GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 261 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 161 211 251 259 260 261 262 263 271 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.801 - 7.830 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #7801
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tällaisessa ei välttämättä nastatkaan auta, kun se rengas on siinä lumen päällä ja lumi liukuu pitkin jäätä. Mutta harvoin ne tilannetta myöskään huonommaksi tekee...
    Ei aina, mutta nyt oli niin ohut peite, että ISP:n nastat purivat helposti sen läpi.

  2. #7802
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Joo aika jyrä pitää olla että sillä on jotenkin poikkeuksellisen raskasta ajaa työmatkaa. Ajaahan jotku läskilläkin ja vielä väittää nauttivan siitä että

  3. #7803
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.737
    ^Onhan noissa eroa. Läskeissä ja läskeissä. Vedän ihan mielelläni 30+km lenkkejä täysjäykällä Beargreasella, missä 4" JJ:t. Mutta jo parinkympin lenkki täysjousto Bucksaw:lla, missä 4" Minionit tuottaa suurta tuskaa. Tai ainakin sykkeet on tapissa. Missään tapauksessa en pokasahalla lähtisi ajamaan mitään työmatkaa, jos se olisi yli 5km. Karhunrasvalla taas tuo 30 km menisi "ihan kivasti". Mutta ei se mikään gravel-pyörä ole, jolla ylämäetkin tuntuu rullaavan itsestään.

  4. #7804
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    629
    Tsemppiä espoolaisille talvipyöräilijöille:

    https://www.is.fi/hs-espoo/art-2000006280195.html

  5. #7805
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Erinomainen uutinen Espoon talvipyöräilijöille kun ei tarvitse polkea suolaliuosrännissä kuin alkutalven.

  6. #7806
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ^ Erinomainen uutinen Espoon talvipyöräilijöille kun ei tarvitse polkea suolaliuosrännissä kuin alkutalven.
    Hemmetin hyvä, ehdin tosin jo myydä teräsrungon pois. Mutta silti mielummin Espoossa suolatonta menoa, helvatan suolat riittää.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #7807
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Onhan noissa eroa. Läskeissä ja läskeissä.
    On on. Ajan mielelläni noin kerran viikossa töihin ja takaisin eli 40 km läskillä (moonlander avec Dillinger 5), mutta viime talven sangen haastavissa oloissa alkoi kolmas kerta viikossa uuvuttaa pientä polkijapoikaa. Minä kun en suolaliuoksessa ainakaan tuolla teräsrungollani suostu ajamaan niin piti sitten etsiä hieman haastavampia reittejä.

    Huvittavaa tuossa tapaus Espoossa oli ”asiakkaiden” valitus ruostuvista ketjuista. Jos ne olisivat ainoa suolaamisen haittapuoli, niin voisin asian kanssa elää. Minusta laakerit ovat isompi ongelma.

  8. #7808
    Neljäs talvi menossa Tunturi-Lapissa, kaksi ensimmäistä yritin ajaa cyclocrossarilla Helsingin malliin, sitten siirryin läskipyörään. Lapin oloihin läskipyörä on ihanteellinen ratkaisu, jääkelit ovat täällä minimissään ja lunta tulee jatkuvasti. Ainoastaan sydäntalven (tammi- ja helmikuu) -30 asteen pakkaset ovat ongelmana kun jarrunesteet ja öljyt jäätyvät pyörässä. Tällä hetkellä lunta alkaa olla riittävästi moottorikelkoille ja niiden urilla pääsee läskeilemään mukavasti.
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  9. #7809
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Huvittavaa tuossa tapaus Espoossa oli ”asiakkaiden” valitus ruostuvista ketjuista. Jos ne olisivat ainoa suolaamisen haittapuoli, niin voisin asian kanssa elää. Minusta laakerit ovat isompi ongelma.
    Ketju ei niinkään, koska se on jatkuvan huolenpidon kohteena ja on ajojen keskeytymättä vaihdettu jos rupeaa olemaan finaalissa. Sen sijaan laakerit (erityisesti keskiölaakeri mutta myös napojen ja takavaihtajan rissojen), pakka, teräsrunko, siinä kahden talven kokemuksella pahimmat kärsijät. Ei usein pysty duunipäivän jälkeen vaihtamaan seuraavaksi päiväksi uutta keskiölaakeria. Sitten myös yleinen siisteys, eli työmatkapyörä ja myös ajokamat ovat vielä karseamman paskan peitossa kuin ei-suolakaudella. Niiden peseminen varmaan tuhoaa lopullisesti maapallon
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #7810
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    214
    Valistuneita arvauksia, kiitos: jokohan huomenna on nastat tarpeen Helsingissä?

  11. #7811
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Pelkkä arvaus: ei vielä huomenna.


    Mutta toisaalta:
    Varoituksia voimassa seuraavilla maa-alueilla

    Uusimaa

    Liikennesää — varoitus voimassa 28.10. 02:00 - 28.10. 11:00
    Liikennesää: Ajokeli muuttuu huonoksi yöstä alkaen lumi- tai räntäsateen ja tienpintojen jäätymisen vuoksi.


    Liikenteen sujuvuus heikentyy ja keskinopeus laskee. Onnettomuusriski on kohonnut.


    PS Yleisen elämänkokemuksen valossa on ehkä syytä olla unohtamatta että tuollainen Ilmatieteen laitoksen varoitus tähän aikaan vuodesta johtaa siihen että sepeliä ilmestyy ainakin tietyille paikoille kuten silloille ja ennen pitkää laajemminkin kelveille. Silloin nastarenkaista voi olla iloa ihan pelkästään siksi että niiden ansiosta välttynee rengashommilta tien päällä.

  12. #7812
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cokekola Katso viesti
    Valistuneita arvauksia, kiitos: jokohan huomenna on nastat tarpeen Helsingissä?
    No ei...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  13. #7813
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    No ei...
    Muotoillaan kysymys hieman toisin: onko huomenna kenties syytä muistaa että liukkaus voi paikoin yllättää ja ajaa sen mukaisesti?

  14. #7814
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    214
    Ainakin omalla työmatkallani lehtikeli on ollut jo jonkin aikaa niin hankala, että liukkaus on toisinaan yllättänyt ja varovasti on opittu ajamaan. Onneksi ei ole pahempaa sattunut, mutta muutama (turhan) jännittävä tilanne on ehtinyt sattua. Lumi ja jää eivät siten enää liukkaudella yllätä, paitsi että nastat purevat jäähän jonkin verran paremmin kuin lehtiin.

  15. #7815
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    44
    Samansuuntaisia pohdintoja kuin muillakin eli kehtaako huomenna lähteä fillarilla töihin. Matkaa töihin on 15 km ja täällä Päijät-Hämeessä on lunta tullut jo monta tuntia. Yöksi on luvattu korkeintaan 1 aste pakkasta, mutta jos se riittää teiden jäätymiseen parempi mennä autolla... Aamu näyttää

  16. #7816
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Vähän kosteaa ulkona ja aamuksi -1 luvassa niin saattashan siellä mustaa jäätä olla jos ei kerkeä kuivahtamaan. Mikä tosin sulanee aika pian pois. Eilen vähän ihmettelin kun joku oli sähköräpärillä järeitten Ice Spiker Pro kumien kanssa paikallisella ostarilla mutta ehkä se oli sitten varautunut.

  17. #7817
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Eilen vähän ihmettelin kun joku oli sähköräpärillä järeitten Ice Spiker Pro kumien kanssa paikallisella ostarilla mutta ehkä se oli sitten varautunut.
    Sillä oli sisäänajo menossa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #7818
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Kuten varmaan moni huomasi pääkaupunkiseudulla pärjäsi vielä tänään maanantaina 28.10. ilman nastoja. Paitsi että pari puusiltaa (Bridges over troubled waters) oli kehittänyt petollisen jääpinnoitteen - mikä nyt oli odotettavissakin.

    Minulla talvipyöräily alkaa silloin kun joudun peittämään korvat huivilla kylmyyden takia. Tänään alkoi siis talvipyöräily osaltani. Tallissa odottaa 29" maasturi ISPit alla ja litkutettuna (onnistui, heh). Toivottavasti ei tarvitse vielä vähään aikaan näin järeää kalustoa. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkaansa, niin näihin aikoihin tulevat tosiaan ensimmäiset pakkaset myös etelään. Sitten lämpenee piiiiiiitkäksi aikaa, kunnes vuodenvaihteessa mennään pakkaselle mahdollisesti pysyvästi. Tai sitten lumi tulee ensi viikolla maahan jäädäksen. Mikäs vuosi se olikaan kun...

  19. #7819
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Minulla on taas nasta-Johnny 5:et kiekoilla odottamassa, toivoisin jopa vähän jäätä ja lunta että pääsisi kokeilemaan niitä. En halua ihan kuivalla asvaltilla kokeilla niitä. Metsälenkin voisi tietenkin käydä heittämässä, nastat eivät olisi ollenkaan huono homma pitkospuilla, sen verran niljakkaat olivat viimeksi.

  20. #7820
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Gravelkingeillä mennään vielä. Pitäjänmäellä radanvarren pyörätie valkoisena. Suolasta!

  21. #7821
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.632
    Aamusella totesin ,että liian liukas pyöräilykeli, niinpä tein aamulenkin kajakin kanssa vesillä.

  22. #7822
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Gravelkingeillä mennään vielä. Pitäjänmäellä radanvarren pyörätie valkoisena. Suolasta!
    Jaha. Tietää pistää teräspyörän talviteloille.

  23. #7823
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.099
    Laitoin nastat alle. Viimevuoden marraskuun kaatumisesta kipeytynyt olka parani juuri parahultaisesti. Eteen contin contact spike ja taakse nicetrac snow, vain eturenkaan ääni erottaa kesäslikseistä, rullaavuudessa ei juuri havaittavaa eroa

  24. #7824
    Itse laitoin varmuudeksi sunnuntaina nastarenkaan (Marathon Winter) hybridin etupyörään. Tänään aamulla olikin ihan tarpeen pk-seudun kelveillä tai ainakin pystyi ajaa hieman rennommin. Toki jos kelit taas lämpenee, kuten ennustettu niin saa vaihtaa kesänakin takaisin. Sen verran tuo nastakumi kuntopyöräefektiä, ettei turhaan viitsi rapistella menemään. Kahdet kiekot olisi hyvä ratkaisu, kaksi fillaria parempi ratkaisu

  25. #7825
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Tulipa pitkästä aikaa mieleen, kuinka hienoa olisi jos takajarrun vaijeri olisi vedetty yläkautta. Alakautta tuleva vaijerinkuori täyttyy vedellä ja jäätyy.

  26. #7826
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.737
    Jahs... posti toi Lake MXZ 304-kengät. Talvi saa tulla

    (olipas nopea toimitus. Eilen puoli kahden aikaan tilasin ja tänään samoihin aikoihin kävin noutamassa lähipostista. Kerrankin näin)

  27. #7827
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Läskillä ja rupulikummeilla pärjäsi tään päivän "liukkailla" paremmin kuin hyvin. Josko viikonloppuna laittaisi eteen ja sitten kun se "oikea talvi" tulee, niin taakse.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  28. #7828
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Talvipyöräily

    Tänään sitten nastoilla stadiin ja takaisin. Ehkä vähän liioittelua, vaikka aamulla lätäköt olivatkin jäässä. Jesus että nuo ISPit pitävät ääntä asfaltilla. Eipähän tarvinnut kellolla ilmoitella muille tulostaan. Niin ja Peltorit korville seuraavalle kerralle.

  29. #7829
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Noi ISPirn äänet on kyllä kohtuullisen kuuluvat
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  30. #7830
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Jos pyöräilen mun johnny 5-silla en kyllä kuule jos vaikka ryhmä ISP-pyöräilijöitä tulee takaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •