun ei parempaakaan... ja silti kelvolliset! Pidän silti Griswoldien hintaa kovasti liioiteltuna. Nehän on kuitenkin "made in china"... mitä noiden valmistus on maksanut? Korkeintaan muutaman euron vaikka lapsi latoisi ne nastat renkaisiin käsin.

    Suosittelen kuitenkin gravdaleja testiin, jos tekevät vielä paluun markkinoille..

    Uskon paluun tapahtuvan ennen kuin Maxxis näkee päivänvalon
    Mä en usko kumpaankaan. Jos ihan maalaisjärjellä miettii, niin kyllähän 45NRTH tekisi 120TPI Gravdaleja jos haluaisivat. Ei ole mitään järkevää syytä olla tekemättä noita jos kysyntä on hintaan nähden riittävää.


  21. #1311
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    *nips*
    Alennukset kiehtoo aina. Melkein jo riemastuin liittymään, mutta muistin HePon olevan kovasti poliittinen kerho ja kelvisuolan kannattaja

    Joku uusi seura itselle pitäisi keksiä.
    Se on juuri näin. Joskus innosta puhkuen liityin mutta melko pian selvisi että seuran (etenkin johtoryhmän) näkemykset pyöräilypolitiikasta poikkeavat siinä määrin omistani että jäsenyys jäi vuoden mittaiseksi.

    Asiaan:

    Nappasin Contin nastat kun tarjosivan Motonetistä alennetulla hinnalla. Asennusta enempää ei ole kokemusta kertynyt niistä. Mutta renkailta vaikuttavat.

    Ei kai niitä halvalla myytäisi jos olisivat huonot?
    Memento mori

  22. #1312
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Onko jollain kokemusta marathon winter vs contact spike? Nyt marat alla ja mietin kannattaakko kokeilla conteja.

  23. #1313
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Talvirenkaat krossariin?

    Tässä kiroan kun ei ole nastoja työmatkapyörissä, läskistä keula huollossa ja jotenkin sain itseni puhuttua olemaan ajamatta tänään sen takia. Pakko se on jotkut piikit tänään hakea ja pistää vaikka hypritiin. Contin Spikejäkin silmäilen, ja jopa Suomi-konkurssirenkaita. Tai sitten Terrenet.

    Mitä ihmettä 45nrth kiusaa panttaamalla 120 TPI Grav-Salvador-Dalejaan ((c) LJL). Yleensä asioille on joku looginen syy joka usein liittyy rahaan. Söisikö sitten muiden heidän renkaittensa myyntiä. Tai hukkasivat niiden paistomuotit firman pikkujouluissa.

  24. #1314
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    ...Mitä ihmettä 45nrth kiusaa panttaamalla 120 TPI Grav-Salvador-Dalejaan ((c) LJL). Yleensä asioille on joku looginen syy joka usein liittyy rahaan. ....
    Luultavasti sen tekeminen tulee liian kalliiksi.


  25. #1315
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Sain tällaisen vastauksen.

    Hi Jani. Thanks for reaching out. We don't have plans to offer a 120tpi tubeless ready Gravdal at this time. The main reason being that the lower tpi of the new tires allows them to set up tubeless very easily, where as the older 120tpi Gravdals could only be run as a clincher. Best, Chris G
    Rukoilin vielä takaisin, jotta auttaisivat hädässä olevia suomalaisia uudella 120tpi versiolla.

  26. #1316
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Onko jollain kokemusta marathon winter vs contact spike? Nyt marat alla ja mietin kannattaakko kokeilla conteja.
    Pelkästään näppituntumalla Contit ovat hieman notkeamman oloiset ja melko tasainen rullauspinta renkaan keskellä lupailisi siedettävää vierintävastusta. Huutelen tänne lisää kunhan on tullut enemmän ajeltua. Keveät eivät kyllä ole nuokaan.
    Memento mori

  27. #1317
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Pelkästään näppituntumalla Contit ovat hieman notkeamman oloiset ja melko tasainen rullauspinta renkaan keskellä lupailisi siedettävää vierintävastusta. Huutelen tänne lisää kunhan on tullut enemmän ajeltua. Keveät eivät kyllä ole nuokaan.
    Conti täristää vähemmän kuin mw 35 millisenä, eli mukavammat ja pehmeämmät. Samalla se korkea profiili kyllä tuntuu kurveissa.
    Menee ehkä vähän kevyemmin kuin mw, mutta ei se ero mikään tajunnan räjäyttävä ole.
    Eniten odotan parannusta polanteisilla ja jääkikkareisilla teillä, korkealla profiililla uskaltaa varmaan ajaa pienemmillä paineillakin. Mw sisurilla täristi pahasti, ja jos laski paineita mukavammaksi niin oli tosi raskas ja tuli iskuja läpi. Nämä nyt tuli laitettua ilman sisuria vielä.
    Vaikuttaa ihan hyvältä hinta-laatusuhteelta.

  28. #1318
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Conti täristää vähemmän kuin mw 35 millisenä, eli mukavammat ja pehmeämmät. Samalla se korkea profiili kyllä tuntuu kurveissa.
    Menee ehkä vähän kevyemmin kuin mw, mutta ei se ero mikään tajunnan räjäyttävä ole.
    Eniten odotan parannusta polanteisilla ja jääkikkareisilla teillä, korkealla profiililla uskaltaa varmaan ajaa pienemmillä paineillakin. Mw sisurilla täristi pahasti, ja jos laski paineita mukavammaksi niin oli tosi raskas ja tuli iskuja läpi. Nämä nyt tuli laitettua ilman sisuria vielä.
    Vaikuttaa ihan hyvältä hinta-laatusuhteelta.
    Kiitos slow ja miz. Juurikin tuo maran kivikova tuntuma häiritsee. Täytyypi contit hankkia.

  29. #1319
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Yläfemmakin näköjään myy Griswoldeja. Törkeän hintaiset, mutta kokeillaan nyt sitten niitä.

  30. #1320
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Onko kukaan mitannut Suomi Tyresin Fast Freddie 54-584 nastarenkaan todellista kokoa?
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •