GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 177 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 77 127 167 175 176 177 178 179 187 227 277 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.281 - 5.310 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #5281
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sa voi pita se kampi.
    Ma ei haluta etta voimansiirto-ösasto näytta joltakin römanileirin vessalta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #5282
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Voiko se näyttää yhtään enempää noiden Mavicin kiekkojen kanssa? Sais kurittaa sitä kuka mavicin desing-osastolla keksi yhdistää keltaista ja punaista ja tuoda noi vielä markkinoille. Todistetusti ainakin yksi pari mennyt kaupaksi eikä ole edes repiny teippejä.

  3. #5283
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Voiko se näyttää yhtään enempää noiden Mavicin kiekkojen kanssa? Sais kurittaa sitä kuka mavicin desing-osastolla keksi yhdistää keltaista ja punaista ja tuoda noi vielä markkinoille. Todistetusti ainakin yksi pari mennyt kaupaksi eikä ole edes repiny teippejä.
    Heh, ei noita oo tuotu koskaan markkinoille, vaan edelliseen punamaasturiin vaihdoin itse teipit Kuritushuonetta siis minulle. Hyvä tietysti jos teippaus aikanaan onnistui niin hyvin, että sekoittuu aitoon... Mulla ei just nyt oo muita talvikiekkoja joten näillä mennään toistaiseksi, oikeastaan aika hyvä kohtalo noille tulla raiskatuksi suolalla

    Ja edelliseen teemaan, en helkkari sotke eri valmistajien komponentteja voimansiirrossa. Putkiosissa en ole ollut niin tarkka (Stenun verenpaineen nousua pahoitellen)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #5284
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Minäkin haluan sähkövaihteet! Voinko ostaa Srampulan pelkän oikean kahvan ja takavaihtajan, onko muka niin helppoa
    -edit: ei, 12-pakka ja ketju pitää hankkia varmaankin samalla --> myös xd-vapaaratas.
    -editedit: hetkonen, mullahan on läskipyörässäkin 11-50 12-pakka shimanon vaparilla, ei niitä tarvitse ostaa (paitsi ovat painavia p*skoja)

    Pyöräily on kivaa!

  5. #5285
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Tarvii molemmat kahvat... vasemmasta kevyemmälle ja oikeasta raskaammalle.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  6. #5286
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    ^No niin, juuri kun olen tuota mekaanista SRAM-tyyliä oppinut käyttämään, taidan skipata idean
    Pyöräily on kivaa!

  7. #5287
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Se mekaaninen levari on kyllä kurja ylös päin nousevan vaijerin kanssa. Lämpöisessä se vesi tulee onneksi helposti pois kun vaan nostaa pyörän pystyyn.

    Itse virittelin monenlaisia kumiletkusuojia, mutta ei ne aukottomia ollut mikään. Mutta tuo haitarikumi rasvalla täytettynä on paras.

  8. #5288
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Pitää nyt taas tulla kertaalleen toteamaan, että mulla on Spyret toimineet kyllä yllättävän hyvin. Kolmen talven aikana on ehkä tullut 1-2 kertaa per talvi sellainen tilanne, että jarruja on joutunut sulattelemaan tai muuten murehtimaan.

    Muuten noille on piisannut huolloksi jarrupalojen vaihdot (alle 10€ koko kierros) sekä pari kertaa palojen elinkaaren aikana olen säätänyt paloja lähemmäksi kuusiokololla. Kuoret ja vaijerit olen vaihtanut kai kerran 15tkm aikana ja perusteellisen yleispuhdistuksen/-öjyämisen teen pari kertaa vuodessa.

    Fillarina Konan Private Jake, jossa vaijerit tulee yläkautta. Itse pidän näitä siis oikein hyvinä. Mutta kyllä seuraavaan fillariin tulee kuitenkin hydrauliset, ne on kuitenkin paljon herkemmät ja vielä tunnokkaammat käyttää.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  9. #5289
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Olisikohan satula paremmin loskaltakin suojassa yläpuolella? Vaijerin toiminnan kannalta paikka on tietystikkin pätevämpi.

  10. #5290
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Olisikohan satula paremmin loskaltakin suojassa yläpuolella? Vaijerin toiminnan kannalta paikka on tietystikkin pätevämpi.
    Jo ajatuksen tasolla toi sijoittelu on 100x parempi Spyreille kuin chainstay-kiinnitys ja vaijeri siitä alas sisään.

    Oon selvitellyt asioita ja Ultegra mekaaninen hyraulisilla jarruilla (juu, niitäkin on ref ST-RF685 STI + BR-RS785 post mount) voisi olla alle 500€, Ultegra Di2 olisi noin 1000€ keikka ja Sram eTap karkeasti 1500€, ehkä enemmän koska menisi kaksi pakkaa uusiksi. Mitä pidempään olen harrastanut, sitä vähemmän olen innoissani mistään (rungon sisällä) kulkevista kaapeleista. Toisaalta Di2 ”halpuus” voi kostautua siinä, etten saa itse toimimaan koska X, ja olen taas epätoivoisena Asetoni & Asetonin tiskillä.

    On tämä perbereiden kevät ollut tämäkin päivä, joka alkoi jäätyneellä takajarrulla.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  11. #5291
    LJL:n seikkailuille propsit, vaikka vähän itkettää niin myös vähän naurattaa.

    BB7 road mekaanisena settinä paritettu SRAMin force- ja nyttemmin apex-sarjaan täyspitkillä ulkoisilla vaijerinkuorilla, ja ei ole tarvinnut ikinä tehdä mitään voimansiirto/jarru-related korjauksia pyörälle. Jarrupaloja tarttee muutaman kuukauden välein säädellä lähemmäs levyä. Runko vaihtui nyt niin saa nähdä heitteleekö shaibaa eri kohtiin kuin ennen.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  12. #5292
    Lähdin tässä gravelissa nykymuodin mukasesti 2x vaihdesysteemiin. Pyörä tuli 50/34 11-34 ratastuksella.
    En nyt ainakaan vielä ole kokenut mitään valaistumista 2x eduista. Tuolla pakalla 50/34 tuntuu ylimitoitetulta hiekkatiekäyttöön. Hissuksiin jyrkkiä mäkiä ajellessa pienempi pikkuratas olisi parempi ja 50/11 on selvästi ylimitoitettu mun ajoon. Simanon GRX kammissa näyttääkin olevan pienemmät rattaat. Näillä rattailla vauhti on turhan usein just siinä missä pitää vaihtaa eturatasta.
    2x systeemissä myös ketju on löysemmällä just hiljasessa vauhdissa, jolloin tiekin todennäkösesti töyssysempää. 1x on käytännössä toisinpäin.
    Täytyy vielä kerätä kokemusta ennen lopullista tuomiota. Ehkä olen vaan vanha 1x jäärä.
    Sillain noi näyttää kehittyneen että tuossa on oikeasti 2x11 vaihdetta joita voi käyttää ilman turhia rohinoita tai kilinöitä. Siis ainakin vielä kun systeemi on uudehko ja säädössä.

  13. #5293
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    50t eturatas on tosiaan suurimmalle osalle täysin overkill gravelliin. Täytyy olla jokin syy, miksi tuollaisen haluaa pyöräänsä. Kevään kovavauhtiset porukkalenkit ovat yksi.

    Ei siinä 2x systeemissä ole mitään järkeä, jos pitkiä välityksiä ei tarvitse.

  14. #5294
    Tiheämmällä takapakalla saa kadenssin osumaan paremmin, alamäkiin saa mukavammin vauhtia ja takapakkaa saa kulutettua tasaisemmin.


  15. #5295
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Kannattaa miettiä, josko vaihtaisi 50/34 tilalle 36/46. Ainakin minun mielestäni se toimii gravelissa hienosti.

    Pakan vaihtaminen taakse saattaa vaatia jo takavaihtajankin vaihdon. Tämä siis tulee mietintään, jos ykkösvaihde 36/34 on liian pitkä. Riippuu tietysti vaihteiden lukumäärästä, millainen pakka on saatavilla, mutta kymmenlehtinen 12-36 toimii minulla hyvin tuon 36/46 parina. 46/12 riittää kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin ja 36/36 on myös pahinta maastoajoa lukuunottamatta hyvä eli välitysalue on aika laaja. Usein käytetään 11-36 pakkaa, mutta pilkunviilaajat saavat 12-36:lla tiheämmät portaat.

    Takajarrun sijoituskeskusteluun kommentti, että kolmion päälle sijoitettu mekaaninen jarru on tosiaan periaatteessa hyvä. Tavaratelineen asennusta se kuitenkin saattaa vaikeuttaa tai ainakin vaatia tietyn tyyppisen telineen, jos rungon muotoilussa tätä ei ole huomioitu. Toki sopiviakin telineitä on saatavilla, vaikka valikoima onkin rajallinen. Itse en kuitenkaan haluaisi pyörääni telinettä, joka L-kappaleella koukkaa jarrun ulkopuolelle.

  16. #5296
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    LJL:n seikkailuille propsit, vaikka vähän itkettää niin myös vähän naurattaa.
    Kiitos Saaga jatkui/päättyi siten, että yön yli nukuttuani tilasin paattoman linkkaaman Di2 M785-setin ja sovin Asetoni & Asetonin kanssa, että hoitavat tarvittavien muiden komponenttien hommauksen ja asennuksen. Oli heille oikeinkin ok.

    Ns. sisäisen varmuuden asiaan sain kun ajoin taas tänään pelkällä etujarrulla töihin ja pelkäsin kuolemaa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #5297
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Helkkarin kalliiksi tuli taas tämäkin foorumilla notkuminen. Jälleen kerran.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #5298
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Alle 1€ / gr kevennystä... eli halpaa.

    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  19. #5299
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kunhan ei käy näin:


    No on näitä sattunut isommillekkin valmistajille (DA9000). Sramin pakat ei ole muutenkaan hiljaisimmasta päästä niin tuskin paljoa enempää lisääntyy melu. Keveyteensä nähden kohtuuhintaista kuitenkin.

  20. #5300
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Nooo aina noita sattuu ja löytää netistä.
    Saa kattoa... paino ei ollut ensisijainen juttu vaan sopivat rataskoot.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  21. #5301
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Alle 1€ / gr kevennystä... eli halpaa.

    Hyvä kevennys. Mikäs tuo Rotorin pakka on?

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk
    The older I get the faster I was

  22. #5302
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Lähdin tässä gravelissa nykymuodin mukasesti 2x vaihdesysteemiin. Pyörä tuli 50/34 11-34 ratastuksella.
    En nyt ainakaan vielä ole kokenut mitään valaistumista 2x eduista. Tuolla pakalla 50/34 tuntuu ylimitoitetulta hiekkatiekäyttöön. Hissuksiin jyrkkiä mäkiä ajellessa pienempi pikkuratas olisi parempi ja 50/11 on selvästi ylimitoitettu mun ajoon. Simanon GRX kammissa näyttääkin olevan pienemmät rattaat. Näillä rattailla vauhti on turhan usein just siinä missä pitää vaihtaa eturatasta.
    2x systeemissä myös ketju on löysemmällä just hiljasessa vauhdissa, jolloin tiekin todennäkösesti töyssysempää. 1x on käytännössä toisinpäin.
    Täytyy vielä kerätä kokemusta ennen lopullista tuomiota. Ehkä olen vaan vanha 1x jäärä.
    Sillain noi näyttää kehittyneen että tuossa on oikeasti 2x11 vaihdetta joita voi käyttää ilman turhia rohinoita tai kilinöitä. Siis ainakin vielä kun systeemi on uudehko ja säädössä.
    Trek Checkpoint ALR5 itselläkin yksi varteenotettava vaihtoehto uudeksi ympärivuotiseksi käyttöpyöräksi. Harmi, että tuota ei saa 1x voimansiirrolla. Samanhintainen Crockett 5 olisi 1x voimansiirrolla. Crockett suuniteltu ilmeisesti enemmän cyclocross kisoja silmällä pitäen ja Checkpoint "loivapiirteisempään" ajoon. Crockettiin ei taida mennä yli 40mm renkaat? (Checkpoint 45mm)

  23. #5303
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Trek Checkpoint ALR5 itselläkin yksi varteenotettava vaihtoehto uudeksi ympärivuotiseksi käyttöpyöräksi. Harmi, että tuota ei saa 1x voimansiirrolla. Samanhintainen Crockett 5 olisi 1x voimansiirrolla. Crockett suuniteltu ilmeisesti enemmän cyclocross kisoja silmällä pitäen ja Checkpoint "loivapiirteisempään" ajoon. Crockettiin ei taida mennä yli 40mm renkaat? (Checkpoint 45mm)
    Jos uusi malli ei ole huonontunut, niin ero ei ole iso. Crocketissa on tosi hyvö geo, muistaakseni 5mm matalampi emäputki. Suurin ero tulee minusta laukkujen kiinnikkeissä, joita checkpointista löytyy edestä ja takaa. Crocketissa on myöskin piilokiinnikkeet lokareille.
    40mm ramblerit menevät lokareiden kanssa, eli ihan kohtuullinen rengastila tuossa on.

    Eli kannattaa miettiä käyttötarkoitusta. Uusi crocketin alu runko on tosi hienon näköinen.

  24. #5304
    Crockett tulee 40 11-32 välityksillä eli siihen verrattuna tuo 50/34 11-34 on selvästi parempi. Crocketiin voi tietty vaihtaa takapakan ja checkpointtiin voi vaihtaa kammet. Crocketin takavaihtaja on myös max 36T eli se vaihtuis todennäkösesti myös. Ehkä myös takanapa että saisi 10-piikkisen rattaan.
    Semmonen mukava välitys vois olla 40 10-42 tai 32/46 11-34. 30/46 GRX kampi maksaa satasen eli sen takia turha pidempää valitella. Olisivat kyllä voineet jo tehtaalla laittaa moisen pyörään kiinni.

  25. #5305
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    Checkpointtihan on just oikeilla välityksellä siihen tarkoitukseen mihin se on suunniteltu. Nopea reissupyörä, johon voi latoa tarvittaessa kamaa kyytiin kunnolla. Sitten taas kun laukut nakkaa pois, niin voi vaihtaa isolle rattaalle ja pyörä kulkee.

    Niin ja crocketti on cyclocrossari, eli välitykset on just oikein siihenkin.

    Ehkäpä trekillä on vielä erikseen jokin TMT malli, johon ei tarvitsisi muutella välityksiä?

  26. #5306
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    36
    Mitä suosituksia tehomittariksi gg-pyörään, tarkemmin 3T Exploro?

    Kampina tällä hetkellä Sram Force 1 ja olin alunperin kaavaillut Power2Max NGeco Road SRAM, mutta asiakaspalvelu kuittasi ettei tuo mahdu pyörimään. Myöskään SRM Rotor 3D+ ei kuulemma sovi tuohon. Ilmeisesti Quarqia on ainakin jollakin käytössä vai pitäiskö odotella SRM X polkimia?

  27. #5307
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Silakka Katso viesti
    Mitä suosituksia tehomittariksi gg-pyörään, tarkemmin 3T Exploro?

    Kampina tällä hetkellä Sram Force 1 ja olin alunperin kaavaillut Power2Max NGeco Road SRAM, mutta asiakaspalvelu kuittasi ettei tuo mahdu pyörimään. Myöskään SRM Rotor 3D+ ei kuulemma sovi tuohon. Ilmeisesti Quarqia on ainakin jollakin käytössä vai pitäiskö odotella SRM X polkimia?
    Mulla on käytössä Open U.P.:ssa Quarq Dzero tehomittauksessa. Hyvin toimii ja ei valittamista. Suosittelen.

  28. #5308
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.267
    No quarq tietenkin, jos power2max ei käy. Saat samalla kevyemmän setinkin kuitukammilla, jotka tuo pyörä tietystikkin vaatii. Minulla on cyclossa vanhemman mallinen kuituinen quarq ja olen kyllä laatuun enemmän kuin tyytyväinen.

    Ei kai rospuuttoajan pyörään ole mitään järkeä odotella poljinvaihtoehtoja, kun spiderista mittaavaa on tarjolla.

  29. #5309
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mitenköhän Tahko MTB menis gravel grinderilla, jossa 27.5 kiekot ja 2.0" kumit? Mietin jos ens vuonna osallistuis ekaa kertaa. Jos suurin osa on tietä, kärrypolkua ja helppoa polkua, niin tollanen vois olla aika nopee? Tietty Huck Norrikset ja mahdollisesti dropperi pitäis olla.
    Testasin viime elokuussa, miten Jyväskylässä ajettava Tähtisadeajot-reitti taittuu oheisella gg-monsterilla kevyeen xc-jäykkäperään verrattuna. Ts-reittihän on vauhdikas, sorateitä on suhteellisen paljon ja polkupätkät riittävän helppoja täysjäykälle droppitankopyörälle. Ylä- ja alapeltiä on reilusti. Ajoin pari kierrosta jäykkäperällä ja viikon päästä pari kierrosta monsterilla 27,5 x 2,2” Race Kingeillä. Soratiepätkät vedin rauhallisesti pk-sykkeillä, polulla yritin pitää yllä reipasta vauhtia.


    Neljän kierroksen (á 27km) sykekeskiarvot olivat muutaman lyönnin päässä toisistaan, olosuhteet polulla olivat about samanlaiset eri kertojen välillä. Hitaimman (2. kierros monsterilla) ja nopeimman (1. kierros jäykkäperällä) kierroksen ero oli vain 1,5min. Soratiepyörällä en tosin olisi voinut ajaa yhtään kovempaa polulla. Koko ajan piti olla todella tarkkana ajolinjan kanssa, jarrutettava ja kiihdytettävä, nostettava keulaa ja perää, siirrettävä painoa, jumpattava ja painittava. Jäykkäperällä pystyin ajamaan kovempaa päin esteitä ja avaamaan jarrut alamäessä, vauhtia olisi voinut vielä selvästi kiristää. Soratiesiirtymillä monsteri olisi luonnollisesti vienyt voiton, mutta melko hyvin jäykkäperäkin liikkuu tt-asennossa.


    Itse kisan ajoin jäykkäperällä ja haaveilin polulla täysjoustojen perässä roikkuessani xc-täpäristä Monsteri on omimmillaan karkealla soralla, möykkyisillä ja kuoppaisilla tukki- ja mökkiteillä sekä suhteellisen sileillä poluilla. Ja tietenkin talvella ISP:t alla!


  30. #5310
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Helkkarin kalliiksi tuli taas tämäkin foorumilla notkuminen. Jälleen kerran.
    Äläppä mitä, mulla oli joskus kanssa tuo jäätymisongelma mekaanisten levareiden kanssa, ja kun en sitä haitarikumi-paineilma-kemikaali -virityksillä onnistunut ratkaisemaan, ostin kokonaan uuden pyörän No, olihan siihen pari muutakin syytä, mutta kalliiksi tuli!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •